Autor Wątek:  Technika jazdy. Zacznijmy od siódemek.  (Przeczytany 29045 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

andrev1989

  • Gość
Technika jazdy. Zacznijmy od siódemek.
« dnia: 22 Lipca 2006, 21:29:09 »
Jako, że bardzo dużo osób korzystacjących i jeżdżących najrozmaitszymi dostępnymi pojazdami w symku, nie oszukujmy się z prowadzeniem prawdziwego loka ma niewiele wspólnego, chciałbym, aby prawdziwi mechanicy i osoby znające się ( nietylko z symka) na prowadzeniu lokomotywy wypowiedzieli się o technikach ich prowadzenia. Ja także nigdy nawet nie byłem w kabinie i nie będę się okłamywał, o prowadzeniu loka nie wiem praktycznie nic, mimo tego, że już trzy lata obsługuję symulator. Chciałbym abyście opisali: ile amperów dawać podczas rozruchu z przeciętnym składem osobowym. Jaką pozycją hamowania zazwyczaj się używa. Jak prawidłowo luzować skład, czy można jechać z wyłączoną przetwornicą, czy przy odjeździe ze stacji dawać Rp1 i wiele, wiele innych. Zacznijmy od uniwersalnej lokomotywy elektrycznej EU07, a gdy większość kwestii będzie omówionych przejdziemy do obsługi kolejnych pojazdów trakcyjnych. Mam także nadzieję, że rozwinie nam się tutaj burzliwa dyskusja na temat techink jazdy, może nawet czasami ze sobą sprzecznych, nie będę jednak już więcej pisał, bo zabardzo jak już powiedzialem na prowadzeniu loka się nie znam.

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi w tym temacie.

Offline Negroth

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Technika jazdy. Zacznijmy od siódemek.
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Lipca 2006, 09:46:47 »
Szanowny kolego, myślę że symek został stworzony po to by odzwierci3edlać realnie jazdę pojazdami szynowymi - a wiec jednak cos ma wspólnego z prowadzeniem prawdziwej maszyny. Co do dalszej cześci postu to jestem przekonany że lokomotywe prowadzi sie tak aby poprostu jechała... każda lokomotywa jest inna więc i przy samym rozruchu wytrzyma inne wartości amperomierza - jedna wcześniej wpadnie w poslizg  druga wcześniej zaliczy nadmiarowy tak samo jest z hamowaniem itd.

P.S. Co do przetwornicy to akurat siódemką nie da sie jechac na wyłączonej bo wtedy nie działa również spręzarka...

Pozdrawiam!

Dodano po 1 minutach:

 ... jesli chodzi o Rp1 to przecież sam dobrze wiesz ze żadna osobówka nie podaje Rp1 przy odjezdzie ze stacji - przepisy to jedna kwestia a  stosowanie ich to druga...
Krzychu :)

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Technika jazdy. Zacznijmy od siódemek.
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Lipca 2006, 14:10:43 »
Jak dla mnie optymalny prąd rozruchu z przecietnym skladem osobowym to ok. 400A. Odradzam dawanie pradow "az pod nadmiary". Nie bocznikujemy na ukladzie szeregowym - nie oplaca sie to, jezeli mamy uzyskac wyzsze szybkosci. Grupy przelaczamy przy ok. 350A-400A. Jazda z wylaczona przetwornica: odradzam, mozna w ten sposob ugotowac silniki. W RL po awarii jednej z przetwornic odlacza sie grupe silnikow, ktora ta przetwornica chlodzi.
Zaznaczam, ze nie jestem mechanikiem, a to wszystko wiem z opowiadan, m.in. ojca.
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Technika jazdy. Zacznijmy od siódemek.
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Lipca 2006, 08:56:37 »
Uruchomienie, jazda i unieruchomienie lokomotywy

instrukcja dla drużyn obsługujących elektrowozy serii EU06/07 i EP07/08

żródło: http://www.gdynia.mm.pl/~serwer/eu07/uruchomienie_eu07.html

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Technika jazdy. Zacznijmy od siódemek.
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Lipca 2006, 12:53:08 »
Można było wrzucić link, zamiast kopiować to samo. :/

Offline KowiEU

  • Wiadomości: 236
    • Zobacz profil
    • http://www.fotokolej.pl/search.php?search_user=KowiEU
  • Otrzymane polubienia: 0
Technika jazdy. Zacznijmy od siódemek.
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Lipca 2006, 14:59:48 »
Chyba chodzilo w temacie o jazde "symkowymi" lokami a ty tu wklejasz instrukcje uruchomienia prawdziwego loka(ktora pewnie itak nie jest do konca przestrzegana)...Ja co prawda nie jestem maszynista ale zdarzylo mi sie kilka(nascie) razy prowadzic lokomotowe(w wiekszosci eu07 i pochodne) i musze powiedziec ze to nie jest cos co sie bardzo rozni z prowadzeniem loka w symku, co prawda  inaczej dzialaja hamulce oraz bardziej wyczulone sa poslizgi do tego dochodzi radio.Z tego co zauwazalem najlepiej jest trzymac prad przy rozruchu w zakresie 400-500A ale to tez zaley od dlugosci skladu.Nie nalezy  bocznikowac na ostatnia pozycje przy predkosciach ponizej 90-100km/h bo wtedy szarpniecie bedzie znaczne.Przy obracaniu nastawnikiem do ostatniej pozycji nalezy tez zrobic mala przerwe przy bezzoporowej...

Offline Szymon

  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Technika jazdy. Zacznijmy od siódemek.
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Lipca 2006, 22:08:03 »
Cytat: "kowi"
Chyba chodzilo w temacie o jazde "symkowymi" lokami a ty tu wklejasz instrukcje uruchomienia prawdziwego loka(ktora pewnie itak nie jest do konca przestrzegana)...Ja co prawda nie jestem maszynista ale zdarzylo mi sie kilka(nascie) razy prowadzic lokomotowe(w wiekszosci eu07 i pochodne) i musze powiedziec ze to nie jest cos co sie bardzo rozni z prowadzeniem loka w symku, co prawda  inaczej dzialaja hamulce oraz bardziej wyczulone sa poslizgi do tego dochodzi radio.Z tego co zauwazalem najlepiej jest trzymac prad przy rozruchu w zakresie 400-500A ale to tez zaley od dlugosci skladu.Nie nalezy  bocznikowac na ostatnia pozycje przy predkosciach ponizej 90-100km/h bo wtedy szarpniecie bedzie znaczne.Przy obracaniu nastawnikiem do ostatniej pozycji nalezy tez zrobic mala przerwe przy bezzoporowej...


Tak dokąłdnie ,uruvhomienie prawdziwego loka to jest całkowicie inna sprawa niz uruchomienie loka w symulatorze(sam również prowadziłem kilka razy lokomotywy spalinowe serii tem2),otóż w realu trzeba wykonać mase czynności przed samym uruchomieniem a Maszyna to jest taka wersja skrócona.
Postęp prac nad trasą------>80%-prace skoncentrowane na lokomotywie 401Da,więcej czytaj w dziale "Tabor"
--------------------------------------------------
Jesli uważasz ze ci pomogłem ,to możesz odwdzięczyć mi się za to plusikiem:)

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Technika jazdy. Zacznijmy od siódemek.
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Sierpnia 2006, 15:02:00 »
http://hyperupload.com/download/02a360c630/eu07_rozruch_amperomierze.avi.html

oto filmik na którym fajnie widać i słychać rozruch, jak ktoś ma jakieś filmiki z kabiny to dawać:)
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline Kielas

  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Technika jazdy. Zacznijmy od siódemek.
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Stycznia 2007, 22:44:35 »
&mode=related&search=

Na samym poczatku ruszanie EN71.
Scania V8 power!

Offline prof_klos

  • Wiadomości: 618
  • Już nigdy nie będzie takiego lata...
    • Zobacz profil
    • http://www.prof-klos.yoyo.pl
  • Otrzymane polubienia: 4
Technika jazdy. Zacznijmy od siódemek.
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Stycznia 2007, 01:30:19 »
Przyznaję, że nagrania bardzo ladne - takich właściwie wcale nie ma, ale na temat to jest tu najwyżej 15 sekund na samym poczatku :P
Ale ja się nie czepiam, ładne filmy.
I muzyczka idealnie pasuje. Sam te dwa pierwsze kawałki daję jako podkład do moich 'produkcji' ;-)
Z MaSzyną od 2003!

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Technika jazdy. Zacznijmy od siódemek.
« Odpowiedź #10 dnia: 15 Stycznia 2007, 21:38:30 »
Jeśli chodzi o rozruch, to jest to uzależnione od różnych czynników. W ruchu pasażerskim rozruch powinien być możliwie jak najkrótszy. Prąd rozruchu w okolicach 400 - 500A, no chyba że bardzo zależy nam na czasie, wówczas można ryzykować "pod kreskę", ale wystarczy mały podskok prądu i wywalają nadmiarowe. Przy pociagach towarowych rozruch nie musi być intensywny - najpierw trzeba naciągnąć skład przestawiając koło o 2,3 pozycje (jest odczuwalne, kiedy skład jest naciągnięty), a później kontynuować rozruch. Przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych, kiedy lokomotywa łatwo wpada w poślizg można podczas rozruchu posiłkować się przyhamowaniem lokomotywy (przycisk na pulpicie) lub piaskowaniem, należy jednak pamiętać, że nie możemy piaskować jadąc po rozjazdach.
Co do przetwornicy: nie ma problemu w wyłączeniu jej na jakiś czas jeśli jedziemy na pozycji bezoporowej, jednak musimy pamiętać, że nie ma wtedy ładowania baterii no i nie zadziała sprężarka (EU07). W praktyce raczej nie stosuje się jazdy z wyłączoną przetwornicą.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Technika jazdy. Zacznijmy od siódemek.
« Odpowiedź #11 dnia: 16 Stycznia 2007, 12:20:52 »
Cytat: "EU07-457"
W praktyce raczej nie stosuje się jazdy z wyłączoną przetwornicą.

Owszem stosuje sie. Nawet pdczas rozruchu. Na byku to nie ma nawet obawy że spręzarka niezadziała. a to że akumulatory się nie ładują nie ma znaczenia dopuki patyki sa w górze i mamy zapsa powietrza. Znowu bez tej przetwornicy nie jeździ się pół godziny tylko zaledwie pare minut i załącza spowrotem.

Offline Driver24

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
  • inż. Maszynista PKP IC
    • Zobacz profil
    • http://www.beladeda.cba.pl/palac_kultury.m3u
  • Otrzymane polubienia: 4
Technika jazdy. Zacznijmy od siódemek.
« Odpowiedź #12 dnia: 16 Stycznia 2007, 12:54:22 »
Cytat: "hejnal"

Owszem stosuje sie. Nawet pdczas rozruchu. Na byku to nie ma nawet obawy że spręzarka niezadziała.


Chyba jakiejs kiepskiej jakosci mechanik bedzie wyłączał przetwornice podczas rozruchu, bo każdy rozsądny maszynista wie, żę w czasie ruszania przetwornica muszi działac i chłodzic silniki trakcyjne, które bardzo szybko sie grzeją. A jak sie silniki grzeją to sie uzwojenie pali. Chyba że lok jedzie luzem jakis krótki odcinek.

fakt, przetwrnice wyłączam jak stoje na czerwonym Jadąc w ET22, a sprężarka jak potrzebuje to pompuje.
Partia "Ruch poparcia Twarożka" ;) wcześniej Stowarzyszenie Wąchaczy Kota

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Technika jazdy. Zacznijmy od siódemek.
« Odpowiedź #13 dnia: 16 Stycznia 2007, 13:22:30 »
Cytat: "Driver24"
Chyba jakiejs kiepskiej jakosci mechanik bedzie wyłączał przetwornice podczas rozruchu, bo każdy rozsądny maszynista wie, żę w czasie ruszania przetwornica muszi działac i chłodzic silniki trakcyjne, które bardzo szybko sie grzeją. A jak sie silniki grzeją to sie uzwojenie pali. Chyba że lok jedzie luzem jakis krótki odcinek.

Mówiłem o pociągach pasażerskich. W Krakowie to zimą nawet wentylatory oporów wyłączają. Co do grzania się silnikow to nieprawdą jest że się grzeją tak szybko a jak się zagrzeją to się uzwojenie pali.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Technika jazdy. Zacznijmy od siódemek.
« Odpowiedź #14 dnia: 16 Stycznia 2007, 13:50:51 »
W niedzielę spędziłem jakiś czas na dworcu Łódź Kaliska. Na 4 przejeżdżające składy osobowe dwa były prowadzone przez ET22. Między innymi Byk z Lublina o 11,18 ruszył w trasę bez sprężarki, wentylatorów i przetwornicy. Trwało to przynajmniej kilkaset metrów. Obserwowałem wielokrotnie takie postępowanie. Jednak latem zaobserwowałem odwrotne postępowanie. Byk który przyprowadził skład  z Katowic na st. Łódż Fabr. stał jeszcze około 40 minut mając włączoną przetwornicę, sprężarkę i wentylatory. ( wagony dawno pojechały na tory postojowe). Gdy wszystko ucichło mechanik wyszedł zamknął loka i zniknął gdzieś w czeluściach dworcowego budynku.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Technika jazdy. Zacznijmy od siódemek.
« Odpowiedź #15 dnia: 16 Stycznia 2007, 15:25:13 »
Cytat: "Krzysiek626"
W niedzielę spędziłem jakiś czas na dworcu Łódź Kaliska. Na 4 przejeżdżające składy osobowe dwa były prowadzone przez ET22. Między innymi Byk z Lublina o 11,18 ruszył w trasę bez sprężarki, wentylatorów i przetwornicy.

Skąd wiesz ze bez sprezarki?
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Technika jazdy. Zacznijmy od siódemek.
« Odpowiedź #16 dnia: 16 Stycznia 2007, 15:52:07 »
Zgadnij.........
Sprężarka, przetwornica i wentylatory razem i osobno parę decybeli hałasu wytwarzają. Ponad to, jeśli miał wystarczające ciśnienie to sprężarka nie musiała pracować.  Myślę że jeszcze potrafię odróżnić czy jakieś urządzenie pracuje, czy nie.

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Technika jazdy. Zacznijmy od siódemek.
« Odpowiedź #17 dnia: 16 Stycznia 2007, 15:55:20 »
Ach moi drodzy koledzy. Zacznijmy myśląc logicznie: Przetwornica- jak sama nazwa wskazuje przetwarza nam (no własnie co w ciufajce pewnie prąd) 3000 na 110[V]. Bo własnie sterownie Eu07 odbywa sie przy 110[V], i stad w EU07 musi byc zalączona przetwornica aby mogla zadzialac sprezarka(ktora pracuje na napieciu 110[v]oltów-nie mylic z piwem :)). Przetwornica ma rowniez za zadanie tak ,-jak to w samochodzie alternator,ładowanie baterii akumulatorów. Bez załączonej przetwornicy sterowanie odbywa sie z baterii akumulatorów. Samo oswietlenie pracuje na napieciu 110[v]. Jak pytania to na prv lub GyGy. Trzymajcie sie

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Technika jazdy. Zacznijmy od siódemek.
« Odpowiedź #18 dnia: 16 Stycznia 2007, 15:58:51 »
Cytat: "EU07-483"
Skąd wiesz ze bez sprezarki?


Zapewne chodziło o to, że w danej chwili nie pracowała.

Cytat: "hejnal"
Owszem stosuje sie. Nawet pdczas rozruchu.


OK, to może wyjaśnij mi kiedy stosuje się rozruch z wyłączoną przetwornicą. To , że tak mechanicy robią wiem, ale uzasadnij proszę swoją tezę.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Technika jazdy. Zacznijmy od siódemek.
« Odpowiedź #19 dnia: 16 Stycznia 2007, 16:09:26 »
Cytat: "Krzysiek626"
Zgadnij.........
Sprężarka, przetwornica i wentylatory razem i osobno parę decybeli hałasu wytwarzają. Ponad to, jeśli miał wystarczające ciśnienie to sprężarka nie musiała pracować.  Myślę że jeszcze potrafię odróżnić czy jakieś urządzenie pracuje, czy nie.


A moze zbiornik był nabity a lok szczelny?
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline programista

  • Wiadomości: 108
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Technika jazdy. Zacznijmy od siódemek.
« Odpowiedź #20 dnia: 16 Stycznia 2007, 16:20:17 »
&NR filmik jak sie uruchamia EU07 .

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Technika jazdy. Zacznijmy od siódemek.
« Odpowiedź #21 dnia: 16 Stycznia 2007, 16:21:39 »
Cytat: "EU07-483"
Cytat: "Krzysiek626"
Zgadnij.........
Sprężarka, przetwornica i wentylatory razem i osobno parę decybeli hałasu wytwarzają. Ponad to, jeśli miał wystarczające ciśnienie to sprężarka nie musiała pracować.  Myślę że jeszcze potrafię odróżnić czy jakieś urządzenie pracuje, czy nie.


A moze zbiornik był nabity a lok szczelny?


A napisałem coś innego?
Użycie inny słów cyt: ...nie musiała pracować....     właśnie to oznacza.
Nie tylko lok był szczelny, to był skład 5 wagonów.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Technika jazdy. Zacznijmy od siódemek.
« Odpowiedź #22 dnia: 16 Stycznia 2007, 16:36:57 »
Cytat: "EU07-457"
Przy pociagach towarowych rozruch nie musi być intensywny - najpierw trzeba naciągnąć skład przestawiając koło o 2,3 pozycje (jest odczuwalne, kiedy skład jest naciągnięty), a później kontynuować rozruch.
Na jednej trasie w symku brutto 1400 ton ciągnę EU07, przy czym koło 350A nie czuć ciągu (rozpędza się powoli). Ruszałem w granicach 500A i rozpędzało się bardzo mozolnie. Czy powinienem zmniejszyć prąd? Czy jest jakiś orientacyjny przelicznik masy na ampery?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Technika jazdy. Zacznijmy od siódemek.
« Odpowiedź #23 dnia: 16 Stycznia 2007, 16:49:21 »
Przy pociagach to warowych z pewnoscia Youby w realnym swiecie przy 500[A] siodemeczka zeszlifowala by troche szyny:)

Offline programista

  • Wiadomości: 108
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Technika jazdy. Zacznijmy od siódemek.
« Odpowiedź #24 dnia: 16 Stycznia 2007, 16:58:02 »
Obejzyjcie ten filmik co dałem w poscie wyzej tam pokazuje mech jak sie uruchamia i jedzie Eu07-325 .

Offline Radkos07

  • Wiadomości: 297
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Technika jazdy. Zacznijmy od siódemek.
« Odpowiedź #25 dnia: 16 Stycznia 2007, 17:25:12 »
Cytat: "Krzysiek626"
stał jeszcze około 40 minut mając włączoną przetwornicę, sprężarkę i wentylatory. ( wagony dawno pojechały na tory postojowe). Gdy wszystko ucichło mechanik wyszedł zamknął loka i zniknął gdzieś w czeluściach


Uwierz mi na 1000%, że gotował wodę na herbatkę lub kawulca...
Ciężka praca i brak rozrywek sprawią,
ze bedziesz cholernym nudziarzem,
a twoja żona bogatą wdową

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Technika jazdy. Zacznijmy od siódemek.
« Odpowiedź #26 dnia: 16 Stycznia 2007, 18:50:55 »
Cytat: "Żuk"
Przy pociagach to warowych z pewnoscia Youby w realnym swiecie przy 500[A] siodemeczka zeszlifowala by troche szyny:)


Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Helmut nie "szlifuje" szyn przy 500 [A], a znam mechaników co dają na towarowych "pod kreskę", także nie widzę powodów dla których siódemka miałaby to robić.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Technika jazdy. Zacznijmy od siódemek.
« Odpowiedź #27 dnia: 16 Stycznia 2007, 18:56:10 »
Cytat: "Krzysiek626"
Między innymi Byk z Lublina o 11,18 ruszył w trasę bez sprężarki, wentylatorów i przetwornicy.

A co zostawił je na peronie? ;)
W ET22 sprężarka jest zasilana napieciem 3000 V z sieci trakcyjnej więc przetwornica może być wyłączona a sprężarka i tak zadziała.

Dodano po 2 minutach:

 
Cytat: "EU07-457"
Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Helmut nie "szlifuje" szyn przy 500 [A], a znam mechaników co dają na towarowych "pod kreskę", także nie widzę powodów dla których siódemka miałaby to robić.

Ja widze dwa:
-Jest lżejsza od byka jakieś 40 ton
-ma mniej kół napednych
Te dwie rzeczy zmniejszają współczynnik tarcia.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Technika jazdy. Zacznijmy od siódemek.
« Odpowiedź #28 dnia: 16 Stycznia 2007, 19:17:18 »
Cytat: "hejnal"
-Jest lżejsza od byka jakieś 40 ton
-ma mniej kół napednych
Te dwie rzeczy zmniejszają współczynnik tarcia.
I nie zechciałeżeś Waść nadmienić, iż pojazd ów ma mniejszą moc. Więc argument tutaj jest nietrafiony. Dowodów fizyczno-matematycznych (z resztą dosyć prostych) nie chce mi się teraz pisać, ale zważ, iż z grubsza jest tak: 1 oś - 2 koła - 20 ton - 1 silnik trakcyjny.

Poza tym z grubsza współczynnik tarcia nie zależy od mas obiektów, nacisku ani powierzchni.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Technika jazdy. Zacznijmy od siódemek.
« Odpowiedź #29 dnia: 16 Stycznia 2007, 20:30:26 »
witam dozuce pare wiadomosci, nie bede cytowal tylko ogulnie.

na lokach jest przelacznik wysoki niski rozruch (07 i 22) mozna przelaczyc na wysoki i blokujemy nadmiarowy nisiego pradu i mozna dac wiekszy prad rozruchowy przy ciezkim skladzie, po 5min wlacza sie buczek oznczajacy ze nalezy wylaczyc ciezki rozruch ze wzgledu na przegrzanie silnikow.

w parametrch lokomotywy znajdziecie prad pracy ciagłej i godzinnej.
przy pradzie ciaglym mozna jechac w nieskaczonosc ;) a godziny to taki przyktorym siliki po godzinie osiagna graniczna temperature (ze wzgledu
na izolacje) uzojen. tylko jest jedno bardzo wazne zalożenie ze siliki musialy byc wczesniej zimne. (tak jak na uruchomianym loku po dluzszym postoju)


Co do przetwornicy to przy dluzszych jazdach musi chodzic ze wzgledu na chlodzenie silnikow. czesto stosuje sie na lokomotywowniach ze lok wyjezdza, robi przetok po torach bez przetwornicy. maszynisci tez czesto wylaczaja przetwornice jak dluzej stoja, a to z prostego powodu HALAS i PRZECIAG. Uwiezcie mi ze jak masz za soba kilka godzin sluchania tego wyjca to przy kazdej mozliwej okazji ja wylaczysz.

Co do wentylatorow silikow to wylaczaja aby nie zassaly sniegu.

Cytuj
Poza tym z grubsza współczynnik tarcia nie zależy od mas obiektów, nacisku ani powierzchni.


tu sie grubo pomyliles. jak by nizalezal od nacisku to na loku bylo by obojetne czy wpuszcze do cylindra 1 atm czy 4 atm droga hamowania byla by taka sama (wkoncu nacisk klockow zalezy od cisnienia w cylindrze)

napewno bardzo zalezy od typu materialow sie stykajacych i powiezni ich  styku. np. sprubuj przejechac palcem po szkle i z ta samo sila po prapierze sciernym, ciekawe na ktorym materiale bedzie ci latwiej :-)


Ps. kuchenki ze wzgledu na pobierany prad sa zasilane z przetwornicy.

Pps na byku czesto sie zdaza ze 2 i 5 silnik roluje bo niema zadnej sygnalizacji poslizgu, sam widzialem w gliwicach jak 22 szlifowalo tory z ciezkim skadem przy pomocy 2 i 5 silnika.