Autor Wątek:  Maszynista-Praca  (Przeczytany 16983 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Maszynista-Praca
« Odpowiedź #30 dnia: 24 Kwietnia 2007, 20:28:20 »
Cytat: "mechatronik"
ile lat trzeba skończyć ?

Tyle żeby mieć wykształcenie średnie techniczne!!

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Maszynista-Praca
« Odpowiedź #31 dnia: 24 Kwietnia 2007, 20:52:23 »
Cytat: "mechatronik"
ile lat trzeba skończyć ?


Generalnie tak jak napisał @hejnal. Musisz mieć wykształcenie średnie techniczne. W przypadku pracy np. przy przeglądach lokomotyw pewną część tego kursu masz już z góry zaliczone (musisz mieć to jednak udokumentowane).

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Maszynista-Praca
« Odpowiedź #32 dnia: 24 Kwietnia 2007, 22:09:13 »
Cytat: "EU07-457"
Nie wiem, jak w Warszawie, ale także firma z Torunia organizuje takie kursy. Kurs na pomocnika trwa 200 godzin - zajęcia codziennie. Koszty kursu to około 2700 zł. Wejdź na stronę www.hagans.pl i skontaktuj się z tą firmą jeśli jesteś zainteresowany.


dzięki wielkie za info.

Jeszcze dodatkowe pytanie do tego
czy są jeszcze jakieś podobne kursy w innych miejscach tego typu?
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Maszynista-Praca
« Odpowiedź #33 dnia: 24 Kwietnia 2007, 22:12:33 »
Cytat: "EU07-457"
W przypadku pracy np. przy przeglądach lokomotyw pewną część tego kursu masz już z góry zaliczone (musisz mieć to jednak udokumentowane).

Jaką część?? Co udokumentowane?
Warunkiem przystąpienia do egzaminu na pomocnika maszynisty są trzy rzeczy:
1. Ważne badania, na które skierowanie wystawia zakład pracy,
2. Dzienniczek przygotowania zawodowego czyli dokument stwierdzający odbycie praktyk przy naprawie i utrzymaniu lokomotyw, według odpowiedniego wariantu zależnego od wykształcenia,
3. Opłata za egzamin.

Warunkiem przystąpienia do praktyk jest przepracowanie na warsztacie przy naprawie lokomotyw conajmniej trzech miesięcy. Kurs czyli szkolenie teoretyczne według programu ustalonego przez pracodawcę nie jest obowiązkowe bo teorii można się samemu nauczyć.

Owszem jeśli ktoś pracuje na warsztacie dłużej niż 6 miesięcy to wiadomo że nie musi robić ekstra praktyk ale to nie jest kurs!!

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Maszynista-Praca
« Odpowiedź #34 dnia: 25 Kwietnia 2007, 10:33:49 »
@Hejnal, ale Ty piszesz mając pewnie na myśli taką sytuację, że to zakład pracy wysyła na taki kurs. A co jeśli ktoś chce zrobić na własną rękę? Kto mu ma wystawić skerowanie na badania?
Mnie chodziło o to, że jeśli masz przepracowane na warsztacie właśnie minimum te 6 miesięcy (oczywiście pisząc "warsztat" nie mam na myśli tego u dziadka, czy u siebie w piwnicy), to praktyki masz już zaliczone i nie musisz do nich przystępować.
Fakt, moje przejęzyczenie, ale mam nadzieję że wiesz o co mi chodziło.

Offline Darth Luk

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Maszynista-Praca
« Odpowiedź #35 dnia: 25 Kwietnia 2007, 11:27:01 »
Ja słyszałem od znajomego maszynisty że w Krakowie przy warsztatach kolej otwiera zawodówkę dla mechaników (tych od pracy na warsztatach) i mi mówił żebym tam poszedł, a później tech. uzupełniające, ale czy to otworzą to on nie wie i ma się dokładniej dowiedzieć jak z tym jest.
Zapraszam na Mgławicę Mocy http://mglawicamocy.pl

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Maszynista-Praca
« Odpowiedź #36 dnia: 25 Kwietnia 2007, 14:16:07 »
Cytat: "EU07-457"
Mnie chodziło o to, że jeśli masz przepracowane na warsztacie właśnie minimum te 6 miesięcy (oczywiście pisząc "warsztat" nie mam na myśli tego u dziadka, czy u siebie w piwnicy), to praktyki masz już zaliczone i nie musisz do nich przystępować.

Dokładnie to zaliczone będą tylko praktyki warsztatowe. Pozostają do zaliczenia:
-praktyki próby hamulca pociągów,
-jazdy na loku i obserwowanie jak się drużynie trakcyjnej fajnie pracuje,
-wykonywanie czynności pomocnika pod nadzorem.

Jeśli chodzi o prywatne zrobienie uprawnień to można to zrobić w ten sposób że:
zapisuje się do ośrodka szkolenia na kurs a ośrodek wydaje skierowanie na badania. Praktyki trzeba zrobić wtedy we własnym zakresie czyli dogadać się z jakimś przewoźnikiem żeby umożliwił odbycie praktyk.

Jeden mój kolega zrobił w ten sposób uprawnienia pomocnika maszynisty parowozów.