Witam wszystkich,
Jako że niedawno stuknęła mi 15 rocznica rejestracji na forum (niektórzy pewnie pamiętają moje dawne poczynania w zakresie scenerii) i wypadałoby wrócić do świata żywych, postanowiłem zaprezentować nad czym aktualnie pracuję. Będzie to również dla mnie motywacja do regularnego prezentowania postępów prac. Tematem opracowania są realne linie kolejowe:
- D29-55 (część dawnej 34): Sokołów Podlaski – Siedlce (km 90,000 – 119,862)
- D29-31: odcinek Siedlce – Hajnówka (km 0,000 – 122,000)
- D29-520: łącznica Doły – Ujrzanów (km 0,000 – 1,227)
Z natury rzeczy, odwzorowaniem został objęty również mały fragment linii nr 2 (km 90,000 – 97,700).
W aktualnym etapie uwzględnione zostały również układy torowe bocznic:
- składu złomu w Sokołowie Podlaskim
- cukrowni „Elżbietów” w Sokołowie Podlaskim
- fabryki Solbet w Podnieśnie
- Północnej Dzielnicy Przemysłowej w Siedlcach (Karo, Cargill itd.)
- JW2523 w Siedlcach
- Południowej Dzielnicy Przemysłowej w Siedlcach (Stalchemak, Mostostal itd.)
- bazy tłucznia w Siedlcach
Okres odwzorowania obejmuje lata 2004 – 2006.
Całość projektu powstaje zgodnie z nowymi standardami, tj. w Rainsted oraz teren z NMT-1. Obecnie prace skupiają się na linii 55, stacji Siedlce, wyprowadzeniu linii w kierunku Mińska Maz. (kawałek za stację Siedlce), Łukowa (kawałek za podg. Doły) oraz Czeremchy (linia 31 km 0,000 – 4,700 – kawałek za pskp Ujrzanów). Ten zakres jest obecnie priorytetem i jest przewidziany do zakończenia w pierwszej kolejności. Równolegle oczywiście są (i będą) prowadzone prace nad torami linii 31 w kierunku Hajnówki oraz ich wypoziomowaniem. Z siecią trakcyjną na razie się wstrzymuję. Z tego co widziałem na mm to idzie nowe w tym zakresie a wolałbym dwa razy nie robić tej samej roboty.
Co jest zrobione:
- linia 55 – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
- linia 31 (km 0,000 – 4,700) – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
- linia 2 (km 90,000 – 97,700) – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
- łącznica 520 – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
- bocznice – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
W kolejnych krokach profil pionowy zostanie przypisany do torów, zostaną zrobione łuki pionowe, zostaną poprawione napędy rozjazdów oraz będzie wstawiona sygnalizacja. Teren został już wstępnie przygotowany, ale jeszcze nie znalazł się na scenerii. Jestem aktualnie w trakcie przesiadki na nowy komputer i nową paczkę więc przynajmniej część z tych prac nieco się przesunie.
Chciałem jeszcze napisać trochę o historii linii i innych aspektach z nią związanych, ale myślę, że lepiej zrobił to kolega Paweł na swojej stronie poświęconej linii 34 (z której została wydzielona linia 55). Zainteresowanym ciekawą lekturą polecam więc stronę
linia34.pl.
Generalnie linię 55 znam prawie jak własną kieszeń, posiadam również masę zdjęć (w tym na tekstury) oraz innych materiałów, ale gdyby ktoś posiadał jakieś zdjęcia lub materiały z tych rejonów (niekoniecznie z odwzorowywanego okresu) to chętnie przygarnę.
Jeżeli pojawiłyby się jakieś uwagi to z chęcią je przyjmę i rozważę.
Sm 42 driver