Pomijając kwestie problemów z desynchronizacją oraz udostępnieniem serwera, serwer można otworzyć tylko na jednej określonej scenerii i z określoną pulą pojazdów. Nie można dodawać nowych i usuwać istniejących pojazdów (chyba że przez portale, ale to nie ma sensu). Nie ma możliwości sterowania stacją jako dyżurny ruchu ani automatyzacji sterowania w przypadku braku takowego (być może kiedyś moje skrypty, gdy powstaną, będzie można dostosować). Nie ma możliwości generowania i przydzielania nowych rozkładów jazdy. Wszystko to, a nawet więcej, sprawia, że jedynym sensownym odpaleniem serwera publicznego jest zorganizowanie sesji, i to tylko przy założeniu że wszystko przejdzie bezproblemowo. Jest więc jeszcze dużo problemów do rozwiązania żeby stworzyć sensowny serwer multiplayer, na którym wszyscy mogliby się bawić bez ograniczeń.
Ciąg dalszy, bo mam wrażenie, że trochę za mało powiedziałem. Tym razem o użytkownikach. Z góry przepraszam za słowotok.
Poza powyższymi problemami, mamy jeszcze dodatkowo kwestię integracji. Nie mamy wbudowanego w MaSzynę czatu, co oznacza, że porozumiewanie się ogranicza się do pisania wiadomości lub rozmowy głosowej. Pisanie wiadomości wymaga częstego Alt+Tab, lub dwóch monitorów, na co nie każdy może sobie pozwolić. Z kolei rozmawianie głosowe wymaga założenia serwera (i konta) na TeamSpeaku lub na Discordzie, a ponadto nie każdy czuje się z tym komfortowo. Oprócz tego, nie mamy w ogóle nawet listy użytkowników. Nie wiemy czy ktoś się właśnie połączył lub rozłączył, a informacja ta może być istotna, np. ktoś może się nagle rozłączyć z powodu braku prądu/internetu/laga/desynchronizacji/czegokolwiek i może nie poinformować o tym z wyprzedzeniem albo nawet wcale. A inni nie będą wiedzieli, co się w ogóle dzieje. Natomiast brak informacji o dołączaniu powoduje, że w przypadku zabawy w większym lub nie do końca zamkniętym gronie, może nagle przyjść jakiś troll i na przykład popsuć rozgrywkę. Będzie on anonimowy i nie do zablokowania. No właśnie. Kolejnym elementem jest blokowanie użytkowników. Dotyczy to głównie już publicznych serwerów, ale o publicznym multiplayerze w końcu rozmawiamy*. Nie wiem, jak miałoby być przeprowadzone wiązanie kont (można skorzystać ze sposobu znanego z TD2, czyli powiązanie z kontami na forum, jednak znowu kolejny kawałek kodu do zaprogramowania - trzeba to powiązanie kont zrobić dobrze, a ponadto kod MaSzyny jest otwarty), jednak myślę, że póki co jest zdecydowanie za wcześnie na myślenie o tym. Na razie myślę, że wystarczyłoby po prostu wpisać nick i pod taką nazwą, jaką sobie wpiszemy przy dołączaniu do serwera, będziemy wyświetlani. Usuwanie użytkowników z sesji, nawet jeżeli wystarczyłoby zmienić nick, jest dobre na start, niż nie posiadanie takiej funkcji wcale. Ewentualnie możemy banować IP. Powinno to wystarczyć na sesjach prywatnych, bo o serwerze z prawdziwego zdarzenia jednak bez integracji kont z forum nie ma mowy. Chyba, że wymyślony zostanie inny mechanizm w podobnym charakterze - wciąż jednak będziemy mieli już do czynienia z scentralizowanym zbiorem kont na serwerze. A na to jeszcze nie jesteśmy gotowi. Pomijam już fakt, że komunikacja z takim serwerem musi być dobrze zabezpieczona, bo wystarczy jeden delikwent znający się w C++, żeby cały serwer zhakować.
*Co prawda mówimy o publicznym multiplayerze, ale najpierw wypadałoby bardzo doszlifować sesje prywatne.