Autor Wątek:  Sposoby ustawiania wskaźnika W27.  (Przeczytany 30259 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline P.J.

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« dnia: 02 Marca 2007, 14:42:23 »
Może się czepiam, ale poruszam ten temat, bo zbyt często pojawia się w sceneriach niewłaściwie ustawianie wskaźnika W27. Pisze tego posta, poto aby kolejne ukazujące się scenerie nie zawierały tego typu błędów.

Jak wiadomo wskaźnik W27 jest wskaźnikiem wskazującym zminę maksymalnej prędkości drogowej w damym punkcie na szlku. Jest to wskaźnik dwustronny, a więc wskazuje prędkość w obu kierunkach szlaku jak obowiązuje.

Dobrze że są stosowane przez trasopisarzy te wskaźniki, co urozmicajazde, ale wprowadzają pewne nieścisłości z powodu złego ustawienia. Właściwie, nie ma w tej chwili z ogólnodostęnych tras właściwego ustawienia Wskaźnika W27 i w każdej mozna się czegoś przyczepić.
Najlepiej pod tym względem wyszła sceneria Strzęsowiec - Karpice. Zracji tego że model wskaźnika w maszynie jest jednostronny, autor zastosował dwa wskaźniki w tym samym punkcie szlaku odwrócone o 180 stopni i wskazujące prędkość maksymalną dla obu kierunków jazdy w tym samym punkcie. Jednak i ta trasa nie unikneła będu. I tak jadąc np. z Karpic do Wostrzewa jest zmina prędkości z 70km/h na 100km/h. po prawej stronie toru jest Wskaźnik W27 z 10 - ok, ale w przeciwnym kierunku wskaźnik ten znajduje sie z drugiej strony toru. Jeśli wskaźnik ten jest dwustronny to maksymalna prędkość powinna być podana w obu kierunkach z jednej strony toru (tutaj autor mógł postawić albo obie tabliczki po prawej lub po lewej, bo nie ma kilometraża). Jak wiadomo wskaźnik W27 na liniach jednotorowych ustawia się po tej stronie toru, po której znajduje się kilometraż linii. Inny błąd to jak się jedzie z Kierunku Wostrzewa do Strzęszowca przez Karpice. Przy wjeździe do karpic i przejeździe przez nie maksymalna prędkośc jaka mnie obowiązuje to 70 km/h i żeby zwiększyć predkośc musze do jechać do wskaźnika wskazującego peedkośc 160 km/h, a pomimo to wszyscy wiedzą że sprzeciwnej strony tego wskaźnika jest 120km/h - to wtakim układzie jak maksymalna prędkość obowiązuje przez Karpice-120 , czy 70 km/h???? Taki błąd występuje niestety na większości istniejących scenerii. Nie uniknął nawet najpiękniejszej sceneri jak jest w Maszynie - Całkowa. Gdy jedziemy z Macierzewa i wjeżdżamy do Wlisia obowiązuje nas prędkośc 70 km/h. Ta prędkośc pobowiązuje również przez stacje, na wprost. gdy wyjeżdzamy do jarkawek prędkośc spada do 40 km/h - ok. no i wracamy i nie ma juz wskaźnika który wskazywał by że prędkośc w tamtym punkcie w którym spadła do 40 km/h w przeciwnym wzrasta do 70km/h. Wzrost ten dopiero nasyępuje na szlku za stacją w kierunku Macierzewa. Błąd ten powtarza się praktycznie w każdej ze scenerii. Dla przykładu podam jescze aby najnowszą wersje Quarka, czyli Quark2007. Błąd ten występuje i w Wielkim Kacku i w Dejawch Kopalnia. Np. jadę z Wielkiego Kacka do Koniewic i przejeżdżam przez Dejawy. Maksymalna prędkośc jaka mnie obowiązuje to 100km/h. Po przejechaniu przez Dejawy Mijam wskażnik wskazujący prędkośc 120km/h. ok. no i wracamy spowrotem ( ażeby się ktoś nie czepił że po drugim torze, to powiem że po tym samym) i jakież jest moje zdziwienie ze jadąc w tamtą strone musiałem jechać przez dejawy 100km/h, a jadąc d rugą strone moge jechać 120 km/h a obnizenie prędkości następuje do 100 km/h dopiero po przejechaniu stacji. No to się pytam, w którym miejscu jest zmiana prędkości maksymalnej - przed, czy za stacją?? tak więc noniby błachostka, ale jednak daje do myślenia, prawda? POzdro.
Prawdziwy Wielkopolanin: Poznań  Główny - Środa Wielkopolska - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno - Kluczbork - Lubliniec - Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Kraków Główny i 170 kilometrów wielkopolskiego szlaku.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Marca 2007, 18:55:21 »
No daje do myślenia. Ja tam prosty chłop jestem, mnie np. w Całkowie się wszystko zgadza np.
Cytuj

gdy wyjeżdzamy do jarkawek prędkośc spada do 40 km/h - ok. no i wracamy i nie ma juz wskaźnika który wskazywał by że prędkośc w tamtym punkcie w którym spadła do 40 km/h

Wilis-Jarkawki- jest w27 40 km/h przy wyjeździe z wilisa do jarkawek
Jarkawki-Wilis-jest w27 40 km/h przy wyjeżdzie z jarkawek do wilisa
Są po prawej stronie toru.
Co do Quarka i innych wymienionych, już ich nie będę uruchamiał, coby przyjrzeć się.
Chyba jedyny problem, to że nie są one 2 stronne i jak domniemam, zamiast 1 dwustronnego w scn stosuje się 2 W27. Skutkuje to tym, że dla odwrotnego kierunku niż jest postawiony W27 tablica jest czarna, ale za to przy wyjeździe ze stacji jest postawiony W27 dla tego kierunku. Chociaż ciężko określić przy wjeździe na stację, jaka będzie max. prędkość na szlaku, skoro wyjść ze staćji (szlaków) może być wiele.
Dla mnie jest to czytelne, chociaż nie musi być zgodne z kanonami jakże zawiłymi przepisów e1.
Ponadto na końcu długiego wywodu przydałaby się krótka konkluzja jak to powinno wyglądać i sposoby zaradcze.

Offline P.J.

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Marca 2007, 19:56:15 »
Prędkość podana na wskaźniku W27 nie tylko odnosi sie do torów szlakowych, ale również do torów głównych zasadniczych na stacji, krótko mówiąc dotyczy torów na stacji które sa przedłużeniem torów szlakowych.

co powinno się zrobić, podam tylko do tych tras co wymieniłem. Otóż na trasie:
-Strzęsowiec Karpice, należało by us tawić wskaźnik W27 z cyfrą 12 przy wjeździe do Karpic z Wostrzewa przy wskaźniku W27 z cyfrą 7(oczywiście wskazującą prędkośc w drugim kierunku, tak jak jest);
-Całkowo- linia ta od samego Macierzewa do samych Jarkawek jest jedą linią o tym samym numerze , oczym świadczy postępujący cały czas kilometraż (od Wilisia do Jarkawek nie ma nowego kilometraża tylko jest ciąg dalszy), a więc jest to ta sama linia. Tutaj należąłoby przestawić wskażnik W27 z cyfrą 7 przy wyjeździe z Wilisia do Macierzewa, przed wjazdem (a nie wyjazdem jak teraz) do Wilsia, w miejscu w którym jest wskaźnik z cyfrą 4 tylko oczywiście odwrócony o 180 stopni.
- Quark2007, dla przykładu stacja Dejawy. Gdy jedziemy z Wielkiego Kacka do Koniewic, przy wyjeździe z Dejaw jest Wsakźnik z 12. Proponuje przesunięcie go do wskaźnika na którym jest cyfra 10, wtedy punktem zmiany prędkości był punkt przed stacją Dejawy. Lub można dokońać przestawienia 10 do 12 i punkt zminy prędkości był by za stacją Dejawy w zależności , czy auotrzy rzyczą sobie aby przez Dejawy prędkość wynosiła 100km/h, lub 120km/h. (analogicznie sprawa wygląda przy przejeździe przez stacje Wielki Kack). Pozdrawiam
Prawdziwy Wielkopolanin: Poznań  Główny - Środa Wielkopolska - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno - Kluczbork - Lubliniec - Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Kraków Główny i 170 kilometrów wielkopolskiego szlaku.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Marca 2007, 23:27:49 »
Cytuj

Jarkawek nie ma nowego kilometraża tylko jest ciąg dalszy), a więc jest to ta sama linia. Tutaj należąłoby przestawić wskażnik W27 z cyfrą 7 przy wyjeździe z Wilisia do Macierzewa, przed wjazdem (a nie wyjazdem jak teraz) do Wilsia


Jest:
Macierzewo--------Całkowo--------Williś----------Jarkawki
--------------------------------------<7-------4>------------------

Z tego co zrozumiełem, według Ciebie ma być:
Macierzewo--------Całkowo--------Williś----------Jarkawki
--------------------------------------4>-------<7-------------------------

Teraz jeżeli jest pociąg realacji Williś-Macierzewo, to skąd niby ma wiedzieć mechanik jaka prędkość ma obowiązywać, skoro nie jedzie przez Jarkawki-Williś, albo relacja Wilis-Jarkawki, jeżeli nie jedzie z Całkowa?
Jeżeli Cię źle zrozumiałem, to narysuj, jak to wedlug Ciebie ma wyglądać.

Ponadto:
Cytuj

Prędkość podana na wskaźniku W27 nie tylko odnosi sie do torów szlakowych, ale również do torów głównych zasadniczych na stacji, krótko mówiąc dotyczy torów na stacji które sa przedłużeniem torów szlakowych.


Jakoś tak dziwnie, gdyż

Szlak 1
------------------------
Szlak2
-----------------------
Szlak3
------------------------

Szlak4
-------------------------Stacja---------<------
------------------------------------------7

Według Ciebie niezależnie na którym szlaku się nie znajdę, to będzie 7, a przecież Szlak1-10, Szlak2-90 idt.

Chyba, że:

Szlak 1
----------<10->40-------------
Szlak2
-----------<90->40-----------
Szlak3
-----------<50->40------------

Szlak4
-------------------------Stacja---------------
--------------------------------------->-7
---------------------------------------<4

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Marca 2007, 08:30:27 »
Cytat: "Mariusz1970"
Teraz jeżeli jest pociąg realacji Williś-Macierzewo, to skąd niby ma wiedzieć mechanik jaka prędkość ma obowiązywać, skoro nie jedzie przez Jarkawki-Williś, albo relacja Wilis-Jarkawki, jeżeli nie jedzie z Całkowa?

Ze służbowego rozkładu jazdy oraz z wykazu ostrzeżeń stałych a w przypadku ograniczeń czasowych to jeszcze z rozkazów szczególnych "O".

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Marca 2007, 08:45:56 »
Skoro są wykazy, to po co są w ogóle W27 w takim układzie?
Myśle, że i potrzebna jest inforamcja za pomocą W27 i właśnie tego wykazu, co by było bezpieczniej. Teraz, to co zaproponowałeś, to tylko wykaz, a W27 w sumie mogłyby nie istnieć, zgodnie z Twoją logiką.
Ponadto w symku nie ma jakiś wykazów ostrzeżeń stałych, są W27 odpowiednio umieszczane, więc raczej odnieś się do symka, jakbyś to rozwiązał np. w Całkowie tzn. w jaki sposób rozmieściłbyś te w27, najlepiej na rysunku, bo takie tam zdania rzucone, to wiesz.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Marca 2007, 09:06:50 »
W27 nie nalezy do ostrzeżeń stałych. Oznacza prędkość szlakową (maksymalną na szlaku) i jego umiejscowienie jest podane w rokładzie jazdy z dokładnością do 10m. Jeśli wskaźnika nie ma to się patrzy na słupki kilometrowe. jeśli nie ma nawet słupków to jest już problem. W rozkładzie jazdy może być poadan mniejsza prędkość niż na wskaźniku W27 np. wskaźnik 100 km/h a rokład dla pociągu tow. 70 km/h ale miejsce zmiany predkosci pokrywa się ze wskaźnikiem na którym jest 10.

Wykaz ostrzeżen stałych to białe tablice z ograniczeniami predkosci a dkoładnie miejsca ustawień wskaźnikow W9.

Ostrzeżenia czasowe (wskaźniki W14) podaje się w rozkazach pisemnych "O".

Wos i rokłąd sa po to żeby maszynista wiedział co go czeka na szlaku. Wskaźniki są po to by ułatwić maszyniscie życie.

Jeśli chodzi o symka to na trasie Quarkmce jest zarówno razkład jazdy jak i wykaz ostrzeżeń stałych. Bez tych dwóch rzeczy nie wolno wyjechać na szlak.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Marca 2007, 09:08:59 »
Nie pindol, tylko narysuj Całkowo, jak Ty to widzisz i po co mi wyjeżdzasz
z
Cytuj

...oraz z wykazu ostrzeżeń stałych a w przypadku ...

skoro W27 nie należą do tego, a rozmawiamy o W27

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Marca 2007, 09:38:29 »
W27 nalezą do rozkałdu jazdy choć nie zawsze wskazuja tą samą predkosć.

Macierzewo na wyjazd jest ok predkosć szlakowa 70. Nie wiadomo jednak jaka prędkość szlakowa jest w stacji. powinno być na odwrocie tego wskaźnika predkość szlakowa stacji żeby było wiadomo jadąc do Macierzewa. Wiliś ta sama sytuacja. Nie ma co rysować.
W27 ustawia się w miejscu zmainy predkosci szlakowej na danej lini. Jeśli szlakowa się nie zmienia to się go nie ustawia. Skąd wiadomo zatem jaka jest szlakowa na stacji gdzie nie ma tego wskaźnika? Z rozkładu jazdy. W miejscu ustawienia wskaźnika stykają sie dwie szlakowe i wskaźnik powinien wskazywać obie. Jeśli wskaźnik wskazuje 70 a do tej pory było 40 to na jego odwrocie musi być to 40 żeby jadąc z rdugiej strony było wiadomo że konczy się 70 a zaczyna 40 i na odwrót.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Marca 2007, 09:44:26 »
Inaczej, co jest Twoim zdaniem bliższe prawdy:
1)
Jest:
Macierzewo--------Całkowo--------Williś----------Jarkawki
--------------------------------------<7-------4>------------------


Czy to?
2)
Z tego co zrozumiełem, według Ciebie ma być:
Macierzewo--------Całkowo--------Williś----------Jarkawki
--------------------------------------4>-------<7-------------------------

a może ani 1, ani drugie?
Bo ten drugi sposób proponuje kolega P.J., o ile go dobrze zrozumiałem.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Marca 2007, 09:48:29 »
Ma być tak:
Macierzewo--------Całkowo--------Williś----------Jarkawki
----------------------------------4><7----------------------

40 i 70 wskazuje jeden wskaźnik

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Marca 2007, 09:57:55 »
Chyba nie,
70 jest z Macierzewa do Wilisia, a z Wilisia do Jarkawek 40.
Z rysunku wynika, że Całkowa do Jarkawek jest 40, co nie jest prawdą, chyba, żeby przesunąc bardzie w prawo to 4, że to jest nie przy wyjeździe z Całkowa, tylko przy wjeździe do Wilisa.
Skoro przyjąć ten punkt widzenia, to pociąg relacji Wilis-Jarkawki nie miałby przed sobą W27, pytanie, czy to dobrze, moim zdaniem źle, a cofając się od Macierzewa, to przy wyjeździe z Macierzewa, też nie powinno być W27 z Twojego punktu widzenia, a W27 jest postawiony przy wyjeździe z Macierzewa, co inforuje nas, że prędość szlakowa jest  70, a Twoim zdaniem W27 gdzieś przed Macierzewem jest postawiony.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #12 dnia: 03 Marca 2007, 10:02:41 »
W27 jest ustawiony przy wyjeździe z Wilisia w strone Macierzewa i informuje o szlakowej 70. wjeżdrzajac do Wilisia ten sam wskaźnik informuje że szlakowa zmienia się z 70 na 40. Wyruszajac z wilisia do Jarkawek wiemy że szlakowa jest 40 bo mamy to w służbowym rozkładzie jazdy. Jak nie masz rozkładu to jak ty chcesz wyjechać na szlak??

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #13 dnia: 03 Marca 2007, 10:07:32 »
Przyjmując Twoj punkt widzenia, to relacja Wilis-Macierzewo, mech ma w rozkładzie jazdy i W27, natomiast relacja Wilis-Jarkawki tylko rozkład jazdy. Jakaś niekonsekwencja, moim zdaniem niesłuszna.
Relacja mam na myśli początek-koniec drogi pociągu, albo jak kto woli start-stop.
No to na upartego W27 są zbędne, bo wystarczy rozkład jazdy?
I ostatnie pytanie, czy dobrze, że W27 jest postawiony przy wyjeżdzie z Macierzewa?

Według mnie pociąg opuszczając stację obojętnie w którym kierunku jedzie i skąd zaczynał pociąg jechać, mech powinien minąć W27, co inforuje go oprócz rozkładu jazdy o max. dopuszczalnej prędkości na danym szlaku. Ja tam specem nie jestem, ale z tego co zauważyłem w realu, to obojętnie z jakiej stacji dużej nie wyjadę w którą stronę bym nie jechał, pociąg zawsze mija W27.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #14 dnia: 03 Marca 2007, 10:24:41 »
Cytat: "Mariusz1970"
I ostatnie pytanie, czy dobrze, że W27 jest postawiony przy wyjeżdzie z Macierzewa?

Skoro jest tam ustawiony znaczy że w Macierzewie jest inna szlakowa. Pytanie jaka bo nie mam rozkładu na ta linie a W27 nie wskazuje jaka tam jest prędkość.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #15 dnia: 03 Marca 2007, 10:32:38 »
Nie wiadomo jak to jest z MAcierzewem, tam jast początkowa stacja, można przyjąć różne sytuacje, że przed Macierzewem było inaczej, za Macierzewem też inaczej lub przed/po jest to samo. Jeżeli przyjąć Macierzewo jako początek świata, to nie ma tam zmienionej prędkości, gdyż to jest początek świata, a przyjmując Twój punkt widzenia W27 stawia się tam, gdzie jest zmiana prędkości, ja natomiast twierdzę, że W27 umieszcza się przy wyjeździe ze stacji na szlak, niezależnie czy była zmiana prędkości, czy nie.
Reasumując Twój pogląd jest taki, że niekoniecznie pociąg wyjeżdżając ze stacji musi mijać W27 przed sobą, bo ma rozkład jazdy np., a mój pogląd jest taki, że powinien mijać zawsze W27 ruszając na szlak.
Jak to powinno wyglądać nie wiem, bo ani ja nie jestem specjalistą w tym kierunku, ani Ty dla mnie wyrocznią też nie jesteś. Widzę tylko niekonsekwencję Twojego poglądu, tzn. że czasami mechanik widzi W27 i ma do dyspozycji rozkład jazdy, czasami opiera się tylko na rozkładzie jazdy.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #16 dnia: 03 Marca 2007, 10:45:12 »
Wiec może E1 będzie dla ciebie wyrocznią:
Cytat: "E1"
W27. Oznacza miejsce zmiany i obowiązującą od tego miejsca największą dozwoloną prędkość drogową. Kwadratowa czarna tablica a na niej biała liczba wskazująca największą dozwoloną prędkość w dziesiątkach kilometrów na godzinę.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #17 dnia: 03 Marca 2007, 10:51:51 »
Owszem E1 jest wyrocznią, tylko pytanie, czy Ty ją dobrze inerpretujesz?
Zgodzisz, się ze mną, że Twoj punkt widzenia jest niekonsekwenty?

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #18 dnia: 03 Marca 2007, 10:54:43 »
Interpretuje ją tak:
Jeśli szlakowa się zmienia to jest W27. Jeśli szlakowa się nie zmienia np. w Całkowie to W27 nie ma.

Cytat: "Mariusz1970"
Zgodzisz, się ze mną, że Twoj punkt widzenia jest niekonsekwenty?

Nie. Nie zgadzam się. W27 nie informuje o samej szlakowej tylko o miejscu w którym sie ona zmienia.

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #19 dnia: 03 Marca 2007, 11:01:03 »
Cytat: "Mariusz1970"
Widzę tylko niekonsekwencję Twojego poglądu, tzn. że czasami mechanik widzi W27 i ma do dyspozycji rozkład jazdy, czasami opiera się tylko na rozkładzie jazdy.


Przede wszystkim trzeba patrzeć na "służbowy", W27 służy tylko dokładnemu określeniu miejsca zmiany predkości (słupki masz co 100m, a zmiana prędkości np. 31,47km). Poza tym maszynista, który ma "papiery" na daną linię, wie gdzie i kiedy następuje taka zmiana.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #20 dnia: 03 Marca 2007, 11:01:17 »
Nie o szlakowej, a o max. dopuszczalnej.
Niekonsekwencja to:
odnosząc się do Twojego rysunku, to:
Przyjmując Twoj punkt widzenia, to relacja Wilis-Macierzewo, mech ma w rozkładzie jazdy i W27, natomiast relacja Wilis-Jarkawki tylko rozkład jazdy. Jakaś niekonsekwencja, moim zdaniem niesłuszna.
Gdyż wcześniej napisałeś:
W27 jest ustawiony przy wyjeździe z Wilisia w strone Macierzewa i informuje o szlakowej 70. wjeżdrzajac do Wilisia ten sam wskaźnik informuje że szlakowa zmienia się z 70 na 40. Wyruszajac z wilisia do Jarkawek wiemy że szlakowa jest 40 bo mamy to w służbowym rozkładzie jazdy. Jak nie masz rozkładu to jak ty chcesz wyjechać na szlak??
Nie wiem, wymiękam. Według mnie papiery papierami, a znaki powinny oprócz papierów wskazywać mechanikowi postepownie, bo można teoretycznie pozbawić się w ogóle W27 i opierać się na samych papierach, zwłaszcza, jeżleli ktoś wyrusza ze sródka jakiegoś szlaku, a dla niego to początek drogi.
Dla mnie EOT, ja przedsatwiłem swój pogląd nie wiem czy słuszny, ale logiczny i ułatwiający pracę mechanikowi. Nic więcej nie jestem w stanie wymyślić.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #21 dnia: 03 Marca 2007, 11:09:27 »
Cytat: "Mariusz1970"
Nie o szlakowej, a o max. dopuszczalnej.

Maksymalna dopuszczalna predkosć na szlaku to tzw. prędkość szlakowa.

Gdzie ty widzisz neikonsekwencje?? Wyruszając z Całkowa mamy szlakową 70 a nie ma tam W27. Skad wiemy jaka jest szlakowa? z Rozkładu. tak samo w Wilisi jadąc do Sarkawek. Wyjeżdrzając z Wilisia do Macierzewa w stacji mamy 40 o czym informuje nas rozkład jazdy ale już za stacja 40 zmienia się na 70 o czym informuje i rozkład i wskaźnik W27!!

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #22 dnia: 03 Marca 2007, 11:13:52 »
No to popatrz na swój rysunek i zobacz, czy mechanik wyruszający z Wilisa (początek jego drogi) do Jarkawek mija W27- nie mija, kazałeś mi się odnieść wtedy do rozkładu jazdy, natomiast mechanik wyruszający z Wilisa do Macierzewa W27 mija i ma oprócz tego rozkład jazdy.
Dla przypominenia rysunek Twój:
Macierzewo--------Całkowo--------Williś----------Jarkawki
----------------------------------4><7----------------------

Już napisałem, co rozumiem przez niekonsekwencję, ale jeszcze raz napiszę: czasmi mechanik wyruszając ze stacji ma rozkład jazdy i mija W27, a czasami nie mija W27 wyjeżdżając na szlak, a do dyspozycji ma  tylko rozkład jazdy. Więc skoro w 2 przypadku można się obejść bez W27, to można by je zupełnie zlikwidować, a opierać się na rozkładach jazdy.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #23 dnia: 03 Marca 2007, 11:25:25 »
No i wszystko się zgadza.
4><7 to jest W27. Jeśli staniesz twarzą do niego i spojrzysz na szlak do Macierzewa to zobaczysz cyfre 7. Za tym wskaźnikiem obowiązuje na szlaku 70 km/h. Jeśli obejdziesz wskaźnik i spojrzysz z drugiej strony czyli twarzą do Wilisia zobaczysz cyfre 4 i za tym wskaźnikiem (w strone Wilisia) obowiązuje 40 km/h. W miejscu ustawienia tego wskaźnika spotykają sie dwie szlakowe 40 i 70 i dlatego ten wskaźnik tam jest żeby przypomnieć o tym fakcie maszyniscie bo maszynista i tak wie to z rozkładu jazdy.

Cytat: "Mariusz1970"
Już napisałem, co rozumiem przez niekonsekwencję, ale jeszcze raz napiszę: czasmi mechanik wyruszając ze stacji ma rozkład jazdy i mija W27, a czasami nie mija W27 wyjeżdżając na szlak, a do dyspozycji ma  tylko rozkład jazdy. Więc skoro w 2 przypadku można się obejść bez W27, to można by je zupełnie zlikwidować, a opierać się na rozkładach jazdy.

Ale to nie jest niekonsekwencja mojego rozumowania tylko przepisów. Po co wskaźniki skorą są wosy? Po co wosy skoro są wskaźniki? A W27 informuje o zmianie szlakowej a nie o szlakowej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #24 dnia: 03 Marca 2007, 11:31:09 »
Cytuj

><7 to jest W27. Jeśli staniesz twarzą do niego i spojrzysz na szlak do Macierzewa to zobaczysz cyfre 7. Za tym wskaźnikiem obowiązuje na szlaku 70 km/h. Jeśli obejdziesz wskaźnik i spojrzysz z drugiej strony czyli twarzą do Wilisia zobaczysz cyfre 4 i za tym wskaźnikiem (w strone Wilisia) obowiązuje 40 km/h. W miejscu ustawienia tego wskaźnika spotykają sie dwie szlakowe 40 i 70 i dlatego ten wskaźnik tam jest żeby przypomnieć o tym fakcie maszyniscie bo maszynista i tak wie to z rozkładu jazdy.


Nic się nie zgadza.
Rysunek:
Macierzewo--------Całkowo--------Williś----------Jarkawki
----------------------------------4><7----------------------


Proste pytania odp. Tak/nie
Początek drogi:
1)Mechanik wyruszający z wilisa do jarkawek mija W27 według rysnku?
2)Mechanik wyruszający z wilisa do macierzewa mija W27 według rysnku?

Ja odpowiadam:
1)nie
2)tak

a Ty jak odpowiesz na te pytania?

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #25 dnia: 03 Marca 2007, 11:35:17 »
Cytat: "Mariusz1970"
Rysunek:
Macierzewo--------Całkowo--------Williś----------Jarkawki
----------------------------------4><7----------------------

Proste pytania odp. Tak/nie
1)Mechanik wyruszający z wilisa do jarkawek mija W27 według rysnku?

Nie.

Cytat: "Mariusz1970"
2)Mechanik wyruszający z wilisa do macierzewa mija W27 według rysnku?

Tak. Widzi na nim cyfre siedem.

Mechanik jadący od Całkowa przed wjazdem do Wilisia też mija ten sam W27 i widzi na nim cyfre 4.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #26 dnia: 03 Marca 2007, 11:39:20 »
Czy prawadą jest, że jak mechanik nie mija W27 dla przypadku 1, to kazałeś mi się odnieść do rokładu jazdy odp. tak/nie

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #27 dnia: 03 Marca 2007, 11:41:54 »
Cytat: "Mariusz1970"
Czy prawadą jest, że jak mechanik nie mija W27 dla przypadku 1, to kazałeś mi się odnieść do rokładu jazdy odp. tak/nie

Tak. Bez rozkładu wogóle nie wolno wyjechać na szlak a są wnim zawarte wszystkie informacje zwiazane ze szlakiem i stacjami z wyjątkiem ograniczeń stałych i czasowych.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #28 dnia: 03 Marca 2007, 11:44:17 »
Czy prawdą jest, że dla przypadku - odp. tak/nie
1)mechanik ma tylko do dyspozyji rozkład jazdy, W27 dla niego w tym momencie nie istnieje?
2)mechanik do dyspozyji rozkład jazdy i  W27?

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #29 dnia: 03 Marca 2007, 11:52:04 »
Cytat: "Mariusz1970"
Czy prawdą jest, że dla przypadku - odp. tak/nie
1)mechanik ma tylko do dyspozyji rozkład jazdy, W27 dla niego w tym momencie nie istnieje?

Jeśli chodzi o przypadek że wyjeżdrza z Wilisia do Jarkawek to tu odpowiedź brzmi tak.
Cytat: "Mariusz1970"
2)mechanik do dyspozyji rozkład jazdy i  W27?

Jeśli chodzi o przypadek że wyjeżdrza z Wilisia do Jarkawek to tu odpowiedź brzmi nie.
Jeśli chodzi o przypadek że mechanik wyjeżdrza z Wilisia do Całkowa to odpowiedź brzmi tak.