Autor Wątek:  Trax konstrukcja sprzęgu śrubowego.  (Przeczytany 2934 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline borys_q

  • Wiadomości: 318
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 31
Trax konstrukcja sprzęgu śrubowego.
« dnia: 12 Kwietnia 2020, 00:09:18 »
W związku z ostatnim incydentem w Niemczech podczas przeciągania ED250-001 nasunęło mi się pytanie. Czy hak w Traxie jest z tych które przenoszą siły wciskające, czy z tych które są nieprzystosowane do współpracy z półsprzęgiem?

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 241
Odp: Trax konstrukcja sprzęgu śrubowego.
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Kwietnia 2020, 07:47:09 »
Czy hak w Traxie jest z tych które przenoszą siły wciskające, czy z tych które są nieprzystosowane do współpracy z półsprzęgiem?
Na 99% nie przenosi sprężyście sił ściskających, ale głowy nie dam :)

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Trax konstrukcja sprzęgu śrubowego.
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Kwietnia 2020, 08:29:10 »
Czyli za 5-10 lat nie będzie już wymiany sprzęgów na automatyczne?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 241
Odp: Trax konstrukcja sprzęgu śrubowego.
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Kwietnia 2020, 12:09:05 »
Czyli za 5-10 lat nie będzie już wymiany sprzęgów na automatyczne?
Nie powinno być problemu z ewentualną przyszłą konwersją. Przykładowo SM42 były przystosowane do zabudowy sprzęgu samoczynnego, a po modernizacji do 6Dg zabudowano w nich mechanizm haka cięgłowego który jest sprężysty tylko w jednym kierunku i najczęściej wpadał do środka przy próbie połączenia z ezetem ;)
« Ostatnia zmiana: 13 Kwietnia 2020, 12:10:10 wysłana przez biovital1 »

Offline borys_q

  • Wiadomości: 318
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 31
Odp: Trax konstrukcja sprzęgu śrubowego.
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Kwietnia 2020, 18:51:36 »
A jak ten temat wygląda na Vectronie?

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 241
Odp: Trax konstrukcja sprzęgu śrubowego.
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Kwietnia 2020, 22:26:16 »
A jak ten temat wygląda na Vectronie?
Podobnie jak na BR152 która brała udział w incydencie z ED250-001 i mimo gładkich ścian bocznych nie jest Traxx-em :). Vectron ma to zrobione dużo lepiej niż na SM42 6Dg, ale taniej niż na BR189 i BR152. Dokumentacja dla BR189 zawiera taki wpis:
2.6 Aerodynamika
Kształt czoła BR 189 jest podobny do BR 152.
Ze względu na spełnienie wymagań w zakresie linii odniesienia określonych w UIC 505-1 ilustracja 6
i 7 pojazd jest niższy od BR 152.
2.7 Urządzenia cięgłowo-zderzne
Jako wyposażenie cięgłowe zamontowany jest sprzęg śrubowy oraz urządzenie cięgłowe na
czołowej belce poprzecznej. Urządzenie cięgłowe jest wykonane zgodnie z wymaganiami UIC 520.
Może ono poza wymaganymi siłami pociągowymi przyjmować również w ograniczonym stopniu siły
nacisku.

Norma UIC520 dotyczy wagonów towarowych, pasażerskich i bagażowych. Wyciąg w załączniku.
Wideo zawierające rozwiązanie Vectrona jest tu: https://youtu.be/DIIVC_4_-t0
Analogiczne rozwiązanie na BR189: https://youtu.be/dO1Uxcm-R7s  może zwrócić uwagę staranne zabezpieczenie sworznia haka który jest ładnie schowany pod płaszczem gumowym. Opis i szczegółowe zdjęcia dla niefortunnego rozwiązania na 6Dg jest na stronie Transport Szynowy. Przykładowe zdjęcie tu: http://www.transportszynowy.pl/kolsprzegi/sprzegielastomer1.html
Pozdrawiam