Autor Wątek:  orygin  (Przeczytany 1773 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
orygin
« dnia: 03 Lipca 2006, 10:26:54 »
Jest takie polecenie, w kilku sceneriach: <orygin>
W dość specyficznych momentach powoduje błędy w symulatorze.
Nie wszystkie karty potrafią wykonać to polecenie.
W związku z tym mam pytanie, czy jest sposób na obejście tego polecenia i zrealizowania potrzebnych przesunięć innym sposobem?
Drugie pytanie dotyczy zmiany wszystkich parametrów, obiektów scenerii
dotyczących położenia tych że. Chodzi o zmianę o pewien stały wektor dla wszystkich obiektów, czy jest to możliwe?

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3899
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 231
orygin
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Lipca 2006, 08:53:28 »
Zrobiłem programik, który przesuwa współrzędne dla torów, tak aby wykluczyć przesuwanie o wektor dla całego scm

origin -4000 0 -4000
include testowo2a.scm end
endorigin

ale nie mogę sobie poradzić z terenem tzn. z trójkątami. Jest sobie wpis:

node -1 0 none triangles material ambient: 100.0 100.0 100.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 150.0 150.0 150.0  endmaterial GrassDarkGreen2.tga
-4000.0 0.0 -99.9995    0.0 1.0 0.0  0.0499547 10.04 end
-4000.0 0.0 0.000531993    0.0 1.0 0.0  0.0499517 0.0499755 end
-3900.0 0.0 -99.9995    0.0 1.0 0.0  10.04 10.04
endtri

Jak powinien on wyglądać po zmianie, czyli po przesunięciu o wektor
origin -4000 0 -4000 ?

Ze scenery.doc wycztałem, że
Vertices – lista wierzchołków w formacie [x,y,z,nx,ny,nz,tu,tv], ich ilość musi być podzielna przez 3

i nie wiem które ruszać czy x,y,z, czy wszystkie, czy x,y,z,tu,tv, czy może jeszcze jakoś inaczej.

Z góry dzięki za pomoc

Pozdrawiam
Mariusz

Dodano po 1 godzinach 36 minutach:

 EDIT:

Pytania nie było, poradziłem sobie
Pozdrawiam