Autor Wątek:  Pomysły na rozwój exe  (Przeczytany 3400 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1306
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 817
Odp: Pomysły na rozwój exe
« Odpowiedź #30 dnia: 30 Stycznia 2023, 19:46:46 »
Należałoby zacząć od implementacji ustawiania słupów teletechnicznych i energetycznych.
Ogłoszenie: Jeśli umiesz programować w C++, masz dużo wolnego czasu i chciałbyś pomóc w refactoringu kodu MaSzyny, napisz do mnie PW. Każdy, kto potrafi pomóc jest mile widziany!

Offline gw47

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Pomysły na rozwój exe
« Odpowiedź #31 dnia: 30 Stycznia 2023, 20:42:28 »
AI i ciężkie, długie ładowne brutta. Już kiedyś sygnalizowałem problem, dziś dla testu puściłem na torze doświadczalnym ET41+35x622Za,  3700 Ton, 600 metrów. Rozruch ze "sprężynowaniem" ale całe kółko TD jamnik dał radę. Problem pojawił się gdy zatrzymał się na S1 przed żeberkiem, po podaniu semafora i rozjazdu na bok ET41 wciągnęła połowę składu i nagle AI zdecydowało żeby dać nastawnik na zero i skład został rozerwany, dodam jeszcze że WS-a nie wywaliło ani nie została przekroczona prędkość jazdy. Podobne sytuacje przy ciężkich pociągach obserwowałem na kaliskiej gdzie dodatkowo obecne mogą być "dziury" w scenerii oraz spore wahania napięcia w sieci trakcyjnej. Na innych sceneriach nie zaobserwowałem podobnego problemu ponieważ większość z nich jak np. L053 ma "kolejkowe" składy towarowe wynikające ze zbyt krótkich torów stacyjnych które to nie pozwalają na zestawienie dłuższych pociągów, adekwatnych do mocy i możliwości lokomotyw np. ET41/42, E6ACT, TRAXX itd. Obserwując zachowania AI domyślam się że wirtualny mechanik zbyt raptownie operuje nastawnikiem oraz kranem hamulca choć w mniejszym stopniu, co daje ww. efekt sprężynowania i w rezultacie rozerwanie pociągu.  Zauważone na czystej paczce 22.11 i wcześniejszych.
Drugi mój pomysł dotyczący największej bolączki MaSzyny - scenerii. Ciekawym rozwiązaniem byłoby stworzenie jakiegoś edytora scenariuszy w oparciu o exe, podobnie jak edytor pod F11. Na dzień dzisiejszy możemy wyświetlać nazwę toru, semaforów, rozjazdu itd. Wskaźników już nie, eventów przypisanych do toru także. Coś co moim zdaniem byłoby pomocne to np. edytor/generator eventów/scenariuszy w oparciu o fizyczne "kliknięcie" lub zaznaczenie na scenerii szlaku/drogi przebiegu, nadając pociągom flagę braną chociażby z rozkładu jazdy (za pomocą event whois) opracowując tym samym we wstępnie zdefiniowanej logice dyżurnego ruchu czy towarowy puszcza pośpiecha czy może się doturlać do następnej stacji. W skrócie LCS w MaSzynie, tworzenie scenariuszy za pomocą exe a nie notatnika. Domyślam się że jest to projekt kategorii science-fiction i sam przedstawiłem to dość chaotycznie ale taka idea jest moim zdaniem ciekawa.
Na koniec tego przydługiego posta dodam że od ponad 15 lat jeżdżę w MaSzynie (z przerwami), przez ten czas nastąpił gigantyczny progres projektu dzięki pracy wielu osób, niestety w porównaniu do ilości, ciągle podnoszonej jakości taboru i możliwości exe borykamy się z problemem który ktoś trafnie nazwał "mamy czym jeździć, nie mamy po czym", stąd pomysł na edytor scenariuszy.
Z mojej strony pozdrawiam i dziękuję wszystkim osobom które przyczyniają się do rozwoju MaSzyny, podziękowania również dla @jakubg1 za otwarcie tematu nad rozwojem projektu, chęć do pracy nad exe i wysłuchanie naszych "gorzkich żali".

Offline Kolej w Polsce

  • Wiadomości: 448
  • Potrzymaj mi piwo
    • Zobacz profil
    • pornhub.com
  • Otrzymane polubienia: 645
Odp: Pomysły na rozwój exe
« Odpowiedź #32 dnia: 30 Stycznia 2023, 23:41:24 »
Jakubku zgłaszam że styrta sie pali fajnie by było jakby edytor w exe drutował słupy :3
Słupy Robię.
Lista projektów KejWuPe(głównie słupky)

Ugułem śmiszny deweloper XDD

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 926
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 690
Odp: Pomysły na rozwój exe
« Odpowiedź #33 dnia: 31 Stycznia 2023, 07:46:04 »
c.d. przemyśleń przy okazji projektowania systemu osprzetu rozjazdowego:
- możliwość wycięcia trapezowego zagłębienia w podsypce na zadanej odległości od P1, z parametrami głębokości oraz szerokości góry i dołu wycięcia. Wszelkie detale w stylu spon iglicowych czy też prętów nastawczych dużo na tym zyskają, bo nie będą się topić w tłuczniu.
- w edytorze możliwość przyciągania obiektu do toru (z uwzględnieniem odsunięcia od jego osi) oraz możliwość przesuwania go wzdłuż toru.
- naprawa błędów animacji (przeskok pod koniec)
- możliwość skalowania wstawionych modeli
« Ostatnia zmiana: 31 Stycznia 2023, 13:05:26 wysłana przez Balaclava »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1306
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 817
Odp: Pomysły na rozwój exe
« Odpowiedź #34 dnia: 01 Lutego 2023, 03:08:36 »
Poszperałem trochę w kodzie exe i szczerze - już mi przeszło. Według mnie ten codebase jest nie do odratowania. Chyba że przebrnie przez niego grupa doświadczonych programistów za kilkanaście tysięcy złotych.

Wątek póki co zamykam. Nie wyrzucać, bo wciąż jest to sporo idei zebranych w jedno miejsce.

Sorry za narobienie smaku i nadziei, jednak muszę skapitulować. Żeby w ogóle się za to zabrać, musiałbym w zasadzie rzucić wszystko. Pracę i wszystkie inne projekty. Z drugiej strony, nigdzie nie obiecałem że na pewno podejmę się tego tematu.
« Ostatnia zmiana: 01 Lutego 2023, 03:12:42 wysłana przez jakubg1 »
Ogłoszenie: Jeśli umiesz programować w C++, masz dużo wolnego czasu i chciałbyś pomóc w refactoringu kodu MaSzyny, napisz do mnie PW. Każdy, kto potrafi pomóc jest mile widziany!

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1306
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 817
Odp: Pomysły na rozwój exe
« Odpowiedź #35 dnia: 08 Lutego 2023, 20:09:49 »
Ten pan post wyżej pieprzy...

W każdym razie, opublikowałem na GitHubie zaczątki refactoringu. Już trochę grubych commitów wleciało, ale sporo jeszcze przede mną. Chciałbym jednak zapytać doświadczonych osób, a w szczególności tych, którzy nad exe w ostatnich latach pracowały, jakie były zamysły (jest sporo kodu nazwanego legacy/deprecated a nigdy następcy się nie doczekały) i jaką konwencję by preferowały. Mam nadzieję, że zapał nie ostygnie zbyt szybko. Na razie mam mniej więcej pojęcie jak wygląda ogólna struktura kodu symka. Można zerknąć na historię commitów.

Link: https://github.com/jakubg1/maszyna
Kod jakby co jest w 100% kompilowalny i działa tak jak dotychczas, z paroma zmianami, które są tymczasowe.
« Ostatnia zmiana: 08 Lutego 2023, 20:11:42 wysłana przez jakubg1 »
Ogłoszenie: Jeśli umiesz programować w C++, masz dużo wolnego czasu i chciałbyś pomóc w refactoringu kodu MaSzyny, napisz do mnie PW. Każdy, kto potrafi pomóc jest mile widziany!

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 1012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 765
Odp: Pomysły na rozwój exe
« Odpowiedź #36 dnia: 18 Lutego 2023, 16:15:29 »
Sama zmiana nazw dla samej zmiany nazw, raczej mnie martwi. Polecam robić bardziej zlokalizowane commity, np. dodanie nowego ficzera, lub kompleksowy refactoring wybranego modułu (nie tylko zmiany nazw), a nie zaczynać od zmian nazw rozrzuconych po całym projekcie. Łatwiej wtedy przeanalizować takie zmiany, i nie generuje aż tylu niepotrzebnych problemów przy mergowaniu.