Autor Wątek:  Oznaczenia na pudle  (Przeczytany 3355 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jasd

  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Oznaczenia na pudle
« dnia: 08 Października 2020, 19:46:09 »
Cześć :D
Często obserwuję, a czasem zapisuję parę oznaczeń z pudła pociągu i zawsze myślałem (co zostało mi potwierdzone przez jedną z maszynistek), że w "tabelce" (na zdjęciu) jest umieszczona po lewej masa służbowa, a po prawej masa brutto tego pojazdu. Dzisiaj jednak na SA134-001 w "tabelce" było umieszczone "77t | 86t", a dosłownie obok napisane zwykłym tekstem: "masa służbowa: 76t masa brutto: 77t". Stąd moje pytanie, czy to błąd w oznaczeniu na SA134-001, czy błąd w moim myśleniu, że to masa służbowa i brutto? Jeśli to nie służbowa i brutto, to co?
Dodając, zdjęcie nie jest zdjęciem pudła SA134-001!

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Oznaczenia na pudle
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Października 2020, 21:01:46 »
A nie masy hamujące przypadkiem?
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline jasd

  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Oznaczenia na pudle
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Października 2020, 21:11:43 »
To odpada, na SA132 od KW w tych "tabelkach" jest właśnie "76t | 77t", gdzie ich masa hamująca to 147t dla elektromagnetycznego

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Oznaczenia na pudle
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Października 2020, 21:13:03 »
Zgodnie ze sztuką powinno być tak: po lewej służbowa, po prawej brutto, na dole liczba miejsc siedzących.
« Ostatnia zmiana: 08 Października 2020, 21:14:05 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline jasd

  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Oznaczenia na pudle
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Października 2020, 21:14:46 »
Czyli na SA134-001 ktoś musiał popełnić błąd? Jak oznaczenie w "tabelce" jest chyba "77t | 86t", a obok tekstem "Masa brutto 77t"

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Oznaczenia na pudle
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Października 2020, 21:15:40 »
Po lewej masz masę służbową z naladowanymi zbiornikami wodnymi po 50%. Po prawej masę zryczaltowaną z obciążeniem. Czyli tzw. brutto.
Poniżej masz ilość miejsc siedzacych. Od niemieckiego słowa die Platz - miejsce.
Czyli na SA134-001 ktoś musiał popełnić błąd? Jak oznaczenie w "tabelce" jest chyba "77t | 86t", a obok tekstem "Masa brutto 77t"
Pokaż kto wyprodukował i sam sobie odpowiedz.
« Ostatnia zmiana: 08 Października 2020, 21:17:48 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline EP07-385

  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Oznaczenia na pudle
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Października 2020, 16:18:44 »
Dziwne rzeczy się dzieją z tymi SA132 i SA134 użytkowanymi przez KW. Przy sporządzaniu karty próby hamulca masę ładownego SZT przyjmujemy 96t dla SA132 i 97t dla SA134, gdzie na pudle znajdziemy właśnie takie 76 czy 77t. BTW na zdjęciu masz pudło Elfa 22WEa, dla którego masę próżną przyjmujemy 135t, a ładownego 167t.

To odpada, na SA132 od KW w tych "tabelkach" jest właśnie "76t | 77t", gdzie ich masa hamująca to 147t dla elektromagnetycznego
SA132 nie mają hamulca elektromagnetycznego, ani nawet elektropneumatycznego. 147t to masa hamująca rzeczywista ładownego SZT.
« Ostatnia zmiana: 10 Października 2020, 16:20:19 wysłana przez EP07-385 »
Z MaSzyną od 2004 roku | to już 17 lat! | Koleje Wielkopolskie

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1232
Odp: Oznaczenia na pudle
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Października 2020, 16:47:25 »
Cytuj
Po lewej masz masę służbową z naladowanymi zbiornikami wodnymi po 50%. Po prawej masę zryczaltowaną z obciążeniem. Czyli tzw. brutto.
Dlaczego wagony WR mają po lewej i prawej taką samą masę?
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Oznaczenia na pudle
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Października 2020, 17:00:57 »
Nominalnie w wagonie WR nie ma pasażerów na stałe tylko powinni się oni pojawiać na chwilę poprzez migrację z pozostałych wagonów.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.