Dzień dobry
Niedawno, choć od paru tygodni testuję MaSzynę z załączoną opcją graficzną "Uproszczony shaderowy" dotknął mnie następujący problem:
Sceneria: Drawinowo (choć po dokładniejszej obserwacji problem występuje także na innych)
Scenariusz: ET22-647 - ciężki pociąg towarowy
Procesor: Intel Core i7 6700, karta graficzna: Gigabyte GeForce GTX 970 Windforce III OC, sterownik graficzny: NVIDIA 445.75
W trakcie jazdy na ekranie występuje glitche graficzne polegające na rysowaniu odległych modeli (w szczególności drzew i bramek słupów trakcyjnych) twardym, czarnym konturem, na którego wpływu nie ma parametr "Fog distance" - screnny z MaSzyny w załączniku. Chcąc zaspokoić swoją ciekawość spróbowałem w danym dniu zobaczyć także inne scenerie - problem także występuje. Ogólnie rzecz biorąc, wykorzystując możliwość zmiany czasu oraz dnia roku poprzez panel Debug Data odkryłem, że zjawisko to występuje w zakresach:
"Day of year" - 180-198 - dla dowolnego parametru "Time of day"
"Day of year" - <180 i >198 - dla pojedynczych godzin.
Sprawdziłem dodatkowo jak MaSzyna zachowuje się na ustawieniach shadera "Legacy" oraz "Pełny" - Bez zastrzeżeń.