Autor Wątek:  Nowe zakupy PKP PR, o co chodzi z EW60  (Przeczytany 9663 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

MarcinSi

  • Gość
Nowe zakupy PKP PR, o co chodzi z EW60
« dnia: 01 Stycznia 2006, 21:34:46 »
Witam , po przerwie.
W związku z tym że ktoś tu jeszcze zagląda mam dwa nurtujące mnie pytania:
1. Czy wiecie coś więcej o zakupie nowych EZT dla PKP PR dla obsługi zmodernizowanej trasy Warszawa-Łódź. Widziałem zdjęcia ( całkiem ładne ) i dane o v=max ( 160 km/h ). Dziwi mnie trochę taka hojność, szczególnie patrząc na inne trasy i niedobory taboru z jakimi boryka się zarówno PKP PR jak i PKP IC.
2. Czy dobrze słyszałem że dwie jednostki ( jedyne jakie są ) EW60 przewędrowały z Trójmiasta do Warszawy na stałe. Co one tutaj robią, przecież były na stanie SKM-ki Trój miejskiej, choć raczej powinienem zapytać kto je kupił KM czy SKM W-wa i w jakim celu.

Offline Bartek

  • Wiadomości: 378
  • MaSzyna Team Member since 2003
    • Zobacz profil
    • http://republika.pl/gliniecki
  • Otrzymane polubienia: 5
Re: Nowe zakupy PKP PR, o co chodzi z EW60
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Stycznia 2006, 10:57:05 »
Cytat: "MarcinSi"
Witam , po przerwie.
W związku z tym że ktoś tu jeszcze zagląda mam dwa nurtujące mnie pytania:
1. Czy wiecie coś więcej o zakupie nowych EZT dla PKP PR dla obsługi zmodernizowanej trasy Warszawa-Łódź. Widziałem zdjęcia ( całkiem ładne ) i dane o v=max ( 160 km/h ). Dziwi mnie trochę taka hojność, szczególnie patrząc na inne trasy i niedobory taboru z jakimi boryka się zarówno PKP PR jak i PKP IC.


Ale trasa Warszawa-Łódź jest dość wyjątkowa. Łączy 2 duże miasta (a nie dużą Warszawę ze sporo mniejszym miastem), codziennie dojeżdżają tam tysiące osób do pracy i chcą też wrócić na noc/weekend do domu. Odległość między Łodzią i Warszawą nie jest aż taka duża. Dlatego kupuje się EZT, żeby stworzyć coś na kształt takiej kolei dojazdowej do Warszawy.

Cytat: "MarcinSi"
2. Czy dobrze słyszałem że dwie jednostki ( jedyne jakie są ) EW60 przewędrowały z Trójmiasta do Warszawy na stałe. Co one tutaj robią, przecież były na stanie SKM-ki Trój miejskiej, choć raczej powinienem zapytać kto je kupił KM czy SKM W-wa i w jakim celu.


EW60 stały w Gdyni w krzakach. Ostatni kurs miały bodaj w 2000 czy 2001 roku. Kupiły je Koleje Mazowieckie. Wyremontują i będą miały fajne EZT za niższą cenę niż nowe jednostki. Poczytaj sobie wątek na pl.misc.kolej na ten temat, był jakoś niedawno.
Pozdrawiam z Gdyni Wielkiego Kacka,
Bartek

Offline slimson

  • Wiadomości: 156
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Nowe zakupy PKP PR, o co chodzi z EW60
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Stycznia 2006, 12:09:10 »
Cytat: "Bartek"

EW60 stały w Gdyni w krzakach. Ostatni kurs miały bodaj w 2000 czy 2001 roku. Kupiły je Koleje Mazowieckie. Wyremontują i będą miały fajne EZT za niższą cenę niż nowe jednostki. Poczytaj sobie wątek na pl.misc.kolej na ten temat, był jakoś niedawno.


Zlodzieje. Oddawac EWuszki. :P:P
A teraz serio. U nas w krzakach staly, doslownie. Generalnie w srodku nie bylo nic (grunt ze podloge zostawili) a wszystko co przydatne wyniesli jako czesci zapasowe. Mowili nam ze trzeba takiej gory grosza zeby zrobic modernizacje bo to i prototyp i hamulec ED do D. Warszawa kupila ma kase i zrobi (mam nadzieje ze tym razem Nowy Sacz nie spieprzy sprawy) cos porzadnego. Aczkolwiek EW60 nie jest wspaniala konstrukcja.
Pozdrawiam

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Nowe zakupy PKP PR, o co chodzi z EW60
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Stycznia 2006, 13:28:46 »
Cytat: "slimson"
Aczkolwiek EW60 nie jest wspaniala konstrukcja.
Czemuz to?

Offline slimson

  • Wiadomości: 156
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Nowe zakupy PKP PR, o co chodzi z EW60
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Stycznia 2006, 14:20:03 »
Cytat: "kruger"
Cytat: "slimson"
Aczkolwiek EW60 nie jest wspaniala konstrukcja.
Czemuz to?


Zly uklad na aglomeracje d+s+d czyli slaba moc=cienkie przyspieszenie co jest bardzo wazne przy takim zageszczeniu przystankow. No i te 4 pary drzwi to tez za duzo. Ja wiem ze wymiana pasazerow jest wazna ale to jest kolej aglomeracyjna a nie metro i przez tyle drzwi w ogole nie bylo gdzie siedziec. A z Gdanska do Wejherowa jedzie sie ponad godzine. Juz o polskiej mysli technicznej nie bede sie wypowiadal bo to nie moja dzialka.
 Zdecydowanie wole EW58 :)
Pozdrawiam

MarcinSi

  • Gość
Nowe zakupy PKP PR, o co chodzi z EW60
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Stycznia 2006, 14:50:28 »
To fajnie, tylko ostatnio coraz głośniej o tym że PKP IC nie ma loków do pociągów IC i Ex, już teraz w razie licznych awarii EP09 na czele niejednego IC/Ex jedzie EU07 sic!. Widać PKP PR ma kasę , a najbardziej dochodowa po PKP Cargo spółka nie... dziwne.
Przynajmniej na trasie Warszawa-Łódź będzie szybko, bo na innych trasach jak tak dalej pójdzie niekoniecznie. Zwłaszcza że EP09 zaczynają się po prostu sypać powoli, już teraz kilka czeka na naprawy główne ( chyba ponad 10 jest unieruchomionych ).
Co do EW60 to po cholerę ono jest potrzebne KM to ja nie wiem, tylko 2 jednostki, prototypowe, z mała ilością miejsc siedzących, buuuuu.
A co do zakupu nowych ezt przez KM, kasa jest tylko te cholerne przetargi nie wypalają, bo ciągle ktoś składa protest. Z tego co mi wiadomo KM zwróciła się do urzędu zamówień publicznych i ministerstwa o pozwolenie na zakup bez przetargu. mam nadzieje że je dostanie, bo stan wielu EN57 jest łagodnie mówiąc kiepski.
Ps. co to jest za adres pl.misc.kolej... moge prosić o dokładne dane bo to raczej na adres www nie wygląda

Offline Bartek

  • Wiadomości: 378
  • MaSzyna Team Member since 2003
    • Zobacz profil
    • http://republika.pl/gliniecki
  • Otrzymane polubienia: 5
Nowe zakupy PKP PR, o co chodzi z EW60
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Stycznia 2006, 15:47:33 »
Cytat: "MarcinSi"
To fajnie, tylko ostatnio coraz głośniej o tym że PKP IC nie ma loków do pociągów IC i Ex, już teraz w razie licznych awarii EP09 na czele niejednego IC/Ex jedzie EU07 sic!. Widać PKP PR ma kasę , a najbardziej dochodowa po PKP Cargo spółka nie... dziwne.


PR nie mają kasy i są najbardziej zadłużone. Kasa na EZT na trasę Wawa-Łódź idzie z Unii Europejskiej.

Cytat: "MarcinSi"
Ps. co to jest za adres pl.misc.kolej... moge prosić o dokładne dane bo to raczej na adres www nie wygląda


To jest grupa dyskusyjna. Wejdź w grupy dyskusyjne na jakimś portalu np. www.onet.pl czy www.gazeta.pl i stamtąd wybierz pl.misc.kolej. Jak sobie skonfigurujesz Outlook Express'a to będziesz mógł nim wygodniej przeglądać grupy dyskusyjne.
Pozdrawiam z Gdyni Wielkiego Kacka,
Bartek

Offline dj_awj

  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
    • http://www.kol.za.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowe zakupy PKP PR, o co chodzi z EW60
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Stycznia 2006, 15:50:36 »
pl.misc.kolej To grupa dyskusyjna ,możesz ją czytać po odpowiednim skonfigurowaniu w Outlooku  albo http://groups.google.pl/grphp?hl=pl&tab=wg&ie=UTF-8
mk_Gryf
Reaktywacja Koszalińskiej Wąskotorówki
www.waskotorowka.koszalin.pl
[you]

Offline Grand

  • Wiadomości: 382
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowe zakupy PKP PR, o co chodzi z EW60
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Stycznia 2006, 15:51:29 »
Cytat: "MarcinSi"
Ps. co to jest za adres pl.misc.kolej... moge prosić o dokładne dane bo to raczej na adres www nie wygląda


Grupa dyskusyjna w googlach
/ \  / \  / \

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Nowe zakupy PKP PR, o co chodzi z EW60
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Stycznia 2006, 21:14:20 »
Cytat: "slimson"
No i te 4 pary drzwi to tez za duzo. Ja wiem ze wymiana pasazerow jest wazna ale to jest kolej aglomeracyjna a nie metro i przez tyle drzwi w ogole nie bylo gdzie siedziec.

Powiedz to berlinskiemu S-bahnowi :>

Cytat: "slimson"
Juz o polskiej mysli technicznej nie bede sie wypowiadal bo to nie moja dzialka. Zdecydowanie wole EW58 :)

No niestety EW60 w ruchu nie mialem okazji widziec. Co do ich zad/walet to ilosc drzwi jest wystarczajaca w zupelnosci jak na warunki 3M (na trasie Gd-Gdy jest bardzo dobre zageszczenie przystankow jak na taki pojazd trakcyjny, no i odleglosci i czasy przejazdow miedzy przystankami nie sa w koncu ogromne). Wystarczyloby gdyby dostal mocniejsze silniki, ew 3~ asynchrony, i bylby moim zdaniem idealny pojazd do ruchu aglomeracyjnego.

Co do EW58 to w nim brakuje chyba tylko impulsowego rozruchu, a przedewszystkim przelaczania silnikow na ukl. rownolegly.

Offline slimson

  • Wiadomości: 156
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Nowe zakupy PKP PR, o co chodzi z EW60
« Odpowiedź #10 dnia: 02 Stycznia 2006, 21:24:25 »
Cytat: "kruger"

Powiedz to berlinskiemu S-bahnowi :>


Berlin a 3miasto. Naprawde najezdzilem sie i 3 pary w EW58 wystarcza. A ja wole posiedziec niz stac w drzwiach/korytarzu.

Cytat: "kruger"

No niestety EW60 w ruchu nie mialem okazji widziec. Co do ich zad/walet to ilosc drzwi jest wystarczajaca w zupelnosci jak na warunki 3M (na trasie Gd-Gdy jest bardzo dobre zageszczenie przystankow jak na taki pojazd trakcyjny, no i odleglosci i czasy przejazdow miedzy przystankami nie sa w koncu ogromne). Wystarczyloby gdyby dostal mocniejsze silniki, ew 3~ asynchrony, i bylby moim zdaniem idealny pojazd do ruchu aglomeracyjnego.

Co do EW58 to w nim brakuje chyba tylko impulsowego rozruchu, a przedewszystkim przelaczania silnikow na ukl. rownolegly.


Modernizacja kosztuje. W SKM nie bylo kasy a ze cala Polska zrzuca sie na Stolice :P to kasa na modernizacje jest.

A EW58 to juz w ogole prehistoryczny rozruch. Pradu zre ze hej. Ale za to kopa ma :)
Pozdrawiam

Offline gdynianin

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Nowe zakupy PKP PR, o co chodzi z EW60
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Stycznia 2006, 19:40:09 »
Właśnie przez tą energożerność i szybkie zużywanie toru EW58 są przez SKM używane dość rzadko.

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowe zakupy PKP PR, o co chodzi z EW60
« Odpowiedź #12 dnia: 03 Stycznia 2006, 19:58:53 »
Cytat: "gdynianin"
Właśnie przez tą energożerność i szybkie zużywanie toru EW58 są przez SKM używane dość rzadko.
O, kolejna nowosc dla mnie :> dlaczego ewy zuzywaja tory ? czyz nie sa tam te same wozki co w kiblach ? bo jesli chodzi o 2 wagony silnikowe a w zwiazku z tym wieksza masa zespolu, to raczej nie jest to problemem, bo znacznie ciezsze pojazdy trakcyjne poruszaja sie po naszych stalowych szlakach

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Re: Nowe zakupy PKP PR, o co chodzi z EW60
« Odpowiedź #13 dnia: 04 Stycznia 2006, 16:55:45 »
Cytat: "slimson"
A EW58 to juz w ogole prehistoryczny rozruch. Pradu zre ze hej. Ale za to kopa ma :)
prehistoryczny? mógłbyś go jakoś opisać(zasada działania, sposób rozruchu)?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Nowe zakupy PKP PR, o co chodzi z EW60
« Odpowiedź #14 dnia: 04 Stycznia 2006, 17:25:06 »
Cytat: "youBy"
prehistoryczny? mógłbyś go jakoś opisać(zasada działania, sposób rozruchu)?

Podejrzewam ze Slimsonowi chodzilo o to, iz ewa ma rozruch oporowy. No i te nieszczesne polaczenie silnikow w szereg (pradozernosc)

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Nowe zakupy PKP PR, o co chodzi z EW60
« Odpowiedź #15 dnia: 04 Stycznia 2006, 17:27:40 »
Rozruch oporowy ma prawie cały tabor PKP :).
A połączenie w szereg to na stałe jest? Bez przełączania?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowe zakupy PKP PR, o co chodzi z EW60
« Odpowiedź #16 dnia: 04 Stycznia 2006, 17:31:42 »
Cytat: "youBy"
Rozruch oporowy ma prawie cały tabor PKP :).
Dlategoz prawie caly tabor pekapu jest przehistoryczny :P

Cytat: "youBy"
A połączenie w szereg to na stałe jest? Bez przełączania?
Tak.