- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: pol102 w 01 Marca 2007, 15:14:01
-
Po 2godzinach przeszukiwania forum stwierdzam że takiego turiala, zwłaszcza pod 3d Studio Max'a 8 nie ma! Co więcej nie można ściągnąć skryptów z downloadu :/. Jeden dobry turial zalatwilby sprawe prawie wszystkich pytań.
I tu pojawia się pierwsze ale! - ja się na tym jeszcze nie znam(dopiero zainstalowalem Max'a) - więc mam prośbe do wszystkich, którzy mają o tym pojęcie, żeby się przyłączyli do tej misji.
P.S. Jeżeli to nie będzie miało sensu to prosze moderatorów o usunięcie tego wątku.
Miłosz
-
Po co dwa razy ten sam temat?
Zdaje się, że moderatorzy i tak jeden będą musieli usunąć :]
Ale pomysł w gruncie rzeczy zdaje się być ciekawy i chyba faktycznie nie był tak w jednym opracowaniu opisany.
Wprawdzie można coś takiego stworzyć składając do kupy xxx postów na ten temat.
-
Tutorial był, ale się zmył.
http://www.eu07.pl/misc/edscen
-
Dlateg czas stworzyc nowy, lepszy i łatwiejszy!
Ja dla przykładu chciałbym zacząć tworzyć ale nie wiem jak:/
-
"Czas stworzyć"
hmm, a kto to ma stworzyć?
Samo się nie stworzy, a ludzie, kórzy znają się na rzeczy i mogliby raczej tego nie zrobią, gdyż albo brak czasu albo chęci.
Trzeba pamiętać, że lata świetności MaSzyna już ma za sobą.
Ponadto, jak ktoś pisze, że zrobiłby secenerie, ale nie wie jak, to śmiem przypuszczać iż na 99,9% tego nie zrobi, gdyż na forum jest dość dużo informacji na ten temat (co wskazuje na jego lenistwo), a jak lenistwo to i tutorial nie pomoże, gdyż tworzenie scenerii, to żmudne i długie zajęcie.
-
A widzisz Mariusz! Tu nasze zdania się różnią - ja twierdze że symek ciągle jest świetny a Ty że nie bardzo. przejrzałem 7 stron wstecz i moge śmiało stwierdzić, iż są tam tylko pojedyńcze wątki w stylu "czemu mi to nie działa" ,a nawet skryptów nie można już ściągnąć:/ i jak to mi wytłumaczysz lenistwem?! Nie przekreślaj tego symka bo Nebula raczej nie wyjdzie przez najbliższy rok!
-
Nie przekreślam MaSzyny (zresztą nie o tym mowa), po prostu ludzi zapaleńców już nie ma (takich zapaleńców, którzy dla dobra ludzkości napisali by np. tutoriale), odeszli. Poczytaj jak to było kiedyś np. tutoriale McZapiego, Jarasa itp. Takich ludzi i tej atmosfery już nie ma.
Ja do Ciebie nic nie mam, ale jeśli wczoraj chciałeś robić zapowiedzi (wątpię, abyś cokolwiek kiwnął palcem w tym kierunku), dzisiaj chcesz się brać za tworzenie scenerii, to popatrz na siebie z boku jak to wygląda.
Co do informacji na forum, jest sporo i w kupie i rozstrzelone, ale wiesz, jak ktoś pyta o kabinę do SU i nie może jej znaleźć, a w dziale Tabor jest na samej górze, no to wybacz.
Rozumiem, że masz chęci do działania, ale to dopiero początak dłuuugiej drogi.
Nie zniechęcam, tylko uśwadamiam co byś sam określił swoje siły na zamiary.
-
Eventy męcze ostro i prawie wszystko działa aczkolwiek nie zawsze:/, grunt to chcieć i pracować nad tym!(jak tylko zacznie działać każdorazowo to napisze co z czym). Mariusz i ja do Ciebie nic nie mam(w końcu Bydgoszcz to moje miasto rodzinne), a skoro uznałem że dam sobie rade z czymś trudniejszym to zacząłem szukać wskazówek jak tego dokonać. Ale skoro napotkałem trudność już na początku(skrypty) to założyłem nowy wątek.
-
Jest tak, dla niektórych łatwiejsze jest tworzenie scenerii, a eventy trudniejsze lub odwrtotnie. Nie da się tego określić, co łatwiejsze, trudniejsze. To zależy od predyspozycji kogoś do czegoś. Większość ludzi właśnie narzeka z problemami o eventy i prosi o pomoc. Ponadto nie wierzę Tobie, że w temacie zapowiedzi coś się u Ciebie ruszyło, skoro wczoraj nie wiedziałeś jak napisać event, aby jego wyzwolenie było opóźnione o ileś tam sekund, a co tu mówić o komibacji eventów, umieszczenie dźwięku w przestrzeni symkowej itp.
Wątek założyłeś, ok, ale nie spodziewaj się merytorycznych odpowiedzi.
Zapamiętaj, tylko to: konkretne sprecyzowane pytanie, konkretną prawie zawsze dostaniesz odpowiedź, więc teraz inwencja i inicjatywa teraz w twoich rękach.
Takich jak Ty piszących podobne posty były tłumy, z reguły była olewka forumowiczów na takie posty. Nie dopuść do tego, aby z Tobą było to samo.
Przykro mi bardzo, ale na razie Ciebie nie traktuję zbyt poważnie.
-
Dobra to zaczne od podstawy:
Czy ktoś posiada skrypty, które ułatwiają budowe scenerii? Jeżeli tak to prosiłbym o wrzucenie ich na jakiś ogólnodostępny server.
A co do eventów to zaznaczyłem że nie zawsze mi działają, ale Praktyka Czyni Mistrza!
-
http://www.mytempdir.com/1237302
Daje tu opis pliku SCN. Proponuje też zwiedzić moje wcześniejsze posty gdzieś opisane jest jak robic teren w 3ds max
-
Żeby to troche rozwinąć odwołuje się do problemów już rozwiązanych:
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=3181
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=3235
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=3782
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=3246
Ale ciągle pozostaje sprawa tekstur i paczki ze skryptami:/
-
To są linki z ktorych zaczerpywałem informacje i powiem ci że tu jest to co wystarczy żeby zrobić prostą scenerie.
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=3144
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=2732&highlight=trakcja
http://eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=2451
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=2422&highlight=trawa
http://www.eu07.pl/misc/edscen/index.html
-
SKrypty:
http://www.mytempdir.com/1237415
-
SKrypty:
http://www.mytempdir.com/1237415
Wielkie podziękowania dla kolegi Żuk'a
Następne pytanie:
Czy tekstury mogę wziąźć z Folderu EU? I jak kłaść tory?
-
Pobaw sie skryptami i będziesz kładł tory. Aby uruchomić skrypty na górnym pasku masz zakładke "max scripts"-kliknij w to, nastepnie run ..., następnie wyszukaj skrypty i uruchom plik main. Wowczas bedziesz mogl klasc tory korzystajac ze skryptow a tekstury bierzesz z folderu tam gdzie masz Maszyne. Pozdrawiam
-
No to nastepne konkretne pytanie:
Czy mozna w jakiś łatwy sposób tworzyć małe stacyjki? Mała byudka dla drużnika(kiedyś poczekalnia) i 2 tory? Bo trasa którą chcę odwzorować(Leszno - Nowa Wieś Mochy) ma 33km i 8 stacji z czego 6 to takie wlasnie malutkie
-
Jak chcesz budkę to musisz zrobić jej model w 3dsmaxie lub wstawić gotowy objekt z folderu maszyny (za pomocą skryptów). Najpierw radzę Ci się zapoznać z tworzeniem małych, prostych, fikcyjnych scenerii (coś w stylu kpp2) a potem brać się za tworzenie realistcznych.
-
jak sie korzysta z tych skryptów? Wybieram skrypt i nic sie nie dzieje? Chyba ze coś pominałem...
-
Dałeś Run czy Open script w menu w 3dsmaxie? Trzeba kliknąć Run script potem wejść w folder skryptów i main.
-
A ja mam takie pytanie.... Wiem ze w tych linkach podanych cos na ten temat pisze , ale jakos nie dziala..... Chce zrobic prosty tor, zwrotke i jest problem, bo ta zwrotka nie chce sie zmienic..... Kombinuje z tymi eventami ze scryptów, ale nie dziala....
//-------------------------------------------------
// Plane01
//-------------------------------------------------
node -1 0 none triangles material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 150.0 150.0 150.0 specular: 229.5 229.5 229.5 endmaterial PlantsLush1.tga
317.874 0.0 237.88 0.0 1.0 0.0 -333.333 256.039 end
317.874 0.0 -274.197 0.0 1.0 0.0 -333.333 -256.039 end
-348.792 0.0 237.88 0.0 1.0 0.0 333.333 256.039
endtri
node -1 0 none triangles material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 150.0 150.0 150.0 specular: 229.5 229.5 229.5 endmaterial PlantsLush1.tga
-348.792 0.0 -274.197 0.0 1.0 0.0 333.333 -256.039 end
-348.792 0.0 237.88 0.0 1.0 0.0 333.333 256.039 end
317.874 0.0 -274.197 0.0 1.0 0.0 -333.333 -256.039
endtri
node -1 0 tor1 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-2.3244 0.2 -250.072 0.0 //point 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 2
-2.3244 0.2 -150.072 0.0 //point 2
0
endtrack
node -1 0 zwr01 track switch 34.0 1.435 0.24 15.0 20 2 flat vis
Rail_screw_used1 4 Rail_screw_used1 0.2 2.75 2.5
-2.3244 0.2 -150.072 0.1 //point 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 2
-2.3244 0.2 -116.072 -0.1 //point 2
0
-2.3244 0.2 -150.072 0 //point 1
0.0 0.0 11.3365 //control vector 1
1.28204 0.0 -11.2638 //control vector 2
-4.24899 0.2 -116.144 0 //point 2
-300.0
endtrack
// additional:
include;ZwrP34R300.inc;zwr01;-2.3244;0.0;-150.072;0.0;zwrot34R300pods-new.tex;end
node -1 0 tor2 track normal 50.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-9.90348 0.2 -66.4652 0.0 //point 1
-1.88483 0.0 16.5597 //control vector 1
1.88483 0.0 -16.5597 //control vector 2
-15.558 0.2 -16.7859 0.0 //point 2
0
endtrack
node -1 0 tor2 track normal 50.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-4.24899 0.2 -116.144 0.0 //point 1
-1.88483 0.0 16.5597 //control vector 1
1.88483 0.0 -16.5598 //control vector 2
-9.90348 0.2 -66.4652 0.0 //point 2
0
endtrack
node -1 0 tor03 track normal 50.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-21.2124 0.2 32.8933 0.0 //point 1
-1.88483 0.0 16.5597 //control vector 1
1.88483 0.0 -16.5597 //control vector 2
-26.8669 0.2 82.5725 0.0 //point 2
0
endtrack
node -1 0 tor03 track normal 50.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-15.558 0.2 -16.7859 0.0 //point 1
-1.88483 0.0 16.5597 //control vector 1
1.88483 0.0 -16.5597 //control vector 2
-21.2124 0.2 32.8933 0.0 //point 2
0
endtrack
node -1 0 tor04 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-2.3244 0.2 -116.072 0.0 //point 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 2
-2.3244 0.2 -16.0717 0.0 //point 2
0
endtrack
node -1 0 tor05 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-2.3244 0.2 -16.0717 0.0 //point 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 2
-2.3244 0.2 83.9283 0.0 //point 2
0
endtrack
event zwr01_switch_bk switch 3.0 zwr01 1 endevent
Tak wyglada plik SCM mojej scenerii. Ktos mi powie co jest nie tak ??
-
Skrypty nie dzialaja w 3ds maxie 8:/
-
Forest Gump ja tam się nie znam na tych skryptach, ale zrobiłbym to tak:
event KeyCtrl01 multiple 3.0 none zwr01+ endevent
event KeyCtrl02 multiple 3.0 none zwr01- endevent
Skutek:
po uruchomieniu scenerii po naciśnięciu Shift+1 zwrotka ta powinna się przełączyć po 3 sekundach od momentu naciśnięcia. Jak Shift+2, to zwrotka przełącza się do stanu pierwotnego.
To tak na próbę.
-
pol102 zglosisz sie po lekcjach do gabinetu queueda pod numerem 6.8.4.2.5.8. ;)
-
co do peronów to tutaj jest dużo
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=3235
-
Perony mam gotowe gdzies dawałem screeny jak ktoś zainteresowany moge wystawić na jakiś serwerek i każdy sobie wklei przez merge do 3ds maxa
-
Skrypty nie dzialaja w 3ds maxie 8:/
Jak nie jak tak? No chyba że mam jakieś omamy... Większość scenerii zrobiłem w 3ds 8 i nie mam problemów ze skryptami (poza flexem, ale to chyba norma)...
-
Mariusz1970 dzieki Ci bardzo :P W ten sposob dziala.
Teraz moge sobie jakies male scm zrobic :]
-
Teraz pozastaje Ci w zależności co się chce otrzymać wprowadzić jakąś automatykę (przypisanie eventu) do toru, aby samo się przełączało.
Poczytaj o event0, event1, event2 + analiza dowolnej scenerii, powinno Tobie rozjaśnić temat.
-
Żabek w niedziele napisze dokładnie jaka jest treść błędu. Jak byś mógł to zgłoś się do mnie na gg o 20:30 tego samego dnia.
Co do peronów to bardzo chętnie przyjme twoje perony:] tylko opisz jak dokłandnie się je importuje.
-
perony wstawisz tak: File>merge i tam wybierzesz plik .max
-
Mam taki komunikat błędu w max'ie :
Runtime error: FileIn: can't open file - "C:\Program Files\autodesk\3dsmax8\scripts\EU07\Create dynamic.ms"
Co ja źle robie?
-
Co ja źle robie?
Masz niekompletną paczkę ze skryptami. Ściągnij ją jeszcze raz.
-
Kłopot w tym że paczuszkę dostałem od Żuka gdyż nie mogłem jej nigdzie znaleźć.
Więc apel(!): jeżeli ktoś posiada w 100% działającą i pełna paczke niech podrzuci link! Z gory dzięki
-
Kłopot w tym że paczuszkę dostałem od Żuka gdyż nie mogłem jej nigdzie znaleźć.
Więc apel(!): jeżeli ktoś posiada w 100% działającą i pełna paczke niech podrzuci link! Z gory dzięki
http://s004.wyslijto.pl/?file_id=09647022685658592089
Spróbuj te. Kiedyś mi na 100% działały, bo coś tam tworzyłem na nich na 3dsmaxie6. Powodzenia.
Pozdrawiam
-
Wszystko dziła! Dzieki za paczuszke:] Teraz pytanie jak się kładzie tory i robi łuki(takie żeby przy 80km/h nie wylatywać z torów)?
-
Czy można zmienić siatke w 3ds max zeby miala 1metr kwadratowy? (1x1). I czy jest jakiś mądry sposób wykorzystywania map satelitarnych?-tak żeby nie bawić się z papierową mapą i linijką?
-
w internecie masz pełno tutoriali, tam jest dokładne opisane modelowanie i tym podobne. Tak samo poszukaj tam jak sie ustawia tzw. background.
-
Bardzo przepraszam, czy ktoś mógł by udostępnić na jakimś serwerze tą 100% paczuszkę skryptów? Bo adres na którym została wystawiona jest już nieaktualny.
PS. Jeśli nie na sewerze to chociarz wysłać na mojego maila, paczka jest malutkich rozmiarów, więc to bedzie tylko chwila....
Bardzo bardzo proszę!
POZDRAWIAM
-
Szukasz skryptów?? www.mateusz.jawnet.pl ->download
-
Dzięki że odpisałeś ale oby dwie wesje są niekompletne:/
-
http://s006.wyslijto.pl/index.php?file_id=07743441429404490418
-
Obie są kompletne tylko trzeba je w dobrym miejscu wkleić.
-
Zamieniam się w słuch...
-
Chcialbym dodac, ze skrypty ze skryptami, ktore podal pol02 moze byc problem bo:
a: dodane sa funkcje mergujace objekt z maxa, a ktore ine do konca dzialaja
b: ine pamietam czy sa tam orginalne skrypty
jak tylko bede mial dostep do neta ze swojej mazyny to wystawie co trza. Pozdro 424 ;)
-
No właśnie... Tak czy owak z niecierpliwością czekam i z góry dziękuję!!!
Pozdrowienia
-
W mojej paczce masz katalog EU07, który wypakowujesz do katalogu C:\3dsmax\scripts\.
-
Ano faktycznie, działa!!! Przepraszam najmocniej, ale w ten temat dopiero wkraczam:D Pozdrowienia!!!
Zamykam.
Akvin