- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: MarcinSi w 01 Stycznia 2006, 21:34:46
-
Witam , po przerwie.
W związku z tym że ktoś tu jeszcze zagląda mam dwa nurtujące mnie pytania:
1. Czy wiecie coś więcej o zakupie nowych EZT dla PKP PR dla obsługi zmodernizowanej trasy Warszawa-Łódź. Widziałem zdjęcia ( całkiem ładne ) i dane o v=max ( 160 km/h ). Dziwi mnie trochę taka hojność, szczególnie patrząc na inne trasy i niedobory taboru z jakimi boryka się zarówno PKP PR jak i PKP IC.
2. Czy dobrze słyszałem że dwie jednostki ( jedyne jakie są ) EW60 przewędrowały z Trójmiasta do Warszawy na stałe. Co one tutaj robią, przecież były na stanie SKM-ki Trój miejskiej, choć raczej powinienem zapytać kto je kupił KM czy SKM W-wa i w jakim celu.
-
Witam , po przerwie.
W związku z tym że ktoś tu jeszcze zagląda mam dwa nurtujące mnie pytania:
1. Czy wiecie coś więcej o zakupie nowych EZT dla PKP PR dla obsługi zmodernizowanej trasy Warszawa-Łódź. Widziałem zdjęcia ( całkiem ładne ) i dane o v=max ( 160 km/h ). Dziwi mnie trochę taka hojność, szczególnie patrząc na inne trasy i niedobory taboru z jakimi boryka się zarówno PKP PR jak i PKP IC.
Ale trasa Warszawa-Łódź jest dość wyjątkowa. Łączy 2 duże miasta (a nie dużą Warszawę ze sporo mniejszym miastem), codziennie dojeżdżają tam tysiące osób do pracy i chcą też wrócić na noc/weekend do domu. Odległość między Łodzią i Warszawą nie jest aż taka duża. Dlatego kupuje się EZT, żeby stworzyć coś na kształt takiej kolei dojazdowej do Warszawy.
2. Czy dobrze słyszałem że dwie jednostki ( jedyne jakie są ) EW60 przewędrowały z Trójmiasta do Warszawy na stałe. Co one tutaj robią, przecież były na stanie SKM-ki Trój miejskiej, choć raczej powinienem zapytać kto je kupił KM czy SKM W-wa i w jakim celu.
EW60 stały w Gdyni w krzakach. Ostatni kurs miały bodaj w 2000 czy 2001 roku. Kupiły je Koleje Mazowieckie. Wyremontują i będą miały fajne EZT za niższą cenę niż nowe jednostki. Poczytaj sobie wątek na pl.misc.kolej na ten temat, był jakoś niedawno.
-
EW60 stały w Gdyni w krzakach. Ostatni kurs miały bodaj w 2000 czy 2001 roku. Kupiły je Koleje Mazowieckie. Wyremontują i będą miały fajne EZT za niższą cenę niż nowe jednostki. Poczytaj sobie wątek na pl.misc.kolej na ten temat, był jakoś niedawno.
Zlodzieje. Oddawac EWuszki. :P:P
A teraz serio. U nas w krzakach staly, doslownie. Generalnie w srodku nie bylo nic (grunt ze podloge zostawili) a wszystko co przydatne wyniesli jako czesci zapasowe. Mowili nam ze trzeba takiej gory grosza zeby zrobic modernizacje bo to i prototyp i hamulec ED do D. Warszawa kupila ma kase i zrobi (mam nadzieje ze tym razem Nowy Sacz nie spieprzy sprawy) cos porzadnego. Aczkolwiek EW60 nie jest wspaniala konstrukcja.
-
Aczkolwiek EW60 nie jest wspaniala konstrukcja.
Czemuz to?
-
Aczkolwiek EW60 nie jest wspaniala konstrukcja.
Czemuz to?
Zly uklad na aglomeracje d+s+d czyli slaba moc=cienkie przyspieszenie co jest bardzo wazne przy takim zageszczeniu przystankow. No i te 4 pary drzwi to tez za duzo. Ja wiem ze wymiana pasazerow jest wazna ale to jest kolej aglomeracyjna a nie metro i przez tyle drzwi w ogole nie bylo gdzie siedziec. A z Gdanska do Wejherowa jedzie sie ponad godzine. Juz o polskiej mysli technicznej nie bede sie wypowiadal bo to nie moja dzialka.
Zdecydowanie wole EW58 :)
-
To fajnie, tylko ostatnio coraz głośniej o tym że PKP IC nie ma loków do pociągów IC i Ex, już teraz w razie licznych awarii EP09 na czele niejednego IC/Ex jedzie EU07 sic!. Widać PKP PR ma kasę , a najbardziej dochodowa po PKP Cargo spółka nie... dziwne.
Przynajmniej na trasie Warszawa-Łódź będzie szybko, bo na innych trasach jak tak dalej pójdzie niekoniecznie. Zwłaszcza że EP09 zaczynają się po prostu sypać powoli, już teraz kilka czeka na naprawy główne ( chyba ponad 10 jest unieruchomionych ).
Co do EW60 to po cholerę ono jest potrzebne KM to ja nie wiem, tylko 2 jednostki, prototypowe, z mała ilością miejsc siedzących, buuuuu.
A co do zakupu nowych ezt przez KM, kasa jest tylko te cholerne przetargi nie wypalają, bo ciągle ktoś składa protest. Z tego co mi wiadomo KM zwróciła się do urzędu zamówień publicznych i ministerstwa o pozwolenie na zakup bez przetargu. mam nadzieje że je dostanie, bo stan wielu EN57 jest łagodnie mówiąc kiepski.
Ps. co to jest za adres pl.misc.kolej... moge prosić o dokładne dane bo to raczej na adres www nie wygląda
-
To fajnie, tylko ostatnio coraz głośniej o tym że PKP IC nie ma loków do pociągów IC i Ex, już teraz w razie licznych awarii EP09 na czele niejednego IC/Ex jedzie EU07 sic!. Widać PKP PR ma kasę , a najbardziej dochodowa po PKP Cargo spółka nie... dziwne.
PR nie mają kasy i są najbardziej zadłużone. Kasa na EZT na trasę Wawa-Łódź idzie z Unii Europejskiej.
Ps. co to jest za adres pl.misc.kolej... moge prosić o dokładne dane bo to raczej na adres www nie wygląda
To jest grupa dyskusyjna. Wejdź w grupy dyskusyjne na jakimś portalu np. www.onet.pl czy www.gazeta.pl i stamtąd wybierz pl.misc.kolej. Jak sobie skonfigurujesz Outlook Express'a to będziesz mógł nim wygodniej przeglądać grupy dyskusyjne.
-
pl.misc.kolej To grupa dyskusyjna ,możesz ją czytać po odpowiednim skonfigurowaniu w Outlooku albo http://groups.google.pl/grphp?hl=pl&tab=wg&ie=UTF-8
-
Ps. co to jest za adres pl.misc.kolej... moge prosić o dokładne dane bo to raczej na adres www nie wygląda
Grupa dyskusyjna w googlach
-
No i te 4 pary drzwi to tez za duzo. Ja wiem ze wymiana pasazerow jest wazna ale to jest kolej aglomeracyjna a nie metro i przez tyle drzwi w ogole nie bylo gdzie siedziec.
Powiedz to berlinskiemu S-bahnowi :>
Juz o polskiej mysli technicznej nie bede sie wypowiadal bo to nie moja dzialka. Zdecydowanie wole EW58 :)
No niestety EW60 w ruchu nie mialem okazji widziec. Co do ich zad/walet to ilosc drzwi jest wystarczajaca w zupelnosci jak na warunki 3M (na trasie Gd-Gdy jest bardzo dobre zageszczenie przystankow jak na taki pojazd trakcyjny, no i odleglosci i czasy przejazdow miedzy przystankami nie sa w koncu ogromne). Wystarczyloby gdyby dostal mocniejsze silniki, ew 3~ asynchrony, i bylby moim zdaniem idealny pojazd do ruchu aglomeracyjnego.
Co do EW58 to w nim brakuje chyba tylko impulsowego rozruchu, a przedewszystkim przelaczania silnikow na ukl. rownolegly.
-
Powiedz to berlinskiemu S-bahnowi :>
Berlin a 3miasto. Naprawde najezdzilem sie i 3 pary w EW58 wystarcza. A ja wole posiedziec niz stac w drzwiach/korytarzu.
No niestety EW60 w ruchu nie mialem okazji widziec. Co do ich zad/walet to ilosc drzwi jest wystarczajaca w zupelnosci jak na warunki 3M (na trasie Gd-Gdy jest bardzo dobre zageszczenie przystankow jak na taki pojazd trakcyjny, no i odleglosci i czasy przejazdow miedzy przystankami nie sa w koncu ogromne). Wystarczyloby gdyby dostal mocniejsze silniki, ew 3~ asynchrony, i bylby moim zdaniem idealny pojazd do ruchu aglomeracyjnego.
Co do EW58 to w nim brakuje chyba tylko impulsowego rozruchu, a przedewszystkim przelaczania silnikow na ukl. rownolegly.
Modernizacja kosztuje. W SKM nie bylo kasy a ze cala Polska zrzuca sie na Stolice :P to kasa na modernizacje jest.
A EW58 to juz w ogole prehistoryczny rozruch. Pradu zre ze hej. Ale za to kopa ma :)
-
Właśnie przez tą energożerność i szybkie zużywanie toru EW58 są przez SKM używane dość rzadko.
-
Właśnie przez tą energożerność i szybkie zużywanie toru EW58 są przez SKM używane dość rzadko.
O, kolejna nowosc dla mnie :> dlaczego ewy zuzywaja tory ? czyz nie sa tam te same wozki co w kiblach ? bo jesli chodzi o 2 wagony silnikowe a w zwiazku z tym wieksza masa zespolu, to raczej nie jest to problemem, bo znacznie ciezsze pojazdy trakcyjne poruszaja sie po naszych stalowych szlakach
-
A EW58 to juz w ogole prehistoryczny rozruch. Pradu zre ze hej. Ale za to kopa ma :)
prehistoryczny? mógłbyś go jakoś opisać(zasada działania, sposób rozruchu)?
-
prehistoryczny? mógłbyś go jakoś opisać(zasada działania, sposób rozruchu)?
Podejrzewam ze Slimsonowi chodzilo o to, iz ewa ma rozruch oporowy. No i te nieszczesne polaczenie silnikow w szereg (pradozernosc)
-
Rozruch oporowy ma prawie cały tabor PKP :).
A połączenie w szereg to na stałe jest? Bez przełączania?
-
Rozruch oporowy ma prawie cały tabor PKP :).
Dlategoz prawie caly tabor pekapu jest przehistoryczny :P
A połączenie w szereg to na stałe jest? Bez przełączania?
Tak.