Autor Wątek:  Edytorski koncert życzeń  (Przeczytany 6988 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Edytorski koncert życzeń
« dnia: 05 Marca 2022, 18:45:20 »
Ponieważ skrypty do modeli są już jako-tako bezawaryjne to nieuchronnie zbliża się czas żeby wziąć się porządnie za skrypty do edycji scenerii.
Ponieważ moje doświadczenia z innymi symulatorami które posiadają edytor są totalnie zerowe, to nie orientuje się w tym, jakie metodologie są stosowane i jaka idea stoi za ichniejszymi narzędziami edycyjnymi.
Proszę w wątku napisać jak wyobrażacie sobie edycję scenerii w aspektach:
- terenu
- torów
- zalesiania
- sadzenia trawy

Mile widziane przykłady, np. filmy z edytorów trainza czy innych (niekoniecznie nawet kolejowych).

Od razu zaznaczę że w założeniach edytor ma być na tyle What You See Is What You Get na ile technicznie pozwoli Blender. Bawiąc się tematem rok temu wyszło na to, że całkiem dużo z tej cytrynki można wycisnąć.





Pozdrawiam i liczę na duży odzew, bo scenerie to bezdyskusyjnie najmniej przyjazny aspekt rozwoju symulatora.
« Ostatnia zmiana: 05 Marca 2022, 18:58:37 wysłana przez Balaclava »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Celuś

  • Wiadomości: 19
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 356
Odp: Edytorski koncert życzeń
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Marca 2022, 18:52:40 »
Koncert życzeń, część 1.
Myślę że należy działać w kierunku jak największego ułatwienia pracy z NMT. Z usprawnień, to przychodzi mi do głowy forma automatycznego dopasowywania kwadratów do siebie i torów (po widocznych zarysach nasypów/przekopów?). Na pewno usprawnienie poprawiania terenu pod torami (czasami ze względu na błędy w poziomowaniu, bądź utratę jakości terenu na skutek optymalizacji miejscami lewituje/tonie). Ja osobiście widziałabym to, jako narzędzie do generowania przekrojów poprzecznych od torów, które następnie automatycznie zaszywało się do terenu. Bardzo ułatwiłoby to pracę.

Koncert życzeń, część 2.
Drogi. Układanie w rainstedzie jest zbyt czasochłonne, i nie przyjemne. Kładzenie w miarę możliwości w formie spline. To samo chodniki, płotki.

Koncert życzeń, część 3.
Informacja o oddaleniu obiektu/elementu edytowanego obiektu od osi najbliższego toru. Pomoże przy zachowywaniu 15m na liniach zmodernizowanych, pomoże przy kładzeniu obiektów blisko torów, pomoże przy modelowaniu costumowych modeli peronów.

Koncert życzeń, część 4.
Narzędzie do zaznaczania mesha terenu w zależności od osi toru, a o ile możliwe, od razu decimejtowania.
« Ostatnia zmiana: 05 Marca 2022, 19:30:47 wysłana przez Celuś »

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 545
Odp: Edytorski koncert życzeń
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Marca 2022, 19:07:19 »
Ja powiem w skrócie: edytor ma być prosty i przyjazny w obsłudze. A skoro życzysz sobie wishlistę, to proszę Bardzo:
1) Po położeniu torów w Rainsted, możliwość wczytywania położonych torów z Rainsted;
2) definiowania gdzie urywa się teren  (np 1 km w bok od toru);
3) Możliwość save-owania postępów na scenerii i łatwego przywracania postępu;
4) Możliwość definiowania długości żądanej podsypki, że np od km 1+000 do km 1+549 jest podsypka nowo ułożonego toru a np od km 10+539 do 11+342 jest podsypka toru zdezelowanego po którym jest ograniczenie do "30";
5) Możliwość prostego definiowania szerokości i długości pola ze zbożami;
6) Możliwość prostego kładzenia dróg i chodników - w tym również zatok autobusowych;
7) Możliwość prostego definiowania postojów na przystankach pomiędzy W4. Jak dla mnie to mało osób wie i mało osób się chce tym podzielić jak to robić w notatniku;
8) Skoro mamy drogi i zatoki autobusowe - możliwość definiowania tras przejazdów samochodów, żeby nie trzeba było się bawić wpisami w notatniku;
9) Możliwość tworzenia prostych scenariuszy;
10) Możliwość zmieniania w obiektach tabliczek z nazwami w programie bez wpisywania tego w includach czy gdzie się tam to robi;
11) Możliwość łatwego przypisywania torów do semaforów;
12) Możliwość łatwego eksportu gotowej scenerii do MaSzyny.
Jak przyjdzie mi coś do głowy, będę dopisywał.

Offline Toprus

  • Deweloper
  • Wiadomości: 235
  • peprus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 618
Odp: Edytorski koncert życzeń
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Marca 2022, 19:09:56 »
Od siebie dorzucam najupierdliwszy aspekt zabawy, z którym dane mi było się zmierzyć - poziomowanie dróg i torów. Nie oczekuję czegoś w stylu guzika "dociągnij wszystkie ulice/tory do ziemi", ale może przynajmniej opcję ciągnięcia punktu styku dwóch linii w taki sposób, żeby nie powstawały załamania na tymże styku (co widać na załączonym w pierwszym poście filmie). Niesamowicie usprawniłoby to pracę, bo poziomowanie (zwłaszcza dróg, bo jednak przy torach system niwelet dostaje bonusowe punkty za precyzję) jest moim zdaniem najbardziej czasochłonnym i najmniej idiotoodpornym elementem zabawy z samym Rainstedem.
Taki system, który właśnie opisuję, pamiętam z Trainza 2004. Tam robienie różnych scenerii było samą przyjemnością ;).
"Jestem ToPrusem i nic co pruskie nie jest mi obce." - Terencjusz

Obiekty statyczne i dekoracje dla scenerii <3

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 512
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1527
Odp: Edytorski koncert życzeń
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Marca 2022, 19:14:36 »
Na początek proponował bym skupić się jedynie na kwestii drobnej edycji dróg. Od torów jest Rainsted i wątpię że blenderze położymy coś równie zgodnego z rzeczywistością i wszelkimi normami. Za to o wiele bardziej przydatna była by obsługa kładzenia skrzyżowań drogowych i edycji dróg. Rainsted jest pod tym względem czasochłonny, a i niekiedy człowiek się męczy godzinę ze 100m drogi bo niema podglądu na żywo.

Następnie zajął bym się terenem i kwestią dopasowywania podtorza do wypoziomowanych już torów. Samo generowanie nasypów/wykopów mnie jakoś nie przekonuje, chociaż to wszystko jest do przedyskutowania. Co do ustawiania kwadratów - to na 100% można precyzyjnie wyliczyć, kwestia jest taka, żeby skrypty czytały przesunięcie torów z nagłówka pliku wygenerowanego przez Rainsteda i potem elegancko przeliczyć punkt środkowy kwadratu NMT.

W kolejnym rzucie należało by ogarnąć kwestie rozwieszania sieci. Rainsted może i ładnie sobie z tym radzi na obecnych manelach, ale jak bedziemy mieli nową sieć, to nie wyobrażam sobie pasować tego wszystkiego bez podglądu w czasie rzeczywistym.

Nie wiem na jakim etapie jest podkład z map satelitarnych, ale to by się przydało mocno do "malowania" terenu czy odtwarzania peronów, lub innych rozległych obiektów dedykowanych.. Co do usprawnień zalesiania i zatrawiania, się nie wypowiem.
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1170
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 778
Odp: Edytorski koncert życzeń
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Marca 2022, 21:17:56 »
Przydałaby się zakładka dla trybu normalnego i developerskiego, gdzie w jednej zakładce mielibyśmy jakieś podstawowe rzeczy potrzebne tylko do zbudowania podstawowej scenerii typu TD, a w wersji zaawansowanej już bardziej skomplikowane atrakcje. Chodzi o to, żeby szary użytkownik miał rozdzielone rzeczy tak, że jak wejdzie w edytor to żeby się nie przestraszył że znów będzie trzeba męczyć się z jakimiś pierdołami żeby wyeksportował sobie scenerie. Ewentualnie kilka zakładek gdzie mielibyśmy to wszystko ładnie opisane, na przykład gdzie zakładka zalesianie, no to rzeczy do zalesiania, typu drzewka, zmniejszanie, powiększanie itd. gdzie drogi to rzeczy to dróg, gdzie sceneria to rzeczy do budowania scenerii.
« Ostatnia zmiana: 05 Marca 2022, 21:21:37 wysłana przez fuji8 »
"Rzeczy niemożliwe wykonujemy natychmiast, cuda zajmują nam nieco więcej czasu"

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6264
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2181
Odp: Edytorski koncert życzeń
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Marca 2022, 12:04:09 »
Przydałoby się wg mnie:
  • Automatyczne przyciąganie do końcówki toru na który się kliknie. Najlepiej nie tylko w planie, ale też profilu.
  • Możliwość definiowania parametrów wstawionego toru (długość, promień łuku poziomego/pionowego) coś jak w 3DS.
« Ostatnia zmiana: 06 Marca 2022, 12:06:47 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline lololux

  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 22
Odp: Edytorski koncert życzeń
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Marca 2022, 12:42:32 »
Na wishlistę poruszę temat stawiania torów, dróg, ścieżek itp. , oraz ogólny zamysł otoczenia     Według mnie dla mniej wtajemniczonych ludzi którzy wciąż chcą spróbować coś stworzyć lecz w mniej zaawansowany sposób, proponuje w trybie edytora (F11) zakładkę "Tory, drogi, ścieżki itp." gdzie przechodząc do głównego tematu - możliwość stawiania takich obiektów jak. np. stawianie torów w Transport Fever 2, czy w Trainz. Czyli bardziej otwarte stawianie torów, lecz oczywiście bardziej zaawansowany jeśli chodzi o dokładność przepisów oraz z ograniczeniami. We wcześniej przedstawionych grach Takim sposobem bardzo przyjemnie mi się tworzyło różne scenerie, oraz jeśli się zna kryteria "realistyczności" wcale nie wyglądały jak raki, czy komiczne twory. Myślę że ułatwiłoby to prace oraz więcej osób by mogło spróbować swoich sił, może nawet skutecznie :)
A gdybyśmy skończyli robić torowisko, oraz otoczenie to myślę że również ułatwiającą pracę ficzerem mógłby być samodzielny zapis, bardziej prosty w stosunku do zapisywania wszystkich obiektów, czy torów które postawiliśmy, tak samo z edytowaniem oficjalnych już scenerii.
« Ostatnia zmiana: 06 Marca 2022, 13:33:56 wysłana przez lololux »

Offline Celuś

  • Wiadomości: 19
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 356
Odp: Edytorski koncert życzeń
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Marca 2022, 13:20:49 »
Tory w formie spline to pomysł pomylony, bo nie daje to absolutnie żadnej gwarancji poprawności geometrii. Według mnie, hybryda Td2+rainsted - tory w kawałkach, funkcje zaczerpnięte z obu edytorów dałyby bardzo dobry wynik pomiędzy dokładnością a intuicyjnością.

Offline lololux

  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 22
Odp: Edytorski koncert życzeń
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Marca 2022, 13:52:49 »
Myślę że przy stawianiu torów w formie spline można by było pokazać wszyskie zależności które jakkolwiek by na poprawność geometri wpływały, lub wybrać automatyczne dopasowanie względem tego, na jakim poziomie równym, lub innym chcemy postawić owe tory. Alternatywą mógło by być rozwiązanie fuji8, czyli oddzielenie trybów, bądź pomysłów w dwóch zakładkach tryóbw. Ale napewno hybryda TD2 i Rainsted też nie jest najgorszym pomysłem :)

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1590
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1248
Odp: Edytorski koncert życzeń
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Marca 2022, 14:19:36 »
Swego czasu układałem tory w formie spline w Trainzie i szczerze jest to faktycznie zbyt dowolne. Do utrzymywania odpowiedniej odległości między torami, do tworzenia wymiarowych łuków i rozjazdów trzeba wstawić szablon, skonfigurować go, ustawić go w pożądane miejsce a następnie dostawić tory poprzez wpasowanie się co do piksela kursorem myszy. Na dłuższą metę jest to frustrujące i moim zdaniem powinny być po prostu szablony najpopularniejszych rozjazdów. Fajna byłaby możliwość tworzenia łuków ze skrzyżowań torów - na przykład jeżeli chcemy zrobić przejście rozjazdowe między dwoma równolegle biegnącymi torami [1], to najpierw wstawiamy jeden rozjazd z szablonu (powiedzmy 1:9 R190) [2], następnie przedłużamy drugi tor oraz tor odchodzący od pierwszego rozjazdu tak, aby się przecięły [3], a następnie w punkcie przecięcia generujemy łuk łączący oba tory z zadanym promieniem (190m) [4], następnie usuwamy nadmiarowe odcinki [5] i mamy idealne przejście rozjazdowe [6]. Bez przeliczania długości wstawki rozjazdowej czy frustrującego wpasowywania się w piksel. Powyższy proces przedstawiłem na rysunku.

Poza tym, fajna by była możliwość "przyklejania" elementów, na przykład wysięgników do słupów trakcyjnych, czy zwisów bramek wraz z wysięgnikami do samych bramek, ale i jednocześnie elementów sieci trakcyjnej do torów, tak jak w TD2 czy chociażby w postaci obiektów typu przytorowe w Trainzie.
« Ostatnia zmiana: 06 Marca 2022, 14:21:44 wysłana przez jakubg1 »

Offline kawup

  • Deweloper
  • Wiadomości: 524
  • Jestem kryptogotkom
    • Zobacz profil
    • pornhub.com
  • Otrzymane polubienia: 842
Odp: Edytorski koncert życzeń
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Marca 2022, 14:29:02 »
Jeszcze mam pytanie, czy dało by się dodać do edytora w blenderze opcji automatycznego drutowania słupów energetycznych i telefonicznych, a później eksportu ich do osobnego pliku ?
on se klepie modele za darmo dla pana od toruw, a jak nie klepie modeluw to kradnie co popadnie
Zbieram na bułke dej pan złocisza

Offline jakisrandomowynoob

  • Betatester
  • Wiadomości: 205
  • (zachodnio)niemieckie SZT <3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 181
Odp: Edytorski koncert życzeń
« Odpowiedź #12 dnia: 06 Marca 2022, 14:55:44 »
Ja najchętniej bym przytulił wstawianie i edytowanie dróg i placy, ogólnie rzeczy, których w edytorze nie da się zrobić a robienie w notatniku lub Rainstedzie jest po prostu upierdliwe.
Zadziwiające jest, ile rzeczy w plikach MaSzyny można zmienić korzystając tylko z notatnika.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Edytorski koncert życzeń
« Odpowiedź #13 dnia: 06 Marca 2022, 16:59:35 »
Jeszcze mam pytanie, czy dało by się dodać do edytora w blenderze opcji automatycznego drutowania słupów energetycznych i telefonicznych, a później eksportu ich do osobnego pliku ?

Da
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6264
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2181
Odp: Edytorski koncert życzeń
« Odpowiedź #14 dnia: 06 Marca 2022, 17:23:44 »
Tylko wtedy trzeba by przerobić skrypty dla słupów, żeby były punkty przed i za słupem, żeby już nie było kombinowania. :)
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline kolejarz2009

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 78
Odp: Edytorski koncert życzeń
« Odpowiedź #15 dnia: 06 Marca 2022, 19:27:49 »
A mnie się marzy żeby było łatwo dodać podkładki z map innych niż Geoportal - sam bym się zabrał za zrobienie jakiejś trasy za granicą, a polski Geoportal jednak tam nie za bardzo pomaga.
Gdzieś był jakiś plugin do Blendy, tylko to mi zawsze wieszało kompa.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Edytorski koncert życzeń
« Odpowiedź #16 dnia: 09 Marca 2022, 00:59:08 »
- Pobieranie modeli budynków z Geoportalu i wstawianie ich z przyległym chodnikiem + teksturowanie ich randomowymi teksturami w zależności od rozmiaru budynku (bloki teksturą bloków etc.), ale do tego ostatniego chyba będzie nam potrzebne pogrupowanie tekstur względem rodzaju budynku.
- Zaznaczenie obszaru i randomowe usadzenie w nim drzew.
- Drogi z chodnikiem.

Jeśli powyższe zostało już gdzieś zaimplementowane, można potraktować post jako niebyły. ;)

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Edytorski koncert życzeń
« Odpowiedź #17 dnia: 09 Marca 2022, 07:47:30 »
- Pobieranie modeli budynków z Geoportalu

Mam pewne doświadczenia i powiem że proceduralne mapowanie tych surowych bryłek z geoportalu daje dość mizerne efekty. Lepszą opcją było by importowanie całych grup domków do blendera, gdzie poprawiamy pewne wady tych modeli (np. wyciągamy okapy na dachu, dodajemy jakieś pierdoły w stylu klimatyzatorów, balkonów) oraz teksturujemy je możliwie najmniejszą ilością tekstur - można porobić atlasy dla okien, dachów, fasad, klimatyzatorów, wedle uznania. Domkom blisko torów można dowalić więcej detalu, a tym trzecioplanowym nawet nie wstawiać okien ;) Potem eksport do zwykłego t3d z jakimś sensownym rozbiciem na mniejsze grupy i wstawianie na scenerię. Będzie po pierwsze ładniej, po drugie optymalniej.
Oczywiście w razie potrzeby mogę rozwinąć plugin do modeli o stosowne ułatwienia w tym aspekcie.

Reszta twoich propozycji sensowna i nawet już częściowo istniejąca w prototypie ;)
« Ostatnia zmiana: 09 Marca 2022, 08:24:52 wysłana przez Balaclava »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3930
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Edytorski koncert życzeń
« Odpowiedź #18 dnia: 09 Marca 2022, 11:27:20 »
No i jeśli dłubiesz przy zalesianiu, to możesz jeszcze machnąć antykolizyjny mechanizm np. zaznaczasz obszar do zalesiania a na tym obszarze są obiekty typu budynki itp, aby je omijał. Takie moje schizy automatyzacji :)

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Edytorski koncert życzeń
« Odpowiedź #19 dnia: 09 Marca 2022, 11:35:25 »
- Pobieranie modeli budynków z Geoportalu

Mam pewne doświadczenia i powiem że proceduralne mapowanie tych surowych bryłek z geoportalu daje dość mizerne efekty. Lepszą opcją było by importowanie całych grup domków do blendera, gdzie poprawiamy pewne wady tych modeli (np. wyciągamy okapy na dachu, dodajemy jakieś pierdoły w stylu klimatyzatorów, balkonów) oraz teksturujemy je możliwie najmniejszą ilością tekstur - można porobić atlasy dla okien, dachów, fasad, klimatyzatorów, wedle uznania. Domkom blisko torów można dowalić więcej detalu, a tym trzecioplanowym nawet nie wstawiać okien ;) Potem eksport do zwykłego t3d z jakimś sensownym rozbiciem na mniejsze grupy i wstawianie na scenerię. Będzie po pierwsze ładniej, po drugie optymalniej.
Oczywiście w razie potrzeby mogę rozwinąć plugin do modeli o stosowne ułatwienia w tym aspekcie.
Oczywiście, że takie randomowe i mało dokładne modele nie nadają się do oglądania z bliskiego dystansu, ale dla budynków (które nie są charakterystyczne dla danego miejsca) w oddali, które będą maskować granicę terenu/dodawać "życia" miejscom słabo widocznym z torów, ma to moim zdaniem sens. Dlatego przydałaby się tutaj opcja podobna do tej na podstawie której pobierane są kwadraty terenu - ustawiam zakres np. 1000m / 2000m i w odległości pomiędzy od 1000m do 2000m od torowiska pobierane są proste bryły budynków, które będą na swoim miejscu, zgodnie z rzeczywistością.

Offline Pitek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 298
    • Zobacz profil
    • [YT] Pitkowa Kolej
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Edytorski koncert życzeń
« Odpowiedź #20 dnia: 06 Kwietnia 2022, 13:24:24 »
Przede wszystkim całość do użytkowania musi być user-friendly, okrasić wszystko jakimś fajnym GUI, bo obecnie jest tutaj taka a nie inna ilość scenerii, gdyż zdecydowana większość odbija się od Rainsteda (w tym i ja).
-> Torowisko widzę jako hybryda Rainsteda z Trainzem czy chociażby TD2 - trzymamy parametry (co się da policzyć niech przelicza edytor a nie 10 plików w Excelu na przeliczanie przechyłek do prędkości itp.), ale układamy w zasadzie samą myszką, doklejamy elementy do siebie, wstawiamy ewentualnie gotowe łuki itp.
-> Rozjazdy również powinny być gotowym stałym modelem umożliwiającym połączenie się z istniejącymi torami.
-> Możliwość zmiany podsypek dla torowiska i rozjazdów. Można pomyśleć o np. krótkich fragmentach torów, które będą miejscem na przejście tekstury A w B itp. co by nie było takiego wyraźnego odcięcia tekstur jak to ma miejsce gdzie nie gdzie obecnie.
-> Nie wiem na ile to jest możliwe w MaSzynie odnośnie tekstur terenu, ale widzę pędzle do malowania tekstur, na wzór tych z Trainza.
-> Sam teren powinien doklejać się do utworzonego torowiska + możliwość generowania nasypów / rowów odwadniających wzdłuż linii.
-> Pędzle do roślinności + omijanie ew. budynków / torowiska itp. (z możliwością wyłączenia takiej funkcji).
-> Snapowanie elementów różnego rodzaju do torowiska / od torowiska w określonej odległości.
-> Snapowanie obiektów do siebie na wzajem, np. sieci trakcyjnej, wysięgników do słupów / bramek, płotów do płotów itp. coś na wzór Trainza,
-> Elementy sieci trakcyjnej powinny się też dostosowywać do siebie, np. obecnie wstawianie chociażby "żaby" w TD2 to jakiś żart, bo trzeba ręcznie co do piksela ustawiać i rotować + ręcznie robić podwieszenie izolatora.
-> Możliwość wstawienia pojazdu na szyny co by ew. móc podejrzeć czy sieć dobrze leży pod pantografem, albo czy coś nie wchodzi w skrajnię.
-> Możliwość wstawienia pojazdów z pozycji edytora, aby np. wagony były już obecne na scenerii po jej zapisaniu.
-> Dobrym bajerem byłoby wstawianie elementów pod eventy, jakieś boxy niewidzialne z poziomu rozgrywki, co ma się kiedy odpalić itp. coś jak w Trainz.

Offline kawup

  • Deweloper
  • Wiadomości: 524
  • Jestem kryptogotkom
    • Zobacz profil
    • pornhub.com
  • Otrzymane polubienia: 842
Odp: Edytorski koncert życzeń
« Odpowiedź #21 dnia: 06 Kwietnia 2022, 13:30:52 »
Jeszcze przyda się proceduralne wstawianie przejazdów kolejowych
on se klepie modele za darmo dla pana od toruw, a jak nie klepie modeluw to kradnie co popadnie
Zbieram na bułke dej pan złocisza

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Edytorski koncert życzeń
« Odpowiedź #22 dnia: 06 Kwietnia 2022, 15:01:07 »
Dziękuje za wszystkie złożone do tej pory propozycje. Co do niektórych propozycji, to może być trudno je zrealizować ze względu na to, że edytor powstaje w programie który nie został do takich celów stworzony i niestety ma parę ograniczeń technicznych, nie wszystko da się oskryptować, a jeśli się da, to niekoniecznie wyjdzie coś intuicyjnego, także proszę się z góry nie nastawiać że powstanie kombajn do wszystkiego (a przynajmniej nie od razu).

Mimo wszystko, nadal proszę o składanie propozycji, będę miał co robić na najbliższe lata.

Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6264
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2181
Odp: Edytorski koncert życzeń
« Odpowiedź #23 dnia: 06 Kwietnia 2022, 15:07:15 »
Może coś od siebie dodam. Może, żeby nie wymagać nie wiadomo czego, to propozycję ze wstawianiem loka załatwiłbym w inny sposób. Nie wiem jak w blenderze, ale w maxie jest opcja loft. Z 2 obiektów będących kształtem, można stworzyć bryłę o kształcie "ścieżki" jednego i przekroju o kształcie drugiego. Można by było dla wybranych torów generować sobie bryłę skrajni.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.