Autor Wątek:  Projekt Podlasie '05  (Przeczytany 10816 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 321
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 86
Projekt Podlasie '05
« dnia: 27 Czerwca 2022, 20:17:29 »
Witam wszystkich,
Jako że niedawno stuknęła mi 15 rocznica rejestracji na forum (niektórzy pewnie pamiętają moje dawne poczynania w zakresie scenerii) i wypadałoby wrócić do świata żywych, postanowiłem zaprezentować nad czym aktualnie pracuję. Będzie to również dla mnie motywacja do regularnego prezentowania postępów prac. Tematem opracowania są realne linie kolejowe:
  • D29-55 (część dawnej 34): Sokołów Podlaski – Siedlce (km 90,000 – 119,862)
  • D29-31: odcinek Siedlce – Hajnówka (km 0,000 – 122,000)
  • D29-520: łącznica Doły – Ujrzanów (km 0,000 – 1,227)
Z natury rzeczy, odwzorowaniem został objęty również mały fragment linii nr 2 (km 90,000 – 97,700).

W aktualnym etapie uwzględnione zostały również układy torowe bocznic:
  • składu złomu w Sokołowie Podlaskim
  • cukrowni „Elżbietów” w Sokołowie Podlaskim
  • fabryki Solbet w Podnieśnie
  • Północnej Dzielnicy Przemysłowej w Siedlcach (Karo, Cargill itd.)
  • JW2523 w Siedlcach
  • Południowej Dzielnicy Przemysłowej w Siedlcach (Stalchemak, Mostostal itd.)
  • bazy tłucznia w Siedlcach
Okres odwzorowania obejmuje lata 2004 – 2006.

Całość projektu powstaje zgodnie z nowymi standardami, tj. w Rainsted oraz teren z NMT-1. Obecnie prace skupiają się na linii 55, stacji Siedlce, wyprowadzeniu linii w kierunku Mińska Maz. (kawałek za stację Siedlce), Łukowa (kawałek za podg. Doły) oraz Czeremchy (linia 31 km 0,000 – 4,700 – kawałek za pskp Ujrzanów). Ten zakres jest obecnie priorytetem i jest przewidziany do zakończenia w pierwszej kolejności. Równolegle oczywiście są (i będą) prowadzone prace nad torami linii 31 w kierunku Hajnówki oraz ich wypoziomowaniem. Z siecią trakcyjną na razie się wstrzymuję. Z tego co widziałem na mm to idzie nowe w tym zakresie a wolałbym dwa razy nie robić tej samej roboty.

Co jest zrobione:
  • linia 55 – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • linia 31 (km 0,000 – 4,700) – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • linia 2 (km 90,000 – 97,700) – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • łącznica 520 – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • bocznice – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
W kolejnych krokach profil pionowy zostanie przypisany do torów, zostaną zrobione łuki pionowe, zostaną poprawione napędy rozjazdów oraz będzie wstawiona sygnalizacja. Teren został już wstępnie przygotowany, ale jeszcze nie znalazł się na scenerii. Jestem aktualnie w trakcie przesiadki na nowy komputer i nową paczkę więc przynajmniej część z tych prac nieco się przesunie.

Chciałem jeszcze napisać trochę o historii linii i innych aspektach z nią związanych, ale myślę, że lepiej zrobił to kolega Paweł na swojej stronie poświęconej linii 34 (z której została wydzielona linia 55). Zainteresowanym ciekawą lekturą polecam więc stronę linia34.pl.
Generalnie linię 55 znam prawie jak własną kieszeń, posiadam również masę zdjęć (w tym na tekstury) oraz innych materiałów, ale gdyby ktoś posiadał jakieś zdjęcia lub materiały z tych rejonów (niekoniecznie z odwzorowywanego okresu) to chętnie przygarnę.
Jeżeli pojawiłyby się jakieś uwagi to z chęcią je przyjmę i rozważę.
Sm 42 driver

Offline Celuś

  • Wiadomości: 19
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 356
Odp: Projekt Podlasie '05
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Czerwca 2022, 21:09:46 »
Klapklaskklapklask, szampan i kwiaty za klejenie po bożemu i na porządnie. Jedyną uwagą jest brak obecności na budowa scenerii na mm, coby się wymieniać doświadczeniami, i się przydać do nowych poradników, no co 4 głowy to nie 3 ;).

Offline Pawel T.

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Projekt Podlasie '05
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Czerwca 2022, 20:41:42 »
Kamil super, że podjąłeś się tej roboty. Jakby co w następnym tygodniu wybieram się na objazd linii. Pisz to obfocę co ci potrzeba :)

Offline Preki

  • Wiadomości: 309
  • My name's not Shane, kid!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 42
Odp: Projekt Podlasie '05
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Czerwca 2022, 17:05:35 »
Jeśli chodzi o zdjęcia na tekstury obiektów z Siedlec to wiesz do kogo uderzać ;)
Życie to nie gra... to symulator.

Offline wisniaxv

  • Wiadomości: 50
  • Zamiast elektryki wolę dopalacze i naftę lotniczą
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Projekt Podlasie '05
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Czerwca 2022, 22:16:34 »
Dzień dobry.
Jak coś to jestem z Siedlec więc jak coś to mogę pomóc. Jakby było potrzeba jakieś foty czy coś to polecam stronkę na FB "Siedlecki Węzeł Kolejowy" gdzie jest spora ilość historycznych zdjęć.
Pozdrawiam,
wisniaxv
Pozdrawiam, życzę miłego dnia i smacznej kawusi
wisniaxv

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 321
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 86
Odp: Projekt Podlasie '05
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Grudnia 2022, 18:03:43 »
Cześć, idą święta więc trzeba nieco odkurzyć wątek :) Projekt oczywiście nie umarł tylko ciągle się rozwija. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami zostały ułożone tory na linii 31 do samej Hajnówki (doszło 8 nowych stacji: Mordy, Niemojki, Platerów, Siemiatycze, Nurzec, Czeremcha, Witowo, Hajnówka). Na linii 55 i na stacji Siedlce została dodana sygnalizacja, ukresy i część wskaźników. Cała linia 55 została wypoziomowana zgodnie z wcześniej wprowadzonym profilem pionowym.

Kolejne prace w kontekście linii 55 skupią się na optymalizacji i dodaniu terenu, natomiast na linii 31 prace będą obejmować profil pionowy i wypoziomowanie torów.

Krótki opis załączonych screenów:
mapa22 – mapa całego projektu
Siedlce1 – st. Siedlce, widok z części pasażerskiej w kierunku Łukowa/Czeremchy
Siedlce2 – st. Siedlce, widok z części pasażerskiej w kierunku Mińska Maz.
Sokolow1 – st. Sokołów Podl., widok w kierunku Siedlec

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 321
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 86
Odp: Projekt Podlasie '05
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Października 2023, 21:36:47 »
Wątek się nieco zakurzył ale to nie znaczy, że prace stanęły. Ostatnimi czasy niezbyt szybko się posuwały do przodu ale teraz powinny nieco przyspieszyć. Nie mniej, udało się skończyć teren pod całą linię 55 oraz stację Siedlce wraz z przyległymi wyjazdami. W niektórych miejscach trzeba jeszcze skorygować niwelety torów bo wchodzą w teren ale są to niewielkie korekty wysokości.

Kolejne prace na linii 55 skupią się na wspomnianej poprawce wysokości niwelet, dodaniu dróg oraz ich wypoziomowaniu.

Poniżej załączam screeny terenu:
1SP - st. Sokołów Podlaski, wyjazd w stronę Siedlec
2BP - szlak Sokołów Podlaski - Siedlce, widok na przejazd w ciągu DK63
3SL - wjazd do Siedlec od strony Sokołowa Podlaskiego, po prawej wykop, w którym biegł drugi tor (obecnie biegnie tędy obwodnica Siedlec)
4SL - st. Siedlce, wyjazd w kierunku Warszawy, na pierwszym planie wiadukt "garwoliński", po lewej wykop, w którym biegł drugi tor do Sokołowa
5SL - st. Siedlce, wyjazd w kierunku Łukowa/Czeremchy
6DLU - podg. Doły (Ujrzanów), widok w kierunku Siedlec, w lewo, na wiadukt nad linią 2, odbija nieistniejący dzisiaj drugi tor
7DLU - podg. Doły (Ujrzanów), widok w kierunku Siedlec (szersza perspektywa), w lewo odbija łącznica 520 w kierunku podg. Doły na linii 2

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 515
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1535
Odp: Projekt Podlasie '05
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Października 2023, 22:06:42 »
Wszystko wygląda gituwa, widać że sceneria standardem dorówna takim projektom jak Nowa L61 czy Galicja, nie mniej u Ciebie, w oczy rzuca się za duży kafel tekstury trawy. Na moich trasach ma wymiar 7x7m, i według mojej opinii daje to najlepszy efekt. Fajnie, że zostawiasz w terenie takie ciekawostki jak starotorza, a nie skupiasz się wyłącznie na tym co potrzebne do funkcjonowania obecnie istniejących linii :) Z ciekawości, ile waży teren i ile kilometrów obejmuje?
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 321
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 86
Odp: Projekt Podlasie '05
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Października 2023, 20:14:28 »
Cieszę się, że udaje mi się spełniać obecne standardy, taki był właśnie cel :) Na kafel tekstury trawy nie zwracałem większej uwagi, zrobiłem go obecnie bardziej na oko ponieważ zakładam, że nie był to ostatni eksport tego terenu do symulatora i będą jakieś zmiany np. po wpasowaniu mostów, wiaduktów czy dróg. Z ciekawości sprawdziłem jaki jest obecnie wymiar kafla tekstury terenu i wychodzi 24,1 x 38,5 m. To jest bez problemu do zmiany przy kolejnym eksporcie. Teren obejmuje aktualnie ok. 40 km. Jeśli chodzi o jego wagę to plik scm waży aktualnie 533 MB a model ma 2 153 011 trójkątów. Trochę się niestety biję sam ze sobą i moim zamiłowaniem do detalu jeżeli chodzi o optymalizację terenu i w efekcie na ten moment osiągnąłem taki rezultat :)

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6281
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2203
Odp: Projekt Podlasie '05
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Października 2023, 20:37:21 »
Tutaj https://eu07.pl/forum/index.php/topic,33164.msg538485.html#msg538485 jest link do tabelki z sugerowanym rozmiarem kafla dla danego materiału.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 515
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1535
Odp: Projekt Podlasie '05
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Października 2023, 20:37:58 »
533MB za 40km to jest, bardzo dobry wynik. Bieszczadzki Zagórz waży koło 200-300MB, a obejmuje w najlepszej opcji z 10km, także wynik bardzo spoko. Jeżeli ilością detalu Tobie odpowiada, to tak musi zostać :)
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline Toprus

  • Deweloper
  • Wiadomości: 236
  • peprus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 634
Odp: Projekt Podlasie '05
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Października 2023, 20:52:17 »
Teren podlasia jest raczej mniej urozmaicony od podkarpackiego, więc trójkąty dużo łatwiej oszczędzić na w pełni płaskich pola. Pewnie stąd wynika lepsza wydajność.
"Jestem ToPrusem i nic co pruskie nie jest mi obce." - Terencjusz

Obiekty statyczne i dekoracje dla scenerii <3

Offline Celuś

  • Wiadomości: 19
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 356
Odp: Projekt Podlasie '05
« Odpowiedź #12 dnia: 18 Października 2023, 10:37:13 »
Wskrzeszasz wiarę w zranionym serduszku. Wygląda to bardzo ładnie i czysto, życzę pokładów wytrwałości w pracach.

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 321
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 86
Odp: Projekt Podlasie '05
« Odpowiedź #13 dnia: 01 Grudnia 2024, 22:33:48 »
Trzeba znowu odkurzyć wątek :) W ostatnim czasie wykonałem korektę niwelet na linii 55, w Siedlcach i na okolicznych bocznicach. Jak widać na załączonych screenach, tory były nieco zagłębione w teren. Zebrałem więc punkty z terenu w symulatorze i dokonałem korekty profili pionowych.
W zakresie niwelety linii 55:
- maksymalna korekta wysokości załomu w górę wynosiła 0,778 m,
- minimalna korekta wysokości załomu w górę wynosiła 0,012 m,
- maksymalna korekta wysokości załomu w dół wynosiła -0,112 m,
- minimalna korekta wysokości załomu w dół wynosiła -0,033 m.
Dodatkowo, oprócz niwelety linii 55, zostały skorygowane niwelety linii 2 oraz 31 (tor 1C, 2C). Oprócz tego korekty objęły 13 niwelet bocznic o łącznej długości 12,7 km.

Niżej załączam screeny z efektów prac:
55_korekta – profil linii 55 istniejący i skorygowany
2_korekta – profil linii 2 istniejący i skorygowany
1_przed, 1_po – łącznica 520, widok od strony Ujrzanowa, przed i po korekcie profilu
2_przed, 2_po – wjazd do Siedlec od strony Sokołowa przed i po korekcie profilu
3_przed, 3_po – stacja Podnieśno, widok w kierunku Sokołowa, przed i po korekcie profilu