Autor Wątek:  Rotfl!  (Przeczytany 1728699 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline DRE

  • Wiadomości: 63
  • D29-131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Rotfl!
« Odpowiedź #1290 dnia: 10 Marca 2012, 23:13:09 »
Paczka może i stara, ale ma jedną zaletę, pantografy podnosiły się tak długo jak powinny.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9227
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 748
Odp: Rotfl!
« Odpowiedź #1291 dnia: 10 Marca 2012, 23:18:31 »
Jaśniej proszę. Rozwiń te myśl.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline DRE

  • Wiadomości: 63
  • D29-131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Rotfl!
« Odpowiedź #1292 dnia: 10 Marca 2012, 23:41:25 »
Obecnie pantografy podnoszą się bardzo szybko, na wersji z filmiku, pantografy podnoszą się blisko 30 sekund. Czasu nie mierzyłem, dlatego mogą być drobne nieścisłości.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Rotfl!
« Odpowiedź #1293 dnia: 11 Marca 2012, 00:42:16 »
Czy ja wiem czy taki prehistoryk, to była jedna z ostatnich paczek wydana przez ówczesny zespół EU07. Chyba nawet @Winger wrzucił to na forum. Potem tylko już była paczka Defilera/Mariusza, a dalej to już wszyscy wiedzą co się wytworzyło. ;)

Offline samja

  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Rotfl!
« Odpowiedź #1294 dnia: 11 Marca 2012, 01:45:39 »
Ale z pantografami to jest sam fakt. Niestety to juz minelo.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5631
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 566
Odp: Rotfl!
« Odpowiedź #1295 dnia: 11 Marca 2012, 08:46:27 »
Faktycznie, prędkość podnoszenia pantografów to tak ogromny priorytet że trzeba zrezygnować z nowych dodatków tylko dla tego czegoś.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Rotfl!
« Odpowiedź #1296 dnia: 11 Marca 2012, 11:32:35 »
Czy ja wiem czy taki prehistoryk, to była jedna z ostatnich paczek wydana przez ówczesny zespół EU07.

To było prawie 8 lat temu, jak nie prehistoryk?
Co do prędkości podnoszenia pantografów - była kiedyś uzależniona od ciśnienia w zbiorniku głównym lub zbiorniku pantografów - może to i wyglądało na bardziej realistyczne, ale z realizmem miało niewiele wspólnego.
« Ostatnia zmiana: 11 Marca 2012, 11:34:29 wysłana przez Winger »
Pozdrawiam,
Winger

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Rotfl!
« Odpowiedź #1297 dnia: 11 Marca 2012, 11:51:44 »
Obecnie pantografy podnoszą się bardzo szybko, na wersji z filmiku, pantografy podnoszą się blisko 30 sekund...
No to bardzo realistyczne było. Czyli ten film to pewnie podróba, bo przecież za szybko się podnoszą:
&feature=related
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Rotfl!
« Odpowiedź #1298 dnia: 11 Marca 2012, 12:14:23 »
…Czyli ten film to pewnie podróba, bo przecież za szybko się podnoszą:
&feature=related
Na czas podnoszenia pantografu to się składa kilka rzeczy -ciśnienie, temperatura otoczenia, stan smaru i ogólny stan mechaniczny odbieraka.
www.youtube.com/watch?v=bshrazbMVcU#t=6m20s - tutaj np pantografy podnosiły się od 6:25 do 6:53 (nagrywane zimą). No i kolejna sprawa wysokość sieci też ma znaczenie ;) -ale to już szczegół.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline BLAcKboY

  • Wiadomości: 440
  • Trydencki monarchista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Rotfl!
« Odpowiedź #1299 dnia: 11 Marca 2012, 12:52:08 »
Czyli ten film to pewnie podróba, bo przecież za szybko się podnoszą:
&feature=related
W symku pantografy podnoszą się jednak szybciej niż na tym filmie.
My personal favourites: 2TE10, 240 and 750
Fan mjuzjk 1
Fan mjuzjk 2

Offline kurak303E

  • Wiadomości: 267
  • PKP Intercity, Gdynia - kurs maszynistowski :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Rotfl!
« Odpowiedź #1300 dnia: 19 Marca 2012, 00:08:03 »
…Czyli ten film to pewnie podróba, bo przecież za szybko się podnoszą:
&feature=related
Na czas podnoszenia pantografu to się składa kilka rzeczy -ciśnienie, temperatura otoczenia, stan smaru i ogólny stan mechaniczny odbieraka.
www.youtube.com/watch?v=bshrazbMVcU#t=6m20s - tutaj np pantografy podnosiły się od 6:25 do 6:53 (nagrywane zimą). No i kolejna sprawa wysokość sieci też ma znaczenie ;) -ale to już szczegół.

Nie do końca się zgodzę. Pantograf ma określony czas opadania i podnoszenia zgodny z normami (nie pamiętam teraz dokładnie ile wynosi). Stan mechaniczny, czy smaru nie ma tu żadnego znaczenia, bo te elementy są sprawdzane na każdym PK i ewentualnie regulowane na PO. Docisk patyka się reguluje z dokładnością do 100 gramów. Robi się to za pomocą ciężarków. Przy określonym obciążeniu ma się utrzymać na określonej wysokości. Jeśli to zostanie wyregulowane, patyk ZAWSZE powinien się podnosić z tą samą prędkością.
A już na pewno absolutnie żadnego znaczenia nie ma ciśnienie powietrza. Ciśnienie jest potrzebne jedynie do zasilenia małego cylinderka, który odsunie nam pręt zwalniający sprężynę dociskową i to ona jest odpowiedzialna za podniesienie i docisk pantografu nie zależnie od tego, czy będziemy mieli dwie, czy osiem atmosfer w zbiorniku. Również za opadanie pantografu odpowiedzialna jest sprężyna, druga opadowa (nie jestem pewien jej nazwy). Przy zasileniu cylinderka sprężyna podnosząca po prostu pokonuje siłę sprężyny opadowej i na odwrót. Wszystko ukazuje schemat:

http://www.trakcja.one.pl/strona/tla%20i%20obrazki/pantograf.gif

Nie wiem jak w innych spółkach, czy nawet zakładach, ale IC w Gdyni od kilku lat do konstrukcji pantografów spawa mechaniczne blokady, które nie pozwolą się wyciągnąć i połamać patykowi, kiedy z jakiegoś powodu nagle nad nim zniknie sieć. Jest to po prostu kawałek metalu dospawany do obydwóch wałków, który w pewnym momencie zaczepi się o ramę, nie pozwalając konstrukcji pójść dalej do góry.
Lubię SU45 :) Zapraszam na mój kanał, głównie o SU45 na YT - http://www.youtube.com/user/Gryszaq oraz Ełcką Galerię Kolejową - www.elkgk.cba.pl

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Rotfl!
« Odpowiedź #1301 dnia: 19 Marca 2012, 00:24:03 »
Urywek instrukcji do patyka załączam na screenie, wszystko zależy o jakim pantografie dyskutujemy.
Urywek pochodzi stąd: http://skm.bip.um.warszawa.pl/NR/rdonlyres/9B47ADB1-7FD7-41AA-A814-9DFCDE9DB0DC/775375/zaczniknr19doDTR19WE1.pdf link był już publikowany na forum.
« Ostatnia zmiana: 19 Marca 2012, 00:28:05 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Rotfl!
« Odpowiedź #1302 dnia: 19 Marca 2012, 00:34:13 »
Nie do końca się zgodzę.
Tak, tak… A zimą i tak Ci przymarźnie rurka izolacyjna doprowadzająca sprężone powietrze i patyk w ogóle Ci się nie podniesie albo zaskoczy po 15 minutach. Miałem okazję popracować w CARGO na elektrowozach oraz w punkcie utrzymania LK i teoria to co piszesz to jedno a praktyka drugie. Jak masz zapaprane elementy na pantografie to potrafi się ślizgacz zablokować albo pantograf zatrzyma się w połowie drogi. Raz też robiliśmy elektryka na PK i później podsyłany był na zimno na końcu pociągu. Gdy przyszło co do czego nie szło podnieść pantografów. Okazało się, że to co uleciało z ładunku (pył węglowy czy coś) tak zabrudził pantografy, że się nie chciały podnieść. Podobnie z czasem podnoszenia pantografu zimą. Jak wymienisz cały smar na zimowy to po uprzednim wyczyszczeniu będzie ok. A, że mało kto rozbiera pantografy to się pojawiają problemy. Tak samo jak masz siłownik przy pantografie i zimą smar wewnątrz niego zgęstnieje patyk może nawet nie drgnąć. Mozę się uszkodzić albo częściowo uszkodzić uszczelka w siłowniku i też pantograf raz załapie, raz nie.  Nie wziąłeś też pod uwagę śniegu i lodu gromadzącego się na sprężynach i powodujących ich "zblokowania". Teoretycznie lód powinien popękać przy próbie podnoszenia pantografu -teoretycznie. Obyś nigdy nie miał przyjemności jechać awaryjnie w stację przy zamieci celem zbijania lodu z pantografu (oczywiście na torze bez sieci). Teoria teorią a praktyka jedzie innym torem.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline kurak303E

  • Wiadomości: 267
  • PKP Intercity, Gdynia - kurs maszynistowski :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Rotfl!
« Odpowiedź #1303 dnia: 19 Marca 2012, 22:36:12 »
Wszystko ok, tylko że to są już można powiedzieć skrajne warunki. No może skrajne to zbyt mocne stwierdzenie, ale specyficzne. Fakt, zimy na kolei jeszcze nie przeżyłem. Napisałem, co zaobserwowałem podczas obecnych warunków, czyli powiedzmy przez 3/4 roku. I nie tylko w teorii, a i w praktyce. Mija ledwie miesiąc, ale już trochę siódemek się przetoczyło przez ten czas, przez stanowiska PK i PO. Wszystkie z nich były regulowane tak samo, a więc i w temperaturze dodatniej powinny chodzić i chodzą tak samo.

I myślę, że jeśli chodzi o symulator, to jeszcze nie czas na  stosowanie temperatur powietrza i przymarzania smaru w pantografach. Trzymajmy się na razie najbardziej ogólnych zasad.
Lubię SU45 :) Zapraszam na mój kanał, głównie o SU45 na YT - http://www.youtube.com/user/Gryszaq oraz Ełcką Galerię Kolejową - www.elkgk.cba.pl

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9227
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 748
Odp: Rotfl!
« Odpowiedź #1304 dnia: 19 Marca 2012, 22:39:30 »
Co masz na myśli pisząc ogólnych? Rozwiń tę myśl.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Rotfl!
« Odpowiedź #1305 dnia: 20 Marca 2012, 11:04:42 »
O masakra, ale emocje. Prowadziłem epokę, 160 km/h po SBL-ce. Na przeciw mnie jechał byk. Czołówka jak pod Szczekocinami. Zupełny przypadek. Screen 2 pokazuje, że to była wina dyżurnego, bo puścił skład na tor zajęty. Bardzo ciekawe przeżycie, dostrzegłem byka około 5 sekund przed zderzeniem. Byłem pewien, że jedzie sąsiednim torem. Około 2 sekundy przed zderzeniem zorientowałem się co jest nie tak, nawet nie zdążyłem wcisnąć nagłego czy radiostopu (ctrl+brake) nie wspominając o jakiejkolwiek ucieczce do maszynowni. Tak jak wcześniej pisało kilka osób - w nocy niemożliwe jest rozróżnienie po jakim torze jedzie pociąg skoro nie da się tego ocenić w ciągu dnia. Powiem Wam, że ciekawe to zdarzenie losowe w symulatorze. Coś nieprzewidywalnego, nie wiedziałem że jest taki bug. Trochę stresiku miałem :)
Lokomotywy też wybrane zupełnie przypadkiem. Tym bardziej jestem w szoku.
« Ostatnia zmiana: 20 Marca 2012, 11:05:55 wysłana przez Benek »

Offline Doktorek

  • Wiadomości: 14
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Rotfl!
« Odpowiedź #1306 dnia: 20 Marca 2012, 15:45:37 »
O masakra, ale emocje. Prowadziłem epokę, 160 km/h po SBL-ce. Na przeciw mnie jechał byk. Czołówka jak pod Szczekocinami. Zupełny przypadek.
Ja też niedawno miałem podobną "niespodziankę". Jadę sobie bykiem. Przede mną zauważyłem czerwone światło i skład. Ten skład był prowadzony przez Maximę, a przed Maximą "czołówka" dwóch siódemek. W tym przypadku także dyżurny zawalił, bo skierował składy na ten sam tor.
« Ostatnia zmiana: 20 Marca 2012, 23:30:57 wysłana przez Quark-t »

Offline Husarz

  • Wiadomości: 285
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Rotfl!
« Odpowiedź #1307 dnia: 20 Marca 2012, 20:56:42 »
[...] nawet nie zdążyłem wcisnąć nagłego czy radiostopu (ctrl+brake) nie wspominając o jakiejkolwiek ucieczce do maszynowni. Tak jak wcześniej pisało kilka osób [..]

Co to brake? :D

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Rotfl!
« Odpowiedź #1308 dnia: 20 Marca 2012, 20:58:25 »
Klawisz - Pause/Break.

Offline Husarz

  • Wiadomości: 285
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Rotfl!
« Odpowiedź #1309 dnia: 20 Marca 2012, 21:05:26 »
Klawisz - Pause/Break.

Dziękuję. Nigdy nie widziłem tego klawisza.

Offline roobinsoon

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 65
  • Swoim torem.. Moze byc na bocznice..
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Rotfl!
« Odpowiedź #1310 dnia: 20 Marca 2012, 21:18:06 »
@Benek.. Exe 970?
Swoim torem.. Moze byc na bocznice..

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Rotfl!
« Odpowiedź #1311 dnia: 20 Marca 2012, 21:22:57 »
@Benek.. Exe 970?
Nie, 323a, czemu pytasz?
Co to brake? :D
Kombinacja Ctrl+Pause/Brake wyzwala w promieniu 2 kilometrów radiostop w każdej lokomotywie/EZT.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6108
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2080
Odp: Rotfl!
« Odpowiedź #1312 dnia: 20 Marca 2012, 21:27:01 »
Pojazd musi mieć wpisane radiostop=yes
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline roobinsoon

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 65
  • Swoim torem.. Moze byc na bocznice..
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Rotfl!
« Odpowiedź #1313 dnia: 20 Marca 2012, 21:57:16 »
@Benek.. Exe 970?
Nie, 323a, czemu pytasz?
Co to brake? :D
Kombinacja Ctrl+Pause/Brake wyzwala w promieniu 2 kilometrów radiostop w każdej lokomotywie/EZT.
Do tej pory ostatnio wydane. Podobne bledy mi sie zdarzaja.
Swoim torem.. Moze byc na bocznice..

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Rotfl!
« Odpowiedź #1314 dnia: 20 Marca 2012, 22:01:39 »
Do tej pory ostatnio wydane. Podobne bledy mi sie zdarzaja.
Ostatnio wydane to jest 291, a nie 325. To zderzenie wynikało z mojego błędu. To ja nieświadomie przestawiłem zwrotnicę na SDR18. Dopiero przed godziną się połapałem, że to był mój błąd.

Offline gruha_EU

  • Wiadomości: 171
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Rotfl!
« Odpowiedź #1315 dnia: 22 Marca 2012, 17:50:33 »
Bałtyk, pociąg towarowy, w roli głównej ST45-003.
W symku było ok, po zrzucie screena do Painta maszyna znikła.

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Rotfl!
« Odpowiedź #1316 dnia: 22 Marca 2012, 18:40:32 »
Lokomotywę Tobie ukradli :) Zostały same linki zabezpieczające, prawie jak kradzież roweru :)
Pozdrawiam

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Rotfl!
« Odpowiedź #1317 dnia: 22 Marca 2012, 18:44:52 »
Na tym nie poprzestali, sieć widzę też zwinęli :D

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Rotfl!
« Odpowiedź #1318 dnia: 22 Marca 2012, 18:46:02 »
Bałtyk, pociąg towarowy, w roli głównej ST45-003.
W symku było ok, po zrzucie screena do Painta maszyna znikła.
To jest wina tego, że komputer robi tymczasowo samoistnie screeny. Należały wejść do programu maszyny drugi raz i trzasnąć screena :)

Offline gruha_EU

  • Wiadomości: 171
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Rotfl!
« Odpowiedź #1319 dnia: 22 Marca 2012, 22:18:12 »
Ale screena zgrywałem po przejechaniu trasy ;p;p;p

  Dodano: 23 Marca 2012, 18:06:59
Kolejny babol, ET22-1008. jakiś nowy pantograf czy co?
ET22-811 jest ok.
« Ostatnia zmiana: 23 Marca 2012, 18:07:01 wysłana przez gruha_EU »