Autor Wątek:  Przycinanie się maszyny w obrębie stacji  (Przeczytany 2888 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Antonio16622

  • Wiadomości: 14
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
« dnia: 23 Lutego 2021, 23:25:23 »
Witam, symulator klatkuje mi się na bardziej wymagających sceneriach, gdy w pobliżu przejeżdża inny skład oraz nawet podczas zwykłej jazdy na nowoczesnym taborze (ELF,TRAXX...) Na dole załączam ustawienia grafiki symulatora, może tam coś źle ustawiłem ? Dzięki z góry za pomoc.
Procesor : AMD Ryzen 5 2600X 3,6GHZ
RAM : 32GB
Karta graficzna : XFX Radeon RX 580 GTS XXX OC+ 8GB GDDR5
Monitor : 165HZ

Offline Turbokibel

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1491
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1213
Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Lutego 2021, 23:29:10 »
Winą tutaj są sterowniki AMD dla OpenGL, AMD nie ma wszystkich rozszerzeń OpenGL, przez co takie problemy są, nie jesteś jedyny, które ma takie problemy na karcie graficznej firmy AMD. NVIDIA ma lepsze sterowniki dla OpenGL, więc takich problemów użytkownicy NVIDII nie zgłaszają, zobacz, czy z tym exe będzie lepiej, czy gorzej. Zmień ten ANGLE na Vulkan, powinno być lepiej: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,33158.msg538375.html#msg538375
Przeczytaj dokładnie ten wątek.

Offline Antonio16622

  • Wiadomości: 14
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Lutego 2021, 00:17:32 »
Dzięki, sprawdzę i dam znać czy pomogło.

Offline Antonio16622

  • Wiadomości: 14
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Lutego 2021, 16:14:34 »
Dzięki za pomoc ! Jest lepiej... choć nie idealnie :)

Offline Turbokibel

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1491
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1213
Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Lutego 2021, 16:18:37 »
Zgaduję, że masz jakieś ścinki, więc moja rada to:
1. Pobrać program RivaTuner Statistics Server.
2. Dodać eu07.exe dla tego programu.
3. Ustawić limit FPS (najlepiej 60 FPS).
4. Włączyć w starterze MaSzyny synchronizację pionową.

Powinno pomóc na różne ścinki, spowodowane niestabilnością FPS.

Offline chyzy17

  • Wiadomości: 245
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Lutego 2021, 19:55:19 »
NVIDIA ma lepsze sterowniki dla OpenGL, więc takich problemów użytkownicy NVIDII nie zgłaszają

Ja mam nvidie i "narzekam" od kilku wydań maszyny :P Osatnio zmieniałem bebechy w kompie i nie widze w sumie różnicy znaczącej. Ratuje się wyłączeniem synchronizacji pionowej, ale wiadomo ma to swój minus i też nie jest idealnie. FPS mam grubo powyżej 100 a i tak z płynnością bywa różnie. Spróbowałem z tym exe które poleciłeś wyżej i ustawieniami, ale wtedy to było takie klatkowanie, że masakra. To tak na marginesie ;)
« Ostatnia zmiana: 25 Lutego 2021, 19:57:27 wysłana przez chyzy17 »

Offline Antonio16622

  • Wiadomości: 14
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Lutego 2021, 12:07:55 »
A jak wyłączyć synchronizację pionową ? W nowym starterze nie widzę takiej funkcji.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Lutego 2021, 14:10:59 »
Masz tam checkboxa vsync. Jest już odznaczony.
Mój kanał youtube

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 508
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 45
Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Marca 2021, 19:15:28 »
Witam, podpinam się do tematu. Na shaderach właśnie występują u mnie takie przycinki, więc zdecydowałem, że spróbuję na trybie uproszczonym bez shaderów. Sęk w tym, że nie wyświetlają mi się tekstury. SN61 wygląda tak, jak na screenie, SP45 jeszcze gorzej. Czy mogę liczyć na jakąś poradę?
« Ostatnia zmiana: 08 Marca 2021, 21:24:28 wysłana przez Irek_Wd »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
« Odpowiedź #9 dnia: 09 Marca 2021, 01:33:54 »
Ten log jest z renderera szaderowego z pominięciem framebuffera. Chyba nie to chciałeś ustawić.
Mój kanał youtube

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 508
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 45
Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
« Odpowiedź #10 dnia: 09 Marca 2021, 08:53:53 »
Zgadza się. Innego nie mam póki co. Gdy mierzyłem fps frapsem, wahały się od 14 do 2. (Zuch z tego exe, symka czy czego tam jest wina) Edit: Oto najnowszy log, z najnowszego exe. Co jest nie tak?
« Ostatnia zmiana: 09 Marca 2021, 10:31:41 wysłana przez Irek_Wd »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
« Odpowiedź #11 dnia: 09 Marca 2021, 17:37:02 »
Tylko tekstury kabiny tak psuje czy świata zewnętrznego też? Wyłączenie skalowania tekstur zewnętrznych do 512px coś pomaga?
Mój kanał youtube

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 508
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 45
Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
« Odpowiedź #12 dnia: 09 Marca 2021, 17:50:58 »
To jest właśnie najlepsze, że wszystko tak wygląda na uproszczonym. Co się stało, że się ze...psuło? A co do tekstur, są ustawione na 512.

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 508
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 45
Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
« Odpowiedź #13 dnia: 11 Marca 2021, 14:18:48 »
Przepraszam, że piszę post pod postem, ale mój problem nie został rozwiązany.

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1213
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 655
Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
« Odpowiedź #14 dnia: 11 Marca 2021, 14:25:14 »
Spróbuj ustawić tryb renderowania na stary. Czy masz włączone usuwanie nieużywanych tekstur z OpenGL? Jeśli tak, to też wyłącz.
« Ostatnia zmiana: 11 Marca 2021, 14:27:20 wysłana przez jakubg1 »

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 508
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 45
Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
« Odpowiedź #15 dnia: 11 Marca 2021, 16:43:55 »
Niestety, nie dało to nic. Płynność jest, ale tekstur nie ma.
« Ostatnia zmiana: 11 Marca 2021, 16:57:47 wysłana przez Irek_Wd »

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 508
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 45
Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
« Odpowiedź #16 dnia: 13 Marca 2021, 18:22:16 »
Problem nadal nie został rozwiązany. Zaproponowane ustawienia nie przyniosły rezultatu.

Offline SpawaczTIG141

  • Wiadomości: 257
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 255
Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
« Odpowiedź #17 dnia: 13 Marca 2021, 18:44:50 »
Myślę że tu pomoże jedynie wymiana GPU na coś od zielonych. Z doświadczenia wiem, że na Radeonach zawsze był problem z grami na OpenGL.

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 508
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 45
Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
« Odpowiedź #18 dnia: 13 Marca 2021, 20:07:32 »
Też taki wariant rozważam. Dzięki.