Autor Wątek:  Help is needed ;)  (Przeczytany 52329 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nabi92

  • Gość
Odp: Help is needed ;)
« Odpowiedź #30 dnia: 30 Grudnia 2008, 21:27:31 »
Hello!
We have got some problem with our new locomotive modell.

Is for us an M46 type our Hungarian engine model, which is almost full-fledged,. The model prepared in 3D Studio Max. The T3D converter name I opened it with a program, that convert .t3d format. After the opening the program the successor announces this:


"--Unknown property:"ambient" in #Multi/Sub-Object:Material #156(Standard:7-Default, Standard:1-Default"

I would like to ask help, what it is necessary to make with him in order to work how. What may be the problem?

The help greet.


Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Help is needed ;)
« Odpowiedź #31 dnia: 30 Grudnia 2008, 21:39:20 »
You can have only one texture on the one subobject.

Offline Tade(HUN)

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Help is needed ;)
« Odpowiedź #32 dnia: 05 Lutego 2009, 15:08:14 »
Hello

I would like to ask help. I think that English description exists from that direction, how it is possible to do engines how maszyna. Let somebody be kind let him link it, or let him send it to me. I say thank you for it:

                                                                                                                  Tade(HUN)

Offline Tade(HUN)

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Help is needed ;)
« Odpowiedź #33 dnia: 08 Września 2009, 23:07:51 »
Hello
To this track it is possible to download it switch textures???

Thank you for the help!

Picture:

« Ostatnia zmiana: 09 Września 2009, 10:26:37 wysłana przez ShaXbee »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Help is needed ;)
« Odpowiedź #34 dnia: 09 Września 2009, 11:48:40 »
Do you want to change texture for track or get texture for switch?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Tade(HUN)

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Help is needed ;)
« Odpowiedź #35 dnia: 09 Września 2009, 18:57:43 »
onto a switch I would like a same texture

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Help is needed ;)
« Odpowiedź #36 dnia: 09 Września 2009, 19:28:11 »
There are no new .inc files for junctions and the old ones have strange mapping :|
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Tade(HUN)

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Help is needed ;)
« Odpowiedź #37 dnia: 09 Września 2009, 19:36:27 »
Thank you!

I do one then :)


Offline Tade(HUN)

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Help is needed ;)
« Odpowiedź #38 dnia: 21 Października 2009, 13:14:19 »
I would like to ask help.

I prepared it 3ds maxban the object. I exported .t3d into a format. Nothing was a trouble.
But how I can use it in a scenery?

Offline siodemkanaoporach

  • Wiadomości: 295
  • EU07
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Help is needed ;)
« Odpowiedź #39 dnia: 22 Października 2009, 15:43:42 »
You must place the object in scenery behind include.

My English isn't very good :]
quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Help is needed ;)
« Odpowiedź #40 dnia: 22 Października 2009, 15:57:50 »
Put t3d file to "models" catalog.
Create a file with inc extension in "scenery" catalog with this content:
origin (p2) (p3) (p4)
rotate 0 (p5) 0
node -1 0 none model 0 0 0 0 yourt3dfile.t3d none endmodel

rotate 0 0 0
endorigin

Put this in scenery file:
include yourincfile.inc none X Y Z R endX Y Z are axis.
R is a rotate.
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Help is needed ;)
« Odpowiedź #41 dnia: 22 Października 2009, 16:32:06 »
Or, the simplest way is to use:

node -1 0 none model X Y Z R yourt3dfile.t3d none endmodel
Especially, when you insert the model by hand in Notepad. The -1 value means 2000 meters and is maximal distance the model is seen.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Tade(HUN)

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Help is needed ;)
« Odpowiedź #42 dnia: 22 Października 2009, 17:31:58 »
I say thank you for the help nicely Ra and hunter. I tried both variants. All two work.

Thank you! :)

Offline Tade(HUN)

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Help is needed ;)
« Odpowiedź #43 dnia: 26 Grudnia 2009, 13:47:12 »
Hello
How I can make it, that the whirl frame, and let the wheels turn on the vehicle? I should know this in order to do an own engine only into the game.
I ask you to help me!
Thank you!

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Help is needed ;)
« Odpowiedź #44 dnia: 30 Grudnia 2009, 22:50:27 »
You need to give right names for wheels (wheel01, wheel02, etc.). Then you need to set pivots for this wheels in 3ds max.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Tade(HUN)

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Help is needed ;)
« Odpowiedź #45 dnia: 01 Stycznia 2010, 13:38:02 »
Hello

Thank you your help! Would I ask so much that you would be able to write all of the names, which you use for the models, down?

Offline Tade(HUN)

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Help is needed ;)
« Odpowiedź #46 dnia: 01 Stycznia 2010, 13:55:32 »
Hello
Would I like to ask how I can switch the lighting of the instruments on?

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Help is needed ;)
« Odpowiedź #47 dnia: 01 Stycznia 2010, 14:03:02 »
Hello
Would I like to ask how I can switch the lighting of the instruments on?
You must use "shift" + ";" keys for switch on and ";" for switch off.

Proszę moderatora o przesunięcie do działu "EU07 Simulator English forum".

Done.
ZiomalCl
« Ostatnia zmiana: 01 Stycznia 2010, 14:24:03 wysłana przez ZiomalCl »
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Help is needed ;)
« Odpowiedź #48 dnia: 01 Stycznia 2010, 15:09:04 »
Here you have some simple tutorial with examples: http://eu07.pl/misc/ed3d/index.html
« Ostatnia zmiana: 01 Stycznia 2010, 19:47:24 wysłana przez adsim »
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline KRAKOMOBILA

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Help is needed ;)
« Odpowiedź #49 dnia: 21 Stycznia 2010, 16:56:57 »
Hello, I want to ask how to include the lighting of Hasler?

Offline MariensPL

  • Wiadomości: 64
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Help is needed ;)
« Odpowiedź #50 dnia: 21 Stycznia 2010, 17:16:05 »
If you downloaded the cab, for example eu07-150, you can turn on the lights by the ':' sign on your keyboard  (shift + ;)
Mostly the lights of manometers are in the package with the cabs, but not in all of them.



I hope you understand me mate. ;)
You've seen the butcher.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Help is needed ;)
« Odpowiedź #51 dnia: 23 Stycznia 2010, 13:52:54 »
Include <> turn on.

Offline Tade(HUN)

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Help is needed ;)
« Odpowiedź #52 dnia: 23 Stycznia 2010, 14:48:09 »
Hello

I cannot turn it on. I do not know what is the trouble. There is Hungarian my keyboard, maybe, that that problem?
I can put the button with which I turn it on in another place somewhere the instrument lighting?
The help i greet!


   « Dodano: 30 Stycznia 2010, 16:19:21 »
What you wrote solution, it the instrument (ampere, Volt, air, stb.) lighting I can turn it on?
« Ostatnia zmiana: 30 Stycznia 2010, 16:19:21 wysłana przez Tade(HUN) »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Help is needed ;)
« Odpowiedź #53 dnia: 31 Stycznia 2010, 15:09:29 »
Do you want turn it on in cab that already exist and have lighting of hasler (it must be added if we want to turn it on ;)) or add it to new own cab?

Offline Tade(HUN)

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Help is needed ;)
« Odpowiedź #54 dnia: 31 Stycznia 2010, 18:43:16 »
I would like to know how I include it in a new engine to do.
But that in an engine can be switched on, I cannot switch it on there! :(

Offline Tade(HUN)

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Help is needed ;)
« Odpowiedź #55 dnia: 07 Czerwca 2010, 21:32:16 »
Hello everyone

I would like to ask help again. ATI there is a video card in my computer, and the game after filled, freezes with an error message. It is possible to run the older version in a window only, on a full screen no. A some kind of patch or setting exists, you are a supplement to the game that ATI should work with a video card?

The help I greet!

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Help is needed ;)
« Odpowiedź #56 dnia: 07 Czerwca 2010, 21:48:36 »
I guess You're having problem with the newest package of MaSzyna (called PC2009). There is a known problem with ATi video cards (it should be mentioned here as it is in the polish part of the forum) connected with dds graphics format. Codemasters :) are still fighting (that's good term) with it. The only help I can suggest for You now is to convert MaSzyna graphics from dds to tga using @Mariusz1970's MS Excel tool (it can be found here). The tool is called "Dostosuj_do_tga" and can be found in menu "narzędzia różne" at position 17. For any additional help write here :)
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwca 2010, 14:18:05 wysłana przez Quark-t »
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Tade(HUN)

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Help is needed ;)
« Odpowiedź #57 dnia: 08 Czerwca 2010, 11:35:27 »
What would be needed i for me exactly to make, that let the game be good? I do not mean it by his truth.


   « Dodano: 09 Czerwca 2010, 10:14:12 »
Hello

I all .dds picture convert .tga format? Then for me all .t3d I have to rewrite it in a file the .dds format .tga onto a format. Or isn't that right?
« Ostatnia zmiana: 09 Czerwca 2010, 10:14:12 wysłana przez Tade(HUN) »

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Help is needed ;)
« Odpowiedź #58 dnia: 09 Czerwca 2010, 11:07:23 »
That's ok. Images from .dds to .tga and all entries from .dds to .tga (in .t3d, .scn, .scm, .inc files). You have to change the value in eu07.ini file from
defaultext dds
to
defaultext tga
also.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Tade(HUN)

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Help is needed ;)
« Odpowiedź #59 dnia: 10 Czerwca 2010, 21:18:53 »
Hello

I say thank you for the help. I converted .dds format .tga format. I rewrote it EU07.ini in a file .tga . The game does not start already properly now, on the other hand on all milk ambush white, because he does not fill one single structure. Why is this?

The help i greet.