Ankieta

dało by się stworzyć? (Tak)
2 (50%)
dało by się stworzyć? (Nie)
2 (50%)

Głosów w sumie: 3

Autor Wątek:  Tryb wieloosobowy - MaSzyna  (Przeczytany 1945 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline PKPziom

  • Wiadomości: 6
  • Jak życie?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Tryb wieloosobowy - MaSzyna
« dnia: 27 Grudnia 2021, 15:38:26 »
Witam tak sobie pomyślałem że z pomocą mojego kuzyna chciałbym stworzyć serwer multiplayer do MaSzyny ale potrzebuje tu kilu informacji o plikach gry i czy dało by się zrobić serwer coś podobnego do TD2 ale z tą różnicą że zamiast czatu tekstowego byłby to czat głosowy. Ps szukam też chętnych do pomocy i wgl :/

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5257
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1634
Odp: Tryb wieloosobowy - MaSzyna
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Grudnia 2021, 15:41:45 »
Były próby jazdy na multi, z tego co pamiętam to była mowa do częstych utratach synchronizacji.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline PKPziom

  • Wiadomości: 6
  • Jak życie?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tryb wieloosobowy - MaSzyna
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Grudnia 2021, 15:46:49 »
Były próby jazdy na multi, z tego co pamiętam to była mowa do częstych utratach synchronizacji.

a dało by radę postawić ten serwer od nowa ???


Proszę stosować się do zasad języka polskiego i regulaminu forum.
Proszę poprawić oba posty.
Matek123
« Ostatnia zmiana: 27 Grudnia 2021, 15:51:32 wysłana przez matek123 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5257
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1634
Odp: Tryb wieloosobowy - MaSzyna
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Grudnia 2021, 15:47:56 »
Tu nie ma serwera. Jedna osoba zainteresowana stawia serwer, reszta się do niej podczepia. W readme jest co nieco napisane o tym. Tutaj jest mała instrukcja, co i jak. https://eu07.pl/theme/Maszyna/dokumentacja/readme.html#7,6
« Ostatnia zmiana: 27 Grudnia 2021, 15:50:27 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1125
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 566
Odp: Tryb wieloosobowy - MaSzyna
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Grudnia 2021, 15:51:16 »
Pomijając kwestie problemów z desynchronizacją oraz udostępnieniem serwera, serwer można otworzyć tylko na jednej określonej scenerii i z określoną pulą pojazdów. Nie można dodawać nowych i usuwać istniejących pojazdów (chyba że przez portale, ale to nie ma sensu). Nie ma możliwości sterowania stacją jako dyżurny ruchu ani automatyzacji sterowania w przypadku braku takowego (być może kiedyś moje skrypty, gdy powstaną, będzie można dostosować). Nie ma możliwości generowania i przydzielania nowych rozkładów jazdy. Wszystko to, a nawet więcej, sprawia, że jedynym sensownym odpaleniem serwera publicznego jest zorganizowanie sesji, i to tylko przy założeniu że wszystko przejdzie bezproblemowo. Jest więc jeszcze dużo problemów do rozwiązania żeby stworzyć sensowny serwer multiplayer, na którym wszyscy mogliby się bawić bez ograniczeń.

Offline PKPziom

  • Wiadomości: 6
  • Jak życie?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tryb wieloosobowy - MaSzyna
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Grudnia 2021, 16:14:36 »
Pomijając kwestie problemów z desynchronizacją oraz udostępnieniem serwera, serwer można otworzyć tylko na jednej określonej scenerii i z określoną pulą pojazdów. Nie można dodawać nowych i usuwać istniejących pojazdów (chyba że przez portale, ale to nie ma sensu). Nie ma możliwości sterowania stacją jako dyżurny ruchu ani automatyzacji sterowania w przypadku braku takowego (być może kiedyś moje skrypty, gdy powstaną, będzie można dostosować). Nie ma możliwości generowania i przydzielania nowych rozkładów jazdy. Wszystko to, a nawet więcej, sprawia, że jedynym sensownym odpaleniem serwera publicznego jest zorganizowanie sesji, i to tylko przy założeniu że wszystko przejdzie bezproblemowo. Jest więc jeszcze dużo problemów do rozwiązania żeby stworzyć sensowny serwer multiplayer, na którym wszyscy mogliby się bawić bez ograniczeń.

Czyli w dużym skrócie trzeba by było od nowa postawić pół symulatora żeby powstał dobry serwer a w zasadzie to silnik. Tak?


Prosiłem o stosowanie się do regulaminu.
+10
Matek123
« Ostatnia zmiana: 27 Grudnia 2021, 16:22:17 wysłana przez matek123 »

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1125
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 566
Odp: Tryb wieloosobowy - MaSzyna
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Grudnia 2021, 16:24:31 »
Bardziej rozbudować istniejące moduły, co w samo w sobie wymaga ogromu pracy.

Offline PKPziom

  • Wiadomości: 6
  • Jak życie?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tryb wieloosobowy - MaSzyna
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Grudnia 2021, 16:27:08 »
A rozumiem, nie mam pytań.
« Ostatnia zmiana: 27 Grudnia 2021, 16:44:45 wysłana przez matek123 »

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 240
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Tryb wieloosobowy - MaSzyna
« Odpowiedź #8 dnia: 09 Stycznia 2022, 21:17:38 »
@jakubg1 można sterować w pewien sposób stacją jak to nazwałeś poprzez mapkę w exe @Milka. Jest tam możliwość zmiany sygnałów na semaforach, sterowania rozjazdami, oraz podgląd gdzie dany skład się znajduje. Oczywiście nie odda to w pełni prawdziwej pracy dyżurnego, ale daje pewne możliwości zabawy w multi.

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1125
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 566
Odp: Tryb wieloosobowy - MaSzyna
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Stycznia 2022, 17:51:44 »
Zgadza się, tego nie brałem pod uwagę. Trzeba jednak pamiętać, że działa to w dwie strony. Jeżeli każda osoba będzie miała dostęp do mapki, to może zdarzyć się troll, który komuś innemu zniszczy przejazd. Natomiast zakładając że sesja odbywa się w zamkniętym i zaufanym gronie, to czemu nie?

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 240
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Tryb wieloosobowy - MaSzyna
« Odpowiedź #10 dnia: 10 Stycznia 2022, 22:49:03 »
Tak tu się z Tobą całkowicie zgadzam, zarówno dyżurny jak i maszynista ma dostęp poprzez exe do sterowania scenerią, czyli tak jak zauważyłeś pozostaje grono zaufanych ludzi do gry w trybie wieloosobowym.
Pozdrawiam.

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1125
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 566
Odp: Tryb wieloosobowy - MaSzyna
« Odpowiedź #11 dnia: 19 Lutego 2022, 14:56:23 »
Pomijając kwestie problemów z desynchronizacją oraz udostępnieniem serwera, serwer można otworzyć tylko na jednej określonej scenerii i z określoną pulą pojazdów. Nie można dodawać nowych i usuwać istniejących pojazdów (chyba że przez portale, ale to nie ma sensu). Nie ma możliwości sterowania stacją jako dyżurny ruchu ani automatyzacji sterowania w przypadku braku takowego (być może kiedyś moje skrypty, gdy powstaną, będzie można dostosować). Nie ma możliwości generowania i przydzielania nowych rozkładów jazdy. Wszystko to, a nawet więcej, sprawia, że jedynym sensownym odpaleniem serwera publicznego jest zorganizowanie sesji, i to tylko przy założeniu że wszystko przejdzie bezproblemowo. Jest więc jeszcze dużo problemów do rozwiązania żeby stworzyć sensowny serwer multiplayer, na którym wszyscy mogliby się bawić bez ograniczeń.

Ciąg dalszy, bo mam wrażenie, że trochę za mało powiedziałem. Tym razem o użytkownikach. Z góry przepraszam za słowotok.

Poza powyższymi problemami, mamy jeszcze dodatkowo kwestię integracji. Nie mamy wbudowanego w MaSzynę czatu, co oznacza, że porozumiewanie się ogranicza się do pisania wiadomości lub rozmowy głosowej. Pisanie wiadomości wymaga częstego Alt+Tab, lub dwóch monitorów, na co nie każdy może sobie pozwolić. Z kolei rozmawianie głosowe wymaga założenia serwera (i konta) na TeamSpeaku lub na Discordzie, a ponadto nie każdy czuje się z tym komfortowo. Oprócz tego, nie mamy w ogóle nawet listy użytkowników. Nie wiemy czy ktoś się właśnie połączył lub rozłączył, a informacja ta może być istotna, np. ktoś może się nagle rozłączyć z powodu braku prądu/internetu/laga/desynchronizacji/czegokolwiek i może nie poinformować o tym z wyprzedzeniem albo nawet wcale. A inni nie będą wiedzieli, co się w ogóle dzieje. Natomiast brak informacji o dołączaniu powoduje, że w przypadku zabawy w większym lub nie do końca zamkniętym gronie, może nagle przyjść jakiś troll i na przykład popsuć rozgrywkę. Będzie on anonimowy i nie do zablokowania. No właśnie. Kolejnym elementem jest blokowanie użytkowników. Dotyczy to głównie już publicznych serwerów, ale o publicznym multiplayerze w końcu rozmawiamy*. Nie wiem, jak miałoby być przeprowadzone wiązanie kont (można skorzystać ze sposobu znanego z TD2, czyli powiązanie z kontami na forum, jednak znowu kolejny kawałek kodu do zaprogramowania - trzeba to powiązanie kont zrobić dobrze, a ponadto kod MaSzyny jest otwarty), jednak myślę, że póki co jest zdecydowanie za wcześnie na myślenie o tym. Na razie myślę, że wystarczyłoby po prostu wpisać nick i pod taką nazwą, jaką sobie wpiszemy przy dołączaniu do serwera, będziemy wyświetlani. Usuwanie użytkowników z sesji, nawet jeżeli wystarczyłoby zmienić nick, jest dobre na start, niż nie posiadanie takiej funkcji wcale. Ewentualnie możemy banować IP. Powinno to wystarczyć na sesjach prywatnych, bo o serwerze z prawdziwego zdarzenia jednak bez integracji kont z forum nie ma mowy. Chyba, że wymyślony zostanie inny mechanizm w podobnym charakterze - wciąż jednak będziemy mieli już do czynienia z scentralizowanym zbiorem kont na serwerze. A na to jeszcze nie jesteśmy gotowi. Pomijam już fakt, że komunikacja z takim serwerem musi być dobrze zabezpieczona, bo wystarczy jeden delikwent znający się w C++, żeby cały serwer zhakować.

*Co prawda mówimy o publicznym multiplayerze, ale najpierw wypadałoby bardzo doszlifować sesje prywatne.
« Ostatnia zmiana: 19 Lutego 2022, 15:03:09 wysłana przez jakubg1 »

Offline Lomerk

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Tryb wieloosobowy - MaSzyna
« Odpowiedź #12 dnia: 19 Lutego 2022, 17:44:30 »
Czat głosowy mógłby być podobny jak w ets 2. Uważam ze fajnie by było używać radia do komunikacji pomiędzy maszynistami i dyżurnymi.