^^ No to ciekawe masz informacje, może ci sie3 pomyliło z lokomotywa S200? Bo tam takowe rozwiązanie jest. W SM42 trzeba po włączeniu baterii, włączyć pompke wstępnego smarowania do osiągnięcia 1.5 atmo. A wcześniej należy olej nagrzać do temperatury 25 stopni a wodę do 35. Funkcji webasto nie mamy, tak więc podgrzanie pomijamy. Wszystko zgodnie z instrukcją, innej opcji nie ma silnika nie zastartujesz, ponieważ będzie ci trzymał przekaźnik sygnalizujący "Uszkodzenie Silnika", po osiągnięciu 0,5 atmo ciśnienia, przekaźnik puszcza i można zastartować silnik. W niektórych SMkach montuje się jeszcze termostat do wody, gdzie dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury puści przekaźnik.
A pompkę paliwa włącza się aby napełnić z zbiornika dolnego do górnego paliwo, ponieważ nie dzieję się to automatycznie, trzeba pilnować wskaźnika poziomu paliwa zbiornika górnego, bo jeżeli braknie nam paliwa, nie pojedziemy i przy okazji zapowietrzymy układ.