Autor Wątek:  MaSzyna 20.01 - problemy  (Przeczytany 78423 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline P.J.

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #60 dnia: 21 Stycznia 2020, 20:09:34 »
Cytuj
Cytat: Turbokibel w Dzisiaj o 19:31:38

    Cytat: Lokomotywownia w Dzisiaj o 19:29:09

        Próbuję uruchomić jakąkolwiek scenerie i po kliknięciu w "Uruchom symulator" przez moment mam czarny ekran,  następnie wraca wszystko do stanu początkowego.
        Uruchamiam wersję 19,01 na oddzielnym Rainsterze i działa wszystko.
        O co chodzi ?

    Trzeci punkt instrukcji na stronie pobierania.

Wszystko jest wykonane z pkt 3.

Po wypakowaniu odpowiedniego bin-a skopiuj zawartość do gł. foldera z maszyną.
Prawdziwy Wielkopolanin: Poznań  Główny - Środa Wielkopolska - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno - Kluczbork - Lubliniec - Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Kraków Główny i 170 kilometrów wielkopolskiego szlaku.

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 523
  • W MaSzynie od 2009r. Maszynista IC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #61 dnia: 21 Stycznia 2020, 20:10:10 »
Na czysto to znaczy pobraną paczkę do nowego folderu bez żadnych modyfikacji.

Offline P.J.

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #62 dnia: 21 Stycznia 2020, 20:28:06 »
Cytuj
To jest po prostu lenistwo, nie chce im się czytać, tylko od razu klikają "Pobierz" a potem, pomocy, nie działa mi.

A moim zdaniem to nie jest żadne lenistwo tylko fakt taki, że człowiek po przeczytaniu najpierw czeka za nim się pobierze, potem czeka zanim się rozpakuje (ja po wypakowaniu zająłem się lekturą plika eu07.ini aby ustawić go pod siebie - m. in. koniecznie dopisać "scenario.time.current yes" ;) ) i niepamięta już o tym dodatkowym wypakowaniu paczek, tym bardziej, że nie rzucają się one w oczy (są w gąszczu innych folderów).
Miałem ten sam problem tyle, że po wybraniu jakiegoś pociągu nie było żadnej reakcji kompa.   
Prawdziwy Wielkopolanin: Poznań  Główny - Środa Wielkopolska - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno - Kluczbork - Lubliniec - Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Kraków Główny i 170 kilometrów wielkopolskiego szlaku.

Offline Domino93pl

  • Wiadomości: 68
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 63
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #63 dnia: 21 Stycznia 2020, 21:25:42 »
W ST45 nastawnik kierunku nie działa, ani z klawiatury, ani z myszki.

EDIT. działa, ale w dość nietypowy sposób. Warto byłoby dać o tym informację w readme.
« Ostatnia zmiana: 21 Stycznia 2020, 21:31:40 wysłana przez Domino93pl »

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #64 dnia: 21 Stycznia 2020, 21:26:24 »
Było poruszane kilka postów temu, daj nastawnik na pozycję 0 i wtedy daj nawrotnik.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Lokomotywownia

  • Wiadomości: 122
    • Zobacz profil
    • Lokomotywownia
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #65 dnia: 21 Stycznia 2020, 21:40:38 »
Na czysto to znaczy pobraną paczkę do nowego folderu bez żadnych modyfikacji.
Czysty folder.
Czy może być problem w tym , że poprzednią wersje mam dalej zainstaowaną?

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #66 dnia: 21 Stycznia 2020, 21:43:00 »
Tak, może być problem.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Miłosz Dorsz

  • Moderator
  • Wiadomości: 1354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3467
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #67 dnia: 21 Stycznia 2020, 21:43:14 »
Jeśli masz ją w innym folderze to nie.
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline Lokomotywownia

  • Wiadomości: 122
    • Zobacz profil
    • Lokomotywownia
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #68 dnia: 21 Stycznia 2020, 21:45:57 »
Jeśli masz ją w innym folderze to nie.
W innym.
Jak uruchomię poprzednią wersję to działa.

Offline Miłosz Dorsz

  • Moderator
  • Wiadomości: 1354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3467
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #69 dnia: 21 Stycznia 2020, 21:52:29 »
Daj log.txt.
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline Skiv

  • Wiadomości: 50
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #70 dnia: 21 Stycznia 2020, 22:05:07 »
U mnie działa, czysta Maszyna 20.01. Nastawnik jazdy na sam dół (pozycja 0) i da się zmienić nastawnik kierunku.

Offline djkubek

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #71 dnia: 21 Stycznia 2020, 22:59:09 »
W l053_poranek Misja1 EP07-329:

Bad model: dynamic/pkp/elf_v1/34we-b.mmd - missed submodel ramiedolne1_pant01
Bad model: dynamic/pkp/elf_v1/34we-b.mmd - missed submodel ramiedolne2_pant01
Bad file: failed do locate audio file "20786_et22_emergency_brake_1"
Bad file: failed do locate audio file "20786_et22_emergency_brake_2"
Bad file: failed do locate audio file "20786_et22_emergency_brake_3"
Bad model: dynamic/pkp/elf_v1/34we-b.mmd - missed submodel ramiedolne1_pant01
Bad model: dynamic/pkp/elf_v1/34we-b.mmd - missed submodel ramiedolne2_pant01
Bad file: failed do locate audio file "20786_et22_emergency_brake_1"
Bad file: failed do locate audio file "20786_et22_emergency_brake_2"
Bad file: failed do locate audio file "20786_et22_emergency_brake_3"

coś się nie dodało do paczki ?

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #72 dnia: 21 Stycznia 2020, 23:00:49 »
Bo nie ma tego dźwięku w tej paczce, a w niektórych lokach gdzieś są, pobierz z repo te 3 dźwięki.
Pobierałeś coś z repo? Bo wpisy z tym dźwiękiem dopiero weszły w rev.5075 a paczka jest do rev.5063.
« Ostatnia zmiana: 21 Stycznia 2020, 23:04:17 wysłana przez Turbokibel »
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline djkubek

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #73 dnia: 21 Stycznia 2020, 23:03:26 »
OK i jeszcze przy pierwszym odpaleniu nie działało mi radio mimo wybranych/zmienianych kanałów. Zaskoczyło dopiero po wyłączeniu i włączeniu ctrl+r.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #74 dnia: 21 Stycznia 2020, 23:08:28 »
Czasami tak jest, ja przy pierwszym uruchomieniu miałem problem z wyświetlaczami, ale jak uruchomiłem drugi raz, to działało już.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline danielek

  • Wiadomości: 271
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #75 dnia: 21 Stycznia 2020, 23:37:08 »
Po uruchomieniu scenerii, po chwili następuje zaiweszenie symulatora i samoistne
wyłączenie scenerii.
Wg loga za mało pamięci. Zmniejsz jakość tekstur.
Zmieniłem na dds, chyba, że jakoś inaczej. W dalszym ciągu wywala.

Niestety zmniejszone już nawet poniżej wartości domyślnej i dalej wywala.
Miłośnik stonek i siódemek :)

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #76 dnia: 21 Stycznia 2020, 23:38:07 »
Zmień gfxrenderer na legacy lub simple, w pliku eu07.ini.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Kamil14

  • Wiadomości: 84
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #77 dnia: 22 Stycznia 2020, 12:59:42 »
Dlaczego nie mogę zmienić multisampling z 1 na wyższą wartość? Gdy zmieniam przykładowo na 2 lub 3, automatycznie po uruchomieniu symulatora wchodzi z powrotem na 1.
Poniżej wpisy w eu07.ini.

vsync yes                         // (no) ogranicznik klatek go 60 lub 30 fps zaleznie od wydajności
maxtexturesize 16384                     // (16384) skalowanie zbyt dużych tekstur do podanego rozmiaru
multisampling 1                         // (2) wygładzanie krawędzi (poprawia obraz, ale obniża FPS): 0 - wyłaczone, 1 - dwukrotne, 2 - czterokrotne, 3 - ośmiokrotne
usevbo yes                              // (yes) Tryb renderowania VBO lub DisplayList
defaultext tga                          // (dds) domyślne rozszerzenie tekstur
convertmodels 0                         // (135) tworzenie plików modeli binarnych E3D z T3D: 0 - wyłączone, +1 - nowe Opacity, +2 - z optymalizacją, +4 - z bananami, +128 - rozszerzony pod exe C++, niekompatybilny ze starymi
anisotropicfiltering 8                  // (8) 1-16 jakość filtrowania anizotropowego tekstur
dynamiclights 7                         // (7) 1-7 ilość świateł OpenGL przydzielanych pojazdom w scenie; przy starych kartach graficznych zmiejszyć do 3
pyscreenrendererpriority normal         // (normal, lower, lowest, idle) priorytet wątku pythonowego renderera. Odciąża procesor zmniejszając odświeżanie ekranów w lokomotywach.
shadows no                             // (yes) renderowanie cieni
shadowtune 2048 250 150 300             // parametry shadowmapy (rozdzielczość, nieużywany, promień projekcji, nieużywany)
splinefidelity 2                        // (1) 1-4 dodatkowy podział trajektorii na łukach, zwiększający krągłość
gfxrenderer legacy                    // (full/legacy/simple) Pełny z shaderami, stary lub uproszczony tryb renderowania, może poprawić wydajność
fullphysics yes                         // obliczanie fizyki ze zwiększoną dokładnością. wyłączenie może spowodować dziwne zachowania
gfx.resource.sweep yes                  // usuwanie nieużywanych tekstur z opengl, zalecane wyłączenie gdy pamięć karty graficznej jest wystarczająca
gfx.resource.move no                    // tryb konserwacji pamięci przy usuwaniu nieużywanych tekstur, może powodować problemy na niektórych kartach
gfx.skippipeline no                     // (no) Ustawia uproszczony tryb renderowania bezpośrednio do backbuffera. Wyłącza prawidłową implementację HDR i wszystkie efekty takie jak motionblur. Ustawienia z kategorii framebuffer, format i postfx będą ignorowane.
gfx.framebuffer.width 1920              // Szerokość renderowanego obrazu (nie okienka!)
gfx.framebuffer.height 1080             // Wysokość renderowanego obrazu (nie okienka!)
gfx.shadowmap.enabled yes               // (yes) renderowanie cieni w rendererze shaderowym
gfx.extraeffects yes                    // (yes) Dodatkowe efekty realizowane przez shadery (np. mapowanie paralaksy)
gfx.shadows.cab.range 30                // Promień zasięgu źródeł cieni z zewnątrz kabiny, w metrach. Wpływa odwrotnie proporcjonalnie na ostrość cieni
gfx.envmap.enabled yes                  // (yes) Odbicia realizowane globalną cubemapą
gfx.reflections.framerate 1             // (1/300) Częstotliwość odświeżania odbić otoczenia
gfx.postfx.motionblur.enabled yes       // (yes) Rozmycie powodowane ruchem
gfx.smoke yes                           // (yes) Wyświetlanie dymu
gfx.smoke.fidelity 1                    // (1) 1-4 Mnożnik ilości cząstek dymu

« Ostatnia zmiana: 22 Stycznia 2020, 13:02:05 wysłana przez Stele »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #78 dnia: 22 Stycznia 2020, 13:01:55 »
Opcje obsługiwane przez rainsted są nadpisywane z jego ustawień.
Mój kanał youtube

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #79 dnia: 22 Stycznia 2020, 15:26:13 »
Nie. Musiałbyś pobrać wszystkie klocki w t3d, dopisać im deklarację animacji jeśli to tego wina i ponownie skompilować binarki.
O braku drzwi w uproszczonym elfie wiemy. Wyszło jakiś czas temu acz po wydaniu. Udawaj, że jest tam szyba. :P
Co znaczy "brak wagonów sypialnych"? Któryś scenariusz używanie nieistniejącego taboru, czy jak? Konkretny wpis z loga proszę.
Zmiana anim false na true w plikach t3d stopni pomogła, jednakże generują się pliki e3d z katalogu main.  Posiadam starszą bodajże wersję Elfa w t3d i generują mi się mniejsze trochę pliki z katalogu main chociaż posiadam wszystkie zależności z katalogów parts w t3d. Czy mógłby ktoś  kto ma dobry dostęp do repo zamieścić same poprawione pliki e3d stopni?
« Ostatnia zmiana: 22 Stycznia 2020, 15:29:34 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #80 dnia: 22 Stycznia 2020, 15:30:39 »
Mają się generować w main. E3d stopni możesz sobie w kubeł wywalić. Przy generowaniu binarki z tych klocków robi jeden model. Jak pomaga to zmienimy, tylko w przypadku patcha automat nie złapie zmian w elementach jako powodu rekompilacji głównego. :/
Mój kanał youtube

Offline Stresik_PL

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #81 dnia: 22 Stycznia 2020, 15:31:53 »
Witam.
Ja też mam problem z uruchomieniem jakiejkolwiek scenerii. Mianowicie po wypakowaniu paczki rozpakowałem plik bin, skopiowałem do folderu z Maszyną. Rainsted odpala się normalnie po wyborze składu oraz scenerii i po Uruchomieniu symulatora robi się czarny ekran kursor się kręci jak by wczytywało i po 4ech sek wychodzi do windowsa. Przesyłam error i logi może ktoś będzie wiedział w czym jest problem? Poprzednie wersje działały bez zarzutów.
« Ostatnia zmiana: 22 Stycznia 2020, 15:34:33 wysłana przez Stresik_PL »

Offline Kamil14

  • Wiadomości: 84
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #82 dnia: 22 Stycznia 2020, 15:34:44 »
Opcje obsługiwane przez rainsted są nadpisywane z jego ustawień.

Generalnie chce poprawić wczytywanie modelów. Dajmy na to wagony 408S - zmniejsza lub powiększa się w zależności w jakiej odległości się od niego znajduje. Tak samo znikające i pojawiające się wózki niektórych wagonów. Zwiększyłem multiasampling w Rainstedzie i w eu07.ini i niestety nadal tak się dzieje. Może ma to związek z tym, że by wyeliminować całkowicie cienie zmieniłem gfxrenderer z full na legacy?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #83 dnia: 22 Stycznia 2020, 15:36:45 »
Nie ma to nic wspolnego z tymi ustawieniami. Podmiana modeli na prostsze warianty skonfigurowana jest na poziomie danego modelu; jesli zdarzaja sie sytuacje w ktorych wystepuja z tym bledy (znikajace wozki itp) prosze o zgloszenie z podaniem w jakich konkretnie pojazdach to wystepuje, by mozna bylo dokonac poprawek.

Menda Społeczna

  • Gość
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #84 dnia: 22 Stycznia 2020, 15:55:39 »
22We - drzwi nie zamykają się automatycznie w trybie obu stron, słychać tylko pikanie.
Oprócz tego w scenariuszu Stary Jawor Eszelon, w misji z drezyną, po dotarciu do brygady remontowej ładunek nie zostaje rozładowany, można czekać i czekać. Potwierdzam problem ze schodkami w 21We i 22We, strona prawa.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #85 dnia: 22 Stycznia 2020, 15:57:58 »
Nie potwierdzam, u mnie normalnie się zamknęły.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Menda Społeczna

  • Gość
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #86 dnia: 22 Stycznia 2020, 16:06:54 »
Chodzi mi o tryb obu stron na raz. W innych trybach działa prawidlowo

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #87 dnia: 22 Stycznia 2020, 16:18:37 »
No tak, pozycja OP+OL, zamknęły się normalnie.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #88 dnia: 22 Stycznia 2020, 16:56:06 »
Witam.
Ja też mam problem z uruchomieniem jakiejkolwiek scenerii. Mianowicie po wypakowaniu paczki rozpakowałem plik bin, skopiowałem do folderu z Maszyną. Rainsted odpala się normalnie po wyborze składu oraz scenerii i po Uruchomieniu symulatora robi się czarny ekran kursor się kręci jak by wczytywało i po 4ech sek wychodzi do windowsa. Przesyłam error i logi może ktoś będzie wiedział w czym jest problem? Poprzednie wersje działały bez zarzutów.
Błąd inicjalizacji vertex shadera. Spróbuj przeinstalować sterownik tego radeona. Miałem identyczną kartę kilka lat temu i pierwsze exe shaderowe jakoś działały. Jak nic nie da, pozostaje przełączyć w tryb legacy.
Mój kanał youtube

Offline jarząbek019

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« Odpowiedź #89 dnia: 22 Stycznia 2020, 19:09:13 »
ET22-2xxx nastawnik jazdy (pozycji) dział odwrotnie, by zadać moc należy naciskać -
SM42 - nawet podczas postoju trzeba kasować czuwak