- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: borys_q w 12 Kwietnia 2020, 00:09:18

Tytuł: Trax konstrukcja sprzęgu śrubowego.
Wiadomość wysłana przez: borys_q w 12 Kwietnia 2020, 00:09:18
W związku z ostatnim incydentem w Niemczech podczas przeciągania ED250-001 nasunęło mi się pytanie. Czy hak w Traxie jest z tych które przenoszą siły wciskające, czy z tych które są nieprzystosowane do współpracy z półsprzęgiem?
Tytuł: Odp: Trax konstrukcja sprzęgu śrubowego.
Wiadomość wysłana przez: biovital1 w 12 Kwietnia 2020, 07:47:09
Czy hak w Traxie jest z tych które przenoszą siły wciskające, czy z tych które są nieprzystosowane do współpracy z półsprzęgiem?
Na 99% nie przenosi sprężyście sił ściskających, ale głowy nie dam :)
Tytuł: Odp: Trax konstrukcja sprzęgu śrubowego.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 12 Kwietnia 2020, 08:29:10
Czyli za 5-10 lat nie będzie już wymiany sprzęgów na automatyczne?
Tytuł: Odp: Trax konstrukcja sprzęgu śrubowego.
Wiadomość wysłana przez: biovital1 w 13 Kwietnia 2020, 12:09:05
Czyli za 5-10 lat nie będzie już wymiany sprzęgów na automatyczne?
Nie powinno być problemu z ewentualną przyszłą konwersją. Przykładowo SM42 były przystosowane do zabudowy sprzęgu samoczynnego, a po modernizacji do 6Dg zabudowano w nich mechanizm haka cięgłowego który jest sprężysty tylko w jednym kierunku i najczęściej wpadał do środka przy próbie połączenia z ezetem ;)
Tytuł: Odp: Trax konstrukcja sprzęgu śrubowego.
Wiadomość wysłana przez: borys_q w 23 Kwietnia 2020, 18:51:36
A jak ten temat wygląda na Vectronie?
Tytuł: Odp: Trax konstrukcja sprzęgu śrubowego.
Wiadomość wysłana przez: biovital1 w 23 Kwietnia 2020, 22:26:16
A jak ten temat wygląda na Vectronie?
Podobnie jak na BR152 która brała udział w incydencie z ED250-001 i mimo gładkich ścian bocznych nie jest Traxx-em :). Vectron ma to zrobione dużo lepiej niż na SM42 6Dg, ale taniej niż na BR189 i BR152. Dokumentacja dla BR189 zawiera taki wpis:
2.6 Aerodynamika
Kształt czoła BR 189 jest podobny do BR 152.
Ze względu na spełnienie wymagań w zakresie linii odniesienia określonych w UIC 505-1 ilustracja 6
i 7 pojazd jest niższy od BR 152.
2.7 Urządzenia cięgłowo-zderzne
Jako wyposażenie cięgłowe zamontowany jest sprzęg śrubowy oraz urządzenie cięgłowe na
czołowej belce poprzecznej. Urządzenie cięgłowe jest wykonane zgodnie z wymaganiami UIC 520.
Może ono poza wymaganymi siłami pociągowymi przyjmować również w ograniczonym stopniu siły
nacisku.

Norma UIC520 dotyczy wagonów towarowych, pasażerskich i bagażowych. Wyciąg w załączniku.
Wideo zawierające rozwiązanie Vectrona jest tu: https://youtu.be/DIIVC_4_-t0
Analogiczne rozwiązanie na BR189: https://youtu.be/dO1Uxcm-R7s  może zwrócić uwagę staranne zabezpieczenie sworznia haka który jest ładnie schowany pod płaszczem gumowym. Opis i szczegółowe zdjęcia dla niefortunnego rozwiązania na 6Dg jest na stronie Transport Szynowy. Przykładowe zdjęcie tu: http://www.transportszynowy.pl/kolsprzegi/sprzegielastomer1.html
Pozdrawiam