(release: 20.120.64.0)
Myślę, że to może być przyczyną (nieaktualne exe) lub brak jakiegoś pliku.
Po uruchomieniu scenerii, po chwili następuje zaiweszenie symulatora i samoistne wyłączenie scenerii.Wg loga za mało pamięci. Zmniejsz jakość tekstur.
Nie. Musiałbyś pobrać wszystkie klocki w t3d, dopisać im deklarację animacji jeśli to tego wina i ponownie skompilować binarki.
O braku drzwi w uproszczonym elfie wiemy. Wyszło jakiś czas temu acz po wydaniu. Udawaj, że jest tam szyba. :P
Co znaczy "brak wagonów sypialnych"? Któryś scenariusz używanie nieistniejącego taboru, czy jak? Konkretny wpis z loga proszę.
Zmieniłem na dds, chyba, że jakoś inaczej. W dalszym ciągu wywala.Po uruchomieniu scenerii, po chwili następuje zaiweszenie symulatora i samoistne wyłączenie scenerii.Wg loga za mało pamięci. Zmniejsz jakość tekstur.
Słychać dopiero przy 5km/h.
Zauważyłem w EN76 prześwitujące światła semaforów przez ramki okien oraz kawałek pulpitu, dodatkowo przy połączonych dwóch jednostkach nie słychać dźwięku hamowania oraz nie wyświetla się na monitorze widok drugiej jednostki.Elfy nie mają zrobionego trybu ukrotnienia na komputerkach.
L053_calkowo-sluzba-tlk: przestaje się ładować, w logu zatrzymuje się na "Bad geometry: degenerate triangle encountered (vertices: 0.00, 5.00, 0.00 + 0.00, 0.00, 0.00 + 0.00, 5.00, 0.00)"
Ale o jakie dźwięki hamowania Ci chodzi, o pisk hamulców, czy pstryczki w szafie pneumatycznej?
Zauważyłem w EN76 prześwitujące światła semaforów przez ramki okien oraz kawałek pulpitu, dodatkowo przy połączonych dwóch jednostkach nie słychać dźwięku hamowania oraz nie wyświetla się na monitorze widok drugiej jednostki.Elfy nie mają zrobionego trybu ukrotnienia na komputerkach.
Jakie elementy przenikają? Renderer shaderowy nie rysuje obiektów półprzezroczystych do bufora głębokości, więc trochę takich babolków będzie, ale w elfie nie powinno nic takiego występować, bo tam wszystko jest odpowiednio podzielone w modelu.
Mi działa ed w ukrotnionym elfie 22wea. Dźwięk to zmodulowany odpowiednio dźwięk silnika i falownika słyszany przy rozruchu. Tamte ci odgrywa? Ciężko zgadnąć co mogłeś zrobić źle. Może wywaliło zabezpieczenia na drugim składzie i hamuje pneumatyką w związku z tym.
Ściany na repo działają. W modelu wszystko ok. Niech ktoś inny zobaczy na e3d czy ma to samo a ty sprawdź w kilku innych pojazdach. Może generator ma defekt i złe flagi fazy renderowania geometrii ustawia w modelach.
W nowej paczce, niech mi ktoś powie - jak ruszyć EN76? Drzwi zablokowane, schodki schowane a nabite powietrza i po zmianie przepustnicy na jazde nic nie schodzi? Sorki za lajkowość :Dwyluzuj hamulec sprężynowy czerwonym przyciskiem obok zadajnika jazdy
W nowej paczce, niech mi ktoś powie - jak ruszyć EN76? Drzwi zablokowane, schodki schowane a nabite powietrza i po zmianie przepustnicy na jazde nic nie schodzi? Sorki za lajkowość :Dwyluzuj hamulec sprężynowy czerwonym przyciskiem obok zadajnika jazdy
Odpalam ten dział, czytam, o ile mi inteligencja pozwala - postępuję wg instrukcji i działa. Macie szczęście, że nie jestem moderatorem ;) Wypakowałeś exe z paczki zgodne z Twoim systemem?
Witaj. Trzeba wypakować plik bin_x64 lub bin_x86, zależnie od tego czy posiadasz kolejno 64, lub 32-bitowy system.Odpalam ten dział, czytam, o ile mi inteligencja pozwala - postępuję wg instrukcji i działa. Macie szczęście, że nie jestem moderatorem ;) Wypakowałeś exe z paczki zgodne z Twoim systemem?
jak mam wypakowac paczke z zgodnoscia ? bo tu mam problem z winrarr
Próbuję uruchomić jakąkolwiek scenerie i po kliknięciu w "Uruchom symulator" przez moment mam czarny ekran, następnie wraca wszystko do stanu początkowego.Trzeci punkt instrukcji na stronie pobierania.
Uruchamiam wersję 19,01 na oddzielnym Rainsterze i działa wszystko.
O co chodzi ?
Po rozpakowaniu należy wypakować odpowiednią wersję exe 32 (plik: bin_x86.zip) lub 64 bitową (plik: bin_x64.zip).
Zainstalowałeś paczkę na czysto?Co znaczy na czysto ?
Wszystko jest wykonane z pkt 3.Próbuję uruchomić jakąkolwiek scenerie i po kliknięciu w "Uruchom symulator" przez moment mam czarny ekran, następnie wraca wszystko do stanu początkowego.Trzeci punkt instrukcji na stronie pobierania.
Uruchamiam wersję 19,01 na oddzielnym Rainsterze i działa wszystko.
O co chodzi ?
Zainstalowałeś paczkę na czysto?Mam w osobnym pliku poprzednią wersję wraz z Rainsterem. To może być problemem ?
Cytat: Turbokibel w Dzisiaj o 19:31:38
Cytat: Lokomotywownia w Dzisiaj o 19:29:09
Próbuję uruchomić jakąkolwiek scenerie i po kliknięciu w "Uruchom symulator" przez moment mam czarny ekran, następnie wraca wszystko do stanu początkowego.
Uruchamiam wersję 19,01 na oddzielnym Rainsterze i działa wszystko.
O co chodzi ?
Trzeci punkt instrukcji na stronie pobierania.
Wszystko jest wykonane z pkt 3.
To jest po prostu lenistwo, nie chce im się czytać, tylko od razu klikają "Pobierz" a potem, pomocy, nie działa mi.
Na czysto to znaczy pobraną paczkę do nowego folderu bez żadnych modyfikacji.Czysty folder.
Jeśli masz ją w innym folderze to nie.W innym.
Zmieniłem na dds, chyba, że jakoś inaczej. W dalszym ciągu wywala.Po uruchomieniu scenerii, po chwili następuje zaiweszenie symulatora i samoistneWg loga za mało pamięci. Zmniejsz jakość tekstur.
wyłączenie scenerii.
vsync yes // (no) ogranicznik klatek go 60 lub 30 fps zaleznie od wydajności
maxtexturesize 16384 // (16384) skalowanie zbyt dużych tekstur do podanego rozmiaru
multisampling 1 // (2) wygładzanie krawędzi (poprawia obraz, ale obniża FPS): 0 - wyłaczone, 1 - dwukrotne, 2 - czterokrotne, 3 - ośmiokrotne
usevbo yes // (yes) Tryb renderowania VBO lub DisplayList
defaultext tga // (dds) domyślne rozszerzenie tekstur
convertmodels 0 // (135) tworzenie plików modeli binarnych E3D z T3D: 0 - wyłączone, +1 - nowe Opacity, +2 - z optymalizacją, +4 - z bananami, +128 - rozszerzony pod exe C++, niekompatybilny ze starymi
anisotropicfiltering 8 // (8) 1-16 jakość filtrowania anizotropowego tekstur
dynamiclights 7 // (7) 1-7 ilość świateł OpenGL przydzielanych pojazdom w scenie; przy starych kartach graficznych zmiejszyć do 3
pyscreenrendererpriority normal // (normal, lower, lowest, idle) priorytet wątku pythonowego renderera. Odciąża procesor zmniejszając odświeżanie ekranów w lokomotywach.
shadows no // (yes) renderowanie cieni
shadowtune 2048 250 150 300 // parametry shadowmapy (rozdzielczość, nieużywany, promień projekcji, nieużywany)
splinefidelity 2 // (1) 1-4 dodatkowy podział trajektorii na łukach, zwiększający krągłość
gfxrenderer legacy // (full/legacy/simple) Pełny z shaderami, stary lub uproszczony tryb renderowania, może poprawić wydajność
fullphysics yes // obliczanie fizyki ze zwiększoną dokładnością. wyłączenie może spowodować dziwne zachowania
gfx.resource.sweep yes // usuwanie nieużywanych tekstur z opengl, zalecane wyłączenie gdy pamięć karty graficznej jest wystarczająca
gfx.resource.move no // tryb konserwacji pamięci przy usuwaniu nieużywanych tekstur, może powodować problemy na niektórych kartach
gfx.skippipeline no // (no) Ustawia uproszczony tryb renderowania bezpośrednio do backbuffera. Wyłącza prawidłową implementację HDR i wszystkie efekty takie jak motionblur. Ustawienia z kategorii framebuffer, format i postfx będą ignorowane.
gfx.framebuffer.width 1920 // Szerokość renderowanego obrazu (nie okienka!)
gfx.framebuffer.height 1080 // Wysokość renderowanego obrazu (nie okienka!)
gfx.shadowmap.enabled yes // (yes) renderowanie cieni w rendererze shaderowym
gfx.extraeffects yes // (yes) Dodatkowe efekty realizowane przez shadery (np. mapowanie paralaksy)
gfx.shadows.cab.range 30 // Promień zasięgu źródeł cieni z zewnątrz kabiny, w metrach. Wpływa odwrotnie proporcjonalnie na ostrość cieni
gfx.envmap.enabled yes // (yes) Odbicia realizowane globalną cubemapą
gfx.reflections.framerate 1 // (1/300) Częstotliwość odświeżania odbić otoczenia
gfx.postfx.motionblur.enabled yes // (yes) Rozmycie powodowane ruchem
gfx.smoke yes // (yes) Wyświetlanie dymu
gfx.smoke.fidelity 1 // (1) 1-4 Mnożnik ilości cząstek dymu
Nie. Musiałbyś pobrać wszystkie klocki w t3d, dopisać im deklarację animacji jeśli to tego wina i ponownie skompilować binarki.Zmiana anim false na true w plikach t3d stopni pomogła, jednakże generują się pliki e3d z katalogu main. Posiadam starszą bodajże wersję Elfa w t3d i generują mi się mniejsze trochę pliki z katalogu main chociaż posiadam wszystkie zależności z katalogów parts w t3d. Czy mógłby ktoś kto ma dobry dostęp do repo zamieścić same poprawione pliki e3d stopni?
O braku drzwi w uproszczonym elfie wiemy. Wyszło jakiś czas temu acz po wydaniu. Udawaj, że jest tam szyba. :P
Co znaczy "brak wagonów sypialnych"? Któryś scenariusz używanie nieistniejącego taboru, czy jak? Konkretny wpis z loga proszę.
Opcje obsługiwane przez rainsted są nadpisywane z jego ustawień.
Witam.Błąd inicjalizacji vertex shadera. Spróbuj przeinstalować sterownik tego radeona. Miałem identyczną kartę kilka lat temu i pierwsze exe shaderowe jakoś działały. Jak nic nie da, pozostaje przełączyć w tryb legacy.
Ja też mam problem z uruchomieniem jakiejkolwiek scenerii. Mianowicie po wypakowaniu paczki rozpakowałem plik bin, skopiowałem do folderu z Maszyną. Rainsted odpala się normalnie po wyborze składu oraz scenerii i po Uruchomieniu symulatora robi się czarny ekran kursor się kręci jak by wczytywało i po 4ech sek wychodzi do windowsa. Przesyłam error i logi może ktoś będzie wiedział w czym jest problem? Poprzednie wersje działały bez zarzutów.
Power overload: "pwr02" disabled for 1.000000s
Ficzer. Logika AI w kontroli poboru mocy nie jest ukończona, oprócz tego a sam mechanizm sekcjonowania mocno uproszczony i ze swoimi własnymi błędami. Jak te problemy zostaną rozwiązane, to boty same z siebie nie powinny doprowadzać do przeciążenia sieci i wtedy to będzie jedynie kwestia gracza by pilnować woltomierza.
Czy najnowsze exe konwertuje pliki T3D do E3D? Ustawiłem convertmodels na 135 i nici z konwersji.Zmień
convertmodels 0
na convertmodels 1
Czy najnowsze exe konwertuje pliki T3D do E3D? Ustawiłem convertmodels na 135 i nici z konwersji.Dodałeś jakiś inny plik t3d? Jesteś pewien że nie ma już istniejącego e3d o tej nazwie?
ZmieńTego już nie używamy.Kod: [Zaznacz]convertmodels 0
naKod: [Zaznacz]convertmodels 1
Czy najnowsze exe konwertuje pliki T3D do E3D? Ustawiłem convertmodels na 135 i nici z konwersji.Dodałeś jakiś inny plik t3d? Jesteś pewien że nie ma już istniejącego e3d o tej nazwie?
coś jest nie takMoże to, że to karta AMD?
Nie no ale coś jest nie tak skoro wykazują złą wersję openGL. Nie ma co marnować jej mocy tylko trzeba dość co jest przyczyną. Reinstaluj, może spróbuj jakieś starsze. Jakiś inny soft do diagnostyki wersji openGL.To akurat nie jest blad :> Exe domyslnie prosi sterownik o openGL w wersji 3.3, nawet jesli dostepny jest wyzszy.
No ale w akł nie ma prawa mu działać, jak on nie ma generatora tylko kilka predefiniowanych tablic na dwie mapki. No chyba, że odpalił którąś z nich i się cieszy. ;)
W Rumunach oprócz wersji 060DA2 nie ma wibracji w kabinie od pracy silnika. Czy jest jakiś sposób, żeby to naprawić?Mareczek wywalał telepanie. Idea była taka, że ciężkie lokomotywy nie powinny się całe telepać na biegu jałowym. W tym wariancie widocznie pominął albo prześlizgnął się przez testy jakoś równolegle. Potem je przywracał z innymi parametrami, by telepało głównie przy rozruchu a po wejściu na jałowe trawie całkiem tłumiło. Najwyraźniej tu nie zrobił. Mam excela do rysowania charakterystyki wibracji, jakby ktoś chciał przejrzeć wszystkie mmd i to unormować.
Pewnie log za duży. Spakuj w zipa, dobrze się kompresuje.Skrecenie tekstur pomogło, nie wykrzacza sima, a z plikami nie mam pojecia co sie stało. Dodałem z zipa spowrotem
W errors mamy złe zaadresowanie pamięci. Może jakiś asset jest kopnięty. Może coś się popsuło na transferze ram<>vram. Może zeżarł cały ram. Sprawdź czy skręcenie tekstur do 1k coś zmieni. Loguje również brak plików konfiguracji urządzeń wejściowych. Coś tam nawywalał?
Fajna ta nowa paczka. Taka niedopracowana taka.Byłbyś tak uprzejmy i zdradził w jakim pojeździe jest taka plama? Linoleum na podłodze nic mi nie mówi.
@mk12: Kolega z elektrody? :>A broń Boże, absolutnie. :D
Wciąż występuje problem przypisywania rozkładu jazdy do lokomotyw dwuczłonowych i ukrotnionych. Po manewrach i podpięciu wagonów trzeba siedzieć w członie z tyłu, przy wagonach, inaczej jedziemy bez rozkładu jazdy. Misja, w której łatwo to sprawdzić to l53_południe, niebieska ET22, wyjazd samą lokomotywą z Turowa. Zamieniamy np. na ET41, po gwizdku wyjeżdżamy pod semafor, przesiadamy się do przodu. Nie dostajemy rozkładu jazdy, zamiast zjechać po wagony w Psim Polu jedziemy przez Dębicę Towarową na koniec świata.Teoretycznie problem moze byc opanowany poczawszy od wersji 20.129 dostepnej z watku o exe w dziale Na Warsztacie.
A ja mam inny problem uruchamiam, wybieram scenerię i skład gra się ładuje i po załadowaniu słychać dźwięki otoczenia lecz nie widać okna z grą (kabiną) w dalszym ciągu widoczne jest okno Rainsted i okno w którym widać zapisy ładujących się tekstur.Nie rozumiem, czy to znaczy ze glowne okno symulatora nie pojawia sie w ogole? Masz moze zalaczony w ustawieniach tryb pelnoekranowy? Zobacz czy cos sie zmieni po wylaczeniu tej opcji, ewentualnie czy uzywajac Alt-Tab nie dogrzebiesz sie do okna symulatora schowanego gdzies pod spodem.
Nie rozumiem, czy to znaczy ze glowne okno symulatora nie pojawia sie w ogole? Masz moze zalaczony w ustawieniach tryb pelnoekranowy? Zobacz czy cos sie zmieni po wylaczeniu tej opcji, ewentualnie czy uzywajac Alt-Tab nie dogrzebiesz sie do okna symulatora schowanego gdzies pod spodem.
Na shaderowym rendererze (exe gl33)? Patrzyłeś jak 20.01 w trybie legacy działa?
Drobna rzecz, ale rzuca się w oczy - kontrolki zamknięcia drzwi w klasycznym EN57 powinny gasnąć w momencie zamykania drzwi, a nie gdy wszystkie drzwi w ezt się zamkną. Chyba że to jest znany bug do naprawienia w przyszłości. No i czemu kran FVEL6 ma 8 pozycji?Rzeczywiście ma za dużo pozycji, wydaje mi się że kiedyś to zgłaszałem lecz osoba sprawdzająca nie potwierdziła tego.
No i czemu kran FVEL6 ma 8 pozycji?Tak wychodzi z kątów między pozycjami na rzeczywistym zaworze.
Exe 01.29, pliki z repo. Radio, kontrolka zasilacza i hebelek działają jak trzeba. Nikt przy tym nic nie dłubał w przeciągu ostatnich 2 tyg. to dziwne by się samo zepsuło. Po prawdzie powinien być symulowany zasilacz radiotelefonu z heblem i lampką, opcjonalny rozdzielacz z heblem i lampką i na końcu to co mamy. W większości pojazdów urządzenia poprzedzające są trupami. W kiblach hebel i lampka zasilacza były podpięte pod radio zanim komukolwiek się śniły interaktywne manipulatory, to tak zostało.Niestety paczka świeża, exe z warsztatu i problem występuje.
Z tego co widać na tym filmiku jest prawdopodobnie coś takiego jak pozycja pół-szósta, nie wiem czy dobrze rozumiem? Czy to ma wpływ na obecną ilość pozycji w MaSzynie?No i czemu kran FVEL6 ma 8 pozycji?Tak wychodzi z kątów między pozycjami na rzeczywistym zaworze.
Niestety paczka świeża, exe z warsztatu i problem występuje.#midziała no to co poradzę. Działanie radia jest na poziomie pythona realizowane to błędy w kompilacji e3d by tu raczej nic nie napsuły, chyba że jakieś płytki są tam lampkami analogowymi.
A w Et21 a raczej 3e1m ktoś testował czy działa zew3?Również działa. Ale tam jest radmor, a wcześniej coś o pyralndię pytałeś, to o dobry pojazd chodzi?
openGL error: out of memory; failed to create a geometry buffer
Critical error, memory allocation failure: bad allocation
Ta integra jest dobra do excela a nie gier komputerowych. Można sobie na niej pograć w WoTa i dotę na niskich. https://www.notebookcheck.pl/Intel-UHD-Graphics-620.272772.0.html Przestawiaj renderer na legacy a może i na simple. Skręć tekstury do 1024.
Witam, podczas odpalania Rainsted wyskakuje błąd z brakującym plikiem vcl40.bpl. W poprzednich paczkach działało bez problemu.Plik ten jest wersjonowany i wchodzi w sklad paczki. Nie wiem czemu miałbyś go nie mieć.
Ja z kolei chce zapytac o scenerie stary jawor. Nie mam na nim sygnalow odjazdu od kierpocia. Sa tylko rozmowy na 4 kanale.A zobacz na jedynce. Mam podejrzenie, że kierownik nie nadaje na pełnym spektrum, bo kanału nie przestawia na stówkę. Nie ma takiego mechanizmu.
Ja z kolei chce zapytac o scenerie stary jawor. Nie mam na nim sygnalow odjazdu od kierpocia. Sa tylko rozmowy na 4 kanale.W stenogramach do nagrania nie było ról kierownika pociągu, więc go raczej nie ma.
A zobacz na jedynce. Mam podejrzenie, że kierownik nie nadaje na pełnym spektrum, bo kanału nie przestawia na stówkę. Nie ma takiego mechanizmu.Kierownik w ogole nie nadaje przez radio, to jedna wielka sciema jest :v Dzwiek "krotkofalowki" puszczany jest z pozycji ktora mniej wiecej odpowiada obsadzonej kabinie, bez wzgledu na stan radia.
Witam, podczas odpalania Rainsted wyskakuje błąd z brakującym plikiem vcl40.bpl. W poprzednich paczkach działało bez problemu.Plik ten jest wersjonowany i wchodzi w sklad paczki. Nie wiem czemu miałbyś go nie mieć.
U mnie jest podobnie na scenerii l053_noc, tzn. wszystko się ładuje, inicjalizuje i po chwili crash... "critical error:memory allocation failure: bad allocation". Gfxrenderer ustawione na "legacy", rozmiar tekstur nawet już na 128... 32-bit Windows 7, 4 GB Ramu (dostępnych 3,48), karta AMD Radeon HD 7300 Series z 1 GB VRAMu.128 ociera sie juz o przesade, w zasadzie 512 to taki dolny prog ponizej ktorego zaczyna sie wiecej klopotow niz korzysci. Wyprobuj moze taki zestaw wpisow:
gfxrenderer simple
maxtexturesize 512
maxcabtexturesize 1024
Czesc scenariuszy takich jak nowsze l053 moga i tak miec problem z wersja 32-bitowa -- roznorodnosc uzytego tam taboru prowadzi do zuzycia pamieci na poziomie 6-8 gb czyli grubo powyzej tego, co moze zaadresowac 32-bitowy Windows.
Exe 01.29, pliki z repo. Radio, kontrolka zasilacza i hebelek działają jak trzeba. Nikt przy tym nic nie dłubał w przeciągu ostatnich 2 tyg. to dziwne by się samo zepsuło. Po prawdzie powinien być symulowany zasilacz radiotelefonu z heblem i lampką, opcjonalny rozdzielacz z heblem i lampką i na końcu to co mamy. W większości pojazdów urządzenia poprzedzające są trupami. W kiblach hebel i lampka zasilacza były podpięte pod radio zanim komukolwiek się śniły interaktywne manipulatory, to tak zostało.Niestety paczka świeża, exe z warsztatu i problem występuje.
Załączniki:
-bateria wyłączona
-bateria załączona
-radio wyłączone
-radio załączone
Wyprobuj moze taki zestaw wpisow:Kod: [Zaznacz]gfxrenderer simple
Czesc scenariuszy takich jak nowsze l053 moga i tak miec problem z wersja 32-bitowa -- roznorodnosc uzytego tam taboru prowadzi do zuzycia pamieci na poziomie 6-8 gb czyli grubo powyzej tego, co moze zaadresowac 32-bitowy Windows.
maxtexturesize 512
maxcabtexturesize 1024
W dodatku korzystanie z symka robi się dla mnie chore, bo nie umiem sobie poradzić z lagami, tak olbrzymimi że potrafi mnie wyrzucić z symulacji. Czy jak bym ci pokazał mój eu07.ini to byś zerknął czy można by coś odchudzić? Jak wiesz jestem nie widomy to też dla mnie w ogole mogło by obrazu nie być.
albo też bluescreeny się zdażały. No muszę ci to nagrać jakoś kiedyś ale on dostaje takich cyrków że no jazda. wkurzyłem się i jeżdżę na samych najmniejszych ale no wiesz co to za przyjemność. no ale wystarczy że coś przejeżdża i mam przesrane, o albo jak wychodzę z pociągu mojego który jedzie, tu też tnie., dla mnie jest to dziwne, ma on dobry sprzęt, GTX 940MX, i5 7 gen, 32GB RAM, Windows 7, a na takich ustawieniach w eu07.ini skarży się na przycinki i nawet bluescreeny, zainstalował najnowsze sterowniki dla GPU i nadal mu przycina, więc nie jest to wina sterów.
Dawno nie testowałem, więc dość ostrożnie napiszę, że w SCN Bałtyk, EN57 jadąc z a Plaży nie zatrzymuje się w peronach tylko dociąga do semafora wyjazdowego na stacji Bałtyk. Oczywiście AI, nie respektuje wskaźnika.Potwierdzam o tyle, że raz dociąga do semafora a raz nie rusza. Zamieszczam loga i errora. Problem się pojawia jak jadę ET22 1025, ratunku nie sprawdzałem jeszcze. Wypisuję sobie rozkaz pisemny i jadę ratować zdefektowanego Kibla.
pyscreenrendererpriority lowest
gfx.resource.sweep no
ktore moga zredukowac ilosc sytuacji, jakie moga generowac przyciecia.Przecież stary bałtyk nigdy nie miał przypisanych wskaźników, to czego oczekujecie? W dobie wielu przypisań do odcinka, to na takiej małej mapce jest to max godzina pracy. Dołóżcie cegiełkę. :)Ale on nie wyjeżdża z Plaży, a jak mu się uda to dojeżdża do semafora i tam ma czerwone. Blokuje tym samym towara, na Bałtyku Zimie też.
... Dołóżcie cegiełkę. :)Zapomnij, po odklejeniu siatkówki w prawym oku nie tknę żadnego pliku do edycji. Przypomnę, że Bałtyk jest scenerią, która zaistniała dzięki uprzejmości @Mateu, który przekazał pliki. Uzupełniłem i wymieniłem trakcję w tej scenerii a także pierwsze scenariusze, Usunąłem podwójne torowisko i zbędne śmieci. Wtedy o wskaźnikach nie było mowy, bo exe ich nie obsługiwało a o @Ra jeszcze nikt nie słyszał. Ale do tej pory po wprowadzeniu innych scenariuszy i zimy, aż dziwne, że nadal nie ma wskaźników. Część scenariuszy pisał @Mati An.
Wyprobuj moze taki zestaw wpisow:Kod: [Zaznacz]gfxrenderer simple
Część scenariuszy takich jak nowsze l053 mogą i tak mieć problem z wersja 32-bitowa -- różnorodność użytego tam taboru prowadzi do zużycia pamięci na poziomie 6-8 GB czyli grubo powyżej tego, co może zaadresować 32-bitowy Windows.
maxtexturesize 512
maxcabtexturesize 1024
1. Czy zakładając, że systemowe 4GB fizycznie zainstalowanego RAMu jest za mało, to system ładując/wykonując symulację nie powinien skorzystać z pliku stronicowania?W przypadku systemu 32-bitowego maksymalny rozmiar obszaru pamieci jaki moze otrzymac pojedynczy program to 2-3 GB (symulator uzywa ustawienia pozwalajacego na skorzystanie z 3 GB). Plik pamieci wirtualnej nie umozliwi przekroczenia tego limitu, jest to cos z czym poradzi sobie tylko system 64-bit.
(..)
3. Czy rzeczywiście jedyny możliwy sposób rozwiązania tego problemu, to przejście na system 64bit-owy, czyli wymiana komputera (w obecnym musiałbym co najmniej wymienić procesor i dokupić pamięci RAM, czy coś jeszcze?).
gfx.resource.move no
ktory moze ograniczyc nieco ilosc pamieci zuzywanej na przechowywanie danych tekstur, ale nie kazda karta graficzna/sterowniki potrafia ten tryb obsluzyc.na gfxrendererze ustawionym na full raczej nie pojedziesz, ustaw na legacy, powinien ruszyć.Gdzie to ustawienie się znajduje?
No to skręcaj detale zgodnie z podaną kolejnością i sprawdzaj stan.Rozpakowałem wersję 1908 i pożyczyłem sobie eu07.exe i sceneria działa prawidłowo. Pewnie nie będzie obsługiwał nowszych modeli t.j. EN62 i EN76.
W dalszym ciągu masz renderer shaderowy a nie legacy, tekstury 4k, cienie 2k. Czyli wysokie detale przy laptopie biurowym. Proszę czynić co heldesk sugeruje, a nie obrażać programistów, bo w takiej sytuacji istotnie wiele nie można poradzić. Dekoracje stanowią kilka procent użytych zasobów, w stosunku do taboru.Zmieniłem w pliku eu07.ini gfxrenderer z full na legacy co i gdzie jeszcze mam zmienić?
W eu07.ini masz wszystkie ustawienia wraz z opisem. Próba odpalenia gry na wysokich detalach na notebooku to średnio dobry pomysł tak ogólnie. Może większość współczesnych diagnozuje sprzęt i sama skręca się do niskich, ale dobrym nawykiem jest przejrzeć opcje i samemu zmniejszyć w przypadku problemów.
W dalszej kolejności zmniejszaj:
-antyaliasing (suwak w starterze)
-jakość cieni
-jakość tekstur
Tylko co jest właśnie nie tak?Spróbuj przeinstalować sterowniki do GPU.
Multisampling na 4 przy tym GPU to dużo, zmniejsz na 1, najlepiej zmień gfxrenderer z full na legacy, możesz jeszcze zmniejszyć maxtexturesize.Kolega już ma Legacy. render path: VBO. Dla fulla wypisuje render path: Shaders, VBO. Daj crashdumpa, bo bez tego możemy zgadywać tylko. Detali nie skręcaj póki co. Może ten multisampling najwyżej. Jakby brakowało pamięci, to by to wypisało do logu.
Unhandled exception at 0x0000000075D29A90 (atio6axx.dll) in eu07_crashdump_20200324_173401.dmp: 0xC0000005: Access violation reading location 0x0000000000000018.
Sterownik Opengl twojego radeona próbuje czytać z niedozwolonego zakresu pamięci. Nie dojdziemy w czym problem. Klątwa AMD. Poeksperymentuj z innymi sterownikami do tej karty.
Przetestuj archiwum. Rozmiar: 4129208279 B, suma kontrolna CRC32: B9447C6DZrobiłem tak i tym razem plik się otworzył ale paczka jest jakby niekompletna a do tego wyskakuje kolejny błąd. Dla pewności spróbowałem pobrać ponownie ale efekt jest ten sam.
Everything is Ok
Folders: 687
Files: 39488
Size: 20310027142
Compressed: 4129208079
sha256sum f5707cbf24768288e462575dda456507428beb7d6d4515597ffb7e6f223409fb MaSzyna2001.zip
Odstaw piraconego winrara i otwórz aktualnym 7zip. Jak dalej źle to coś ci psuje plik.
#miteż Spróbuj wyłączyć antywirusa na czas pobierania, może coś blokuje.
Instalator zawiera klienta P2P oraz nie ma aktualnych certyfikatów bezpieczeństwa. Dla obawiających się swojego bezpieczeństwa, z działu publikacje można pobrać sobie archiwum samodzielnie protokołem torrent. Tylko proszę nie zgłaszać błędów spowodowanych złym wypakowaniem lub brakiem bibliotek zależnych.
@Stele
Nie mam zdjęcia. To jest na trasie, nie przed stacją. Skrzyżowanie z linią jakąś na prawo, my jedziemy na wprost. Szarpnięcie jest takie lokomotywy, że mało fikołka nie zrobi. Coś się tory nie schodzą.Widzisz jaki realizm?
Zmień w pliku eu07.ini wpis gfxrenderer z wartości full na legacy i będzie to samo co w 19.04, nie powinno lagować.
Przed chwila zrobilem 2 testy. Na ostatnim exe nie ruszylem nawet z Grodziska poniewaz BR-285 nie chciala ruszyc. Robilem proby przejecia jej pod F5 ale nic z tego. Na exe z PC podobnie jak poprzednik. Cos chyba sie skopalo w exe. Dodam jeszcze ze ta ET22 ma biale lusterka wsteczne.Na najnowszym exe z warsztatu jest błąd. AI nie radzi sobie z jazdą dieslami przez ostatnie zmiany dot. styczników liniowych. Będzie poprawka.
Wiem że trochę późno po wydaniu, ale coś nie tak z edką (ED72):
- Na początek - guzik od zamykania drzwi nie działa. Próbowałem kombinacją klawiszy: (,) (Ctrl ,) (Shift ,)
- Po zahamowaniu i odhamowaniu skład nadal jechał. Wystarczy chwilę pojeździć - a potem zahamować po czym wyluzować - isami zobaczycie o co mi chodzi.
Jak idzie z wnętrzem ED72? Po z tego co widzę jakieś zdjęcia są (https://eu07.pl/forum/index.php/topic,7953.msg430627/topicseen.html#msg430627)...
A co z tym hamowaniem i luzowaniem? Trzecia rzecz (o której zapomniałem) to jest dziwny dźwięk z człony SA i SB. Załączam log.Problem został naprawiony w najnowszych exe. Nie wiem o jaki dziwny dźwięk ci chodzi.
Nie wiem o jaki dziwny dźwięk ci chodzi.
W lokomotywie spalinowej BR285 Traxx nie działają monitory.
W ST45 nie działa nastawnik kierunkuDaj nastawnik na pozycję 0.
Wygląda na błąd parsowania jakiegoś konfiga. Skasuj rainsted.ini i dynamic/tabor.txt oraz dynamic/textures.ini. Niech wygeneruje nowe. Może pomoże.Niestety nie pomogło i nadal wywala ten sam błąd.
W ustawieniach systemu jest gdzieś menu 'język dla aplikacji niewspierających unicode' czy jakoś tak. Zobacz czy masz tam wybrany polski.Po dłuższy szukaniu znalazłem te ustawienia co mówiłeś w Panelu sterowania->Zegar i region i według tego mam ustawiony język Polski jak oraz wszędzie gdzie się da ustawić w różnych ustawieniach. Zastanowiła mnie jednak inna funkcja która była włączona (załączniku 1, funkcja podkreślona) więc ją wyłączyłem i sprawdziłem czy się uruchomi RAINSTED. Okazało się że występuję teraz inny błąd (załącznik 2) który po zatwierdzeniu załącza RAINSTED ale w formie czystej (załącznik 3). Po wejściu w ustawienia i wybraniu ponownie trybu pracy który jak twierdzi jest wybrany podstawowy RAINSTED ożywa.