Ankieta

Czy implementować PBRy z exe Jana do siebie?

Tak
62 (84.9%)
Nie
11 (15.1%)

Głosów w sumie: 73

Głosowanie skończone: 05 Marca 2025, 19:10:57

Autor Wątek:  siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój  (Przeczytany 21611 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Hirek

  • Wiadomości: 414
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 468
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #90 dnia: 21 Lutego 2025, 02:10:56 »
Na filmie jest wpisany mnoznik 5 zamiast standardowego 1. Mozesz sobie tam ustawic co tylko chcesz, tak zeby tobie efekt odpowiadal :)

Odnosnie sily hamowania jednostek to jest to kwestia osob ktore robią fizy i dobrego wpisania parametrów tam. Raczej exe nic tu do tego nie ma.
« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2025, 02:12:27 wysłana przez Hirek »
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
moj fork bo tak

Offline pol102

  • Wiadomości: 960
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #91 dnia: 22 Lutego 2025, 01:19:38 »
Trzeba do Macieja napisać, że SPKS jest zły i, że to wstyd tak tego używać - sam się znajdzie i naprawi :D

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 497
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 278
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #92 dnia: 23 Lutego 2025, 00:05:16 »
Kolejna sprawa błagam was... dlaczego te jednostki tak tragicznie w maszynie hamują.. jest zasada, że każda jednostka z każdej kabiny hamuje inaczej...
Niektóre są bardzo dobrze wyregulowane i potrafią się zatrzymać z prędkości 110 km/h w około 420 metrów dając w cylindry 0.15.. są też czołgi co i w 900 metrów mają problem się zatrzymać przy hamowaniu 0.2 atm no ale to są raczej mało spotykane kwiatki.. no najczęściej z mojego doświadczenie to jednostka z hamowaniem 0.15 atm zatrzyma się w około 450-550 metrów... a w maszynie to leci jak czołg i prędkość nie spada..

Dokładnie, lata temu jednostki hamowały lepiej. Teraz ostatnio jak testuję nadźganą sierżantami LK131 to zauważyłem to samo.
Łukasz Jachimek

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 113
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #93 dnia: 23 Lutego 2025, 10:50:25 »
Ode mnie propozycja, którą już dawno temu zobaczyłem w symulatorze tramwaju ATS. Podczas uruchamiania pojazdu w zimie, szyby byłyby białe i dopiero po jakimś czasie od załączenia grzania szyb, pojawiłby się widok zza szyby. PS w ATS działały wycieraczki, a przynajmniej miałem takie wrażenie.

Offline katom

  • Wiadomości: 42
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #94 dnia: 23 Lutego 2025, 15:02:41 »
Jeśli chodzi o ficzerki to wpadło mi:
- opcja włączania i wyłączana rozmycia w ruchu w czasie symulacji (przez jakiś ptaszek w zakładce settings debug mode). Pozwoliło by to wyłączać opcje do robienia wyraźnych screenów
- licznik czasu uruchomienia exe. Ciekawie byłoby się dowiedzieć ile czasu miesięcznie spędza się z Maszynką
Wszystkiego próbuje i na tym się kończy.
Choć ciężko kładzie się perony po łuku np. w Chabówce...

Offline Kubelek1234

  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #95 dnia: 23 Lutego 2025, 15:55:27 »
Ode mnie propozycja, którą już dawno temu zobaczyłem w symulatorze tramwaju ATS. Podczas uruchamiania pojazdu w zimie, szyby byłyby białe i dopiero po jakimś czasie od załączenia grzania szyb, pojawiłby się widok zza szyby. PS w ATS działały wycieraczki, a przynajmniej miałem takie wrażenie.


Moim zdaniem fajnym ficzerkiem byłyby te działające wycieraczki

Offline Hirek

  • Wiadomości: 414
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 468
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #96 dnia: 23 Lutego 2025, 18:23:38 »
Z tymi działającymi wycieraczkami to trochę ciężki temat. Na razie się tego nie tykam bo ktoś tam przepisuje renderer i nie chce się w kwestie renderera wpychać żeby potem mergea nie utrudniać. Kiedyś były próby z efektem deszczu, ale szczerze mi się ten shader nie podobał. Ogólnie raczej jest to kwestia czegoś odległego.
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
moj fork bo tak

Offline trzecia_bateria

  • Wiadomości: 78
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #97 dnia: 24 Lutego 2025, 09:07:43 »
Jeśli chodzi o ficzerki to wpadło mi:
(...)
- licznik czasu uruchomienia exe. Ciekawie byłoby się dowiedzieć ile czasu miesięcznie spędza się z Maszynką
Krok dalej. Do statystyk czasu dodajmy licznik przejechanych kilometrów, zsumowanych ze wszystkich przejazdów. Statystyki można wyświetlać chociażby na ekranie ładowania.

Offline Kudłaty_90

  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #98 dnia: 24 Lutego 2025, 17:23:35 »
Moim zdaniem fajnym ficzerkiem byłyby te działające wycieraczki
[/quote]
Ano też miałem to nieśmiale proponować... sporo rzeczy działa rewelacyjnie, realistycznie dosyć a brak możliwości używania wycieraczek w deszczu czy śniegu to troche urąga że przez 20 lat ponad nikt na to nie wpadł :) sory jeśli uraziłem twórców (i nie, niestety nie potrafie ani nie mam czasu sie uczyć tworzyć do MaSzyny - powtarzam Niestety =()

Proszę pamiętać o interpunkcji.
Matek123
« Ostatnia zmiana: 24 Lutego 2025, 18:22:21 wysłana przez matek123 »

Offline Kubelek1234

  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #99 dnia: 24 Lutego 2025, 17:25:11 »
Nie wiem czy to tu się zalicza aczkolwiek ciekawe byłoby wpisywanie własnych relacji w ezt-ach . Mam na myśli że moglibyśmy wpisywać własne relacje na wyświetlaczach.

Proszę pamiętać o interpunkcji. Nie stawiaj spacji przed kropką.
Matek123
« Ostatnia zmiana: 24 Lutego 2025, 18:24:10 wysłana przez matek123 »

Offline polskikolejarz

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #100 dnia: 24 Lutego 2025, 18:13:58 »
Nie wiem czy to tu się zalicza aczkolwiek ciekawe byłoby wpisywanie własnych relacji w ezt-ach .

Wystarczy edytować plik rozkładu danego pociągu.

Offline Kubelek1234

  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #101 dnia: 24 Lutego 2025, 18:15:48 »
To wiem , ale bardziej chodziło mi żeby dało się w pociągu zmienić

Proszę pamiętać o interpunkcji. Nie stawiaj spacji przed przecinkiem.
Nie cytuj w całości poprzedniej wiadomości.
Matek123
« Ostatnia zmiana: 24 Lutego 2025, 18:25:33 wysłana przez matek123 »

Offline januszel

  • Wiadomości: 23
  • :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 20
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #102 dnia: 24 Lutego 2025, 18:23:17 »
Zaimplementowanie interaktywnego sterownika np. R&G raczej nie możliwe, to nie omsi. :(


Nie cytuj w całości poprzedniej wiadomości.
Matek123


« Ostatnia zmiana: 24 Lutego 2025, 18:25:57 wysłana przez matek123 »
Z symulatorem od 13 lat !

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 113
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #103 dnia: 24 Lutego 2025, 19:48:20 »
Skoro jesteśmy przy "Ibisach", to ja widziałbym tablice kierunkowe w formie ekranów pythonowskich z działającym scrollem. No chyba, że jest tak jak ze wspomnianym powyżej sterownikiem R&G.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1681
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1356
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #104 dnia: 24 Lutego 2025, 19:50:30 »
Przewijanie tablic i ustawianie własnych napisów to ficzery, o których już dawno wiemy, ale niestety bardzo skomplikowane technologicznie i w chwili obecnej nie mamy planów uruchomienia żadnej z tych funkcjonalności. (a przynajmniej dopóki Hirek nie powie, że to zrobi :>)

Przewijające się wyświetlacze są nawet oprogramowane, ale wyłączone w kodzie, ponieważ zużywały bardzo dużo procesora.
« Ostatnia zmiana: 24 Lutego 2025, 19:52:10 wysłana przez jakubg1 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6352
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2284
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #105 dnia: 24 Lutego 2025, 19:55:47 »
- modele statyczne mogą mieć zestaw submodeli pokazywanych w zależności od pory roku.
Super robota, przydałby się też dla pojazdów. Np. na osłony zimowe do SM42 lub EN57.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Bught

  • Wiadomości: 89
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 112
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #106 dnia: 24 Lutego 2025, 20:41:45 »
A co gdyby dodać możliwość ręcznego otwierania drzwi w wagonach pasażerskich? Np. w debugu pod f12 w vehicle czy może dedykowanym klawiszem na klawiaturze ?

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1681
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1356
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #107 dnia: 24 Lutego 2025, 21:00:57 »
- modele statyczne mogą mieć zestaw submodeli pokazywanych w zależności od pory roku.
Super robota, przydałby się też dla pojazdów. Np. na osłony zimowe do SM42 lub EN57.
Mamy to w plikach .mat od wielu lat i nawet jedna skórka SM42 z tego korzysta. Spokojnie można to mapować alphą.

Offline Hirek

  • Wiadomości: 414
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 468
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #108 dnia: 24 Lutego 2025, 22:35:30 »
To wy se tam rozmawiajcie dalej a ja wam tu wrzucam exe z czymś o co nikt nie pytał i nikt nie potrzebował, czyli integracją z Discordem



Exe tutaj:
https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64-Release-r14.exe

Te statystyki czasu/kilometrów wkrótce wam machne tylko musze przemyslec jak sie za to zabrac i zeby to sie jakos ladniej wyswietlalo a nie w notatniku
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
moj fork bo tak

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6352
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2284
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #109 dnia: 24 Lutego 2025, 22:38:13 »
Mamy to w plikach .mat od wielu lat i nawet jedna skórka SM42 z tego korzysta. Spokojnie można to mapować alphą.
Idąc Twoim tokiem rozumowania, z budynkami można też przy pomocy plików mat. Chodziło mi o oszczędność miejsca w paczce, która ciągle rośnie. Można na jednej teksturze wtedy wygospodarować kawałek miejsca na detale na zimę i nie robić klona tekstury, tylko po to, żeby brezent się pojawiał/znikał.
« Ostatnia zmiana: 24 Lutego 2025, 22:39:33 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 681
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 544
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #110 dnia: 24 Lutego 2025, 23:02:55 »
A co gdyby dodać możliwość ręcznego otwierania drzwi w wagonach pasażerskich? Np. w debugu pod f12 w vehicle czy może dedykowanym klawiszem na klawiaturze ?

Fajny pomysł, ciekawie by to wyglądało również z ciepłym guzikiem (gdy jest de facto odblokowany). Tylko trzeba wyznaczyć punkty odpowiedzialne za integrację z ficzerem (nie wiem czy da się to zrobić bez ingerowania w modele, oraz czy exe jest w stanie wykryć, że jeśli obiekt jest ruchomy to możemy na niego wpłynąć ot tak)


Patrząc daaaaleko w marzenia: sens tego ficzera byłby gdyby w maszynie każdy obiekt miał kolizję oraz istniała możliwość przełączenia się na tryb dajmy na to "rzeczywisty", czyli bez swobodnego ruszania kamerą i z animacją chodzenia.


A ode mnie kolejna propozycja do nodebanku, zrobienie osobnej kategorii na zapisane wpisy modeli (opcja copy to bank), na ten moment wszelkie losowe wpisy mieszają mi się z kaflami z ostatniej kategorii, przez co za każdym razem muszę zjeżdżać na sam dół do kategorii "Placki z tekstura terenu" i dokopywać się do chcianego modelu.
« Ostatnia zmiana: 24 Lutego 2025, 23:04:07 wysłana przez koszowy »
Siódmy rok na forum, dziesiąty z MaSzyną. Pierwsza PC: 08.13.
Róż, błękit, biel, błękit, róż.

Offline Hirek

  • Wiadomości: 414
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 468
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #111 dnia: 24 Lutego 2025, 23:05:18 »
czy exe jest w stanie

EXE może robić wszystko (w tym nawet jak sobie ogarniesz hardware to gotować parówki za każdy zaliczony postój). Jedyne co tu blokuje w dużej mierze rozwój (przynajmniej mojego brancha) to to, że jeszcze nie jestem taki zaawansowany w te klocki typu c++, praca z OpenGL itp.
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
moj fork bo tak

Offline x_Zielu

  • Deweloper
  • Wiadomości: 997
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1559
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #112 dnia: 24 Lutego 2025, 23:11:30 »
Ja zarzucę czymś z myślą do robienia screenów, mianowicie opcją przejścia do innego pojazdu bez sprawienia, że w opuszczanym pojeździe włącza się AI (aby można było ustawić pojazdy do screena w ładnym porządku bez kradnięcia ich przez AI).
Taurusy, to jest przyszłość. Chociaż teraz to i inne pojazdy Siemensa :3
Aktualne projekty: Link

Offline Hirek

  • Wiadomości: 414
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 468
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #113 dnia: 24 Lutego 2025, 23:12:25 »
W sensie jako jakas kombinacja razem z F5 czy jakas opcja w ini?
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
moj fork bo tak

Offline x_Zielu

  • Deweloper
  • Wiadomości: 997
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1559
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #114 dnia: 24 Lutego 2025, 23:17:22 »
ta, jako kombinacja z f5
Taurusy, to jest przyszłość. Chociaż teraz to i inne pojazdy Siemensa :3
Aktualne projekty: Link

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 681
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 544
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #115 dnia: 24 Lutego 2025, 23:18:30 »
Cytuj
jeszcze nie jestem taki zaawansowany w te klocki typu c++, praca z OpenGL itp.
Dlatego wszystko na spokojnie ;) Bardziej na ten moment przydałyby się prostsze rozwiązania (jak te z nodebankiem).

Myślę tak o tym otwieraniu drzwi i dochodzę do wniosku, że sterowanie każdym ruchomym elementem odbywa się przecież w specjalnie wymodelowanej kabinie (zakładając, że używamy myszki). W przypadku jazdy jako pasażer rozwiązanie z drzwiami miałoby troszkę sensu, zaś podczas latania freecamem po scenerii i otwierania każdych wagonów w pociągach ai to wątpię. To nie są inne symulatory, że gracz może przez otwarte drzwi w siódemce stojąc na zewnątrz podejrzeć jak wygląda w środku. Tutaj takie rzeczy są jedynie ficzerem dekoracyjnym.
Siódmy rok na forum, dziesiąty z MaSzyną. Pierwsza PC: 08.13.
Róż, błękit, biel, błękit, róż.

Online robert357

  • Wiadomości: 243
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 247
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #116 dnia: 25 Lutego 2025, 00:52:56 »
To wy se tam rozmawiajcie dalej a ja wam tu wrzucam exe z czymś o co nikt nie pytał i nikt nie potrzebował, czyli integracją z Discordem

<3

Offline Hirek

  • Wiadomości: 414
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 468
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #117 dnia: 25 Lutego 2025, 07:45:00 »
To żeby nie było, że źle i nie dobrze, że pierdoły zajmują główny wątek symulatora to DiscordRPC wyleciało na osobny wątek, w którym odświeża RPC co 5 sekund.
https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64-Release-r15.exe


Jeszcze aktualizacja żeby to troszeczku ładniej u zagranicznych graczy działało:
https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64-Release-r16.exe

A tu plik ze spolszczeniem:
https://eu07.pl/userfiles/24886/pl.7z
Wrzucic zawartosc archiwum do folderu lang w folderze symulatora

A i jeszcze zapomniałem wspomnieć, że do zarządzania nazwą aplikacji i jej ikonkami na discordzie dostęp ma też Ryba.
« Ostatnia zmiana: 25 Lutego 2025, 08:47:27 wysłana przez Hirek »
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
moj fork bo tak

Offline Hirek

  • Wiadomości: 414
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 468
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #118 dnia: 25 Lutego 2025, 09:20:43 »
Ogólnie to jeszcze kolejna sprawa - przechodzimy od dziś na publikacje kompilacji na appveyorze. Link w pierwszym poście na samym dole.
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
moj fork bo tak

Offline trzecia_bateria

  • Wiadomości: 78
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #119 dnia: 25 Lutego 2025, 11:58:43 »
To wy se tam rozmawiajcie dalej a ja wam tu wrzucam exe z czymś o co nikt nie pytał i nikt nie potrzebował, czyli integracją z Discordem


Tak z ciekawości, co ta integracja daje? Jest jakiś maszynowy discord, z którym to się integruje?