- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Poszukuję, chcę zrobić => Wątek zaczęty przez: ShaXbee w 18 Grudnia 2005, 18:41:58

Tytuł: Potrzebny tester maksymalnych prędkości EU07
Wiadomość wysłana przez: ShaXbee w 18 Grudnia 2005, 18:41:58
Mam prośbę żebyście pozapisywali jakie prędkości maksymalne osiąga siódemka na 1, 2, 3 i 4 pozycji nastawnika (na każdej pozycji oddzielnie), na płaskim torze luzem.

Z góry dzięki.
Tytuł: Potrzebny tester maksymalnych prędkości EU07
Wiadomość wysłana przez: Mati_An w 18 Grudnia 2005, 19:50:59
1. 69,8 km/h
2. 74,8 km/h
3. 77,6 km/h
4. 79,2 km/h
Testowane na debugmode.
Tytuł: Potrzebny tester maksymalnych prędkości EU07
Wiadomość wysłana przez: uetam w 18 Grudnia 2005, 20:04:23
Cytat: "Mati_An"
1. 69,8 km/h
2. 74,8 km/h
3. 77,6 km/h
4. 79,2 km/h
Testowane na debugmode.

Tak... Tylko pewnie na kazdej siodemce w realu bylyby odchylenia od tego ;]
Tytuł: Potrzebny tester maksymalnych prędkości EU07
Wiadomość wysłana przez: youBy w 18 Grudnia 2005, 20:30:50
Cytat: "Mati_An"
1. 69,8 km/h
2. 74,8 km/h
3. 77,6 km/h
4. 79,2 km/h
Testowane na debugmode.
a na EU czy EP?
Tytuł: Potrzebny tester maksymalnych prędkości EU07
Wiadomość wysłana przez: Mati_An w 18 Grudnia 2005, 20:48:37
Na EU jak w tytule tematu
Tytuł: Potrzebny tester maksymalnych prędkości EU07
Wiadomość wysłana przez: Wojtek M w 18 Grudnia 2005, 22:42:09
Cytat: "Mati_An"
1. 69,8 km/h
2. 74,8 km/h
3. 77,6 km/h
4. 79,2 km/h
Testowane na debugmode.



myśle, że koledze chodziło o realną jazdę.

Wodzu to jest nie do sprawdzenia. Elektrowóz na 1 pozycji gdy go długo przytrzymasz to powinien złapać około 15 kmh. Przypuszczam, że na 4 do 20 kmh max. Cały czas bedzie miał tendencję do rozpędzania, ale czekanie to wieczność. Nikt tak nie jeździ.
Tytuł: Potrzebny tester maksymalnych prędkości EU07
Wiadomość wysłana przez: ShaXbee w 19 Grudnia 2005, 05:40:41
Dobrze wiedzieć że są takie rozbieżności między starym symkiem, a rzeczywistością. Czyli coś musi być nie tak z liczeniem momentu napędowego... Dzięki za testy i informacje.
Tytuł: Potrzebny tester maksymalnych prędkości EU07
Wiadomość wysłana przez: Driver24 w 19 Grudnia 2005, 09:15:20
Witam.
A ja cos takiego zauważylem...
Otóż ostatnio jechalem w nocy Wrocław - Częstochowa i natym szlaku przez 30km jest ograniczenie do 20km/h przed Czestochowa.
Jadąc EU07-037 ze składem 8 wagonów pełnych ludzi, aby utrzymac stałą prędkośc nastawnikem dawalem maksymalnie 2 pozycje, na przemian z 1. Jechalem coprawda na oporach przez jakies 1,5h ale jak mechanik mi powiedzial, nie powinno sie tak jechac, ale przy niewielkim prądzie jest to nie szkodliwe dla loka.

Pozatym na manewrach, luzem, jak sie rozpedzałem do 25km/h to najwyzej dalem 2 poz nastawnikiem. Lokomotywa dalej "ciągnela", wiec wydaje mi sie ze spokojnie pojedzie na 2 poz 40km/h a juz nie mówie o 3 i 4 (bo nie sprawdzalem).

Pozdrawiam
Tytuł: Potrzebny tester maksymalnych prędkości EU07
Wiadomość wysłana przez: Bart w 19 Grudnia 2005, 17:07:53
Cytat: "Driver24"
Witam.
A ja cos takiego zauważylem...
Otóż ostatnio jechalem w nocy Wrocław - Częstochowa i natym szlaku przez 30km jest ograniczenie do 20km/h przed Czestochowa....


O ja pierdziele... zrobiłem Ci zdjęcie?

(http://img113.imageshack.us/img113/4227/121900091jg.th.jpg) (http://img113.imageshack.us/my.php?image=121900091jg.jpg)

Gdzieś bliżej Lublinca niz Częstochowy

Własnie miałem nieprzyjemność sprawdzić prędkość szlakową Lubliniec - Częstochowa... :/
Tytuł: Potrzebny tester maksymalnych prędkości EU07
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 19 Grudnia 2005, 17:16:15
Cytat: "Bart"
O ja pierdziele... zrobiłem Ci zdjęcie?

Cytat: "Driver24"
Otóż ostatnio jechalem w nocy Wrocław - Częstochowa...


Na nocne zdjęcie mi to nie wygląda...
Tytuł: Potrzebny tester maksymalnych prędkości EU07
Wiadomość wysłana przez: ShaXbee w 19 Grudnia 2005, 17:59:21
Ktoś jeszcze jeździł siódemką? Im więcej osób się wypowie tym pewniejsze będą dane.
Tytuł: Potrzebny tester maksymalnych prędkości EU07
Wiadomość wysłana przez: Wojtek M w 19 Grudnia 2005, 21:12:19
Cytat: "Driver24"
. Lokomotywa dalej "ciągnela", wiec wydaje mi sie ze spokojnie pojedzie na 2 poz 40km/h a juz nie mówie o 3 i 4 (bo nie sprawdzalem).

Pozdrawiam


Różnica jest praktycznie niewielka. Jak złapie przy 0 kmh na pierwszej pozycji to od razu wskakuje na około 200A. Kolejne dokładanie pozycji nie powoduje tak dużych różnic w prądzie, więc Twoje przemyślenia nie są słuszne.
Tytuł: Potrzebny tester maksymalnych prędkości EU07
Wiadomość wysłana przez: Driver24 w 19 Grudnia 2005, 22:30:48
Cytuj
Różnica jest praktycznie niewielka. Jak złapie przy 0 kmh na pierwszej pozycji to od razu wskakuje na około 200A. Kolejne dokładanie pozycji nie powoduje tak dużych różnic w prądzie, więc Twoje przemyślenia nie są słuszne.


Skoro twierdzisz ze moje przemyslenia sa niesłuszne,to na jakiej podstawie doszedłes do wniosku ze szybciej na 4 jak 20km/h nie pojedziesz siódemką? Przy składzie 8 wagonów na pozycji 1 jest faktycznie ok 200A, na 2 około 250A, na 3 około 310A, a na 4 400A.
Wiec jakbys jechal luzem 07 to zauważyłbys ze na 1 płynnie rusza, a w momencie jak dasz 4 czujesz jak cie w fotel wciska.

Wiec na to wygląda ze nie siedziales w "7" (chyba ze na postoju w dniach otwartych, lub skansenie) skoro twierdzisz ze szybciej jak 20km/h na 4 nie pojedzie.

 A zapewjniam Cie ze pojedzie i to nawet ponad 40km/h.
Tytuł: Potrzebny tester maksymalnych prędkości EU07
Wiadomość wysłana przez: Radkos07 w 19 Grudnia 2005, 23:03:15
Cytat: "Wojtek M"
Różnica jest praktycznie niewielka

Różnica jest niewielka,ale podczas jazdy. Natomiast gdy od 0 km/h wrzucisz 4 pozycję,to jest to mocno zauważalne. Kojarzę to,bo bym się kiedyś "przejechał". Mianowicie przy siedmiu wagonach i ruszaniu ze stacji, dając na 5-6 pozycję od razu, szcześliwie o mało co nie wybiło mi nadmiaru.

Cytat: "Driver24"
Skoro twierdzisz ze moje przemyslenia sa niesłuszne,to na jakiej podstawie doszedłes do wniosku ze szybciej na 4 jak 20km/h nie pojedziesz siódemką?

Jestem skłonny zgodzić się z kolegą Driver24. Z własnego doświadczenia pamiętam, że jadąc 07 luzem 20km/h, maksymalnie daje się 1 lub 2 pozycję oraz okres jazdy bezprądowej jest o wiele dłuższy niż z poborem prądu.
Oczywiście co maszyna, to inne wartości.

Cytat: "piotrek"
Na nocne zdjęcie mi to nie wygląda...


No skoro kolega zajechał, to i musiał wrócić, logiczne.

Pozdrawiam.
Tytuł: Potrzebny tester maksymalnych prędkości EU07
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 20 Grudnia 2005, 15:27:45
Cytat: "Radkos07"
Cytat: "piotrek"
Na nocne zdjęcie mi to nie wygląda...

No skoro kolega zajechał, to i musiał wrócić, logiczne.

Nic nie napisał, że wracał na maszynie to była to również EU07-037.
Tytuł: Potrzebny tester maksymalnych prędkości EU07
Wiadomość wysłana przez: AIR w 20 Grudnia 2005, 18:59:37
Cytat: "Radkos07
Kojarzę to,bo bym się kiedyś "przejechał". Mianowicie przy siedmiu wagonach i ruszaniu ze stacji, dając na 5-6 pozycję od razu, szcześliwie o mało co nie wybiło mi nadmiaru.
quote


ja widziałem na filmiku ("Otłoczyn"), że mechanik ruszając po zaskoczeniu 1 pozycji dał odrazu następne ok10 i wcale nadmiarowego mu nie wybiło. Czy to zależy od egzemplarza? czy aż takie różnice mogą być?
Tytuł: Potrzebny tester maksymalnych prędkości EU07
Wiadomość wysłana przez: youBy w 20 Grudnia 2005, 20:01:19
Cytat: "AIR"
ja widziałem na filmiku ("Otłoczyn"), że mechanik ruszając po zaskoczeniu 1 pozycji dał odrazu następne ok10 i wcale nadmiarowego mu nie wybiło. Czy to zależy od egzemplarza? czy aż takie różnice mogą być?
hmm, może miał włączony wysoki rozruch? a poza tym, to lok mógł nie mieć za dużego obciążenia i ruszył odpowiednio szybko. ale filmu nie widzialem i okoliczności tego zdarzenia nie znam
Tytuł: Potrzebny tester maksymalnych prędkości EU07
Wiadomość wysłana przez: Wojtek M w 20 Grudnia 2005, 21:22:39
Cytat: "Driver24"
Cytuj

Wiec na to wygląda ze nie siedziales w "7" (chyba ze na postoju w dniach otwartych, lub skansenie) skoro twierdzisz ze szybciej jak 20km/h na 4 nie pojedzie.

 A zapewjniam Cie ze pojedzie i to nawet ponad 40km/h.


ROTFL

Zapewniam Cię, że nie tylko w skansenie przy drzwiach otwartych :)

Co do prędkości to jak już ktoś wcześniej wspomniał głównie zależy to od egzemplarza. Po za tym jak pewnie zauważyłeś (tylko czy przy wyłączonej maszynie w skansenie jest to możliwe?) na 4 pozycji te 400A to osiągniesz przy "dociskaniu do składu". Jak jedziesz 20 kmh to wskazania amperomierza "trochę" niższe są niź te Twoje 400A ;)

Ktoś tu też wspomniał, że przy małej prędkości majster zakręcił tak 10 pozycji od razu. Jest to możliwe bez problemu. O ile maszyna nie zaroluje i nadmiar nie puści. Na 22 (tymi najcześciej jeżdżę) bez problemu po złapaniu 1 pozycji dajesz 6 potem 12. Trzeba tylko dobrze ułożyć sygnały końca pociągu, upić kawę i położyć bokiem butelki z wodą. No ale w skansenie tego się nie dowiesz :)

No i dodam, że napisałem coś takiego:

Przypuszczam, że na 4 do 20 kmh max. Cały czas bedzie miał tendencję do rozpędzania, ale czekanie to wieczność. Nikt tak nie jeździ.

Masz problemy z interpretacją tekstu?

Dodano po 1 godzinach 4 minutach:

 
Cytat: "youBy"
Cytat: "AIR"
ja widziałem na filmiku ("Otłoczyn"), że mechanik ruszając po zaskoczeniu 1 pozycji dał odrazu następne ok10 i wcale nadmiarowego mu nie wybiło. Czy to zależy od egzemplarza? czy aż takie różnice mogą być?
hmm, może miał włączony wysoki rozruch? a poza tym, to lok mógł nie mieć za dużego obciążenia i ruszył odpowiednio szybko. ale filmu nie widzialem i okoliczności tego zdarzenia nie znam


Z krótkim pośpiechem można tak zrobić, ale są wtedy nieprzyjemne szarpania. Na bruttach coś takiego jest niedopuszczalne. Na pewno nie obeszło by się bez konsekwencji w postaci zarolowania, wybicia przekaźnika nadmiarowego lub nie daj boże poszarpania składu. Tak można się bawić tylko jadąc luzem. No ale wszystkie wariacje wychodzą na taśmie. A zarolowanie to natychmiastowa krecha tak pod 50 kmh :)
Kilkanaście takich krech, do tego raporty w książce elektrowozu o uszkodzeniach i płaskich kołach i idziesz na wagonówkę ;)
Tytuł: Potrzebny tester maksymalnych prędkości EU07
Wiadomość wysłana przez: Radkos07 w 20 Grudnia 2005, 21:23:31
Cytat: "AIR"
ja widziałem na filmiku ("Otłoczyn"), że mechanik ruszając po zaskoczeniu 1 pozycji dał odrazu następne ok10 i wcale nadmiarowego mu nie wybiło.

A co to była za maszyna? Może EP07? Wówczas to bardzo prawdopodobne, bo w EP07 jeździ się na 600A, gdyż te maszyny są mułowate. Osobiście nie przepadam za tymi maszynami.
Tytuł: Potrzebny tester maksymalnych prędkości EU07
Wiadomość wysłana przez: AIR w 21 Grudnia 2005, 10:26:48
nie wiem czy EP czy EU, ale napewno nie był to luzak ani lekkiego składu też nie miał bo wolno się rozpędzał.

Dodano po 11 godzinach 44 minutach:

 
Cytat: "youBy"
hmm, może miał włączony wysoki rozruch?


raczej nie bo by lampka na pulpicie się świeciła.  Tak odbiegając od tematu kiedy i po co stosuje się wysoki rozruch??
Tytuł: Potrzebny tester maksymalnych prędkości EU07
Wiadomość wysłana przez: Mariusz W. w 21 Grudnia 2005, 12:36:42
Cytat: "AIR"
Cytat: "youBy"
hmm, może miał włączony wysoki rozruch?
raczej nie bo by lampka na pulpicie się świeciła.
Nie wiadomo, tam pulpit nie był pokazany. Dokładnie to jest tak odjazd, pierwsza pozycja, za około dwie sekundy trzecia pozycja, i później już dalej. Po chwili jest ujęcie i na prędkościomierz - powoli wzrasta od 20 do 40.

Film jest do pobrania tutaj: http://wojtazz.irssi.pl/filmy/otloczyn.avi.
Moment ruszania jest o czasie 0:04:24.
Tytuł: Potrzebny tester maksymalnych prędkości EU07
Wiadomość wysłana przez: youBy w 21 Grudnia 2005, 13:46:46
Cytat: "AIR"
Cytat: "youBy"
hmm, może miał włączony wysoki rozruch?


raczej nie bo by lampka na pulpicie się świeciła.  Tak odbiegając od tematu kiedy i po co stosuje się wysoki rozruch??
to jest stosowane, gdymasz bardzo ciężki skład i chcesz ruszyć. Wtedy potrzebujesz dodatkowego momentu obrotowego, a żeby go uzyskać potrzebny jest większy prąd płynący przez silnik. Przy pewnej wartości prądu wywala bezpiecznik, żeby się silniki nie spaliły. Po załączeniu wysokiego ropzruchu można podać większy prąd i bezpiecznik nie wywali, przy czym tu też jest ograniczenie prądu, żeby ochronić silniki. dobrze piszę?
Tytuł: Potrzebny tester maksymalnych prędkości EU07
Wiadomość wysłana przez: kruger w 21 Grudnia 2005, 14:24:12
Cytat: "youBy"
dobrze piszę?

Dobrze piszesz
Tytuł: Potrzebny tester maksymalnych prędkości EU07
Wiadomość wysłana przez: Wojtek M w 21 Grudnia 2005, 16:02:56
Cytat: "kruger"
Cytat: "youBy"
dobrze piszę?

Dobrze piszesz


Źle ;)

Przekaźnik nadmiarowy. Na et22 normalnie na układzie szeregowym trzyma do około 620A a na wysokim nawet do 800A. Ale to zależy od egzemplarza. Na et22 323 jak dasz na SR przy v mniejszej jak 30 kmh to 80% że wybije. Pewnie teraz już to zrobili i trzyma dobrze
Tytuł: Potrzebny tester maksymalnych prędkości EU07
Wiadomość wysłana przez: kruger w 21 Grudnia 2005, 18:53:32
Cytat: "Wojtek M"
Źle ;)
Mialem na mysli ogolne wyjasnienie, nie konkretnie nazwe przekaznika :>
Tytuł: Potrzebny tester maksymalnych prędkości EU07
Wiadomość wysłana przez: Driver24 w 21 Grudnia 2005, 19:01:54
1.
Cytuj
No i dodam, że napisałem coś takiego:

Przypuszczam, że na 4 do 20 kmh max. Cały czas bedzie miał tendencję do rozpędzania, ale czekanie to wieczność. Nikt tak nie jeździ.

Masz problemy z interpretacją tekstu?


2.
Cytuj
Wojtek M napisał:

Źle ;)

Przekaźnik nadmiarowy. Na et22 normalnie na układzie szeregowym trzyma do około 620A a na wysokim nawet do 800A. Ale to zależy od egzemplarza. Na et22 323 jak dasz na SR przy v mniejszej jak 30 kmh to 80% że wybije. Pewnie teraz już to zrobili i trzyma dobrze


1. Nie mam klopotu z interpretacja tekstów...   A to co napisales nie sprawdza sie w praktyce, bo tak jak potwierdzil moją wypowiedz kolega Radkos07 luzem jadac 20km/h dajesz nastawnik na poz 2,(najdalej!!!)bo dalej nie ma potrzeby dawac nastawnikiem na poz. 4 bo maszyna ciagnie dalej. Ale to nie trwa  wiecznosc. Wiecznosc może i by trwało osiąniecie predkosci 100km/h na 4 poz. nastawnika.

2. YouBy dobrze napisal i ja sie z nim zgadzam. Wysoki rozruch stosuje sie po to by zwiekszyc siłe pociągową lokomotywy przy ruszaniu, lub w trakcie jej toczenia. Np: Mozemy włączyc szybki jak ruszamy  składem osobowym w sposób "rakietowy" z peronu by uzyskac wieksze przyspieszenie... ale tego sie raczej nie stosuje, chyba ze mechanik chce sie pochwalic ze umie szybko przyspieszac :P (tak jak mi pokazal), a druga mozliwosc to ruszanie skladem towarowym. Tylko wazne jest by uzywac rozruchu maks 5min bo jednak silniki trakcyjne pobierają duzy prad i sie mocno grzeja. Pozatym jest to temat o EU07 a nie ET22 Wiec ciesze sie ze "cos tam wiesz" o przkaźniku nadmiarowym w ET22.

Co do ET22. Cytat z książki o ET22: "Rozrych Wysoki można stosowac jedynie w przypadku wyposażenia lokomotywy i wagonów w tzw. sprzęg centralny, który umozliwia realizowanie siły pociągowej powyżej 420kN (42000kG). Jazdę taką można kontynuowac tylko przez 5min i tylko w połączeniu szeregowym silników trakcyjnych. Przekroczenie dowolnego czasu jazdy przy tym rozruchu jest sygnalizowane buczkiem, który jest automatycznie uruchamiany poprzez odpowiedni przekaźnik. Z chwilą zadzialania buczka należy przełączyc przełącznik w położenie rozruch NISKI, zmieniając tym samym prąd rozruchowy z wartości 580A do wartości 440A..."
Tytuł: Potrzebny tester maksymalnych prędkości EU07
Wiadomość wysłana przez: Wojtek M w 21 Grudnia 2005, 19:54:33
Cytat: "Driver24"
1.
Przekaźnik nadmiarowy. Na et22 normalnie na układzie szeregowym trzyma do około 620A a na wysokim nawet do 800A. Ale to zależy od egzemplarza. Na et22 323 jak dasz na SR przy v mniejszej jak 30 kmh to 80% że wybije. Pewnie teraz już to zrobili i trzyma dobrze


Cytat: "Driver24"
1. Nie mam klopotu z interpretacja tekstów...   A to co napisales nie sprawdza sie w praktyce, ..."


Więcej nie musisz pisać, wiem już wszystko :)


 
Cytat: "Driver24"
2. YouBy dobrze napisal i ja sie z nim zgadzam...."


No prawie, chodziło mi o PRZEKAŹNIK a nie BEZPIECZNIK. Jednak masz poważne problemy ze zrozumieniem prostego tekstu

Cytat: "Driver24"
Tylko wazne jest by uzywac rozruchu maks 5min bo jednak silniki trakcyjne pobierają duzy prad i sie mocno grzeja. Pozatym jest to temat o EU07 a nie ET22 Wiec ciesze sie ze "cos tam wiesz" o przkaźniku nadmiarowym w ET22. ..."


Kolejna wpadka :)

Cytat: "Driver24"
Co do ET22. Cytat z książki o ET22: "Rozrych Wysoki można stosowac jedynie w przypadku wyposażenia lokomotywy i wagonów w tzw. sprzęg centralny, który umozliwia realizowanie siły pociągowej powyżej 420kN (42000kG). Jazdę taką można kontynuowac tylko przez 5min i tylko w połączeniu szeregowym silników trakcyjnych. Przekroczenie dowolnego czasu jazdy przy tym rozruchu jest sygnalizowane buczkiem, który jest automatycznie uruchamiany poprzez odpowiedni przekaźnik. Z chwilą zadzialania buczka należy przełączyc przełącznik w położenie rozruch NISKI, zmieniając tym samym prąd rozruchowy z wartości 580A do wartości 440A..."



I kolejna wpadka. Teraz praktycznie nie ma taboru ze słabszym sprzęgiem niż 850.  A w zdaniu o zmianie wartości z 580 na 440 chodzi o to, że najbezpieczniej dla prawidłowego rozruchu powinno się jechać na 580 a na niskim na 440. I to jest prawda, ale w rzeczywistości jak dasz na wysokim 700A to bez problemu przytrzyma
Ja też się cieszę, że "coś" tam wiesz (?)

Dodano po 5 minutach:

 
Cytat: "kruger"
Cytat: "Wojtek M"
Źle ;)
Mialem na mysli ogolne wyjasnienie, nie konkretnie nazwe przekaznika :>


Odpuszczam ten grzech ciężki :) Pokutą będzie 20 krotne naszkicowanie Ty2 na papierze formatu A1 ;)
Tytuł: Potrzebny tester maksymalnych prędkości EU07
Wiadomość wysłana przez: kruger w 21 Grudnia 2005, 19:59:12
Cytat: "Wojtek M"
Odpuszczam ten grzech ciężki :) Pokutą będzie 20 krotne naszkicowanie Ty2 na papierze formatu A1 ;)

Juz zrobilem panie psorze:D atramentem sympatycznym :P
Tytuł: Potrzebny tester maksymalnych prędkości EU07
Wiadomość wysłana przez: youBy w 21 Grudnia 2005, 20:00:49
na swoje usprawiedliwienie podam tylko tyle
Cytat: "Autor w pliku CzytajTo.txt dołączonym do MaSzyny"
Krotki opis lokomotywy EU07:
właczyc glowny obwod (tu jest na razie uproszczenie bo bez pantografow itp),
wlaczyc przetwornice, sprezarke,
sprawdzić czy cisnienie w przewodzie głównym wynosi 0.5 MPa,
wybrac kierunek jazdy, dac nastawnik na pierwsza pozycje,
po wlaczeniu stycznikow (zaswieca sie pomaranczowa lampka na pulpicie)
mozna dawac nastepne pozycje, ale tak, aby nie wybilo
nadmiarowego oraz zeby nie bylo poslizgu.
W przypadku wybicia bezp. nadmiarowego nalezy
zejsc nastawnikami do zera i dopiero go wlaczyc.
więc zostałem wprowadzony w błąd :)
Tytuł: Potrzebny tester maksymalnych prędkości EU07
Wiadomość wysłana przez: Radkos07 w 21 Grudnia 2005, 22:46:30
Panowie nie sprzeczajcie się, bo obydwoje coś wiecie, gdyż widać że praktykujecie.
Cytat: "Driver24"
Tylko wazne jest by uzywac rozruchu maks 5min bo jednak silniki trakcyjne pobierają duzy prad i sie mocno grzeja

A jak jedziesz na 6 boku to silniki się nie grzeją? Zawsze się grzeją i muszą być chłodzone, dlatego się jedzie na włączonej przetwornicy. Przy rozruchu grzeją się opory rozruchowe. W jaki sposób, zainteresowani więdzą.

Cytat: "Wojtek M"
No prawie, chodziło mi o PRZEKAŹNIK a nie BEZPIECZNIK

Na chłopski rozum sprawa wygląda tak: jak każdy obwód elektryczny, także i tutaj, jest zabezpieczenie nadprądowe (są jeszcze podnapięciowe i nadnapięciowe). I aby to zabezpieczenie zadziałało, to musi zostać czymś pobudzone. I do tego służy przekaźnik nadmiarowy.

Pozdrawiam.
Tytuł: Potrzebny tester maksymalnych prędkości EU07
Wiadomość wysłana przez: Wojtek M w 21 Grudnia 2005, 23:10:10
Cytat: "youBy"
W przypadku wybicia bezp. nadmiarowego nalezy
zejsc nastawnikami do zera i dopiero go wlaczyc.
więc zostałem wprowadzony w błąd :)[/quote]

Nie wiem kto to pisał, ale jak już wiemy "przekaźnika" i nie nastawnikami, bo jest tylko jeden i nie "włączyć" a "odblokować" co jest zresztą wyraźnie napisane pod przyciskiem na blaszce.
To wszystko to jak dyskusja o wyższości swiąt bożego narodzenia nad wielkanocnymi. Właściwie nie ma identycznie zachowujących się lokomotyw. Różnie są regulowane hamulce, potrafią trzymać. Lokomotywa wtedy bardzo kiepsko się toczy, a nie wszystkie niedomagania wychodzą przy jeździe próbnej. Jak dotkniesz obręczy i jest lekko ciepła to olewasz sprawę, ale w rzeczywistości klocki cały czas po niej trą. Gdy się poparzysz to dzwonisz do dyspozytora i przy pomocy młotka ( ;) ) luzujesz cięgna. Jak już kilka razy pisałem, NIE DA SIĘ TEGO JEDNOZNACZNIE OKREŚLIĆ.
Tytuł: Potrzebny tester maksymalnych prędkości EU07
Wiadomość wysłana przez: youBy w 22 Grudnia 2005, 14:42:26
Cytat: "Wojtek M"
Właściwie nie ma identycznie zachowujących się lokomotyw.
czyli trzeba robić przynajmniej charakterystyki, jak nawet nie fizykę, dla każdego loka osobno
Tytuł: Potrzebny tester maksymalnych prędkości EU07
Wiadomość wysłana przez: Driver24 w 22 Grudnia 2005, 15:11:28
Cytuj
Driver24 napisał:
2. YouBy dobrze napisal i ja sie z nim zgadzam...."

Wojtek M napisał:
No prawie, chodziło mi o PRZEKAŹNIK a nie BEZPIECZNIK. Jednak masz poważne problemy ze zrozumieniem prostego tekstu


Masz dziwny tok myślenia, ale to twoja sprawa...
YouBy chodzilo o zasade dzialania WYSOKIEGO ROZRUCHU, a nie czy to jest przekaźnik czy bezpiecznik (zresztą jedno i drugie chroni silniki przed uszkodzeniem), wiec faktycznie niepotrzebnie sie w tej kwestii spieramy, jak to napisal kolega Radkos07. Pozatym podałem CYTAT Z KSIĄŻKI: "Lokomotywy elektryczne serii ET22" wydawnictwa komunikacji i łączności 1991, w tym celu zeby podac teoretyczna zasade dzialania wysokiego rozruchu, według fachowej lektury. Doskonale wiem ze sprzegi mają 850kN, bo jest to nawet napisane na czolach lokomotyw.
Pozatym piszesz tu o jakichś moich wpadkach. Proponuje ci przeczytac uważnie temat dyskucji i jej prześledzenie, bo dochodzisz do błędnych przemyśleń. Ale mniejsza z tym...

Idą świeta i nowy rok sie zbliża, wiec trzeba sie cieszyc i szanowac :)
Oby przyszły rok byl udany dal nas i dla jedynego w swoim rodzaju symka MaSzyny EU07 :)))

P.S.
Skoro masz dostep do kabiny i jazdy w ET22 proponuje zebys pomierzył czasy od momentu ruszania przez 5,10 i 20, sek na poz1,potem2,3 i 4. Moze sie to przydac do poprawy fizyki ET22 w symku. Ja postaram sie to zrobic na EU07 bo do tej maszyny mam dostep. I moze dzieki temu przyczynimy sie do polepszenia zachowania sie loków bardziej realistycznie.

Pozdrawiam

Dodano po 6 minutach:

 
Cytuj
YouBy napisał:
czyli trzeba robić przynajmniej charakterystyki, jak nawet nie fizykę, dla każdego loka osobno


Wydaje mi sie ze wystarczyło by naprzykład:
oddzielic loki datą produkcji,modernizacją czy usprawnieniami. Wiadomo ze 4E czy 303e maja podobne charakterystyki to samo jest z ET22. Ale pisanie charakterystyki dal każdej lokomotywy chyba mija sie z celem bo ciężko by bylo każdym lokiem sie przejechec i pomierzyc czasy przyspieszenia :P
Tytuł: Potrzebny tester maksymalnych prędkości EU07
Wiadomość wysłana przez: Wojtek M w 23 Grudnia 2005, 16:56:06
Cytat: "Driver24"
[ Proponuje ci przeczytac uważnie temat dyskucji i jej prześledzenie, bo dochodzisz do błędnych przemyśleń. Ale mniejsza z tym...



Wzajemnie

Cytat: "Driver24"
[  Idą świeta i nowy rok sie zbliża, wiec trzeba sie cieszyc i szanowac :)
Oby przyszły rok byl udany dal nas i dla jedynego w swoim rodzaju symka MaSzyny EU07 :)))


Wzajemnie

Cytat: "Driver24"
[  
P.S.
Skoro masz dostep do kabiny i jazdy w ET22 proponuje zebys pomierzył czasy od momentu ruszania przez 5,10 i 20, sek na poz1,potem2,3 i 4. Moze sie to przydac do poprawy fizyki ET22 w symku. Ja postaram sie to zrobic na EU07 bo do tej maszyny mam dostep. I moze dzieki temu przyczynimy sie do polepszenia zachowania sie loków bardziej realistycznie.

Pozdrawiam


O zachowywaniu się elektrowozu w naszym symulatorze pisałem i gadałem na spotkaniach już tyle, że chyba więcej nie można. Kilka rzeczy zostało poprawione, ale niektóre są tak skopane że aż szkoda. Co do dostępu to moge przy najbliższej okazji śmignąć na ET41 i porobię takie testy. Dla ET22 też dokładnie pomierzę, ale to bez sensu. O zbyt wysokich prądach pisałem tyle razy, że monitor z komputerem chyba więcj mi go pochłonęły ;)
Ponagrywałem trochę dźwięków, te co sam potrafiłem powstawiać to powstawiałem i są w symku. Wielu niestety nie zrobiłem ponieważ a to plik w dziwny sposób obcinał mi dźwięk przy końcu, albo nie było go przewidzianego w symulatorze. A przecież różni się "trochę" dźwięk grzechotki w nastawniku od gały do boków. Nie wspominając już o nawrotniku itp itd. Mczapkie całkiem chyba zrezygnował, dużo pomógł mi Shaxbee, próbował też coś działąć z MarcinemEu przy nebuli ale wysypałem się na braku podstawowej umiejętności czarowania plików.
Wszedłem tutaj pierwszy raz po prawie półrocznej przerwie i widzę straszny burdel. A najgłupsze są pochwały, właściwe za co one są przyznawane??????? Mogę prosić o jedną??

Pozdrawiam i wesołych świąt EuManiacy

Dodano po 3 minutach:

 
Cytat: "youBy"
Cytat: "Wojtek M"
Właściwie nie ma identycznie zachowujących się lokomotyw.
czyli trzeba robić przynajmniej charakterystyki, jak nawet nie fizykę, dla każdego loka osobno


To bez sensu. W zupełności wystarczy zredukować wartości prądów szczególnie dal ET22. O 07 pisałem i wreszcie w tamtym roku ktoś się za to zabrał, chyba Winger. W DEVS albo w BETATESTARACH kiedyś napisałem długą litaniję.