Autor Wątek:  Turial - jak tworzyc scenerie od podstaw - pomożecie?  (Przeczytany 15803 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pol102

  • Gość
Turial - jak tworzyc scenerie od podstaw - pomożecie?
« dnia: 01 Marca 2007, 15:14:01 »
Po 2godzinach przeszukiwania forum stwierdzam że takiego turiala, zwłaszcza pod 3d Studio Max'a 8 nie ma! Co więcej nie można ściągnąć skryptów z downloadu :/. Jeden dobry turial zalatwilby sprawe prawie wszystkich pytań.
I tu pojawia się pierwsze ale! - ja się na tym jeszcze nie znam(dopiero zainstalowalem Max'a) - więc mam prośbe do wszystkich, którzy mają o tym pojęcie, żeby się przyłączyli do tej misji.

P.S. Jeżeli to nie będzie miało sensu to prosze moderatorów o usunięcie tego wątku.
Miłosz

Offline prof_klos

  • Wiadomości: 618
  • Już nigdy nie będzie takiego lata...
    • Zobacz profil
    • http://www.prof-klos.yoyo.pl
  • Otrzymane polubienia: 4
Turial - jak tworzyc scenerie od podstaw - pomożecie?
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Marca 2007, 15:30:17 »
Po co dwa razy ten sam temat?
Zdaje się, że moderatorzy i tak jeden będą musieli usunąć :]

Ale pomysł w gruncie rzeczy zdaje się być ciekawy i chyba faktycznie nie był tak w jednym opracowaniu opisany.
Wprawdzie można coś takiego stworzyć składając do kupy xxx postów na ten temat.
Z MaSzyną od 2003!

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Turial - jak tworzyc scenerie od podstaw - pomożecie?
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Marca 2007, 15:58:01 »
Tutorial był, ale się zmył.

http://www.eu07.pl/misc/edscen
-//-

pol102

  • Gość
Turial - jak tworzyc scenerie od podstaw - pomożecie?
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Marca 2007, 17:04:57 »
Dlateg czas stworzyc nowy, lepszy i łatwiejszy!
Ja dla przykładu chciałbym zacząć tworzyć ale nie wiem jak:/

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Turial - jak tworzyc scenerie od podstaw - pomożecie?
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Marca 2007, 17:28:14 »
"Czas stworzyć"
hmm, a kto to ma stworzyć?
Samo się nie stworzy, a ludzie, kórzy znają się na rzeczy i mogliby raczej tego nie zrobią, gdyż albo brak czasu albo chęci.
Trzeba pamiętać, że lata świetności MaSzyna już ma za sobą.
Ponadto, jak ktoś pisze, że zrobiłby secenerie, ale nie wie jak, to śmiem przypuszczać iż na 99,9% tego nie zrobi, gdyż na forum jest dość dużo informacji na ten temat (co wskazuje na jego lenistwo), a jak lenistwo to i tutorial nie pomoże, gdyż tworzenie scenerii, to żmudne i długie zajęcie.

pol102

  • Gość
Turial - jak tworzyc scenerie od podstaw - pomożecie?
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Marca 2007, 17:47:23 »
A widzisz Mariusz! Tu nasze zdania się różnią - ja twierdze że symek ciągle jest świetny a Ty że nie bardzo. przejrzałem 7 stron wstecz i moge śmiało stwierdzić, iż są tam tylko pojedyńcze wątki w stylu "czemu mi to nie działa" ,a nawet skryptów nie można już ściągnąć:/ i jak to mi wytłumaczysz lenistwem?! Nie przekreślaj tego symka bo Nebula raczej nie wyjdzie przez najbliższy rok!

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Turial - jak tworzyc scenerie od podstaw - pomożecie?
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Marca 2007, 17:57:41 »
Nie przekreślam MaSzyny (zresztą nie o tym mowa), po prostu ludzi zapaleńców już nie ma (takich zapaleńców, którzy dla dobra ludzkości napisali by np. tutoriale), odeszli. Poczytaj jak to było kiedyś np. tutoriale McZapiego, Jarasa itp. Takich ludzi i tej atmosfery już nie ma.
Ja do Ciebie nic nie mam, ale jeśli wczoraj chciałeś robić zapowiedzi (wątpię, abyś cokolwiek kiwnął palcem w tym kierunku), dzisiaj chcesz się brać za tworzenie scenerii, to popatrz na siebie z boku jak to wygląda.
Co do informacji na forum, jest sporo i w kupie i rozstrzelone, ale wiesz, jak ktoś pyta o kabinę do SU i nie może jej znaleźć, a w dziale Tabor jest na samej górze, no to wybacz.
Rozumiem, że masz chęci do działania, ale to dopiero początak dłuuugiej drogi.
Nie zniechęcam, tylko uśwadamiam co byś sam określił swoje siły na zamiary.

pol102

  • Gość
Turial - jak tworzyc scenerie od podstaw - pomożecie?
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Marca 2007, 18:10:39 »
Eventy męcze ostro i prawie wszystko działa aczkolwiek nie zawsze:/, grunt to chcieć i pracować nad tym!(jak tylko zacznie działać każdorazowo to napisze co z czym).  Mariusz i ja do Ciebie nic nie mam(w końcu Bydgoszcz to moje miasto rodzinne), a skoro uznałem że dam sobie rade z czymś trudniejszym to zacząłem szukać wskazówek jak tego dokonać. Ale skoro napotkałem trudność już na początku(skrypty) to założyłem nowy wątek.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Turial - jak tworzyc scenerie od podstaw - pomożecie?
« Odpowiedź #8 dnia: 01 Marca 2007, 18:21:50 »
Jest tak, dla niektórych łatwiejsze jest tworzenie scenerii, a eventy trudniejsze lub odwrtotnie. Nie da się tego określić, co łatwiejsze, trudniejsze. To zależy od predyspozycji kogoś do czegoś. Większość ludzi właśnie narzeka z problemami o eventy i prosi o pomoc. Ponadto nie wierzę Tobie, że w temacie zapowiedzi coś się u Ciebie ruszyło, skoro wczoraj nie wiedziałeś jak napisać event, aby jego wyzwolenie było opóźnione o ileś tam sekund, a co tu mówić o komibacji eventów, umieszczenie dźwięku w przestrzeni symkowej itp.
Wątek założyłeś, ok, ale nie spodziewaj się merytorycznych odpowiedzi.
Zapamiętaj, tylko to: konkretne sprecyzowane pytanie, konkretną prawie zawsze dostaniesz odpowiedź, więc teraz inwencja i inicjatywa teraz w twoich rękach.
Takich jak Ty piszących podobne posty były tłumy, z reguły była olewka forumowiczów na takie posty. Nie dopuść do tego, aby z Tobą było to samo.
Przykro mi bardzo, ale na razie Ciebie nie traktuję zbyt poważnie.

pol102

  • Gość
Turial - jak tworzyc scenerie od podstaw - pomożecie?
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Marca 2007, 18:35:34 »
Dobra to zaczne od podstawy:
Czy ktoś posiada skrypty, które ułatwiają budowe scenerii? Jeżeli tak to prosiłbym o wrzucenie ich na jakiś ogólnodostępny server.
A co do eventów to zaznaczyłem że nie zawsze mi działają, ale Praktyka Czyni Mistrza!

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Turial - jak tworzyc scenerie od podstaw - pomożecie?
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Marca 2007, 18:36:39 »
http://www.mytempdir.com/1237302
Daje tu opis pliku SCN. Proponuje też zwiedzić moje wcześniejsze posty gdzieś opisane jest jak robic teren w 3ds max

pol102

  • Gość
Turial - jak tworzyc scenerie od podstaw - pomożecie?
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Marca 2007, 18:43:56 »
Żeby to troche rozwinąć odwołuje się do problemów już rozwiązanych:
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=3181
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=3235
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=3782
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=3246

Ale ciągle pozostaje sprawa tekstur i paczki ze skryptami:/

Offline Daro

  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
    • http://www.hotrod.oz.pl
  • Otrzymane polubienia: 2

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Turial - jak tworzyc scenerie od podstaw - pomożecie?
« Odpowiedź #13 dnia: 01 Marca 2007, 19:57:00 »

pol102

  • Gość
Turial - jak tworzyc scenerie od podstaw - pomożecie?
« Odpowiedź #14 dnia: 01 Marca 2007, 20:21:06 »
Cytat: "Żuk"
SKrypty:
http://www.mytempdir.com/1237415

Wielkie podziękowania dla kolegi Żuk'a

Następne pytanie:
Czy tekstury mogę wziąźć z Folderu EU? I jak kłaść tory?

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Turial - jak tworzyc scenerie od podstaw - pomożecie?
« Odpowiedź #15 dnia: 01 Marca 2007, 20:26:42 »
Pobaw sie skryptami i będziesz kładł tory. Aby uruchomić skrypty na górnym pasku masz zakładke "max scripts"-kliknij w to, nastepnie run ..., następnie wyszukaj skrypty i uruchom plik main. Wowczas bedziesz mogl klasc tory korzystajac ze skryptow a tekstury bierzesz z folderu tam gdzie masz Maszyne. Pozdrawiam

pol102

  • Gość
Turial - jak tworzyc scenerie od podstaw - pomożecie?
« Odpowiedź #16 dnia: 01 Marca 2007, 20:31:24 »
No to nastepne konkretne pytanie:
Czy mozna w jakiś łatwy sposób tworzyć małe stacyjki? Mała byudka dla drużnika(kiedyś poczekalnia) i 2 tory? Bo trasa którą chcę odwzorować(Leszno - Nowa Wieś Mochy) ma 33km i 8 stacji z czego 6 to takie wlasnie malutkie

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Turial - jak tworzyc scenerie od podstaw - pomożecie?
« Odpowiedź #17 dnia: 01 Marca 2007, 20:56:54 »
Jak chcesz budkę to musisz zrobić jej model w 3dsmaxie lub wstawić gotowy objekt z folderu maszyny (za pomocą skryptów). Najpierw radzę Ci się zapoznać z tworzeniem małych, prostych, fikcyjnych scenerii (coś w stylu kpp2) a potem brać się za tworzenie realistcznych.
-//-

pol102

  • Gość
Turial - jak tworzyc scenerie od podstaw - pomożecie?
« Odpowiedź #18 dnia: 01 Marca 2007, 21:50:18 »
jak sie korzysta z tych skryptów? Wybieram skrypt i nic sie nie dzieje? Chyba ze coś pominałem...

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Turial - jak tworzyc scenerie od podstaw - pomożecie?
« Odpowiedź #19 dnia: 01 Marca 2007, 22:18:46 »
Dałeś Run czy Open script w menu w 3dsmaxie? Trzeba kliknąć Run script potem wejść w folder skryptów i main.
-//-

Offline Forest Gump

  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Turial - jak tworzyc scenerie od podstaw - pomożecie?
« Odpowiedź #20 dnia: 01 Marca 2007, 22:42:06 »
A ja mam takie pytanie.... Wiem ze w tych linkach podanych cos na ten temat pisze , ale jakos nie dziala..... Chce zrobic prosty tor, zwrotke i jest problem, bo ta zwrotka nie chce sie zmienic..... Kombinuje z tymi eventami ze scryptów, ale nie dziala....

//-------------------------------------------------
// Plane01
//-------------------------------------------------
node -1 0 none triangles material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 150.0 150.0 150.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial PlantsLush1.tga
317.874 0.0 237.88 0.0 1.0 0.0  -333.333 256.039 end
317.874 0.0 -274.197 0.0 1.0 0.0  -333.333 -256.039 end
-348.792 0.0 237.88 0.0 1.0 0.0  333.333 256.039
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 150.0 150.0 150.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial PlantsLush1.tga
-348.792 0.0 -274.197 0.0 1.0 0.0  333.333 -256.039 end
-348.792 0.0 237.88 0.0 1.0 0.0  333.333 256.039 end
317.874 0.0 -274.197 0.0 1.0 0.0  -333.333 -256.039
endtri

node -1 0 tor1 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-2.3244 0.2 -250.072  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-2.3244 0.2 -150.072  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 zwr01 track switch 34.0 1.435 0.24 15.0 20 2 flat vis
 Rail_screw_used1 4 Rail_screw_used1 0.2 2.75 2.5
-2.3244 0.2 -150.072  0.1  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-2.3244 0.2 -116.072  -0.1  //point 2
0
-2.3244 0.2 -150.072  0  //point 1
0.0 0.0 11.3365  //control vector 1
1.28204 0.0 -11.2638  //control vector 2
-4.24899 0.2 -116.144  0  //point 2
-300.0
endtrack
// additional:
include;ZwrP34R300.inc;zwr01;-2.3244;0.0;-150.072;0.0;zwrot34R300pods-new.tex;end

node -1 0 tor2 track normal 50.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-9.90348 0.2 -66.4652  0.0  //point 1
-1.88483 0.0 16.5597  //control vector 1
1.88483 0.0 -16.5597  //control vector 2
-15.558 0.2 -16.7859  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 tor2 track normal 50.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-4.24899 0.2 -116.144  0.0  //point 1
-1.88483 0.0 16.5597  //control vector 1
1.88483 0.0 -16.5598  //control vector 2
-9.90348 0.2 -66.4652  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 tor03 track normal 50.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-21.2124 0.2 32.8933  0.0  //point 1
-1.88483 0.0 16.5597  //control vector 1
1.88483 0.0 -16.5597  //control vector 2
-26.8669 0.2 82.5725  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 tor03 track normal 50.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-15.558 0.2 -16.7859  0.0  //point 1
-1.88483 0.0 16.5597  //control vector 1
1.88483 0.0 -16.5597  //control vector 2
-21.2124 0.2 32.8933  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 tor04 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-2.3244 0.2 -116.072  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-2.3244 0.2 -16.0717  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 tor05 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-2.3244 0.2 -16.0717  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-2.3244 0.2 83.9283  0.0  //point 2
0
endtrack

event zwr01_switch_bk switch 3.0 zwr01 1 endevent




Tak wyglada plik SCM mojej scenerii. Ktos mi powie co jest nie tak ??

pol102

  • Gość
Turial - jak tworzyc scenerie od podstaw - pomożecie?
« Odpowiedź #21 dnia: 01 Marca 2007, 22:45:29 »
Skrypty nie dzialaja w 3ds maxie 8:/

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Turial - jak tworzyc scenerie od podstaw - pomożecie?
« Odpowiedź #22 dnia: 01 Marca 2007, 23:06:00 »
Forest Gump ja tam się nie znam na tych skryptach, ale zrobiłbym to tak:

event KeyCtrl01 multiple 3.0 none zwr01+ endevent
event KeyCtrl02 multiple 3.0 none zwr01- endevent
Skutek:
po uruchomieniu scenerii po naciśnięciu Shift+1 zwrotka ta powinna się przełączyć po 3 sekundach od momentu naciśnięcia. Jak Shift+2, to zwrotka przełącza się do stanu pierwotnego.
To tak na próbę.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Turial - jak tworzyc scenerie od podstaw - pomożecie?
« Odpowiedź #23 dnia: 02 Marca 2007, 07:58:40 »
pol102 zglosisz sie po lekcjach do gabinetu queueda pod numerem 6.8.4.2.5.8. ;)

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Turial - jak tworzyc scenerie od podstaw - pomożecie?
« Odpowiedź #24 dnia: 02 Marca 2007, 16:14:26 »
co do peronów to tutaj jest dużo

http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=3235
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Turial - jak tworzyc scenerie od podstaw - pomożecie?
« Odpowiedź #25 dnia: 02 Marca 2007, 16:18:39 »
Perony mam gotowe gdzies dawałem screeny jak ktoś zainteresowany moge wystawić na jakiś serwerek i każdy sobie wklei przez merge do 3ds maxa

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Turial - jak tworzyc scenerie od podstaw - pomożecie?
« Odpowiedź #26 dnia: 02 Marca 2007, 17:44:01 »
Cytat: "pol102"
Skrypty nie dzialaja w 3ds maxie 8:/

Jak nie jak tak? No chyba że mam jakieś omamy... Większość scenerii zrobiłem w 3ds 8 i nie mam problemów ze skryptami (poza flexem, ale to chyba norma)...
The Frog

Offline Forest Gump

  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Turial - jak tworzyc scenerie od podstaw - pomożecie?
« Odpowiedź #27 dnia: 02 Marca 2007, 19:03:43 »
Mariusz1970 dzieki Ci bardzo :P W ten sposob dziala.
Teraz moge sobie jakies male scm zrobic :]

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Turial - jak tworzyc scenerie od podstaw - pomożecie?
« Odpowiedź #28 dnia: 02 Marca 2007, 19:10:05 »
Teraz pozastaje Ci w zależności co się chce otrzymać wprowadzić jakąś automatykę (przypisanie eventu) do toru, aby samo się przełączało.
Poczytaj o event0, event1, event2 + analiza dowolnej scenerii, powinno Tobie rozjaśnić temat.

pol102

  • Gość
Turial - jak tworzyc scenerie od podstaw - pomożecie?
« Odpowiedź #29 dnia: 03 Marca 2007, 00:03:06 »
Żabek w niedziele napisze dokładnie jaka jest treść błędu. Jak byś mógł to zgłoś się do mnie na gg o 20:30 tego samego dnia.

Co do peronów to bardzo chętnie przyjme twoje perony:] tylko opisz jak dokłandnie się je importuje.