Autor Wątek:  UNOFF REV290706  (Przeczytany 47460 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
UNOFF REV290706
« Odpowiedź #90 dnia: 10 Sierpnia 2006, 13:50:18 »
Z chk? czy z wpisu scenerii? Bo każdy lok u mnie ma wpis pantstate jesli to elektrowóz. Pozatym na pojedynczym torze jeden lok z wpisem pantstate się zawsze odpalał. Nawet poprzednie wersje exeka. Nigdy z tym kłopotu nie było. Po wpisaniu AI dopiero się exeki sypały. Pantstate to chyba błędny trop. A co ze sprawami tekstur o czym poprzedni koledzy pisali? Zauwaz ze jesli wstawie z1 lub mieszkalne to tez sie sypnie, a przeciez wagony nie maja pantstate :D
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
UNOFF REV290706
« Odpowiedź #91 dnia: 10 Sierpnia 2006, 15:01:52 »
Powiem tak - to jest jeden pelnometrazowy czeski film ;)
Jesli chodzi o textury to procedura wczytujaca BMP jest identyczna jak w 160204, a wczytywanie TGA jest rozwiniete o obsluge kompresji....
Teraz sam juz ine wiem o  co biega. Mnie tam wszystkie trasy od dzisiaja dzialaja :>.... EP08-015 prosilem o wystawienie debug.LOG ;]
Co do pantstate oczywiscie ze scenerii.

 Pozdrawiam.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
UNOFF REV290706
« Odpowiedź #92 dnia: 10 Sierpnia 2006, 15:05:27 »
Wystawiałem je wczoraj są tu > http://members.lycos.co.uk/wlodeek/logi%20exe/

Cały czas się sypie nawczoraj testowanych sceneriach. Z ta roznica ze fps na mzd spadło o minimum 15.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
UNOFF REV290706
« Odpowiedź #93 dnia: 10 Sierpnia 2006, 15:16:04 »
Spadek fps  jest znaczny podczas debugowania. Wejdz w opcje odznacz
'zaawansowane debugowanie' i zapisz :)

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
UNOFF REV290706
« Odpowiedź #94 dnia: 10 Sierpnia 2006, 17:17:41 »
Cytat: "queuedEU"
Wywalamy 'testowanie gotowosci do jazdy' ....

Do czego to ma sluzyc? :> - WYWALILEM


Pewnie tu chodziło o to żeby skład nie był ciągnięty przez loka gdy wszystkie wagony nei są odhamowane. Postaw sobie ET41 z 40 wagonami i sprawdz co sie teraz dzieje.

I nie jaraj tyle przed pisaniem na forum bo myśle że jesteś dla większości kompletnie niezrozumiałyi te zbędne linijki kodu linkuj :).
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline Czomo

  • Wiadomości: 152
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
UNOFF REV290706
« Odpowiedź #95 dnia: 10 Sierpnia 2006, 18:06:11 »
Cytat: "Bart"

I nie jaraj tyle przed pisaniem na forum bo myśle że jesteś dla większości kompletnie niezrozumiałyi te zbędne linijki kodu linkuj :).

To nie ten temat takie coś na prive ale mi się wydaje że tak jak ja pisze po prostu pod wpływem procentów kolega queuedEU też tak robi ja też lubie wypić....
Ale nie o to chozi i to nie ten temat :))))
Co do tematu ta może wina kodu lub wina nietypowych tekstur w Mocznikach albo loków.....sam nie wiem poddaje pomysły co to może być :D

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
UNOFF REV290706
« Odpowiedź #96 dnia: 10 Sierpnia 2006, 18:34:50 »
Oj Bart, Ty to zawsze musisz sie byle czego czepic :D. Co debuguje exe
i chce to robic publicznie a nie po kryjomu, cos zlego w tym? A to ze juz kilka razy  pisalem ze blad naprawiony to tylko sugerujac sie tym ze u mnie dziala ok. Zreszta u EP08-015 tez kilka tras sie opdpalilo, ktore wczesniej nie szly .... Wiec?

Pozdro dla Ciebie

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
UNOFF REV290706
« Odpowiedź #97 dnia: 10 Sierpnia 2006, 20:02:08 »
Bardzo ciekawy przypadek zaobserwowałem na trasie linia546 et22-1.

Odpalany normalnie - exe sie wysypuje
odpalany z standartowym debugmode - exe sie wysypuje
odpalany z debugmode i z debugerem (tym obciazajacym fps) - trasa sie odpalila.

To ciekawe nie? i za chiny nie wiem co to jest.

Skoro sie odpalila wostatnim przypadku to postanowilem ponownie odpalic normalnie i znowu to samo - wykopyrtneło się exe.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
UNOFF REV290706
« Odpowiedź #98 dnia: 11 Sierpnia 2006, 00:35:24 »
No widocznie macie za dobre kompy. Potrzebny wam 'zwalniacz procesorow'

pozdro

Offline Czomo

  • Wiadomości: 152
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
UNOFF REV290706
« Odpowiedź #99 dnia: 11 Sierpnia 2006, 20:23:28 »
Cytat: "queuedEU"
No widocznie macie za dobre kompy. Potrzebny wam 'zwalniacz procesorow'

pozdro


Mi to niepotrzebne ja i tak na mój komp mówie walec 64 ram 650 procesor :D
więc mam walec ale MaSzyna to i tak dobry symek.

Offline Duras_pl

  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
UNOFF REV290706
« Odpowiedź #100 dnia: 12 Sierpnia 2006, 18:28:48 »
Cytat: "queuedEU"
Hmmmm... Dobra... Wiec moze tak...

Teraz odnosnie zwiekszania FPS... Siedzi mi w glowie pewien plan, ktorego
wykonanie moglo by zwiekszyc plynnosc moze nawt o 10-15 ramek, ale
to narazie plan, poniewaz bylo by duzo sprawdzaina psucia itp
- chodzi tu o dynamiczne ladowanie textur dla obiektow pojaiajacych sie
i zwalniaine ich gdy sa poza zasiegiem. Poprzednik napisal, ze nadal sie sypie...


W ogole nie rozumiem po co sie bawicie dalej tym starym symkiem, ale przemilcze to.

Zamiast stosowac tego typu sztuczki (ktore moze zwieksza FPS ale niewiele)
trzeba zmodyfikowac pare rzeczy:

1. Zmodyfikowac system ukrywania niewidocznej geometri (dodac Octree?)

2. Zmienic render.

Ad.1 Kiedys slyszalem ze w maszynie jest cos w stylu quadtree, lepsze bylo by octree albo cos w stylu spatial db.

Ad2. Kiedys widzialem fragmenty kodu maszyny, i z nich wynikalo ze do renderu uzyto instrukcji z OpenGL typu np. glVertex3f(); ktore de facto sa niezwykle wolne, dlatego nadaja sie jedynie do wyswietlania jakis testowych obiektow do debugowania (prostota w uzyciu), natomiast w renderze swiata powinno uzywac sie instrukcji przekazujacych wieksza ilosc wierzcholkow (spakowane) za jednym wyslaniem geometrii. Dzieki temu oszczedzamy czas procesora na narzut funkcji itp. Przy tej instrukcji wydajnosc moze wzrosnac nawet o 40%.

Co do tekstur to jesli chcialbys usuwac z pamieci tektury a pozniej znowu je ladowac to bys jeszcze pogorszyl sytuacje.

Oczywiscie to wszystko to tylko moje spekulacje, na dzien dzisiejszy nie znam stanu kodu maszyny i nie wiem czy tego przypadkiem ktos wczesniej nie zrobil.

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
UNOFF REV290706
« Odpowiedź #101 dnia: 12 Sierpnia 2006, 23:11:11 »
Duras, a gdzie Twój projekt o wdzięcznej nazwie 'Motor', który ma korzystać z Twojej oświeconej wiedzy?

Offline Duras_pl

  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
UNOFF REV290706
« Odpowiedź #102 dnia: 13 Sierpnia 2006, 12:31:56 »
Cytat: "ShaXbee"
Duras, a gdzie Twój projekt o wdzięcznej nazwie 'Motor', który ma korzystać z Twojej oświeconej wiedzy?


Moj projekt w przeciwienstwie do waszego ma sie dobrze, a dzieki mojej
"oswieconej" wiedzy nie bedzie potrzeba procesora > 2400 MHz aby miec 15 FPS :P Wy sie bawcie dalej maszyna dodajac niepotrzebne "wodotryski" ktore i tak zwyklemu userowi sa niepotrzebne (konsola?), i ktorych napisanie jest kwestia kilku godzin. Prawda jest taka ze Maszyna od wielu lat wogole sie nie zmienia, prawda jest taka ze maszyna upadla juz dawno a wy stwarzacie jeszcze jakies pozory.

->ShaxBee: A jak tam idzie Twoja robota na Maszyna2, wszakze twoja oswiecona wiedza programistyczna miala ja wszkrzesic :)

->queuedEU: co to jest "Celebrity MaSzyna", jakis nowy odlam Maszyny?

Z pozdrowieniami

Duras

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
UNOFF REV290706
« Odpowiedź #103 dnia: 14 Sierpnia 2006, 00:01:12 »
Cytat: "Krzysiek626"


Q,  jak wiesz wszyscy po cichu liczą godziny, kiedy okaże się, że skoczy nam ciśnienie, z powodu nagłego wzrostu FPS. ( ale zdanie )
i w związku z tm pytanie:
Czy wagony Z1 muszą zmienić format tekstur i czy wrzucenie ich na stałe do modelu pudła ma sens na dłuższą metę?


Re. Sensu definiowania tekstury bezposrednio w pliku T3D zupelnie nie widze, poniewaz wplynelo by to na elastycznosc uzytkowania go.
Nie wiem bo nie sprawdzalem, ale wydaje mi sie ze jest tez opcja,
ze z samym modelem jest cos nie tak, wiec przydalo by sie zrobic test
polegajacy na nalozeniu tekstur Z1 na zupelnie inny model wagonu.
Zastanawiam sie tez nad wywaleniem obslugi kompresji TGA,
jednak na czyny czas bedzie dopiero po wnikliwych badaniach,
bo faktycznie moze byc tak, ze duza role gra roznorodnosc sprzetu.

Pozdrawiam cieplo.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
UNOFF REV290706
« Odpowiedź #104 dnia: 17 Sierpnia 2006, 19:57:41 »
Re. Po paru dniach grzebania w exe majacego na celu zwiekszenie FPS
i porazkach z tym zwiazanych, wpadlem na pomysl coby porownac spadek wydajnosci wzgledem oryginalnego 674 ;]  Ponizej przedstawiam wyniki badania przeprowadzonego w kabinie na pustej scenerii oczywiscie przy zachowaniu tej samej pozycji kamery ;D:

que: 6FPS
ABu: 37FPS

:]:D

Zaszokowany tym wynikiem zdecydowalem sie na ponowne przepisanie.
Jak narazie udaje sie ten FPS zachowac, zobaczymy na czym spadnie nie liczac  nieba, ktore zzera jakies 5. Przy okazji odkrylem te wlasciwe miejsce na ktorym sie sypie Z1 jak i u mnie 112a (czy u Was takze?).
Narazie zastosowalem profilaktyczne rozwiazanie problemu nie zaglebiajac sie w przyczyne powstawania, a dzieje sie to w funkcji
poruszajacej pojazdy.  Tylko co by do tego miala tekstura?
A teraz prosilbym Was o jakis spis taboru na ktorym sie wywala :).

Converter

  • Gość
UNOFF REV290706
« Odpowiedź #105 dnia: 18 Sierpnia 2006, 14:41:01 »

Ech, przecież to jest pewnie ten sam silnik, co w nebuli na screensach z 2004r. :)
Kolego @Duras, mówisz, ze MaSzyna padła, to ja też mam powiedzieć, że Motor padł ? (kwestia wydania symka)
A @ShaXbee nadal pracuje jak wół nad SPT, a Ty tego nie doceniasz.
I narzekasz, wnioskując iż projekt upadł, że jeśli autorzy MaSzyny, zresztą podobnie jak Ty tego nie opublikowali ? Po co by publikowali symulator w budowie - strata czasu i opinii. Zresztą według mnie i tak MaSzyna SPT ma przewagę, ponieważ idzie na nowszej wersji Open Scene Grapha.
Przemyśl To.
Pozdrawiam,
Converter
PS.A myślę,iż konsola jest dobra, można zaimplementować trochę sterowania ruchem i przesiadanie się do innych pojazdów. I każdemu może się przydać.
Do Queueda: 112a mnie sie nie sypie, jeśli nie zdefiniuję we wpisie do scn tekstury (wpisuję none)
« Ostatnia zmiana: 27 Grudnia 2017, 19:23:37 wysłana przez Converter »

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
UNOFF REV290706
« Odpowiedź #106 dnia: 18 Sierpnia 2006, 14:49:15 »
Cytat: "queuedEU"
Ponizej przedstawiam wyniki badania przeprowadzonego w kabinie na pustej scenerii oczywiscie przy zachowaniu tej samej pozycji kamery ;D:

que: 6FPS
ABu: 37FPS


hehe. Czas na kolejną grupę po NKT. FPS Killer Team ;).

Q przemyśl to co napisał Duras odnośnie grafiki. Faktycznie spowolnienie karty graficznej o ponad 50% nie ma żadnego wpływu na FPS. Tak jakby GPU tylko teksturowało, a wszelkie przesunięcia scenerii liczone już były przez CPU.
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline pudel

  • Wiadomości: 111
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
UNOFF REV290706
« Odpowiedź #107 dnia: 19 Sierpnia 2006, 16:49:02 »
wgralem wszystkie update'y wg kolejnosci no i ruszylo :) wszystko dobrze wczytuje sie tylko na koncu maszyna sie wywala z błędem

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
UNOFF REV290706
« Odpowiedź #108 dnia: 20 Sierpnia 2006, 17:36:42 »
No to to ogolnie wiadomy problem. Narazie proponujezmiane rozmiaru tekstur - jezeli nie pomoze trza bedzie zrobic nowy model(e) ;D.

Offline pudel

  • Wiadomości: 111
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
UNOFF REV290706
« Odpowiedź #109 dnia: 20 Sierpnia 2006, 17:40:13 »
ok poczekam jesli na jakis nowy update :P