Zauważyłem, że występuje to wtedy, kiedy pojazd jest wstawiony daleko od końca peronu ( prawdopodobnie za daleko od W4) i w rozkładzie cały czas stacja początkowa jest podświetlona na czerwono. Dopiero gdy podjedziemy kawałek do przodu, stacja podświetla się na żółto/zielono i po chwili dostajemy sygnał od kierownika. Taka sytuacja przykładowo występuje na bałtyk_skm1 misja nr 1 na pociągu 55321, jak nie podjedzie się do przodu to komendy nie będzie.
Nie ma potrzeby takiego podjezdzania, czerwony kolor podswietlenia oznacza ze ma nastapic wymiana pasazerska i rzeczonym pasazerom trzeba odblokowac drzwi. Kolor zolty to zakonczona wymiana i oczekiwanie na godzine odjazdu, kolor zielony to pojazd formalnie gotow do jazdy, ale tu uwaga bo sygnal od kierownika nadawany jest dopiero po otrzymaniu zezwolenia na jazde, co akurat w scenariuszu Baltyk SKM1 moze nastapic z parominutowym opoznieniem.
Sygnal odjazdu nadawany przez radio w sytuacji gdy dana stacja ma podany w rozkladzie wiecej niz jeden kanal radia transmitowany jest z reguly:
-- na kanale roznym od dotychczasowego, tzn jesli np przed stacja uzywany byl kanal 2 a stacja ma w rozkladzie wymienione kanaly 2 i 5, symulator przelacza komunikacje na kanal 5
-- na ostatnim wymienionym kanale, jesli jest to pierwsza stacja
do pewnego stopnia jest to prowizorka, wprowadzona przed oskryptowaniem na sceneriach wskaznikow W28. Docelowo zostanie wyprostowana.