A jak ten temat wygląda na Vectronie?
Podobnie jak na BR152 która brała udział w incydencie z ED250-001 i mimo gładkich ścian bocznych nie jest Traxx-em :). Vectron ma to zrobione dużo lepiej niż na SM42 6Dg, ale taniej niż na BR189 i BR152. Dokumentacja dla BR189 zawiera taki wpis:
2.6 Aerodynamika
Kształt czoła BR 189 jest podobny do BR 152.
Ze względu na spełnienie wymagań w zakresie linii odniesienia określonych w UIC 505-1 ilustracja 6
i 7 pojazd jest niższy od BR 152.
2.7 Urządzenia cięgłowo-zderzne
Jako wyposażenie cięgłowe zamontowany jest sprzęg śrubowy oraz urządzenie cięgłowe na
czołowej belce poprzecznej.
Urządzenie cięgłowe jest wykonane zgodnie z wymaganiami UIC 520.
Może ono poza wymaganymi siłami pociągowymi przyjmować również w ograniczonym stopniu siły
nacisku.Norma UIC520 dotyczy wagonów towarowych, pasażerskich i bagażowych. Wyciąg w załączniku.
Wideo zawierające rozwiązanie Vectrona jest tu:
https://youtu.be/DIIVC_4_-t0Analogiczne rozwiązanie na BR189:
https://youtu.be/dO1Uxcm-R7s może zwrócić uwagę staranne zabezpieczenie sworznia haka który jest ładnie schowany pod płaszczem gumowym. Opis i szczegółowe zdjęcia dla niefortunnego rozwiązania na 6Dg jest na stronie Transport Szynowy. Przykładowe zdjęcie tu:
http://www.transportszynowy.pl/kolsprzegi/sprzegielastomer1.htmlPozdrawiam