Autor Wątek:  Drawinowo od nowa  (Przeczytany 95912 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline skrzynka

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #510 dnia: 21 Maja 2022, 14:10:35 »
Gdzie moge pobrac nowsze exe
« Ostatnia zmiana: 21 Maja 2022, 15:41:53 wysłana przez matek123 »

Offline chyzy17

  • Wiadomości: 240
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #511 dnia: 21 Maja 2022, 15:05:35 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5378
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1702
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #512 dnia: 21 Maja 2022, 15:45:03 »
Gdzie moge pobrac nowsze exe
Możesz pobrać sobie instalator i wskazać folder z maszyną. Wtedy pobierze łatkę z 10 kwietnia i nowsze exe.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 602
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 260
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #513 dnia: 22 Maja 2022, 18:03:26 »
Jak najbardziej może istnieć wiele nastawni dysponujących w obrębie jednej stacji. Chociażby KWK Staszic StA, StB, StC.
Tylko że tutaj każda nastawnia odpowiada za swoją grupę torów, a między posterunkami masz normalnie szlak. W przypadku Drawinowa to tak nie działa :-)

Offline mati222

  • Wiadomości: 173
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 52
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #514 dnia: 23 Maja 2022, 19:27:37 »
Podmiana dworców i nastawni na scenerii to nie problem, ale już z tworzeniem tablic na budynkach podmienionych dworców i nastawni (z większą niż jedna ilością tablic), to już nie tak łatwo (chyba, że ja coś robię źle).

1. Czy jest jakiś sposób na ustawienie napisu w środku tablicy (przykład Drawinowa,  przy kilku próbach: albo jeden z dwóch napisów w ogóle nie trafiony w tablicę, albo tak jak na załączonym obrazku - na jednej tablicy za nisko, na drugiej za wysoko)?

2. Skąd pobrać w maszynie symbol PKP PLK z napisem Polskie Linie Kolejowe S.A. potrzebny na tablice w niektórych nastawniach dostępnych w nodebanku?
 

Offline Narita75

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #515 dnia: 23 Maja 2022, 20:08:28 »
Pobierz nowsze exe. Choćby z patcha wydanego tydzień po paczce. Doszło tam kilka poprawek na wysypy.

A Gdzie go można pobrać?

Offline Narita75

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #516 dnia: 23 Maja 2022, 20:15:34 »
Mam problem. Po 5 min. wywala mnie do pulpitu i nie mogę znaleźć rozwiązania problemu.
O to mój plik errorów:

Nie pisz posta pod postem. Użyj opcji modyfikuj, jeżeli Twój post jest ostatni. "Ź" otrzymuje się kombinacją klawiszy alt + x.
Matek123



« Ostatnia zmiana: 23 Maja 2022, 20:24:20 wysłana przez matek123 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5378
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1702
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #517 dnia: 23 Maja 2022, 20:25:08 »
A Gdzie go można pobrać?
Gdzie moge pobrac nowsze exe
Możesz pobrać sobie instalator i wskazać folder z maszyną. Wtedy pobierze łatkę z 10 kwietnia i nowsze exe.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Maszynista_94

  • Wiadomości: 214
  • Z MZK Skierniewice zawsze po drodze...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #518 dnia: 23 Maja 2022, 23:59:27 »
Udało mi się zażegnać problem cofającej EN57AL KM z Grabówka w kierunku Włodowic Zachodnich. Wystarczyła wymiana składu na Impulsa ED78-024, skład z Grabówka pojechał we właściwym kierunku.
« Ostatnia zmiana: 24 Maja 2022, 00:09:20 wysłana przez Maszynista_94 »

Offline mati222

  • Wiadomości: 173
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 52
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #519 dnia: 24 Maja 2022, 18:05:55 »
Na którym exe? U mnie na ostatnim exe z 23 maja, po podmianie na Impulsa, AI wprawdzie nie rusza do tyłu, ale do przodu też nie. Zadajnik na 100% i tak stoi w peronie. Także problem z nastawnikiem kierunku nadal jest.

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 415
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 201
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #520 dnia: 25 Maja 2022, 00:22:54 »
Czy jest jakiś sposób na ustawienie napisu w środku tablicy (przykład Drawinowa,  przy kilku próbach: albo jeden z dwóch napisów w ogóle nie trafiony w tablicę, albo tak jak na załączonym obrazku - na jednej tablicy za nisko, na drugiej za wysoko)?
Mapowanie tych tablic podzielone jast idealnie na dwie polowy jedna nad druga. Gorna polowa odpowiada za napis o wymiarach 3.1313m x 0.4939m, wysoko na scianie bocznej, dolna za napis o wymiarach 3.84m x 0.66m, nad oknami przy wejsciu do budynku. Stworz sobie najpierw osobne obrazki zachowujace w.wym. proporcje, gdzie to sobie wysrodkujesz, potem je zeskaluj do bokow 2npx i pozniej polacz na jednej teksturze wg podanego wyzej opisu mapowania. I jeszcze przy tworzeniu tekstur unikaj stosowania wygladzania czcionek pod ekrany LCD.

Offline Artysta51

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #521 dnia: 06 Czerwca 2022, 21:58:20 »
Cześć wszystkim , po kilku minutach od włączenia Drawinowa wywala mnie do pulpitu , od razu uprzedzam ze powodem nie jest zbyt mało pamięci ram ponieważ przy włączonej maszynie zużycie to około 70-75% . Ktoś wie w czym może być problem ?

Online Turbokibel

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1460
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1182
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #522 dnia: 06 Czerwca 2022, 21:59:39 »
Pokaż log.txt.

Offline Artysta51

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #523 dnia: 06 Czerwca 2022, 22:03:05 »
Plik jest za duży zebym mógł go załączyć ;(

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1147
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 602
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #524 dnia: 06 Czerwca 2022, 22:24:43 »
Skompresuj w zip.

Offline Artysta51

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #525 dnia: 10 Czerwca 2022, 23:12:21 »
Proszę ;)

Online Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10050
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2572
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #526 dnia: 11 Czerwca 2022, 00:26:39 »
Ano nie ma nic o braku pamięci. Użyj może nowszego exe? To z 1.04 ma przynajmniej cztery wycieki załatane w patchu. Po coś zbieramy błędy i wydajemy te poprawki. :/
Mój kanał youtube

Offline Transkei

  • Deweloper
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 881
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #527 dnia: 17 Czerwca 2022, 22:04:27 »
Przesyłam poprawkę oskryptowania scenariusza. Warunkiem poprawnego działania jest wcześniejsze wgranie scenariusza „Drawinowo do wieczora” – czyli jak ktoś wcześniej miał już ten scenariusz i potem wgrał Drawinowo do wieczora, to wystarczy że wgra sobie ten plik, i Drawinowo od rana będzie znowu poprawnie działać. Osoby które nie wgrały nowego scenariusza, nie powinny pobierać tego dodatku. Docelowo infrastruktura na obu scenariuszach zostanie ujednolicona.

W zał. archiwum - nowe otoczenie Grabówka i okolic zawierające 5 plików scm (...)
Moja prywatna opinia na temat nowych dekoracji na magistrali:
Biorąc pod uwagę, że Grabówek to chyba najtrudniejsza do udekorowania stacja w MaSzynie (bo jest do bólu nierealna), to dekoracje wyszły naprawdę nieźle. Niemniej mogę zasugerować pewne rzeczy:
Po pierwsze – przy dekorowaniu kolejnych odcinków najlepiej będzie stare dekoracje w ogóle wyrzucić w kubeł, bo nie tylko nic wartościowego nie wnoszą, ale dodatkowo ograniczają pole do popisu przy wstawianiu nowych dekoracji. O realności ścian lasu o wysokości 30 metrów nawet nie wspomnę – a takie MatiAn wstawił wszędzie, od Włodowic, po Drawinowo, i dopiero na nowszym odcinku scenerii (czyli do Grodziska) zrobił ściany niższe. I nie będzie błędnym stwierdzenie, że MatiAn kładł lachę na dekorowanie scenerii, co zresztą wprost kiedyś napisał, choć nie pamiętam w którym wątku (żeby nie było: MatiAn to wciąż jeden z najbardziej znaczących twórców w historii MaSzyny, o jego twórczości nie da się napisać bez wyczerpania limitu znaków w poście). Tak więc stare dekoracje najlepiej usuwać, tak zresztą zrobiłem podczas dekorowania Włodowic, co bez wątpienia zaowocowało lepszym efektem końcowym.
Po drugie – warto zwrócić uwagę na „ekonomiczność” dekoracji, czyli np.: za ekranem akustycznym nie ma sensu wstawiać niskich domków, bo ich nigdy maszynista nie zobaczy. Drugi przykład: przy tworzeniu rozległego osiedla można przy większej odległości od toru zrezygnować ze wstawiania szczegółowych dekoracji, albo gorszej jakości domki. Po prostu wszystko najlepiej optymalizować do punktu widzenia maszynisty.
A tak w ogóle to super, nie mogę się doczekać w pełni zrewitalizowanego Drawinowa.

Offline mati222

  • Wiadomości: 173
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 52
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #528 dnia: 17 Czerwca 2022, 23:16:51 »
Dzięki i pełna zgoda.
 
Początkowo nie było w planach tworzenia otoczenia scenerii i wrzucania tego na forum, a jedynie sprawdzenie jak działa edytor. I tu pojawił się problem, bo sceneria nie jest płaska, a edytor maszynowy  dobrze sprawdza się w tworzeniu otoczenia na płaskim terenie (edit: w takich pagórkowatych miejscach dobrze sprawdzają się farmy wiatrowe). Stąd też wiszące w powietrzu drzewa, drogi i pola. Część z tego zostało ukryte za ekranami.

1. Co do wjazdu do Grabówka (w szczególności od Grabówka Wsi), to tory są powyżej terenu i początkowe wstawienie domków tylko przy torach nie zmieniło obrazu pustkowia. Ponadto chciałem stworzyć efekt przedmieść i to mi się udało osiągnąć, gdy wjeżdżamy do Grabówka po zmroku (wtedy nie widać niedociągnięć, a ilość świateł faktycznie sprawia wrażenie zbliżania się do średniej wielkości miasta). Gorszej jakości domki niestety są nieoświetlone. Domki za ekranami wstawiłem, bo widać było pustkę za ekranami (zwłascza przejeżdżając przez wiadukt kolejowy). To wszystko kosztem spadku FPS (a jeszcze do tego będą poruszające się samochody, których brakuje obecnie). Jest to do rozważenia w ostatecznej wersji (czy usunąć część dekoracji, czy zostawić kosztem spadku wydajności). Grabówek będzie jeszcze poprawiany.

2. W Drawinowie stare bloki  u siebie usunąłem i zastąpiłem nowymi od @Toprusa, oraz wstawiłem budynki przemysłowe z testu dodatków. Pozostałe miejsca na scenerii są jeszcze do ogarnięcia, ale z góry zaznaczam, że z mojej strony nie będzie to poziom otoczenia stworzonego przez @Transkeia.

« Ostatnia zmiana: 17 Czerwca 2022, 23:38:12 wysłana przez mati222 »

Offline MP5

  • Wiadomości: 53
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 23
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #529 dnia: 18 Czerwca 2022, 12:49:10 »
Jechałem dziś na TLK 7110 0 i wszystko było OK, włącznie z wyjazdem z Włodowic ale na torach dalekobieżnych...zderzyłem się z EN57-1780. Wyglądało to samo w sobie zabawnie - wyjeżdżam, na SBL mam zielone, nagle zmienia się sygnał na pomarańczowy. Myślałem że coś jedzie przede mną (ale co...) ale zobaczyłem kibla. Jadącego w moją stronę ale czoło było oświetlone....Pc5.

Oczywiście załączam log.

Instalowałem poprawki z wątki a wcześniej Drawinowo wieczór - może coś pokopałem.

Aha, tradycyjnie Rumun wyjeżdża za późno i trzeba czekać aż się wytoczy ze składem za wyjazdowy.


Offline KotKaptur

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #530 dnia: 20 Czerwca 2022, 13:08:55 »
Mam problem. Otóż kilka maszynowych minut przed podaniem sygnału wyrzuca mnie z gry. Dzieje się tak na wszystkich misjach. Wie ktoś co może pomóc?
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwca 2022, 14:34:43 wysłana przez matek123 »

Online Joachimowicz

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1596
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1672
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #531 dnia: 20 Czerwca 2022, 13:15:39 »
Załączenie crashdumpa i loga na pewno pomoże.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline MP5

  • Wiadomości: 53
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 23
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #532 dnia: 20 Czerwca 2022, 18:45:12 »
Update, po podmianie Elfów i asynchronicznego kibla  na EN57 i Impulsy problem się nie pojawił, ale będę jeszcze testować.
Druga rzecz, po zmniejszeniu brutta składu cystern z Włodowic AI nie ma problemów z wyjazdem, choć i tak robi to po czasie rozkładowym, jakby wyjazd wyzwalało zbliżanie się 71100 do stacji. 

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6121
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 801
Odp:  Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #533 dnia: 20 Czerwca 2022, 18:49:41 »
Rumun wyjeżdża ze stacji gdy tylko jest wolny szlak i głowica od strony Grabówka, tylko że robi to dość ospale. Po pierwsze - czeka na wyjazd z Włodowic Zachodnich do godziny rozkładowej, po drugie - jedzie do Włodowic z prędkością mniejszą od konstrukcyjnej, po trzecie - po podpięciu się do cystern czeka z wyluzowaniem hamulca do wyświetlenia sygnału zezwalającego, czym nabiera kolejną minutę opóźnienia w wyjeździe.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline mati222

  • Wiadomości: 173
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 52
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #534 dnia: 20 Czerwca 2022, 19:40:44 »
Cytuj
Update, po podmianie Elfów i asynchronicznego kibla  na EN57 i Impulsy problem się nie pojawił, ale będę jeszcze testować.

Problem z cofającą jednostką pojawił się na nowym exe, na exe @tmj nie występował. U mnie podmiana na EN57 nie rozwiązała problemu.

Edit: Ponadto opisywana przez Ciebie (w wiadomości z dnia 18 Czerwca 2022, 12:49:10) sytuacja z jazdą składu po torze niewłaściwym, w tym scenariuszu w ogóle nie wsytępuje (na co zresztą wskazywał sam autor scenariusza). Pomino licznych testów u mnie, ani u nikogo z pozostałych testujących (nikt o takiej sytuacji w tym wątku nie wspominał), taka sytuacja nie wystąpiła.

Edit2: Taka sytuacja u mnie występowała tylko w opisywanej w mojej wiadomości z  dnia: 18 Kwietnia 2022, 22:43:54 (str 17 wątku) sytuacji z cofającą jednostką, ale z prawidłowo ustawionym przez AI oświetleniem do jazdy pociągowej w stronę Grodziska Zach. (w którym to kierunku, zgodnie z rozkładem i podanym sygnałem na sem.  AI powinna ruszyć).
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwca 2022, 20:22:13 wysłana przez mati222 »

Offline MP5

  • Wiadomości: 53
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 23
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #535 dnia: 20 Czerwca 2022, 20:25:51 »
Dzięki. Może po prostu wywalę obie wersje nowego Drawinowa i zainstaluję jeszcze raz, zwłaszcza że widzę że z kolei teraz zakorkowały się Włodowice - stoi EIC 1701, stoją towarowe i stoi EZT od strony Włodowic.
W każdym razie - nic się nie zderzało ani nie cofało tym razem (tylko ja przewaliłem semafor -z mojej winy, może to miało wpływ)  , log w załączniku. 

Offline kRZYSZTOF

  • Wiadomości: 35
  • U mnie wszystko działa
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 8
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #536 dnia: 09 Lipca 2022, 15:19:42 »
Witam.

Sceneria przetestowana nie stwierdzam błędów, misja nr 2 przejechana bez problemu.
« Ostatnia zmiana: 09 Lipca 2022, 16:57:21 wysłana przez kRZYSZTOF »
12 lat z MaSzyną! (eu07-160110)!

Offline mati222

  • Wiadomości: 173
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 52
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #537 dnia: 10 Lipca 2022, 20:13:53 »
O realności ścian lasu o wysokości 30 metrów nawet nie wspomnę – a takie MatiAn wstawił wszędzie, od Włodowic, po Drawinowo, i dopiero na nowszym odcinku scenerii (czyli do Grodziska) zrobił ściany niższe.

Odnośnie ścian lasu to wybrałem radykalne rozwiązanie i (aby nie wyszukiwać i usuwać poszczególne ściany lasów) usunąłem plik lasy.scm, oraz zabrałem się za tworzenie otoczenia w miejscach, w których były 30 metrowe ściany lasu (w zał. screen125 zrzut ekranu wjazd do Włodowic bez 30-metrowej ściany lasu). To rozwiązanie (oprócz tego, że w oczywisty sposób bez tych ścian lasów sceneria wygląda dużo lepiej) ma jeszcze tę zaletę, że przykładowo z linii magistralnej widać w oddali nowe otoczenie stworzone przez @Transkeia (screen126 i 127 - widok z magistrali po usunięciu ściany lasu). Niestety tworzenie nowego otoczenia równocześnie powoduje spadek wydajności gry.

1. Czy takie rozwiązanie ma sens i czy nie ma sposobu na łatwe zastąpienie w pliku lasy.scm ścian lasów 30 metrowych  np. ścianami lasów niższymi tj. takimi jak np. na linii 053 (chyba, że wg obecnych standardów maszynowych ścian lasów na tworzonych i rewitalizowanych sceneriach ma w ogóle nie być)?
2. Co do spadku wydajności, to czy zastąpienie ścian lasów 30 metrowych ścianami lasów niższymi wpłynie na wydajność, skoro i tak symulator będzie wczytywał nowe otoczenie stworzone przez @Transkeia, które jednakże dla gracza nie będzie widoczne?


Edit: W zał. rzuty ekranów.
 
« Ostatnia zmiana: 10 Lipca 2022, 20:48:07 wysłana przez mati222 »

Online Turbokibel

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1460
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1182
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #538 dnia: 12 Lipca 2022, 00:59:23 »
Ogólnie to ilość otoczenia nie wpływa rażąco na wydajność, bardziej wpływają cienie drzew, traw, pól. Najgorzej jest jak są długie cienie (rano, wieczór), ale można temu zaradzić zmniejszając długość tych cieni w zakładce F12 settings, albo w starterze. Można też shadowrank ustawić na 1, też w zakładce F12 settings, w starterze też jest pod nazwą "wyświetlanie cieni", wtedy np. usunie cienie z pól, takie cienie potrafią zabrać grubo połowę FPS.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5378
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1702
Odp: Drawinowo od nowa
« Odpowiedź #539 dnia: 12 Lipca 2022, 09:55:47 »
To znaczy tak. Otoczenie w jakiś tam sposób wpływa na wydajność. Przy sadzeniu drzewek, krzaków, trawy ważne jest, żeby sobie wybrać tak do 4 tekstur z danej kategorii, żeby  nie używać za dużo tekstur - wtedy te obiekty się łączą (wg tekstur).
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.