Wyprobuj moze taki zestaw wpisow:
gfxrenderer simple
maxtexturesize 512
maxcabtexturesize 1024
Część scenariuszy takich jak nowsze l053 mogą i tak mieć problem z wersja 32-bitowa -- różnorodność użytego tam taboru prowadzi do zużycia pamięci na poziomie 6-8 GB czyli grubo powyżej tego, co może zaadresować 32-bitowy Windows.
Przepraszam, że powracam do tematu, który w tej dyskusji zszedł już trochę na bok, jednak problem cały czas mnie dręczy - praktycznie 97,5% :-) uruchomień kończy się zakończeniem zaraz po załadowaniu misji i przystąpieniu do uruchamiania lokomotywy. Problem zawsze ten sam tzn.: "...memory bad allocation". Ustawienie simple niestety nic nie zmienia (w zużyciu pamięci widocznym w menedżerze zadań. Wczoraj natomiast, gdy włączyłem plik stronicowania pamięci na dysku, na którym mam maszynę (na systemowym mam włączone cały czas w zakresie 4000-6000 MB) z zakresem 16-2705 MB raz, czy dwa razy z rzędu udało mi się uruchomić i mnie nie wywaliło (sam po chwili zakończyłem symulację) przy czym menedżer zadań pokazał ponad 3,6 GB przydzielonej pamięci i jednocześnie określił jako ok. 50% zajętości (zwykle po uruchomieniu symulacji jest przydzielone między 3,1-3,4 GB, symulacja się zawiesza i kończy w/wym. błędem, a poziom zajętości pamięci menedżer zadań pokazuje w granicach 80-90%... Niestety, gdy następnie zmieniłem ustawienia rozmiaru na 2048 - 2048 problem powrócił, podobnie i nawet po ustawieniu opcji, by system sam decydował o wielkości pliku stronicowania nic nie pomaga. W związku z powyższym mam kilka pytań i bardzo proszę o odpowiedź oraz pomoc tych, którzy się bardziej na tym znają ode mnie, otóż:
1. Czy zakładając, że systemowe 4GB fizycznie zainstalowanego RAMu jest za mało, to system ładując/wykonując symulację nie powinien skorzystać z pliku stronicowania?
2. Jak ewentualnie go do tego zmusić lub co może być nie tak, że przeważnie tak się nie dzieje?
3. Czy rzeczywiście jedyny możliwy sposób rozwiązania tego problemu, to przejście na system 64bit-owy, czyli wymiana komputera (w obecnym musiałbym co najmniej wymienić procesor i dokupić pamięci RAM, czy coś jeszcze?).
Powiem szczerze nie bardzo rozumiem, czemu raz (choć rzadko) działa, a raz nie. Robiłem windowsowy test pamięci, ale nic nie wykazał. Będę wdzięczny za jakąś pomocną informację lub poradę. Szczerze mówiąc to wymiany sprzętu wolałbym raczej uniknąć, bo choć obecny nie jest może super, ale też nie jest jakiś tragiczny wydaje mi się. Dodam, że FPS-y mam po uruchomieniu rzędu 20-30, gfxrenderer legacy (stawienie na simple nic nie zmienia), a testowany scenariusz to l053_noc. W razie potrzeby oczywiście służę logiem i errorem. Pamięć vRam na karcie graficznej to bodajże 1 GB.