- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: Antonio16622 w 23 Lutego 2021, 23:25:23

Tytuł: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
Wiadomość wysłana przez: Antonio16622 w 23 Lutego 2021, 23:25:23
Witam, symulator klatkuje mi się na bardziej wymagających sceneriach, gdy w pobliżu przejeżdża inny skład oraz nawet podczas zwykłej jazdy na nowoczesnym taborze (ELF,TRAXX...) Na dole załączam ustawienia grafiki symulatora, może tam coś źle ustawiłem ? Dzięki z góry za pomoc.
Procesor : AMD Ryzen 5 2600X 3,6GHZ
RAM : 32GB
Karta graficzna : XFX Radeon RX 580 GTS XXX OC+ 8GB GDDR5
Monitor : 165HZ
(http://)
Tytuł: Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
Wiadomość wysłana przez: Turbokibel w 23 Lutego 2021, 23:29:10
Winą tutaj są sterowniki AMD dla OpenGL, AMD nie ma wszystkich rozszerzeń OpenGL, przez co takie problemy są, nie jesteś jedyny, które ma takie problemy na karcie graficznej firmy AMD. NVIDIA ma lepsze sterowniki dla OpenGL, więc takich problemów użytkownicy NVIDII nie zgłaszają, zobacz, czy z tym exe będzie lepiej, czy gorzej. Zmień ten ANGLE na Vulkan, powinno być lepiej: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,33158.msg538375.html#msg538375
Przeczytaj dokładnie ten wątek.
Tytuł: Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
Wiadomość wysłana przez: Antonio16622 w 24 Lutego 2021, 00:17:32
Dzięki, sprawdzę i dam znać czy pomogło.
Tytuł: Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
Wiadomość wysłana przez: Antonio16622 w 24 Lutego 2021, 16:14:34
Dzięki za pomoc ! Jest lepiej... choć nie idealnie :)
Tytuł: Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
Wiadomość wysłana przez: Turbokibel w 24 Lutego 2021, 16:18:37
Zgaduję, że masz jakieś ścinki, więc moja rada to:
1. Pobrać program RivaTuner Statistics Server.
2. Dodać eu07.exe dla tego programu.
3. Ustawić limit FPS (najlepiej 60 FPS).
4. Włączyć w starterze MaSzyny synchronizację pionową.

Powinno pomóc na różne ścinki, spowodowane niestabilnością FPS.
Tytuł: Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
Wiadomość wysłana przez: chyzy17 w 25 Lutego 2021, 19:55:19
NVIDIA ma lepsze sterowniki dla OpenGL, więc takich problemów użytkownicy NVIDII nie zgłaszają

Ja mam nvidie i "narzekam" od kilku wydań maszyny :P Osatnio zmieniałem bebechy w kompie i nie widze w sumie różnicy znaczącej. Ratuje się wyłączeniem synchronizacji pionowej, ale wiadomo ma to swój minus i też nie jest idealnie. FPS mam grubo powyżej 100 a i tak z płynnością bywa różnie. Spróbowałem z tym exe które poleciłeś wyżej i ustawieniami, ale wtedy to było takie klatkowanie, że masakra. To tak na marginesie ;)
Tytuł: Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
Wiadomość wysłana przez: Antonio16622 w 26 Lutego 2021, 12:07:55
A jak wyłączyć synchronizację pionową ? W nowym starterze nie widzę takiej funkcji.
Tytuł: Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
Wiadomość wysłana przez: Stele w 26 Lutego 2021, 14:10:59
Masz tam checkboxa vsync. Jest już odznaczony.
Tytuł: Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
Wiadomość wysłana przez: Irek_Wd w 08 Marca 2021, 19:15:28
Witam, podpinam się do tematu. Na shaderach właśnie występują u mnie takie przycinki, więc zdecydowałem, że spróbuję na trybie uproszczonym bez shaderów. Sęk w tym, że nie wyświetlają mi się tekstury. SN61 wygląda tak, jak na screenie, SP45 jeszcze gorzej. Czy mogę liczyć na jakąś poradę?
Tytuł: Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
Wiadomość wysłana przez: Stele w 09 Marca 2021, 01:33:54
Ten log jest z renderera szaderowego z pominięciem framebuffera. Chyba nie to chciałeś ustawić.
Tytuł: Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
Wiadomość wysłana przez: Irek_Wd w 09 Marca 2021, 08:53:53
Zgadza się. Innego nie mam póki co. Gdy mierzyłem fps frapsem, wahały się od 14 do 2. (Zuch z tego exe, symka czy czego tam jest wina) Edit: Oto najnowszy log, z najnowszego exe. Co jest nie tak?
Tytuł: Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
Wiadomość wysłana przez: Stele w 09 Marca 2021, 17:37:02
Tylko tekstury kabiny tak psuje czy świata zewnętrznego też? Wyłączenie skalowania tekstur zewnętrznych do 512px coś pomaga?
Tytuł: Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
Wiadomość wysłana przez: Irek_Wd w 09 Marca 2021, 17:50:58
To jest właśnie najlepsze, że wszystko tak wygląda na uproszczonym. Co się stało, że się ze...psuło? A co do tekstur, są ustawione na 512.
Tytuł: Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
Wiadomość wysłana przez: Irek_Wd w 11 Marca 2021, 14:18:48
Przepraszam, że piszę post pod postem, ale mój problem nie został rozwiązany.
Tytuł: Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 11 Marca 2021, 14:25:14
Spróbuj ustawić tryb renderowania na stary. Czy masz włączone usuwanie nieużywanych tekstur z OpenGL? Jeśli tak, to też wyłącz.
Tytuł: Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
Wiadomość wysłana przez: Irek_Wd w 11 Marca 2021, 16:43:55
Niestety, nie dało to nic. Płynność jest, ale tekstur nie ma.
Tytuł: Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
Wiadomość wysłana przez: Irek_Wd w 13 Marca 2021, 18:22:16
Problem nadal nie został rozwiązany. Zaproponowane ustawienia nie przyniosły rezultatu.
Tytuł: Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
Wiadomość wysłana przez: SpawaczTIG141 w 13 Marca 2021, 18:44:50
Myślę że tu pomoże jedynie wymiana GPU na coś od zielonych. Z doświadczenia wiem, że na Radeonach zawsze był problem z grami na OpenGL.
Tytuł: Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
Wiadomość wysłana przez: Irek_Wd w 13 Marca 2021, 20:07:32
Też taki wariant rozważam. Dzięki.