Autor Wątek:  MaSzyna 20.01 - problemy  (Przeczytany 78425 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #180 dnia: 30 Stycznia 2020, 22:55:48 »
Na shaderowym rendererze (exe gl33)? Patrzyłeś jak 20.01 w trybie legacy działa?
Mój kanał youtube

Offline jarod33

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #181 dnia: 30 Stycznia 2020, 23:27:04 »
Na shaderowym rendererze (exe gl33)? Patrzyłeś jak 20.01 w trybie legacy działa?

Wersja 20.01 w trybie legacy bez zmian dalej tylko max 1280 X 1080

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale wersja 19.01 na gl33.exe działa prawidłowo, w 20.01 nie mam gl33.exe.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #182 dnia: 30 Stycznia 2020, 23:49:46 »
Teraz oba exeki są scalone w jeden a renderer wybiera się właśnie tym wpisem w eu07.ini.
Nie dotykaj rainsteda. Edytuj w eu07.ini rozmiar okna i framebuffera do 16:9 1080p. Odpal bezpośrednio z eu07.exe. Jak będzie dobrze, skopiuj rainsted ze starej paczki i nie pozwalaj mu się aktualizować. Wygląda mi to na sabotaż z jego strony. Nie potrafi dobrze rozpoznać obsługiwanych rozdzielczości monitora.
Mój kanał youtube

Offline pinio

  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #183 dnia: 31 Stycznia 2020, 19:23:36 »
Chciałbym ponowić swoje pytanie:

„ U mnie jest problem ze sceneriami nocnymi. Kiedy mam zapalone Pc1, to rozświetla się całe otoczenie. Załączając kolejne reflektory robi się coraz jaśniej i jaśniej aż cała kabina jest rozświetlona tak jakby było włączone w niej światło mimo, że nie jest. Jak sobie z tym poradzić, aby w kabinie było ciemno (tak jak w rzeczywistości) przy załączonym Pc1, aby cale otoczenie nie było rozświetlone tylko powstawała struga światła przed czołem pociągu? Siedząc w wygaszonym loku, jeżeli automatycznie jest uruchamiana lokomotywa obok i włącza Pc1 to otoczenie też się rozświetla”
EP07-211

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #184 dnia: 31 Stycznia 2020, 19:39:12 »
Masz kartę graficzną dedykowaną tzn. NVIDIA lub AMD?
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Romson21

  • Wiadomości: 16
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #185 dnia: 01 Lutego 2020, 11:18:39 »
Mam problem z symulatorem maszyna 20.01. Pokazuje błąd nie wiem jak rozwiązać ten problem.
« Ostatnia zmiana: 01 Lutego 2020, 18:39:31 wysłana przez Romson21 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #186 dnia: 01 Lutego 2020, 11:24:04 »
Lag daj a nie errors. Błąd kompilacji shadera. Nie spełniasz wymagań sprzętowych lub masz problem ze sterownikami.
Mój kanał youtube

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #187 dnia: 01 Lutego 2020, 12:14:14 »
Czy ktoś może potwierdzić nie działanie przycisku zew_3 w radiotelefonie pyrylandia?
Edit: Widzę że nigdy nie działał.
« Ostatnia zmiana: 01 Lutego 2020, 16:37:08 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline Pryk45

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #188 dnia: 01 Lutego 2020, 15:38:44 »
Nie ma już exe gl33?

Offline Miłosz Dorsz

  • Moderator
  • Wiadomości: 1354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3467
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #189 dnia: 01 Lutego 2020, 15:54:23 »
Nie ma. Od teraz renderer wybiera się wpisem gfxrenderer w pliku eu07.ini. Full - shaderowy (gl 3.3), legacy - stary, simple - prosty.
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline djkubek

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #190 dnia: 01 Lutego 2020, 16:55:32 »
Nie mogę sobie poradzić z podniesieniem pantografów w l053_poranek/et41-048 Misja 12 – Pociąg towarowy Sandomierz Towarowy – Dębica
TME 323480. Błąd czy coś aż tak się pozmieniało w sterowaniu, że nie ogarniam?

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 480
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #191 dnia: 01 Lutego 2020, 17:05:57 »
@djkubek: sprawdziłem i żadnego problemu nie ma.

Na początku załącz baterie, zbij SHP (nastawnik kierunku do przodu), potem patyki w górę (najpierw jedna para), WS, przetwornica i sprężarka. U mnie wszystko działa.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline djkubek

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #192 dnia: 01 Lutego 2020, 17:16:26 »
U mnie przestało działać i nie wiem czemu.
Pierwszy raz patyki przestały mi się podnosić w UE43 ale po iluś próbach poszły a tu nic nie mogę zdziałać...
https://eu07.pl/userfiles/20378/log-r4.txt
https://eu07.pl/userfiles/20378/errors-r4.txt

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #193 dnia: 01 Lutego 2020, 17:20:26 »
Przy exe z paczki powinny jeszcze działać jak dawniej.
Przy exe z warsztatu musisz sobie dociągnąć fizyki i mmd z repozytorium, rozszerzone o sterowanie nowym mechanizmem.
Hebelek na pulpicie wysterowuje pantografy wybrane na ramie pneumatycznej/komputerze. Klawiszami o/p wysterowuje się dane pantografy a hebelkiem tylko podnosi/opuszcza wysterowane. W traksie można to robić z kabiny, w et41 trzeba udać się do maszynowni celem przestawienia zaworów indywidualnych. Klikanego ekranu z dodatkowymi zakładkami nie ma. Wymodelowanej ramy pneumatycznej w maszynowni nie ma. Więc w obu przypadkach proces jest mocno abstrakcyjny.
Mój kanał youtube

Offline Preki

  • Wiadomości: 309
  • My name's not Shane, kid!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 42
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #194 dnia: 02 Lutego 2020, 11:10:20 »
Drobna rzecz, ale rzuca się w oczy - kontrolki zamknięcia drzwi w klasycznym EN57 powinny gasnąć w momencie zamykania drzwi, a nie gdy wszystkie drzwi w ezt się zamkną. Chyba że to jest znany bug do naprawienia w przyszłości. No i czemu kran FVEL6 ma 8 pozycji?
Życie to nie gra... to symulator.

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #195 dnia: 02 Lutego 2020, 12:25:45 »
W EN57 z Kolibrem nie wyłącza się (ekran świeci) po wyłączeniu go przełącznikiem, można puszczać zew3, regulować głośność itp.
« Ostatnia zmiana: 02 Lutego 2020, 12:27:14 wysłana przez SM40 »

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #196 dnia: 02 Lutego 2020, 12:29:08 »
Ponieważ przełącznik jest na pulpicie, nie da się mieć przycisku na radiu i na pulpicie jednocześnie.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #197 dnia: 02 Lutego 2020, 12:31:45 »
No chodzi właśnie o przełącznik na pulpicie. Świeci także bez baterii.
« Ostatnia zmiana: 02 Lutego 2020, 12:32:55 wysłana przez SM40 »

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #198 dnia: 02 Lutego 2020, 12:33:09 »
No to "u mnie działa" na 57-840.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #199 dnia: 02 Lutego 2020, 12:51:09 »
Na exe z paczki rzeczywiście niema problemu z radiem, niestety na aktualnej z warsztatu jest. Przepraszam że tutaj napisałem.
Drobna rzecz, ale rzuca się w oczy - kontrolki zamknięcia drzwi w klasycznym EN57 powinny gasnąć w momencie zamykania drzwi, a nie gdy wszystkie drzwi w ezt się zamkną. Chyba że to jest znany bug do naprawienia w przyszłości. No i czemu kran FVEL6 ma 8 pozycji?
Rzeczywiście ma za dużo pozycji, wydaje mi się że kiedyś to zgłaszałem lecz osoba sprawdzająca nie potwierdziła tego.
« Ostatnia zmiana: 02 Lutego 2020, 12:57:51 wysłana przez SM40 »

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #200 dnia: 02 Lutego 2020, 13:00:58 »
Testowałem na exe z 29.01.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #201 dnia: 02 Lutego 2020, 13:03:21 »
Exe 01.29, pliki z repo. Radio, kontrolka zasilacza i hebelek działają jak trzeba. Nikt przy tym nic nie dłubał w przeciągu ostatnich 2 tyg. to dziwne by się samo zepsuło. Po prawdzie powinien być symulowany zasilacz radiotelefonu z heblem i lampką, opcjonalny rozdzielacz z heblem i lampką i na końcu to co mamy. W większości pojazdów urządzenia poprzedzające są trupami. W kiblach hebel i lampka zasilacza były podpięte pod radio zanim komukolwiek się śniły interaktywne manipulatory, to tak zostało.
Mój kanał youtube

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #202 dnia: 02 Lutego 2020, 13:08:05 »
No i czemu kran FVEL6 ma 8 pozycji?
Tak wychodzi z kątów między pozycjami na rzeczywistym zaworze.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #203 dnia: 02 Lutego 2020, 13:11:48 »
Exe 01.29, pliki z repo. Radio, kontrolka zasilacza i hebelek działają jak trzeba. Nikt przy tym nic nie dłubał w przeciągu ostatnich 2 tyg. to dziwne by się samo zepsuło. Po prawdzie powinien być symulowany zasilacz radiotelefonu z heblem i lampką, opcjonalny rozdzielacz z heblem i lampką i na końcu to co mamy. W większości pojazdów urządzenia poprzedzające są trupami. W kiblach hebel i lampka zasilacza były podpięte pod radio zanim komukolwiek się śniły interaktywne manipulatory, to tak zostało.
Niestety paczka świeża, exe z warsztatu i problem występuje.

Załączniki:
-bateria wyłączona
-bateria załączona
-radio wyłączone
-radio załączone
« Ostatnia zmiana: 02 Lutego 2020, 13:21:34 wysłana przez SM40 »

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #204 dnia: 02 Lutego 2020, 13:17:28 »
A w Et21 a raczej 3e1m ktoś testował czy działa zew3?
T.N

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #205 dnia: 02 Lutego 2020, 13:54:33 »
No i czemu kran FVEL6 ma 8 pozycji?
Tak wychodzi z kątów między pozycjami na rzeczywistym zaworze.
Z tego co widać na tym filmiku jest prawdopodobnie coś takiego jak pozycja pół-szósta, nie wiem czy dobrze rozumiem? Czy to ma wpływ na obecną ilość pozycji w MaSzynie?
Od 8:14 pozycje kranu:

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #206 dnia: 02 Lutego 2020, 15:18:25 »
Niestety paczka świeża, exe z warsztatu i problem występuje.
#midziała no to co poradzę. Działanie radia jest na poziomie pythona realizowane to błędy w kompilacji e3d by tu raczej nic nie napsuły, chyba że jakieś płytki są tam lampkami analogowymi.
A w Et21 a raczej 3e1m ktoś testował czy działa zew3?
Również działa. Ale tam jest radmor, a wcześniej coś o pyralndię pytałeś, to o dobry pojazd chodzi?
Mój kanał youtube

Offline Wojciech27

  • Wiadomości: 21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #207 dnia: 02 Lutego 2020, 18:59:37 »
Dobry Wieczór. Mam problem z najnowszą odsłoną maszyny. PO kilku minutach symulacji wywala mnie na każdej scenerii. Zamieszczam ostatni Log, moze ktoś podpowie z ustawieniami (chyba grafika)

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #208 dnia: 02 Lutego 2020, 19:06:53 »
openGL error: out of memory; failed to create a geometry buffer
Critical error, memory allocation failure: bad allocation
Ta integra jest dobra do excela a nie gier komputerowych. Można sobie na niej pograć w WoTa i dotę na niskich. https://www.notebookcheck.pl/Intel-UHD-Graphics-620.272772.0.html Przestawiaj renderer na legacy a może i na simple. Skręć tekstury do 1024.
Mój kanał youtube

Offline Pyth00n

  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #209 dnia: 02 Lutego 2020, 21:21:27 »
Mam pytanie, oficjalne wydanie MaSzyny 20.01  obejmuje zmiany do której rewizji ?