- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Krzysiek626 w 17 Maja 2007, 14:47:45

Tytuł: Wagony sterownicze
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 17 Maja 2007, 14:47:45
Czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć czemu na PKP nie stosuje się wagonów sterowniczych?
Ja widzę w tym same zalety. Ale może ze względu na tradycję,  w Polsce tego nie będzie?
Tytuł: Wagony sterownicze
Wiadomość wysłana przez: andrev1989 w 17 Maja 2007, 15:22:08
Jeżeli chodzi Ci o składy typu Push & Pull to ja jestem przeciwnikiem, a to dlatego, że nasze społeczeństwo nie jest do tego przyzwyczajone, znowu wzrosłaby liczba wypadków z udziałem pociągów. Ktoś kto idzie po torach popatrzyłby że to wagon jest przodem do niego i nie zsunąłby się z drogi...
Tytuł: Wagony sterownicze
Wiadomość wysłana przez: Dolmio89 w 17 Maja 2007, 16:51:07
KM zamówiły składy push&pull, mają się pojawić na szlakach w przyszłym roku więc troche cierpliwości.
Tytuł: Wagony sterownicze
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 17 Maja 2007, 17:15:39
Cytat: "andrev1989"
Ktoś kto idzie po torach popatrzyłby że to wagon jest przodem do niego i nie zsunąłby się z drogi...

Kiepski argument. Pocia jest zawsze osygnalizowany sygnałami czoła i końca pociągu. Jeśli świeca białe światła to znaczy że to jest przód. Pozatym Pull & Push od strony wagonu wygląda jak EZT więc tym bardziej argument nie trafiony bo ten sam problem dotyczyłby każdego kibla.
Jestem za kabinami sterowniczymi gdyż ułatwia to zmiane kierunku w wielu mijscach gdzie nie można się "objechać" lokomotywą a to rozszerza możliwości składów psażerskich z lokomotywą zwłaszcza na trakcji spalinowej.
Tytuł: Wagony sterownicze
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 17 Maja 2007, 17:18:31
Cytat: "hejnal"
Cytat: "andrev1989"
Ktoś kto idzie po torach popatrzyłby że to wagon jest przodem do niego i nie zsunąłby się z drogi...

Kiepski argument. Pocia jest zawsze osygnalizowany sygnałami czoła i końca pociągu. Jeśli świeca białe światła to znaczy że to jest przód. Pozatym Pull & Push od strony wagonu wygląda jak EZT więc tym bardziej argument nie trafiony bo ten sam problem dotyczyłby każdego kibla.
Jestem za kabinami sterowniczymi gdyż ułatwia to zmiane kierunku w wielu mijscach gdzie nie można się "objechać" lokomotywą a to rozszerza możliwości składów psażerskich z lokomotywą zwłaszcza na trakcji spalinowej.


Całkowicie się zgadzam.
Tytuł: Wagony sterownicze
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 17 Maja 2007, 19:14:29
no to już lepiej zamiast argumentowac w sposób że będzie więcej niebezpieczeństwa jest bez sensu. Bo to już jest wina tych co by przechodzili lub przejeżdzali przez przejazdy a składziki to i tak tylko mają wytyczoną trasę przez tory więc ja tu problemu nie widzę.