Autor Wątek:  siudemka.exe - Pomysły na ficzerki  (Przeczytany 5230 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Hirek

  • Wiadomości: 336
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 287
siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 04 Stycznia 2025, 23:18:01 »
Ogólnie to jako, że mi się nudzi i nie mam co robić w życiu to sobie zacząłem majstrować w exe. Na razie ficzerki obejmują jakieś pierdoły typu wygaszanie lampek od kierunku, uproszczona symulacja wentylatora rezystora hamowania, nowe dzwieki (resonancenoise, windsound, brakingresistorventilator), czy wystawianie zmiennych do pythona (power_drawn, power_returned, pipelock). Są to ficzerki robione z myślą o vectronie głównie. Jako, że w sumie jakieś tam umiejętności mam, a może akurat komuś czego w miarę prostego do realizacji w exe brakuje to chętnie przyjmę propozycje i sobie tam w wolnym czasie podłubie.

Moje repo (nie umiem korzystac z branchow xdd)

Naturalnie ficzeki do maszyna/eu07 idą coby w paczkach się znalazły.

Tutaj exe stan na 4.01.2025:
https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64-Release.exe
 (baza + nowe dzwieki - resonancenoise, windsound i brakingresistorventilator)
« Ostatnia zmiana: 04 Stycznia 2025, 23:29:16 wysłana przez Hirek »
exe dłubacz

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 523
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1567
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Stycznia 2025, 23:32:12 »
Lud domaga się osobnych dźwięków przejazdu po mostach/tunelach/etc. oraz osobnego pakietu dźwięków (głównie silnika/stukotów) dla zewnętrznej kamery.

Offline Hirek

  • Wiadomości: 336
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Stycznia 2025, 23:37:31 »
Cytuj
Lud domaga się osobnych dźwięków przejazdu po mostach/tunelach/etc
W sensie osobny outernoise na to?

Cytuj
osobnego pakietu dźwięków (głównie silnika/stukotów) dla zewnętrznej kamery.
JDz (jest do zrobienia)
exe dłubacz

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4128
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1374
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Stycznia 2025, 23:39:25 »
Powinniśmy również wprowadzić podział syren na te słyszalne w kabinie z fotela maszynisty, a te słyszalne na zewnątrz pojazdu. Czyli to samo o czym pisze @JAN21.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie
15 lat z MaSzyną!

Sceneria Tomaszewo - zapraszam do otwartych testów scenerii.

Offline Hirek

  • Wiadomości: 336
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Stycznia 2025, 23:41:32 »
Właściwie moznaby juz sie wtedy pokusic o to aby kazdy dzwiek z sekcji sounds moza zdefiniowac w wariant wewnetrzny i zewnetrzny.
exe dłubacz

Offline robert357

  • Wiadomości: 220
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 233
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Stycznia 2025, 00:34:48 »
Dźwięki to nie taka mała pierdoła. Prawie wszystkie kabiny mają otwierane okna więc to też jest rzecz, która wpływa na dźwięki i nomen omen wypadało także to jakoś zaimplementować.

Nie wiem czy to trochę nie offtop, ale się zapytam: na angielskim forum jest stary temat z błędem w fizyce. Czy było to sprawdzane od tamtego czasu?

Offline Hirek

  • Wiadomości: 336
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Stycznia 2025, 00:39:27 »
Ad 1. Miałem pomysł aby dodać wpis influenceonsound w mmd ktory by zawieral informacje o tym ktore universale to okna/drzwi i zmiana stanu tych universali i ustawiala soundproofing dzwiekow z sekcji sounds na 1.0 1.0 1.0 * * *. Będę to w niedalekiej przyszłości próbował zrealizować.

Ad 2. To czasem nie charakterystyka pólsprzęgów, które sie pod wpływem siły poprostu jakby zapadają?
exe dłubacz

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1634
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1323
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Stycznia 2025, 15:12:14 »
Ten problem jest też w sprzęgach stałych, dlatego platformy Sggrss mają zaszamyniony sprzęg śrubowy na przegubie.
Łatwo to zaobserwować robiąc skład z kilkunastoma zespołami Bhp.

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1998
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3926
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Stycznia 2025, 16:28:06 »
Wpisanie Articulated jako sprzęg nr 2 w pierwszym członie i jako sprzęg nr 1 w drugim członie powodowało, że ciężko było ruszyć, a przy 10 km/h człony nagle się zatrzymywały albo nakładały się jeden na drugi (nie pamiętam). Co ciekawe bipy mają wpisane to samo wpisane w fiz i jakoś one działają.

Offline robert357

  • Wiadomości: 220
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 233
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Stycznia 2025, 17:52:57 »
Jeżeli chodzi o nagłe zatrzymanie, to tak się dzieje praktycznie ze wszystkim. Tutaj przykład gdy zaczniemy ciągnąć ile się da gdy ostatnie wagony jeszcze nie wyluzowały.



To jest błąd globalny i w wątku angielskim użytkownik Farmadupe chyba znalazł w czym tkwi problem. Dodatkowo na 100% tego nie było ileś tam wersji temu, bo udawało mi się rozerwać składy a nawet je wykolejać przez takie akcje. Teraz jest to nie wykonalne.

Offline Hirek

  • Wiadomości: 336
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Stycznia 2025, 18:30:18 »
Dzisiaj próbowałem przekminić zrobienie nowego formatu wpisów do mmd
Przykładowo:
runningnoise:
{
    inside: {
        normal: {
            sound10: dupa.wav pitch10: 1
        }
        tunnel: {
            sound10: dupa_tunel.wav pitch10: 1
        }
    }
    outside: {
        normal: {
            sound10: dupa_outside.wav pitch10: 1
        }
        tunnel: {
            sound10: dupa_tunel_outside.wav pitch10: 1
        }
    }
}

Raczej mozna sie domyslic jak ten powzyszy format dziala. Stare formaty byly by traktowane jako dzwiek inside->normal. Niestety na razie za słabo ogarniam exe, żeby to zrobić. Zostawiam ten pomysł na kiedyś tam (ewentualnie jeśli znajdzie się ktos, kto miałby pomysł jak zmodyfikwoać klasę audio_source żeby odczytywać ten nowy format).

Odnośnie błędu ze sprzęgami - jak wyżej. Na razie ogranicze sie do dodawania nowych dźwięków, lampek, czy innych takich pierdół.


W skrócie? Nie mam łba na razie na to.

Odnośnie syren i silnika na razie jako przejściowe rozwiązanie mogę dorzucić poprostu te dźwięki jako duble tego co już mamy. Pytanie czy takie rozwiązanie będzie wam pasować na razie?
« Ostatnia zmiana: 05 Stycznia 2025, 18:35:02 wysłana przez Hirek »
exe dłubacz

Offline robert357

  • Wiadomości: 220
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 233
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #11 dnia: 05 Stycznia 2025, 19:30:25 »
Jak dobrze zrozumiałem to mają się odtwarzać różne pliki dźwiękowe? Nie lepiej byłoby robić to przez equalizer, poziomy głośności i dodatkowe efekty w EXE? Dałoby to większą swobodę w ich użyciu, niż dorabiać X wersji danego pliku. Jedynie dźwięki wewnętrzne i zewnętrzne mogłyby być innymi plikami z wiadomych przyczyn.

Z dźwięków to mi się jeszcze przypomniało, że mamy teraz rozdzielony czuwak i SHP w Traxxopodobnych ale nie mają zrobionych funkcjonalnych dźwięków dla SHP.

Co do pierdołek, to może zaimplementować test lampek albo jakieś sekwencje po aktywacji kabiny/załączeniu baterii w nowych sprzętach, jeżeli takie są.

Offline Hirek

  • Wiadomości: 336
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #12 dnia: 05 Stycznia 2025, 19:38:25 »
Funkcjonalny dźwięk SHP jest na moim branchu :) W internaldata buzzershp.

Odnośnie pierdółek to test lampek jest do wykonania, trzebaby to albo w fiz zrobić sumą bitową wybranych lampek, albo w mmd liste i-XXXXX ktore maja sie podswietlac w momencie testu. Jak sobie wy to wyobrażacie żeby to zaimplementować?

Odnośnie sekwencji po aktywacji kabiny nie wiem co tam ma być - nie wiem co tam się dzieje itd. Mógłbyś to bardziej objaśnić?

Odnośnie exe - jako pull request trafiły ficzyrki od @Jan21 - czekamy na zatwierdzenie (PR na prośbę Jana

Ode mnie PR #73 i #74 poszły na eu07/master.
« Ostatnia zmiana: 05 Stycznia 2025, 19:43:42 wysłana przez Hirek »
exe dłubacz

Offline kawup

  • Deweloper
  • Wiadomości: 536
  • Jestem kryptogotkom
    • Zobacz profil
    • pornhub.com
  • Otrzymane polubienia: 901
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #13 dnia: 05 Stycznia 2025, 19:45:37 »
Ja uważam ze szejderki od @michausto tez powinny się znaleźć tu
on se klepie modele za darmo dla pana od toruw, a jak nie klepie modeluw to kradnie co popadnie
Zbieram na bułke dej pan złocisza

Offline Hirek

  • Wiadomości: 336
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #14 dnia: 05 Stycznia 2025, 19:46:41 »
Jano coś tam mi gadał, że one  "nie działają na połowie komputerów".
exe dłubacz

Offline kawup

  • Deweloper
  • Wiadomości: 536
  • Jestem kryptogotkom
    • Zobacz profil
    • pornhub.com
  • Otrzymane polubienia: 901
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #15 dnia: 05 Stycznia 2025, 19:50:08 »
ale na drugiej połowie działają
on se klepie modele za darmo dla pana od toruw, a jak nie klepie modeluw to kradnie co popadnie
Zbieram na bułke dej pan złocisza

Offline Hirek

  • Wiadomości: 336
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #16 dnia: 05 Stycznia 2025, 19:50:52 »
exe dłubacz

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6312
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2236
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #17 dnia: 05 Stycznia 2025, 19:55:23 »
Wpisanie Articulated jako sprzęg nr 2 w pierwszym członie i jako sprzęg nr 1 w drugim członie powodowało, że ciężko było ruszyć, a przy 10 km/h człony nagle się zatrzymywały albo nakładały się jeden na drugi (nie pamiętam). Co ciekawe bipy mają wpisane to samo wpisane w fiz i jakoś one działają.
Ale bip jest mało, tam powiedzmy przy 2 czterosekcyjnych masz 6 sprzęgów sztywnych. Przy platformach to już mocno rośnie ilość sztywnych sprzęgów.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Hirek

  • Wiadomości: 336
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #18 dnia: 05 Stycznia 2025, 20:06:12 »
żeby zaśmiecać wątek jak najbardziej to tu macie jeszcze kolejnego pullrequesta z pomyślnym buildem ficzyrków od jana

https://github.com/eu07/maszyna/pull/75

A tu binarki:
https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna-8kwj6/build/artifacts
« Ostatnia zmiana: 05 Stycznia 2025, 20:25:56 wysłana przez Hirek »
exe dłubacz

Offline jakisrandomowynoob

  • Betatester
  • Wiadomości: 220
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 197
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #19 dnia: 05 Stycznia 2025, 20:36:47 »
Przy testach motoraka kojarzę, że coś wspominane było o lampkach sygnalizujących aktualny bieg. Tak samo coś średnio chciał w nim chodzić odluźniacz, to chyba też sprawa exe.
Zadziwiające jest, ile rzeczy w plikach MaSzyny można zmienić korzystając tylko z notatnika.

Offline robert357

  • Wiadomości: 220
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 233
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #20 dnia: 05 Stycznia 2025, 21:09:50 »
Odnośnie sekwencji po aktywacji kabiny nie wiem co tam ma być - nie wiem co tam się dzieje itd. Mógłbyś to bardziej objaśnić?

Tzn. widziałem na kanale Pitkowa Kolej w Elfie 2 po aktywacji kabiny wszystkie lampki kabiny migały dla testu. Stąd o tym wspomniałem, jeżeli gdzieś także coś podobnego występuje.

W EN71KM też jest tam lampka od wentylatorów, która świeci się przy wyłączonej baterii i też była mowa, że wina EXE.

Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała, czy dałoby się zrobić opcję przyciemniania lampek?

Wpisanie Articulated jako sprzęg nr 2 w pierwszym członie i jako sprzęg nr 1 w drugim członie powodowało, że ciężko było ruszyć, a przy 10 km/h człony nagle się zatrzymywały albo nakładały się jeden na drugi (nie pamiętam). Co ciekawe bipy mają wpisane to samo wpisane w fiz i jakoś one działają.
Ale bip jest mało, tam powiedzmy przy 2 czterosekcyjnych masz 6 sprzęgów sztywnych. Przy platformach to już mocno rośnie ilość sztywnych sprzęgów.

Zrobiłem test z 15stoma dwuczłonowymi Bipami i nie szło ruszyć, więc problem też tam występuje.

Offline Hirek

  • Wiadomości: 336
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #21 dnia: 05 Stycznia 2025, 21:11:47 »
Cytuj
Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała, czy dałoby się zrobić opcję przyciemniania lampek?

To już jakaś ingerencja w renderer by była chyba i ustawianie im pólprzeźroczystości.

Cytuj
W EN71KM też jest tam lampka od wentylatorów, która świeci się przy wyłączonej baterii i też była mowa, że wina EXE.
Nie można tej lampki nazwac jako jakis battery_off i podpisac pod i-battery w mmd?
exe dłubacz

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6312
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2236
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #22 dnia: 05 Stycznia 2025, 21:12:31 »
Zrobiłem test z 15stoma dwuczłonowymi Bipami i nie szło ruszyć, więc problem też tam występuje.
Dlatego napisałem, ze przy Bipach nie było widać problemu, bo się ich mniej zestawia. Niż kontenerowców.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline robert357

  • Wiadomości: 220
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 233
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #23 dnia: 05 Stycznia 2025, 21:43:06 »
To już jakaś ingerencja w renderer by była chyba i ustawianie im pólprzeźroczystości.

Ja myślałem nad dorobieniem tekstury lampki, która by wyglądała na przyciemnioną i przycisk by podmieniał teksturę czy coś w ten deseń.

Nie można tej lampki nazwac jako jakis battery_off i podpisac pod i-battery w mmd?

Nie chcę skłamać, ale chyba wtedy w ogóle nie działała, bo ma gasnąć po załączeniu WS.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2973
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 335
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #24 dnia: 05 Stycznia 2025, 22:15:49 »
Lud domaga się raczej aby wreszcie warunki pogodowe były w pełni realne - mowa o wycieraczkach i kroplach/śniegu na szybach.
Pod tym względem przebijają nas gry z początku stulecia aktualnego...

Offline Hirek

  • Wiadomości: 336
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #25 dnia: 05 Stycznia 2025, 22:16:58 »
Tak jak pisałem w pierwszej wiadomości - nie ogarniam na razie exe na tyle zeby to zrealizować. Może kiedyś.
exe dłubacz

Offline trzecia_bateria

  • Wiadomości: 60
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #26 dnia: 06 Stycznia 2025, 12:04:29 »
Podsuwam pomysł w ramach koncertu życzeń :) Na ET22 (i na EP09 też*, nie wiem czy tak samo jest na jeszcze innym maszynowym pojeździe) uruchomienie wyłącznika szybkiego wymaga wpierw przełączenia odpowiedniego hebelka- ktoś bardziej obeznany mógłby opisać, jak taki hebelek dokładnie funkcjonuje.

* okolice 2:40 na poniższym filmie:

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6312
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2236
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #27 dnia: 06 Stycznia 2025, 12:21:25 »
Podsuwam pomysł w ramach koncertu życzeń :) Na ET22 (i na EP09 też*, nie wiem czy tak samo jest na jeszcze innym maszynowym pojeździe) uruchomienie wyłącznika szybkiego wymaga wpierw przełączenia
Kiedyś obadałem temat. To jest podtrzymanie cewki WS. U nas jest tak zrobione, że jest jako monostabilny domyślnie hebelek jest w pozycji załączonej, przy rozłączaniu WS impulsowo na chwilę zmienia pozycję.
Ogólnie to działa tak:
Załączony WS i hebelek podtrzymania cewki da się na zero, to wyłączy się WS.
Próba załączenia WS bez podtrzymania cewki - nic się nie zadzieje.
Próba załączenia WS z podtrzymaniem cewki - załączy się WS (jeżeli inne warunki są spełnione).
« Ostatnia zmiana: 06 Stycznia 2025, 14:51:19 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline trzecia_bateria

  • Wiadomości: 60
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #28 dnia: 06 Stycznia 2025, 12:57:52 »
Cytuj
U nas jest tak zrobione, że jest jako monostabilny domyślnie hebelek jest w pozycji załączonej
Wiem, dlatego moja propozycja zakłada, aby hebelek na start był wyłączony a operowanie nim pozostawić graczowi. 

Offline Hirek

  • Wiadomości: 336
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #29 dnia: 06 Stycznia 2025, 14:50:25 »
Spróbuję to zrealizować :)
exe dłubacz