Szukając informacji na temat kilku kwestii, trafiłem przypadkowo na taki filmik. Obrazuje on zasadę działania "Wilka szynowego" (schienenwolf). Wykorzystywano go często podczas cofania się frontu, by uniemożliwić nadciągającym wojskom wroga szybką odbudowę zniszczonego torowiska. Taki skład destrukcyjny składał się często z: parowozu (4-, 5-cio osiowego), wagonu krytego, oraz specjalnego wagonu z zewnętrzną ostoją, na którym był zamocowany "wilk". W czasie jego pracy znajdujący się na tym wagonie trzej żołnierze opuszczali dodatkowe prowadnice sięgające szyn, po których spuszczali mini ładunki wybuchowe, mające dodatkowo rozrywać szyny.
W ostatnich sekundach można ujrzeć rozrywanie szyny przy pomocy ładunku spuszczonego po prowadnicy na szynę. Jest w internecie np. zdjęcie z Rembertowa (obecnie dzielnica Warszawy), gdzie doskonale widać porozrywaną sieć trakcyjną linii od strony Mińska Mazowieckiego, oraz "przeorane" przez środek drewniane podkłady, a także "pofragmentowane" szyny od rozrywających je ładunków wybuchowych.
Na poniższym filmiku zastosowano niszczenie przy pomocy pętli (zbudowana jako prowizorka z szyn do zrywania szyn od podkładów), oraz wilka (łamanie podkładów):