1.
No i dodam, że napisałem coś takiego:
Przypuszczam, że na 4 do 20 kmh max. Cały czas bedzie miał tendencję do rozpędzania, ale czekanie to wieczność. Nikt tak nie jeździ.
Masz problemy z interpretacją tekstu?
2.
Wojtek M napisał:
Źle ;)
Przekaźnik nadmiarowy. Na et22 normalnie na układzie szeregowym trzyma do około 620A a na wysokim nawet do 800A. Ale to zależy od egzemplarza. Na et22 323 jak dasz na SR przy v mniejszej jak 30 kmh to 80% że wybije. Pewnie teraz już to zrobili i trzyma dobrze
1. Nie mam klopotu z interpretacja tekstów... A to co napisales nie sprawdza sie w praktyce, bo tak jak potwierdzil moją wypowiedz kolega Radkos07 luzem jadac 20km/h dajesz nastawnik na poz 2,(najdalej!!!)bo dalej nie ma potrzeby dawac nastawnikiem na poz. 4 bo maszyna ciagnie dalej. Ale to nie trwa
wiecznosc. Wiecznosc może i by trwało osiąniecie predkosci 100km/h na 4 poz. nastawnika.
2. YouBy dobrze napisal i ja sie z nim zgadzam. Wysoki rozruch stosuje sie po to by zwiekszyc siłe pociągową lokomotywy przy ruszaniu, lub w trakcie jej toczenia. Np: Mozemy włączyc szybki jak ruszamy składem osobowym w sposób "rakietowy" z peronu by uzyskac wieksze przyspieszenie... ale tego sie raczej nie stosuje, chyba ze mechanik chce sie pochwalic ze umie szybko przyspieszac :P (tak jak mi pokazal), a druga mozliwosc to ruszanie skladem towarowym. Tylko wazne jest by uzywac rozruchu maks 5min bo jednak silniki trakcyjne pobierają duzy prad i sie mocno grzeja. Pozatym jest to temat o
EU07 a nie ET22 Wiec ciesze sie ze "cos tam wiesz" o przkaźniku nadmiarowym w ET22.
Co do ET22. Cytat z książki o ET22: "Rozrych Wysoki można stosowac jedynie w przypadku wyposażenia lokomotywy i wagonów w tzw. sprzęg centralny, który umozliwia realizowanie siły pociągowej powyżej 420kN (42000kG). Jazdę taką można kontynuowac tylko przez 5min i tylko w połączeniu szeregowym silników trakcyjnych. Przekroczenie dowolnego czasu jazdy przy tym rozruchu jest sygnalizowane buczkiem, który jest automatycznie uruchamiany poprzez odpowiedni przekaźnik. Z chwilą zadzialania buczka należy przełączyc przełącznik w położenie rozruch NISKI, zmieniając tym samym prąd rozruchowy z wartości 580A do wartości 440A..."