witam dozuce pare wiadomosci, nie bede cytowal tylko ogulnie.
na lokach jest przelacznik wysoki niski rozruch (07 i 22) mozna przelaczyc na wysoki i blokujemy nadmiarowy nisiego pradu i mozna dac wiekszy prad rozruchowy przy ciezkim skladzie, po 5min wlacza sie buczek oznczajacy ze nalezy wylaczyc ciezki rozruch ze wzgledu na przegrzanie silnikow.
w parametrch lokomotywy znajdziecie prad pracy ciagłej i godzinnej.
przy pradzie ciaglym mozna jechac w nieskaczonosc ;) a godziny to taki przyktorym siliki po godzinie osiagna graniczna temperature (ze wzgledu
na izolacje) uzojen. tylko jest jedno bardzo wazne zalożenie ze siliki musialy byc wczesniej zimne. (tak jak na uruchomianym loku po dluzszym postoju)
Co do przetwornicy to przy dluzszych jazdach musi chodzic ze wzgledu na chlodzenie silnikow. czesto stosuje sie na lokomotywowniach ze lok wyjezdza, robi przetok po torach bez przetwornicy. maszynisci tez czesto wylaczaja przetwornice jak dluzej stoja, a to z prostego powodu HALAS i PRZECIAG. Uwiezcie mi ze jak masz za soba kilka godzin sluchania tego wyjca to przy kazdej mozliwej okazji ja wylaczysz.
Co do wentylatorow silikow to wylaczaja aby nie zassaly sniegu.
Poza tym z grubsza współczynnik tarcia nie zależy od mas obiektów, nacisku ani powierzchni.
tu sie grubo pomyliles. jak by nizalezal od nacisku to na loku bylo by obojetne czy wpuszcze do cylindra 1 atm czy 4 atm droga hamowania byla by taka sama (wkoncu nacisk klockow zalezy od cisnienia w cylindrze)
napewno bardzo zalezy od typu materialow sie stykajacych i powiezni ich styku. np. sprubuj przejechac palcem po szkle i z ta samo sila po prapierze sciernym, ciekawe na ktorym materiale bedzie ci latwiej :-)
Ps. kuchenki ze wzgledu na pobierany prad sa zasilane z przetwornicy.
Pps na byku czesto sie zdaza ze 2 i 5 silnik roluje bo niema zadnej sygnalizacji poslizgu, sam widzialem w gliwicach jak 22 szlifowalo tory z ciezkim skadem przy pomocy 2 i 5 silnika.