Po rozwiązaniu problemów ze stonką blokującą peron 2 (przynajmniej u mnie ten problem został już rozwiązany), skupiłem uwagę na problemach AI z prowadzeniem ciężkiego składu towarowego (ponad 3000 ton) z ET-42 na czele, na exe z paczki całościowej 21.04. (problemy te wraz z plikami log i errors zgłosiłem w wątku MaSzyna 21.04 - problemy).
Dzisiaj postanowiłem spróbować, czy AI poradzi sobie (stosując wysoki rozruch) z trudnym podjazdem pod Stawiska Górne po podmianie loka na ET41, który w realu dobrze radzi sobie z prowadzeniem ciężkich składów towarowych z niewielkimi prędkościami (na podjeździe pod Stawiska Górne obowiązuje ograniczenie do 20 km/h).
Obserwując AI z ET41 zauważyłem (podobnie jak z ET42), że stosuje rozruch przy ok. 600A i powoduje znaczne spadki napięcia pomimo, że przy płaskim terenie do ruszenia składu wystarczy nie przekraczać 400A (przy 400A rozruch jest wprawdzie wolniejszy, ale nie powoduje takich spadków napięcia).
Problem z AI wystąpił w Drawinowie, gdzie została zatrzymana pod sem. wyjazdowym. Ruszając spod sem. po podaniu sygnału zezwalającego na jazdę pociągową, AI nie odczekała na pełne odhamowanie składu i stosując rozruch ok. 600A doprowadziła do tego, że skład poruszał się raz do przodu (po tym jak wagony uderzały o siebie i popychały skład - podobna sytuacja była opisywana w wątku dot. scenerii Kaliskiej), a za chwilę ponownie do tyłu. Zamiast zejść nastawnikiem z pozycji i chwilę odczekać na odhamowanie składu, AI dalej kontynuowała rozruch jeszcze przy wyższym natężeniu prądu doprowadzając co chwilę do "zadziałania" przekaźnika nadmiarowego. Ostatecznie po pewnym czasie doprowadziła do "wywalenia podstacji" i zablokowania całej scenerii, na skutek braku napięcia w sieci trakcyjnej (w zał. log , error i zrzuty ekranów z zablokowanej scenerii).
Na dzisiaj jeszcze nie wiem, czy problem z nieumiejętnym prowadzeniem ciężkiego składu towarowego AI, jest jedyną przyczyną blokowania scenerii i powodowaniem braku napięcia w sieci trakcyjnej.