Autor Wątek:  UNOFF REV041006  (Przeczytany 33764 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
UNOFF REV041006
« dnia: 05 Października 2006, 19:28:00 »
Witam ponownie. Po rekonwelescencji, ktora spowodowana byla popadnieciem w skrajna psychoze, a ktora byla skutkiem ubocznym debugowania, dzieki tez ktoremu zdobylem spore doswiadczenie w tej dziedzinie, jak i poglebilem znajomosc maszynowego kodu, nie mylic  tu z asmem, dzis pragne Wam udostepnic do testow najnowsze exe.
Skupilem sie glownie na usunieciu bugu 'Z1' na kanonicznym 675, i pod tym wzgledem bedziecie je testowac. Do testow proponuje trase moczniki,
ale moga byc takze inne z tymi wagonami.
Wersja kompilowana jest na GF2 mx100/200 na sterach 81.98 dla tej wlasnie karty, i u siebie nie widze zadnych problemow, takze na TNT2 M64.

Zapraszam do testowania oraz dzielenia sie spostrzezeniami.

UWAGA! START.EXE nie obsluguje EU01.INI dolaczonego do paczki, wiec nalezy recznie wpisac scenerie i pojazd, dopiero odpalic EU07.EXE

Aaaa bym zapomnial.. w katalogu maszyny tworzymy katalog DATA, do niego kopiujemy LOG.TXT i tworzymy nowe pliki DEBUG.LOG i PASCAL.LOG

www.members.lycos.co.uk/queued/

Pozdrawiam.

Offline pkp.

  • Wiadomości: 144
  • ECCO RAIL Maszynista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
UNOFF REV041006
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Października 2006, 19:55:05 »
Ale w tym instalatoże w tym który jest eu07 z usuniętym bugiem  odnośnie z1 to tam jakieś hasło trzeba podać.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
UNOFF REV041006
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Października 2006, 19:59:04 »
Tak, jest ona jedna z rzeczy o ktorych zapominalem.

haslo= maszyna424

Converter

  • Gość
UNOFF REV041006
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Października 2006, 12:52:42 »
No KAWAŁ DOBREJ ROBOTY. Mam pytanie, czy czasem nie poprawiłeś AI ? :) Wydaje mi się, że teraz nie ma błędów z tym związanych.
Pozdrawiam

Offline pudel

  • Wiadomości: 111
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
UNOFF REV041006
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Października 2006, 13:03:40 »
no to teraz jakby to zadzialalo z ostatnia paczką udostepnioną na forum bylo by super ;) cos update nie chce sie uruchomic po wypakowaniu
pozdro

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
UNOFF REV041006
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Października 2006, 14:03:29 »
U mnie żaden tekst 2D się nie wyświetla (np. nie mogę sprawdzić FPS-ów).
-//-

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
UNOFF REV041006
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Października 2006, 15:20:45 »
U mnie to samo. Poza tym wydaje mi sie, ze fps spadl... :-(

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4212
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 245
UNOFF REV041006
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Października 2006, 15:24:26 »
To ze startu.exe juz nie korzystamy? wracamy do batow?

Moczniki zaladowalo ale linie 546 wywala to znaczy podczas ladowania przerywa i wylacza program bez zadnego komunikatu.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
UNOFF REV041006
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Października 2006, 15:52:58 »
btw, Q... odbierz pw ;)

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
UNOFF REV041006
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Października 2006, 15:56:50 »
Cytat: "Converter"

No KAWAŁ DOBREJ ROBOTY. Mam pytanie, czy czasem nie poprawiłeś AI ? :) Wydaje mi się, że teraz nie ma błędów z tym związanych.


Narazie poki co testy przeprowadzalem tylko na mocznikach, i wydaje mi sie wlasnie ze z AI jest cos nie tak bo SU45 jak zatrzyma sie przed wjazdowym tak stoi,
no chyba ze ma tak byc.


Cytat: "pudel"

no to teraz jakby to zadzialalo z ostatnia paczką udostepnioną na forum bylo by super ;) cos update nie chce sie uruchomic po wypakowaniu

 
Wiem wiem, trzeba zrobic z tym porzadek, bo niektorzy maga miec problem z odpaleniem :)


Cytat: "pekap"

U mnie żaden tekst 2D się nie wyświetla (np. nie mogę sprawdzić FPS-ów).


Tekst 2D jest kompletnie wylaczony i bedzie to rozwiazane w inny sposob, poki co FPS jest podawany
na etykiecie okna w trybie niefullscreen ;)


Cytat: "ktostam"

U mnie to samo. Poza tym wydaje mi sie, ze fps spadl... :-(


Wrecz  przeciwnie - Duzo osob twierdzi ze wydajnosc wzrosla 2-3 FPSy


Cytat: "Swinia"

To ze startu.exe juz nie korzystamy? wracamy do batow?


Niebawem dolacze starter, oczywiscie na prosbe wiekszosci - oddzielny.

Converter

  • Gość
UNOFF REV041006
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Października 2006, 16:22:53 »
UWAGA USERZY, BETATESTERZY I DEVELOPERZY.
Przy okazji dyskusji o bugach naprawionych/znalezionych
Odkryłem i naprawiłem błąd. Czy zauważyliście że ET22 i Angliki/Jamniki nie przyśpieszają na quarku w nowszych wersjach symka ? Jest to spowodowane błędem w charakterystykach! Dzisiaj naprawiłem ten błąd.
Więc nie wińmy za to na pewno exeka Queueda. Oto jak należy naprawić błąd :
W charakterystykach elektrowozów znajdujemy błędne parametry prądu minimalnego (jest to prąd maksymalny dla AI, jeżeli mnie obserwacje nie mylą):
IminLo=50 IminHi=50
I zamieniamy na powiedzmy:
IminLo=250 IminHi=250
Im większy prąd tym większe przyśpieszenie i ostrzejsza jazda

BTW: Ten błąd był prawdopodobnie w charakterystykach dorzuconych do najstarszego patcha

hunter

  • Gość
UNOFF REV041006
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Października 2006, 18:01:02 »
Cytat: "EP08_015"
Moczniki zaladowalo ale linie 546 wywala to znaczy podczas ladowania przerywa i wylacza program bez zadnego komunikatu.


To co queuedziu, zabieramy się za zaawansowane debugowanie scenerii? :D

Offline pudel

  • Wiadomości: 111
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
UNOFF REV041006
« Odpowiedź #12 dnia: 06 Października 2006, 19:54:11 »
jak to bedzie dzialac ze start.exe to bylby kawal dobrej roboty
pozdro

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
UNOFF REV041006
« Odpowiedź #13 dnia: 06 Października 2006, 20:08:40 »
Re. Od tej chwili kazdy apdejt bedzie zawieral nezbedne pliki, wiec sciaganie poprzednich nie bedzie konieczne. Wprowadzilem mala zmiane
w hamulcach, podyktowana przez kolege Hunter'a. Prosze o testowanie i wnioski.

Offline PaPiK Cargo S.A

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
..
« Odpowiedź #14 dnia: 07 Października 2006, 08:24:45 »
Witam jezeli chodzi o fps to nalezy wylaczyc w eu07.ini advdebug (no)
Napewno zmieni sytuacje sprobojcie u mnie to pomoglo. Pozdrawiam
Za prawdziwym nastawnikiem - 15361 KM
// na forum od 2005 roku :)

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 294
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 78
UNOFF REV041006
« Odpowiedź #15 dnia: 07 Października 2006, 09:11:51 »
ja mam dziwną sytuację bo wgrałem updatea i odziwo odpaliłem maszyne przez start.exe jak to rozumieć mam ?

hunter

  • Gość
UNOFF REV041006
« Odpowiedź #16 dnia: 07 Października 2006, 10:33:33 »
Cytat: "SQT"
ja mam dziwną sytuację bo wgrałem updatea i odziwo odpaliłem maszyne przez start.exe jak to rozumieć mam ?

Przecie zawsze się dało to exe odpalić przez start.exe .

Offline pudel

  • Wiadomości: 111
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
UNOFF REV041006
« Odpowiedź #17 dnia: 07 Października 2006, 11:26:13 »
wgralem ostatnia poprawke wszystko cacy odpala sie przez start.exe lecz nie slysze kompletnie silnikow lokomotyw oraz hamulców; slychac natomiast przełączniki
moj pliki ini:
// ustawienia (w nawiasie wartosci default)

sceneryfile quarkmce.scn    // domyslny plik ze sceneria, chyba ze w linii komend bedzie: -s filename
humanctrlvehicle eu07-485   // domyslny pojazd sterowany przez gracza, chyba ze w linii komend bedzie: -v vehiclename


width 1024  // szerokosc ekranu
height 768    // wysokosc ekranu
bpp 32       // (16) kolor (16 lub 32 bitowy)
fullscreen yes    // (yes) tryb pelnoekranowy
freefly yes 20 10 -20   // (no x y z) yes: mozna latac po calej trasie
wireframe no      //  (no) wyswietlanie tylko linii (uwaga, niektorych krawedzi moze nie wyswietlac)
debugmode yes
soundenabled       //  (no) yes: wylacza logike rozmyta sluzaca do detekcji awarii, wlacza klawisze pomocnicze
soundenabled yes    // (yes) no: wylacza odgrywanie dzwiekow przestrzennych
renderalpha yes          // (yes) no: wylacza wyswietlanie polprzezroczystych tekstur i linii
physicslog no       // (no) yes: wlacza zapisywanie parametrow fizycznych dla wszystkich obsadzonych przez ai lub czlowieka pojazdow
debuglog no      // (yes) yes: wlacza zapisywanie informacji o uruchamianiu i przebiegu dzialania programu
adjustscreenfreq yes    // (yes) yes: wlacza poprawke na czestotliwosc odswiezania monitora
mousescale 3.2 0.5  // czulosc myszy, mozna dawac ujemne dla invert mouse, default: 3.2 0.5
enabletraction yes       // (yes) no: wylacza poszukiwanie trakcji nad pantografami, sa one podnoszone na stala wysokosc
loadtraction yes  // (yes) no: wylacza ladowanie elementow trakcji elektrycznej
livetraction yes        // (yes) no: wylacza zaleznosc napiecia maszyny od trakcji elektrycznej

ok problem wykryty ide dalej testowac ;)

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 4
UNOFF REV041006
« Odpowiedź #18 dnia: 07 Października 2006, 11:55:39 »
U mnie uruchamia się bez problemów, jednak nie mogę ruszyć składem, tzn. skład zachowuje się jakby cały czas był zahamowany (na manometrach wszystko jest OK). Testowałem to na kilku sceneriach i pojazdach.

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 294
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 78
UNOFF REV041006
« Odpowiedź #19 dnia: 07 Października 2006, 11:56:53 »
Cytat: "Hunter"
Cytat: "SQT"
ja mam dziwną sytuację bo wgrałem updatea i odziwo odpaliłem maszyne przez start.exe jak to rozumieć mam ?

Przecie zawsze się dało to exe odpalić przez start.exe .


Cytuj
UWAGA! START.EXE nie obsluguje EU01.INI dolaczonego do paczki, wiec nalezy recznie wpisac scenerie i pojazd, dopiero odpalic EU07.EXE

Offline pudel

  • Wiadomości: 111
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
UNOFF REV041006
« Odpowiedź #20 dnia: 07 Października 2006, 12:29:58 »
Wszystko działa! Nie ma błędu uderzenia w ścianę jak narazie nie zauważylem go moge zagrac ;)

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
UNOFF REV041006
« Odpowiedź #21 dnia: 07 Października 2006, 12:31:34 »
Cytat: "EU07-457"
U mnie uruchamia się bez problemów, jednak nie mogę ruszyć składem, tzn. skład zachowuje się jakby cały czas był zahamowany (na manometrach wszystko jest OK). Testowałem to na kilku sceneriach i pojazdach.


U mnie tak samo, jeszcze dodam, że po przypięciu do składu hamulce się zachowują jakby to była lokomotywa luzem (np. bardzo szybko się popełnia a skład zostaje nadal zahamowany).
-//-

Offline pudel

  • Wiadomości: 111
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
UNOFF REV041006
« Odpowiedź #22 dnia: 07 Października 2006, 12:47:04 »
niestety na calkowie bład nadal egzystuje ale za to przejechalem linie 546

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
UNOFF REV041006
« Odpowiedź #23 dnia: 07 Października 2006, 13:00:18 »
Hehe Widze hunter ze twoje exp() niezle namieszalo - polowa forum narzeka na hamulce :)

Cytat: "pudel"
niestety na calkowie bład nadal egzystuje ale za to przejechalem linie 546


Odpal na advdebug i zapodaj log :). Co do tego, ze nie masz dzwiekow - masz spieprzony EU07.INI - efekt bugu w starterze ;]




Pozdrawiam.

hunter

  • Gość
UNOFF REV041006
« Odpowiedź #24 dnia: 07 Października 2006, 13:19:17 »
Cytat: "queuedEU"
Hehe Widze hunter ze twoje exp() niezle namieszalo - polowa forum narzeka na hamulce :)


No kurde, u mnie wszyściutko chodzi :P Coś Ty w moverze namieszałeś, że exe ma ponad 1mb :)

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4212
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 245
UNOFF REV041006
« Odpowiedź #25 dnia: 07 Października 2006, 14:38:33 »
Tez mam klopot z hamulcami na tym exe ale przyznam ze kazda sceneria sie zaladowala.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

hunter

  • Gość
UNOFF REV041006
« Odpowiedź #26 dnia: 07 Października 2006, 15:36:41 »
Dobra. Ja namieszałem :P Wyciągnij sobie fizę hamulców z 2004 roku, nadpisz to co jest aktualnie, ale zostaw sprężarkę, bo tam za rzadko się włącza. I zamień sqr na sqrt oraz pobaw się liczbami w PWSpeed :P

Converter

  • Gość
UNOFF REV041006
« Odpowiedź #27 dnia: 07 Października 2006, 15:53:29 »
Z kolei u mnie hamulce jako tako mogą być, za to w porównaniu do exe 664kb to niestety ale spadły FPS. Ostatnio dużo testowałem AI i nawet może być (Problemy z AI przy manewrach i w ET22). A czy taka pozycja(e) nastawnika jest w byku w realu ? :
21 0.00 0 0 1

Offline pudel

  • Wiadomości: 111
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
UNOFF REV041006
« Odpowiedź #28 dnia: 07 Października 2006, 16:43:23 »
Cytat: "queuedEU"
Hehe Widze hunter ze twoje exp() niezle namieszalo - polowa forum narzeka na hamulce :)

Cytat: "pudel"
niestety na calkowie bład nadal egzystuje ale za to przejechalem linie 546


Odpal na advdebug i zapodaj log :). Co do tego, ze nie masz dzwiekow - masz spieprzony EU07.INI - efekt bugu w starterze ;]




Pozdrawiam.
soundenabled // (no) yes: wylacza logike rozmyta sluzaca do detekcji awarii, wlacza klawisze pomocnicze to na yes i mam dźwiek takze jest ok a co do walenia w mur wlacze i zapodam log; wyczailem ze jak wlaczam debugmode oraz zapisywanie do pliczku parametrow blad nie wystepuje :P


Wsadź te parametry (te, które usunąłem) w jakiś plik tekstowy i podaj tu link do niego.
Andrzej.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
UNOFF REV041006
« Odpowiedź #29 dnia: 08 Października 2006, 01:20:53 »
Cytat: "pudel"


...{} wyczailem ze jak wlaczam debugmode oraz zapisywanie do pliczku parametrow blad nie wystepuje :P



Tak byla juz o tym mowa przy wczesniejszym debugowaniu - klega EP08-015 zauwazyl, ze gdy jest wlaczone advdebug oraz debuglog, wtedy sie nie sypie. Teraz masz podobna jak nie ta sama sytuacje. Co moze to powodowac? Otoz moje przemyslenia na ten temat sa takie ze przyczyna takowej sytuaji byc moze jest zbyt szybkie liczenie kodu, chociaz to moze sie wydawac troche dziwne niektorym osoba, a gdy funkcje debugujace (zapisujace w miedzy czasie parametry do plikow) sa wlaczone, wiekszaja czas na policzenie tych niezbednych rzeczy. To tylko moja skromna teoria  i pewnie spotka sie z krytyka co poniektorych.