Autor Wątek:  Sposoby ustawiania wskaźnika W27.  (Przeczytany 32633 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #30 dnia: 03 Marca 2007, 11:58:08 »
Cytuj

2)mechanik do dyspozyji rozkład jazdy i W27?
Jeśli chodzi o przypadek że wyjeżdrza z Wilisia do Jarkawek to tu odpowiedź brzmi nie.
Jeśli chodzi o przypadek że mechanik wyjeżdrza z Wilisia do Całkowa to odpowiedź brzmi tak.

drugi przypadek, rozumiem trzymając się wcześniejszego założenia relacja wilis-macierzewo, ,a  pierwszy ku przypmnieniu relacja wilis-jarkawki więc jeśli można o korektę odp.

Powtórzę pytania jeszcze raz:
Czy prawdą jest, że dla przypadku - odp. tak/nie
1)mechanik ma tylko do dyspozyji rozkład jazdy, W27 dla niego w tym momencie nie istnieje?
2)mechanik do dyspozyji rozkład jazdy i W27?

Założenia dla przypomnienia:
Początek drogi:
1)Mechanik wyruszający z wilisa do jarkawek
2)Mechanik wyruszający z wilisa do macierzewa

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #31 dnia: 03 Marca 2007, 12:08:59 »
Przypadek 1:
1)Mechanik wyruszający z wilisa do jarkawek

Pytanie:
Czy prawdą jest, że dla przypadku - odp. tak/nie
mechanik ma tylko do dyspozyji rozkład jazdy, W27 dla niego w tym momencie nie istnieje?

Odpowiedź:
Tak.

Pytanie:
Czy prawdą jest, że dla przypadku - odp. tak/nie
mechanik do dyspozyji rozkład jazdy i W27?

Odpowiedź:
Nie.

Przypadek 2:
2)Mechanik wyruszający z wilisa do macierzewa

Pytanie:
Czy prawdą jest, że dla przypadku - odp. tak/nie
mechanik ma tylko do dyspozyji rozkład jazdy, W27 dla niego w tym momencie nie istnieje?

Odpowiedź:
Nie.

Pytanie:
Czy prawdą jest, że dla przypadku - odp. tak/nie
mechanik do dyspozyji rozkład jazdy i W27?

Odpowiedź:
Tak.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #32 dnia: 03 Marca 2007, 12:17:09 »
Ty sobie ze mnie jaja robisz czy co?
1)Tak/nie
2)tak/nie
pamiętając, że to są początki ich dróg, o czym, była mowa wcześniej!
Nie komplikuj prosych odp na dwa pytania prost pytania, o ktore prosiłem, albo kończymy zabawę.
Zadałem 2 pytania i chcę 2 odpowiedzi a nie 4, co Ty mnożysz te odpowiedzi przez pączkaowanie czy co?

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #33 dnia: 03 Marca 2007, 12:20:55 »
Kończymy zabawę bo nie dasz sobie przetłumaczyć prsotych rzeczy. Zadałes pytanie wyrwane z kontekstu na ktore obie odpowiedzi tak/nie są prawidłowe. Ja przywróciłem wszystkie konteksty tego pytania i dałem wszystkie możliwe odpowiedzi zależnie od kontekstu. Wskaźnik W27 nie umieszcza się na początku drogi!!

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #34 dnia: 03 Marca 2007, 12:23:41 »
Również to samo mogę powiedzieć o Tobie. Zarówno ja jak Ty masz świadomość, do czego te pytania zaprowadziłby, ale skoro jest taka Twoja wola, ok. miło było, chociaż śniadania przez Ciebie nie zjadłem :)
Pytania nie były wyrwane z kontestu, jak możesz podac przykład takiego pytania, byłbym wdzięczny. Raczej Ty zapominałeś ciągle, iż ropatrywać należało tylko i wyłącznie odcinki, że to są ich początki dróg, a nie środki, oczym niejednokrotnie przypominałem.
Jak ja nie lubię z kimś dyskutować i ktoś przypisuje takie epitety np. nie dałeś powiedzieć sobie prostych rzeczy lub pytania wyrwane z kontekstu nie przytaczając dowodów na to.
Ja Twój pogląd doskonale rozumiem (co przeczy, że sobie czegoś tam nie dałem), tylko wytykałem Tobie "niedoróbki" Twojego poglądu.

Ja nie wiem, gdzie się umieszczać powinno, wyciągam logiczne tylko wnioski z Waszych sugestii i tak:
1)wyruszając na szlak niekoniecznie musimy mieć W27, mimo, iż to jest początek drogi dla pociągu i opierać się tylko na rozkładzie jazdy.
2)skoro pkt 1 czasami się zdarza, to można z W27 zupełnie zrezygnować i opierać się na czymś innym np. tylko na rozkładzie jazdy (tak jak w przypadku Willis-Jarkawki-mech dał sobie doskonale radę bez W27).
To logiczne wnioski z Twojego poglądu.

Jeżeli przyjąćby założenie, że na początku drogi również ustawia się W27, to tylko to ułatwi pracę maszyniście, a nie utrudni.
To mój pogląd

To chciałem poprzez pytania i odp. uzyskać "wyrwać Ci z gardła" :)

We wszystkich sceneriach te W27 są na początku drogi, a w realu zauważyłem że wyjeżdżając w którąkolwiek ze stron z Bydgoszczy Głownej mam postawione W27. Być może, że we wszystkich sceneriach jest ten sam błąd, choć wątpię w to.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #35 dnia: 03 Marca 2007, 14:45:28 »
Cytat: "Mariusz1970"
Jeżeli przyjąćby założenie, że na początku drogi również ustawia się W27, to tylko to ułatwi pracę maszyniście, a nie utrudni.
To mój pogląd

To chciałem poprzez pytania i odp. uzyskać "wyrwać Ci z gardła" :

No właśnie. Zadałeś pytanie i oczekiwałes na nie odpowiedzi jaka tobie pasuje. Ale odpowiedź jest inna a i pytanie było zadane pod inną odpowiedź.

Prawidłowa odpowiedź brzmi:
W27 ustawia się tylko tam gdzie się zmienia najwyższa dozwolona na szlaku prędkość!! Nie ma to nic wspólnego z początkiem drogi pociągu.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #36 dnia: 03 Marca 2007, 14:49:43 »
Co do pytań, to mylisz się, nie jaka była mi wygodna, tylko miały być wynikiem twegov poglądu.
Cytuj

W27 ustawia się tylko tam gdzie się zmienia najwyższa dozwolona na szlaku prędkość!! Nie ma to nic wspólnego z początkiem drogi pociągu.


To oświeć mnie, dlaczego w ogóle się je stosuje, skoro można się bez nich obejść (Wilis-Jarkawki, tutaj mechanik nie ma informacji o najwyższej prędkości na szlaku przy pomocy W27 i sobie radzi)?

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #37 dnia: 03 Marca 2007, 14:52:11 »
A gdzie na trasie wiliś jarkawki się zmienia szlakowa??

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #38 dnia: 03 Marca 2007, 14:54:07 »
Nie zadawaj pytania, na pytanie, proszę o odpowiedź, cobyś oświecił mnie.
Przypomnę je:
To oświeć mnie, dlaczego w ogóle się je stosuje, skoro można się bez nich obejść (Wilis-Jarkawki, tutaj mechanik nie ma informacji o najwyższej prędkości na szlaku przy pomocy W27 i sobie radzi)?

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #39 dnia: 03 Marca 2007, 14:57:48 »
Ok.
Na trasie wiliś Jarkawki prędkosć szlakowa się nie zmienia wiec nie bedzie tam W27. Na trasie Wiliś Macierzewo prędkość szlakowa się zmienia zaraz za Wilisiem jadą w kierunku macierzewa i wtym miejscu stoi W27 który mówi: Tu w tym miejscu gdzie ja stoje predkosć szlakowa się zmienia!!

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #40 dnia: 03 Marca 2007, 15:01:16 »
No ale, mechanik wilis-jarkawki o tym wie, że Vmax jest 40 i dowiaduje się nie za pomocą W27, tylko czegoś innego, a w innej sytuacji dowiaduje się za pomocą W27, więc ponawiam pytanie, po co się je stosuje, skoro można się bez nich obejść?
Ja wiem, że wilis-jarkawki się nie zmienia i o vmax mechanik wie, nastomiast, w innej sytuacji koniecznie musi wiedzieć W27o zmianie prękkości, bo inaczej zginąłby.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #41 dnia: 03 Marca 2007, 15:08:47 »
Wskaźniki predkosci są w np. w wosach ale stosuje się je dla ułatwienia pracy.

Tobie się wydaje że W27 słuzy do informowania o najwyższej predkosci na szlaku a tak nie jest. Nie ma wskaźnika który by o tym mówił. W27 mówi tylko o zmianie prędkości z jednej na inną.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #42 dnia: 03 Marca 2007, 15:20:04 »
Cytuj

Tobie się wydaje że W27 słuzy do informowania o najwyższej predkosci na szlaku a tak nie jest. Nie ma wskaźnika który by o tym mówił. W27 mówi tylko o zmianie prędkości z jednej na inną.


Cytuj

W27 ustawia się tylko tam gdzie się zmienia najwyższa dozwolona na szlaku prędkość!! Nie ma to nic wspólnego z początkiem drogi pociągu.


Czyli skutek jest ten sam, z jaką max. v mogę jechać dalej.

Skoro wilis-Jarkawki brak informacji o max. dozwolonej prędkości na szlaku, a mechanik o tym wie, to dlaczego musi koniecznie widzeć w innej sytuacj W27 inforumjący o tym samym praktycznie, czyli z jaką max. V może jechać dalej?
Proszę napisz sens, nie co ja myślę, tylko co Ty myślisz o tym w tym kontekście.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #43 dnia: 03 Marca 2007, 15:28:37 »
Mech jadacy z Wiliś do JArkawek spojrzy raz w rozkład i widzi: szlakowa do Jarkawe 40. i tyle mu wystarczy.
Jeśli jedzie z Jarkawek do Macierzewa to spojrzy w rozkłada i widzi: od Jarkawek do Wilisia 40 od wIlisia do Macierzewa 70. Predkość szlakowa zmienia się w konkretnym miejscu. MEch jadą od Jarkawek Musiał by co chwila patrzeć w rozkład i na słupki kilometrowe czy jez się ta predkąśc zmienia czy jeszcze nie. To jest strasznie męczące. Dlatego w miejscu które jest zaznaczone w rozkłądzie jako km xx.xx jest W27 i mech jadać widzi W27 i wie acha tu sie to zmienia. Bardzo wygodne to jest. Ale w rozkładzie musi być info o tym bo może jakiś złomiaz ukradnie W27 albo wiatr zdmuchnie. Do tego dochodza jeszcze ograniczenia Stałe a czasem jeszcze czasowe. gdyby mech musiał tylko patrzeć na słupki km i do rozkłądów wosów i rozkazów to by chyba oc......ał.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #44 dnia: 03 Marca 2007, 15:38:18 »
Czyli W27 ułatwia pracę tak przypuszczałem i o taką właśnie odpwowiedź mi chodziło.
W sumie cały casz przyczepiałem się jednego, że różnica pomiędzy tym co jest w symku, a tym co proponujecie, to utrudniacię pracę mechanikowi.
Rozumiem,że nie ma jakiegoś wskaźnika informującego typowo o max. v na szlaku?


Skoro takiego czegoś nie ma, to stosowanie W27 w symkowej wersji jeszcze bardziej pomaga mechanikowi, czyli łatwiej jest w MaSzynie niż w realu i w realu według mnie, takie coś, jak wskaźnik max. V na szlaku powinien istnieć.
Czyli W27 przy wyjeździe z Macierzewa może istnieć, albo i nie, w zależności jaką przyjmniemy teroię, co było przed Macierzewem (chociaż na stacjach jest mniejsza prędkość niż 70 km/h).
Może to jest typowo akademicka dyskusja, gdyż przejazd przez stację zbliżając się do realu na takich stacjach jak Macierzewo,Całkowo,Wiliś należy ograniczać prędości do np. 30 i wtedy, z praktycznego puntu widzenia będzie tak jak ja powiedziałem, że niezależnie skąd się rusza, zawsze będzie się mijało W27, gdyż zmiana prędkości zawsze będzie istniała, ale wtedy tych W27 należy przed/za każdą stacją stawiać.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #45 dnia: 03 Marca 2007, 15:50:31 »
Cytat: "Mariusz1970"
Rozumiem,że nie ma jakiegoś wskaźnika informującego typowo o max. v na szlaku?

Nie ma.

Cytat: "Mariusz1970"
i w realu według mnie, takie coś, jak wskaźnik max. V na szlaku powinien istnieć.

Ale po co? Raz rzucisz okiem do rozkłądu zanim ruszysz i już wiesz.

Cytat: "Mariusz1970"
Czyli W27 przy wyjeździe z Macierzewa może istnieć, albo i nie, w zależności jaką przyjmniemy teroię, co było przed Macierzewem


Jeśli w macierzewie jest mniejsz predkosć niż 70 to W27 powinien być i w miejscu gdzie stoi jak wjeżdrzamy do Macierzewa powinien informawać o zmianie predkosci i podać tą predkość.
Jeśli w Macierzewie szlakowa wynosi 70 to W27 jest tam niepotrzebny.

Cytat: "Mariusz1970"
(chociaż na stacjach jest mniejsza prędkość niż 70 km/h).

Na torach głównych zasadniczych obowiązuje predkosć szlakowa z wyjątkioem sytuacji gdzie są ograniczenia stałe lub czasowe.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #46 dnia: 03 Marca 2007, 16:00:08 »
Cytuj

Ale po co? Raz rzucisz okiem do rozkłądu zanim ruszysz i już wiesz.


Niemniej jednak trzeba rzucić tym okiem
Co do Macierzewa stamtąd ruszamy (początek świata), więc odpowiedzi nie ma, a W27 jest.

Cytuj

Na torach głównych zasadniczych obowiązuje predkosć szlakowa z wyjątkioem sytuacji gdzie są ograniczenia stałe lub czasowe.


Wjeżdżając w Quarku do Wielkiego Kaca z Koniewic mamy S13 na semaforze (na szlaku 100, a ograniczeń jako takich nie ma przy wjeżdzie do WK i nie wyobrażam sobie, aby ciąć zwrtokę przy 100 km/h, bo nie jedziemy po torach głownych od pewnego momentu). Jak to zrozumieć, gdy wyjedziemy z Wielkiego Kaca do Skwraek powinien tam być W27 ?

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #47 dnia: 03 Marca 2007, 16:15:26 »
S13 mówi: Od tego semafora nie szybicej niż 40. Jest to wieć ograniczenie prędkości. S13 podaje się przy wjeździe na krzywo i w tym wypadku na tory główne dodatkowe a nie na główne zasadnicze które sa przedłużeniem szlaku. Zauważ że jadać bruttem jedziesz na wprost i dostajesz S5. Gdybyś jechał dalej dostałbys S2.
Jadąc z WK do Skwarek Nie ma zmiany predkosći szlakowej (nadal 100). Wyjeżdrzajac z torów dodatkowych czy bocznych nie potrzeba W27 bo to nie są tory szlakowe ani przedłużające szlak. W27 jest tylko na torach szlakowych.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #48 dnia: 03 Marca 2007, 16:29:41 »
Cytuj

Od tego semafora nie szybicej niż 40. Jest to wieć ograniczenie prędkości. S13 podaje się przy wjeździe na krzywo i w tym wypadku na tory główne dodatkowe a nie na główne zasadnicze które sa przedłużeniem szlaku.

No to jak pojadę z ograniczeniem w bok, a poźniej będę jechał dalej do Skwarek po otrzymaniu S5, to jakieś ograniczenie było, ale to nie są tory te głowne zasadnicze, to się nie liczy, dlategoW27 nie pownno być, chyba dobrze zrozumiałem.
Dobra, dla mnie się już to wyjaśniło i rzeczywiście przyjąłem W27 stosowane m.in. do wyznaczania max. v na szlaku (wtedy rysunek Twójmi się nie zagadzał), a poźniej przyczepiłem się do tego, że na dobrą sprawę mogłoby w ogóle nie być W27 i też mechanik sobie poradzi, co wyniakło z Jarkawk-Wilis, ale wyjaśniłeś mi, że W27, to takie ułatwienie dla mechaników.
Jedno jest pewne, że tak jest teraz np. w Całkowie, może nie jest zgodne z realem, ale jest łatwiejsze (bardziej ułatwiające jazdę), bo za każdym razem, przy wyjeździe obojętnie w którą stronę jadę, widzę W27 jedostornny.
Jeżeli, Cie przemaglowałem to sory, ja się na przepisach za bardzo nie znam i na bieżąco analizuję to co widzę w symku i to co piszecie.

Offline P.J.

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #49 dnia: 03 Marca 2007, 18:22:39 »
dokładnie jest tak jak napisał hejnal.
co prawda jeśli chodzi o całkowo miałem na myśli w moim wywodzie:
Macierzewo--------------Całkowo-----------Wiliś--------------Jarkawki
____________________________________4><7
i oczywiście przez Wiliś Vmax jest 70km/h
ale tak jak pokazał chejnał też może być
Macierzewo--------------Całkowo-----------Wiliś--------------Jarkawki
____________________________4><7
i oczywiście dla tego przypadku przez Wiliś Vmax jest 40km/h
I dla przykładu kolegi hejnała, dlaczego nie ma wskaźnika W27 przy wyjeździe z Wilisia do Jarkawek: otóż ten wskaźnik jest przed Wilisiem i jadąc już w Wilisiu mamy 40km/h. Gdy zaczynamy bieg pociągiem w Wilisu do Jarkawek, maszynista wie że na stacji maksymlan jest 40km/h i gdy wyjeżdza na szlak nie mija nigdzie wskaźnika W27, a więc jest ta sama maksymalna prędkośc co na stacji, a ponowne ustawienie tego wskaźnika było by tylko dublowaniem tego wskaźnika pred stacja bo niczego nowego by nie wnosił. Jednym słowem poco wskaźnik W27 sokro za nim i przed nim ta sama prędkośc maksymalna - po nic.
na Qurk 2007 miłem na mysli takie ustawienie wskaźników W27:
gdy przejazd przez Wilki Kack i Dejawy PO torach głównych z V=100km/h
Skwarki-------------Wielki Kack-------------Dejway------------Koniewice
________10><12______________________12><10__________
lub
gdy przejazd przez Wilki Kack i Dejawy PO torach głównych z V=120km/h
Skwarki------Wielki Kack-------------------------Dejway------------Koniewice
________________10><12_______12><10_____________________
Jak wiadomo nie prawidłowo to wygląda to w tej chwili tak:
Skwarki-------------Wielki Kack-------------Dejway------------Koniewice
____12>_____<12______10>____<10____12>_____<12______

No i niewielka poprawka dla Strzęsowiec Karpice:
poprawka polega na dostawieniu tego wkaźnika pogrubioną czcionką
Strzęcowiec----------------------------Czerwice---------------------------
__________14><12___12><14______________16><12_______

-------------Karpice---------------------------------------------Wostrzewo
12><16___________7><12    _______10><7__________

No i ps na temat Bydgoszy
jest tak dlatego że z tego co pamiętam maksymalna prędkośc przez Bydgoszcz wynosi na każdym torze 60km/h, a przy wyjeździe na szlaki w kierunku Tczewa po torze numer 1 80km/h, po torze nmumer 2 100km/h 100 też do piły i chyba też do torunia  a do Inowrocławia 120km/h
Acha sory za tą kreske co zrobiłem przy wskaźnikach ale przestawiąło mi je do lewej storny wiersza. Pozdro
Prawdziwy Wielkopolanin: Poznań  Główny - Środa Wielkopolska - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno - Kluczbork - Lubliniec - Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Kraków Główny i 170 kilometrów wielkopolskiego szlaku.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #50 dnia: 03 Marca 2007, 19:15:24 »
Cytuj

Gdy zaczynamy bieg pociągiem w Wilisu do Jarkawek, maszynista wie że na stacji maksymlan jest 40km/h i gdy wyjeżdza na szlak nie mija nigdzie wskaźnika W27


Wie, bo wie z rokładu jazdy, generalnie, maszynista może z tego co zrozumiałem nie widzieć w ogóle gdziekolwiek w którą stronę nie jechałby W27 i sobie poradzi poprzez inne rzeczy.

Cytuj

a ponowne ustawienie tego wskaźnika było by tylko dublowaniem tego wskaźnika pred stacja bo niczego nowego by nie wnosił. Jednym słowem poco wskaźnik W27 sokro za nim i przed nim ta sama prędkośc maksymalna - po nic.


Dubel rozumiem powdójne postawienie tego samego W27 na stacji.

Teraz w scn jest tak:
Macierzewo--------Całkowo--------Williś----------Jarkawki
--------------------------------------<7-------4>------------------
Zaznacz, gdzie W27 jest zdublowany.
Definicję znam, że tylko przy zmianie prędkości i jest on podwójny, tutaj w scn rzeczywiście podwójny nie jest, a jest tak jak na rysunku.

Offline P.J.

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #51 dnia: 03 Marca 2007, 19:30:04 »
Mariusz ten przykład co pkazałeś, tam nie ma zdublowania wskaźnika , ale one są ustawione nieprawidłowo. Prawidłowo jest tak jak pokazał hejnał.
A z dublowane miałem na myśli takie coś:
Macierzewo-------------Całkowo--------------Wiliś------------Jarkwaki
-----------------------------------------------4><7----4>-------------------

co oczywiście ten drugi wskaźnik z czworka jest nie potrzebny
Prawdziwy Wielkopolanin: Poznań  Główny - Środa Wielkopolska - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno - Kluczbork - Lubliniec - Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Kraków Główny i 170 kilometrów wielkopolskiego szlaku.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #52 dnia: 03 Marca 2007, 19:37:35 »
Może i nieprawidłowo, ale mnie się to:
Macierzewo--------Całkowo--------Williś----------Jarkawki
--------------------------------------<7-------4>------------------

bardziej podoba, niż to:
Macierzewo-------------Całkowo--------------Wiliś------------Jarkwaki
-----------------------------------------------4><7-------------------------

Dlaczego?
Dlatego, jak wspomniałem wyżej np. zaczynamy Wilis-Jarkawki, nie zapamiętujęmy z rozkładu jazdy, iż jest 40, tylko wyjeżdżamy i widzimy.
A, że jest on nieprawidłowo postawiony, to inna sprawa, (choć wcześniej twierdziłem, że jest prawidłowo, gdyż traktowałem W27 jako wskaźnik max. prędkości wyjeżdżając na szlak, a wyprowadził mnie z błędu hejnał, że takiego na kolei w ogóle nie ma).

Offline P.J.

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #53 dnia: 03 Marca 2007, 19:58:21 »
No dobrze, ale skoro jest to symulator który ma odtwarzać tak jak jest w rzeczywistości, to chciałbym aby były ustawione tak jak ustawia się w rzeczywistości z godnie z przepisami, a nie jak "widzi mi się". Równie dobrze mógłbym wprowadzić jakąś nieistniejącą kolorową tabliczke że np. jest tam przyniej prędkośc światła.
Wracając do tego że jest u Ciebie jasne jak teraz, to co powiesz mi na to gdy mamy tak jest w scenerii, że mamy najwiekszą dozwoloną na wjeździe do Wilsia z Macierzewa, jaką możemy mieć prędkośc w peronach?
Macierzewo---------Całkowo--------------------Wiliś------------------Jarkawki
---------tu jest Vmax 70km/h--------<7-a tu Vmax??-4>--tu jest 40 km/h--

Jak mam wjazd od całkowa z największą dozwoloną , to jaką pedkośc moge mieć przy wjeździe w perony Wilisia????
Prawdziwy Wielkopolanin: Poznań  Główny - Środa Wielkopolska - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno - Kluczbork - Lubliniec - Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Kraków Główny i 170 kilometrów wielkopolskiego szlaku.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #54 dnia: 03 Marca 2007, 20:29:59 »
Cytat: "P.J."
No i ps na temat Bydgoszy
jest tak dlatego że z tego co pamiętam maksymalna prędkośc przez Bydgoszcz wynosi na każdym torze 60km/h, a przy wyjeździe na szlaki w kierunku Tczewa po torze numer 1 80km/h, po torze nmumer 2 100km/h 100 też do piły i chyba też do torunia  a do Inowrocławia 120km/h
Acha sory za tą kreske co zrobiłem przy wskaźnikach ale przestawiąło mi je do lewej storny wiersza. Pozdro


kierunek Tczew: 60 km/h (przed Maksymilianowem kawałek 100 km/h i za wiaduktem 80 km/h aż do Smętowa)
z Tczewa: 120 km/h

kierunek Inowrocław: 120 km/h
z Inowrocławia: 120 km/h (a konkretnie: od Ina do Złotnik 120 km/h, Złotniki - Nowa Wieś Wlk. 60 km/h, Nowa Wieś Wlk. - Trzciniec 50 km/h, Trzciniec - Bydgoszcz Gł. 120 km/h)

kierunek Piła: 100 km/h
z Piły: 70 km/h (od Czyżkówka jest 70 km/h)

kierunek Toruń: 110 km/h (tylko do Łęgnowa i dalej 70 km/h)
z Torunia: 90 km/h

Offline P.J.

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #55 dnia: 03 Marca 2007, 20:45:31 »
dzięki za przypomnienie, dawno już przez Bydgoszcz nie jechał , wyleciało mi troche z głowy, a kurat żadnego służbowego rozkładu ze szlakmi przechodzącymi przez Bydgoszcz nie mam, a pamiętąłem tylko  po wskaźnikach W27, ale wróćmy do tematu co jest dwa posty wyżej, ok?
Prawdziwy Wielkopolanin: Poznań  Główny - Środa Wielkopolska - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno - Kluczbork - Lubliniec - Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Kraków Główny i 170 kilometrów wielkopolskiego szlaku.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #56 dnia: 03 Marca 2007, 21:53:53 »
OK. Śledzę tę dyskusję i właściwie skłaniam się ku temu, co pisze @hejnal i Ty. Wskaźnik W27 nie jest żadną wyrocznią a jedynie ułatwia maszyniście pracę, bo przecież i tak informacje dotyczące prędkości są w służbowym rozkładzie, a nawet brak owego wskaźnika "na gruncie" nie zwalnia mechanika z obowiązku stosowania się do prędkości zawartej w służbowym rozkładzie jazdy. Bardzo ważna jest znajomość szlaku przez maszynistę, bo np. mamy taką sytuację: prowadzimy poc. z Gdyni do Bydgoszczy. Od Tczewa do Bydgoszczy jest 120 km/h, jednak w Terespolu Pom. zjeżdżamy na tor lewy patrząc w kierunku jazdy (w obecnym nazewnictwie nie ma pojęcia toru właściwego i niewłaściwego), gdzie jest prędkość 80 km/h, ale w Terespolu nie ma wskaźnika W27 z cyfrą 8, tylko jest on w Smętowie (z jednej strony 12 a z drugiej 8), także mechanik musi wiedzieć że w przeciwnym kierunku jest inna prędkość.
Zgadzam się z Tobą w 100%, że nie może być sutuacji powstawania "luk" pomiędzy wskaźnikami W27, gdyż faktycznie nie wiadomo jaka prędkość nas obowiązuje.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #57 dnia: 03 Marca 2007, 22:26:07 »
Cytat: "Mariusz1970"
No to jak pojadę z ograniczeniem w bok, a poźniej będę jechał dalej do Skwarek po otrzymaniu S5, to jakieś ograniczenie było,

Ograniczenie prędkości nie ma związku ze wskaźnikiem W27. To jest tylko zmniejszenie prędkości szlakowej.

Cytat: "Mariusz1970"
ale to nie są tory te głowne zasadnicze, to się nie liczy, dlategoW27 nie pownno być, chyba dobrze zrozumiałem.

Troszke namieszałem. Tory główne zasadnicze przedłużają szlak i raczej sa w lini prostej więc przewąznie jedzie się nimi z pełną szlakowa jesli się niezatrzymujemy. Tory główne dodatkowe przeważnie są "na krzywo" i żeby się niewykoleić to jest prawie zawsze jakieś ograniczenie prędkości. Tak samo z wyjazdem z torów dodatkowych też semafor podaje ograniczenie prędkości.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #58 dnia: 04 Marca 2007, 01:21:59 »
Cytuj

Na torach głównych zasadniczych obowiązuje predkosć szlakowa z wyjątkioem sytuacji gdzie są ograniczenia stałe lub czasowe.


Cytuj

Ograniczenie prędkości nie ma związku ze wskaźnikiem W27. To jest tylko zmniejszenie prędkości szlakowej.


Chodziło mi tylko o to jak traktować przejzad przez WK, czyli max. prędkość obowiązujca przez przejazd przez stację, a brak jest innych ograniczeń czy też zamian prędkości, a jedynym ograniczeniem lub zmieniaczem prędkości jest semafor, mając raz np. S13, a raz np. S2, ale wytłumaczyłeś mi wcześniej to. Rozumiem to już, ok, z tymi torami "na wprost" i w "bok" (główne zasadnicze i główne dodatkowe), a bierze się pod uwagę tylko te główne zasadnicze.


 P.J.,
Macierzewo---------Całkowo--------------------Wiliś------------------Jarkawki
---------tu jest Vmax 70km/h--------<7-a tu Vmax??-4>--tu jest 40 km/h--

Wiem ,widziałem i  zauważyłem lukę, ale można na upartego, poprzez dodanie ograniczenia zniwelować tę lukę.

Dobra, z niechęcią :), ale przyznaję rację Wam.

Na serio to dyskusja była długa, bo dociekliwy i może głupi byłem. Jak z tego wynika, większość scenerii zawiera ten błąd, czyli nie byłem osamotniony w takim myśleniu (tak się pocieszam:), w sumie przyjąłem ich punkt widzenia, którego broniłem). Raczej twórcy scenerii przyjeli W27, jak wskaźnik max. dop. V na szlaku, a nie punktowe miejsce zmiany prędkości, a poźniej chciałem dowiedzieć się jaki sens ma W27, gdyż czasami mechanik widzi wyjeżdżając na szlak W27, a czasami nie.
Winni się tłumaczą, mam oczywiście na myśli siebie:)

Dzięki za wyjaśnienia i dyskusję.

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
« Odpowiedź #59 dnia: 04 Marca 2007, 11:21:36 »
Witam dorzuce pare groszy.

Najprostszy przyklad po co jest wskaznik w27

Od trasy glownej na ktorej jest np. Vmax 100 odchodzi linia do pipidowa dolnego na ktorej jest Vmax 40 to za ostatnia zwrotka ustawia sie wskaznik aby maszynista wiedzial ze ma jechac 40 a nie 100. a w drodze powrotnej ze moze jcechac 100 a nie 40.

Oprucz tego kazdy maszynista posiada karte znajomosci szlaku. (o ile pamietam dobrze to musi przejechac szlak z instruktorem 4 razy w dzien i 2 razy w nocy) Karta ta swiadczy ze maszynista zna sazlak czyli (wie jakie sa predkosci szlakowe, wie gdzie stoja semafory, wskazniki) bez takiej karty maszynista ma prawo jechac Vmax 40Kmh lub jechac normalnie z innym mszynista instruktorem)

Pozdrawiam ryszard