Autor Wątek:  Problemy techniczne lokomotyw serii EP09  (Przeczytany 10807 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 363
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 263
Odp: EP09 i jej "bujanie"
« Odpowiedź #30 dnia: 02 Lutego 2020, 00:01:11 »
Cytuj
Często lokomotywa stała tygodniami setki kilometrów od macierzystej lokomotywowni, bo trzeba było ją ściągać na ślizgu do najbliższego depa z zapadnią
Powiesz coś więcej o tym przypadku? "Na ślizgu" czyli?
Obecnie pociągi ratunkowe mają na wyposażeniu takie coś: https://photos.app.goo.gl/hejjfrteQDdyWo2f8

Podkładasz płozy pod koła i ciągniesz lokomotywę. Jak się płoza zetrze to nowa i dalej jedziesz. Tzn. tak mi to ktoś tłumaczyć kiedyś.
Byle nie po rozjazdach :)
« Ostatnia zmiana: 02 Lutego 2020, 00:03:03 wysłana przez biovital1 »

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: EP09 i jej "bujanie"
« Odpowiedź #31 dnia: 02 Lutego 2020, 10:02:25 »
Cytuj
Każdy pomysł jest lepszy od tego co jest tam teraz: https://youtu.be/2guNz7X6S40
Zawsze największy problem jest przez gumę.

Cytuj
EP09 są wyjątkowo paskudne w naprawach, a ile za naukę zapłacił ZNLE?
Znam trochę ludzi z ZNLE i potwierdzają. Każda 09 była trochę inna i nic nie pasowało np. oblachowania kanałów powietrznych mimo że wycięte według planu to i tak nie pasowały na lokomotywie.
« Ostatnia zmiana: 02 Lutego 2020, 10:04:38 wysłana przez MichałŁ »

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 307
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 88
Odp: EP09 i jej "bujanie"
« Odpowiedź #32 dnia: 02 Lutego 2020, 10:15:45 »
Poznałem trochę 09 i akurat kanały powietrzne to najmniejszy problem. Większym problemem są modernizacje przy naprawach głównych. Mimo akcji ujednolicania 09 i tak nadal się różnią a wszystko chodzi o pieniądze.
« Ostatnia zmiana: 02 Lutego 2020, 10:35:26 wysłana przez SQT »

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 363
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 263
Odp: EP09 i jej "bujanie"
« Odpowiedź #33 dnia: 02 Lutego 2020, 10:18:15 »
Praca pt. "Ocena drgań wzdłużnych układu lokomotywa EP09 - wagony" autorstwa prof. dr hab. inż. Andrzeja Chudzikiewicza oraz dr inż. Józefa Droździela: https://photos.app.goo.gl/L5rGXUWa5QTEYNBv6
Jak obiecałem tak czynię. Zarejestrowany piątkowy przejazd składem IC wygląda tak. Na obrazkach jest wizualizacja zapisów akcelerometru oraz jako ciekawostka zapis magnetometru. Urządzeniem pomiarowym był zwykły telefon który jednocześnie zbierał informacje:
- o przyspieszeniu w trzech osiach z częstością 50 pomiarów na sekundę (maksymalnie mogłem ustawić 200), - o prędkości kątowej w trzech osiach z częstością 50 na sekundę (tu również można było zwiększyć próbkowanie do 200)
- o polu magnetycznym w trzech osiach z częstością 15 pomiarów na sekundę (maksymalnie można było i 100).
Telefon umieściłem na siedzisku w drugim rzędzie foteli (fotele ze stabilnym mocowaniem do ściany i podłogi) w pierwszym wagonie 7-8 wagonowego składu za EP09. Wagon to bezprzedziałowy i gruntownie zmodernizowany w 2019 przez Pesę 111A. Początek zapisu to rozruch ze stacji Tychy w kierunku Katowic. Widać poszczególne pozycje nastawnika jazdy. Pole magnetyczne podzieliłem przez liczbę 60, a jednostką są uT.
« Ostatnia zmiana: 02 Lutego 2020, 10:31:32 wysłana przez biovital1 »

Online bprog

  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: EP09 i jej "bujanie"
« Odpowiedź #34 dnia: 02 Lutego 2020, 10:51:28 »
W związku z dużą ilością wiedzy w tym wątku wnoszę o zmianę nazwy na "Bujanie i inne problemy techniczne serii EP09" albo coś podobnie brzmiącego, w celu odnalezienia przez więcej osób.

Offline borys_q

  • Wiadomości: 333
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Problemy techniczne lokomotyw serii EP09
« Odpowiedź #35 dnia: 14 Lutego 2020, 23:58:49 »
Co do przegrzewających się sprężarek przeniesiono czerpnie powietrza z dala od sprężarki pod sufit i to dużo pomogło. Drugą kwestia jest, że dziewiątki nie jeżdżą już po szlakach z pięćdziesięcioma zwolnieniami na 100 km linii, co sporo ułatwia. Co do wentylacji przedziału maszynowego to jest bolączka tej lokomotywy, oporniki wydzielają dużo ciepła a pracują zarówno przy rozruchu jak i hamowaniu.
« Ostatnia zmiana: 15 Lutego 2020, 00:02:52 wysłana przez borys_q »