Autor Wątek:  Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy  (Przeczytany 11960 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 550
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 404
Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« dnia: 29 Grudnia 2019, 20:48:33 »
Tym razem chciałbym z Wami omówić różnice pomiędzy niektórymi EZT.
1)Czym się różni ED72 od ED73?
2)EN57AP od EN57AKŁ? 
3)EN57AKD od EN57AKŁ?


W tym wątku można zamieszczać inne pytania dot. różnic pomiędzy EZT
« Ostatnia zmiana: 07 Grudnia 2020, 20:04:19 wysłana przez gg »

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 442
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 283
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Grudnia 2019, 21:21:30 »
Nada się? Wyłapane z sieci :bemben:
Podpowiem, że różnice (techniczne) między ED72 a ED73 są następujące:
Ta pierwsza jest przystosowana do jazdy w trakcji ukrotnionej z jednostkami tej serii i EN57/71. Ta druga nie.
Na pewno drzwi, oidp. Istnieje różnica w średnicy kół tocznych. W 72 wynosi 940mm, a w 73 920mm.
 EDek był cięższy niż ED73. Ważył 182t, a ten drugi 178t.
Przyspieszenie rozruchu. 0,41m/s2 w 72, 0,9m/s2 w 73.
I na pewno była różnica w prędkości konstrukcyjnej.
Szybszy był złom (mikole pogrążeni w płaczu z powodu zezłomowania przez bandycki regiopol), o 10 km/h. (120km/h).
« Ostatnia zmiana: 29 Grudnia 2019, 22:51:50 wysłana przez koszalinianin »

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Grudnia 2019, 22:19:51 »
Napięcie zasilania. 72 - 3kW, 73 - 3kW DC.
Ale że co? Bo tutaj troszkę głupotę napisałeś.

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 442
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 283
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Grudnia 2019, 22:21:29 »
Całkiem możliwe, zresztą z tego jestem znany. :D

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Grudnia 2019, 22:44:10 »
[W] oznacza waty, czyli moc urządzenia, tudzież pojazdu trakcyjnego. Napięcie zasilania wyrażane jest w woltach [V] i w przypadku obu EZT jest takie samo (z resztą w Polsce jest tylko jeden system zasilania) - 3000 woltów prądu stałego (3 kV DC).

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1060
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Grudnia 2019, 13:38:41 »
Czy ten wątek ma służyć wstawianiu przeklejek z Wikipedii?
PKP Intercity BZW | 12 lat z MaSzyną! (eu07-160110) | Skrypty 3dsMAX

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 550
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 404
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Grudnia 2019, 13:57:15 »
No ja miałem na celu stworzenie tego wątku w celach informacyjnych tzn. chodzi o to , że na wikipedii każdy może zajrzeć i mieć te info. A pewnych informacji na wikipedii się nie odczyta i m.in. dlatego założyłem ten wątek. Ten wątek został również założony w celu zgromadzenia w jednym miejscu informacji o określonym typie pojazdów. Zdaję sobie sprawę, że niektóre różnice są cieżkie do wyłapania.
EDIT: Tak samo z rysunkami technicznymi taboru. Bardzo ciężko jest je znaleźć, a zwłaszcza te z dużym doprecyzowaniem dot. modelu.
« Ostatnia zmiana: 30 Grudnia 2019, 15:40:38 wysłana przez gg »

Online Kolej w Polsce

  • Deweloper
  • Wiadomości: 424
  • Potrzymaj mi piwo
    • Zobacz profil
    • pornhub.com
  • Otrzymane polubienia: 585
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Grudnia 2019, 15:47:32 »
ED73 miał zupełnie inne wózki i przekładnie oraz koła monoblokowe (Dlatego przez brak zamienników już jego nie ma)
Słupy Robię.
Lista projektów KejWuPe(głównie słupky)

Ugułem śmiszny deweloper XDD

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 4420
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Grudnia 2019, 15:57:17 »
Cytuj
2)EN57AP od EN57AKŁ?
3)EN57AKD od EN57AKŁ?

Wszelkie różnice polegają na tym co dany zamawiający (przewoźnik bądź właściciel) chciał dostać, kiedy to robił (wszak przez ponad 10 lat klepania modernizacji kibli przez różne ZNTK zmieniają się koncepcje) i kto mu to robił. Mogą być nawet niczym nie różniące się EZT, bo nazwy te są umowne i nic już nie znaczą. Każdy przewoźnik może sobie nadać co chce. Są też nazwy u tych samych przewoźników, które niby są te same, ale pojazdy są innych podtypów. Np. tylko w KM pojazdów EN57AKM są 4 podtypy, które się od siebie różnią. Imo zgadzam się, że szukanie tutaj tych różnic jest bez sensu. Bo i tak się to rozmyje.
« Ostatnia zmiana: 30 Grudnia 2019, 15:59:50 wysłana przez AtapiCl »

Offline Czomo

  • Wiadomości: 152
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Grudnia 2019, 22:40:33 »
Różnice w modernizacji 5B/6B zależą od stopnia zaawansowania tejże, począwszy od tzw SPOTów po ALd. Różnice polegały tez na doborze aparatury elektroenergetycznej, wyposażeniu i innych bajerach. Również seria na PKP ED72 miała  różne modernizacje, najbardziej zaawansowana to uśmiechnięty ELF jak ja to nazywam. Co do prototypu 5Bt/6Bt byl to ostatni tego typu EZT jaki zbudowano w PaFaWagu i najwygodniejszy z wszystkich podtypow przez zastosowanie wózków 14MN silniklwy i 25ANm toczny. Dzieki nim było możliwe zwiekszenie przełożenia przekładni głównych, a co za tym idzie także zwiekszenia prędkości maksymalnej do 120km/h. Inne przełożenie przekładni uniemożliwiało trakcje wielokrotną z innymi ezt tego typu.

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 550
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 404
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #10 dnia: 07 Grudnia 2020, 20:03:13 »
Odgrzewam wątek. Czy czymś jeszcze się różni elf 22wea od 22wec (kuj-pom) oprócz wnętrza, innej prędkości maksymalnej (120km/h), innego układu wózków napędowych i słabszym silnikiem? Jak to wygląda z komponentami na dachu oraz która wersja (którą mamy w MaSzynie) jest najbardziej podobna do 22wec?
« Ostatnia zmiana: 07 Grudnia 2020, 20:12:19 wysłana przez gg »

Offline HeroPie312

  • Wiadomości: 146
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 128
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Grudnia 2020, 22:34:13 »
Kujawsko-pomorskie posiada 6 takich jednostek, 1 albo 2 z nich mają vmax 160 i również są chyba oznaczone jako Kp.

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 550
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 404
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #12 dnia: 08 Grudnia 2020, 12:37:24 »
W ramach tematu: Zauważyłem niewielkie różnice w komponentach na dachu pomiędzy 22wea, a 22wec (kuj-pom). Natomiast wózki przednie wyglądają na takie same.
« Ostatnia zmiana: 08 Grudnia 2020, 12:38:40 wysłana przez gg »

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10108
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2593
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #13 dnia: 08 Grudnia 2020, 15:29:06 »
Jeśli to ten ulep co myślę, to toczne będą w członie D.
Mój kanał youtube

Offline EP07-385

  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #14 dnia: 08 Grudnia 2020, 19:51:51 »
22WEa mają dwie przetwornice i cztery mocne silniki, po dwa na skrajnych wózkach. Obie kabiny są "duże" i mają wąski korytarz, w którym po lewej są komputery i falowniki, a po prawej elektryka i pneumatyka.
22WEc mają jedną przetwornicę, cztery słabsze silniki na wózkach pierwszym i drugim, nie mają tempomatu i posiadają nowszy komputer pokładowy (ten po prawej), coś jak na Linku, oraz komputer z prędkościomierzem (taki, jak długie Elfy KŚ, z bardzo ozdobnym zegarem). Tylko jeden z nich (053) potrafi jeździć 160km/h. W członie D w kabinie jest cicho, bo za maszynistą nie ma urządzeń - jest tam urządzony przedział służbowy dla kierownika pociągu.
Z MaSzyną od 2004 roku | to już 17 lat! | Koleje Wielkopolskie

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 550
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 404
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #15 dnia: 26 Grudnia 2020, 21:55:24 »
Kolejne zapytanie w ramach tematu:
-Czy długości członów B,C,D w impulsie 5-członowym są takie same?
-Czy długości członów B,C,D są takie same jak długość środkowego członu(B) w 36wea?

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 550
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 404
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #16 dnia: 02 Stycznia 2021, 21:53:59 »
W ramach tematu porównałem wózki z członu D i znalazłem 2 różnice widoczne na screenie. Jeśli coś mi umknęło, to z chęcią poznam który element.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6132
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 814
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #17 dnia: 02 Stycznia 2021, 21:56:30 »
Kolejne zapytanie w ramach tematu:
-Czy długości członów B,C,D w impulsie 5-członowym są takie same?
-Czy długości członów B,C,D są takie same jak długość środkowego członu(B) w 36wea?
Tak, rozstaw czopów skrętu wynosi zawsze 16 m.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 550
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 404
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #18 dnia: 25 Stycznia 2021, 10:40:43 »
Chciałbym się przyjrzeć wózkom tocznym i napędnym en96 polregio(elf II) względem elfa I. Czy są jakieś znaczące różnice?

Offline mrminecraft

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #19 dnia: 03 Lutego 2021, 17:19:32 »
Tym razem chciałbym z Wami omówić różnice pomiędzy niektórymi EZT.
1)Czym się różni ED72 od ED73?
2)EN57AP od EN57AKŁ? 
3)EN57AKD od EN57AKŁ?


W tym wątku można zamieszczać inne pytania dot. różnic pomiędzy EZT

ED72 od ED73 różni się prędkością konstukcyjną ED72 110 a ED73 120. Różni się też ilością wyprodukowanych sztuk ED72 21 a ED73 1. To pamiętam.

Offline yrek150

  • Wiadomości: 60
  • Mistrz na warsztacie Polregio ;)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #20 dnia: 03 Lutego 2021, 18:36:09 »
Między ED72 a 73 Różnica jest także w przełożeniu, zastosowanych wózkach, hamulcach (ed 72 ma zwykłe klockowe a 73 tarczowe) i drzwiach (72 od 01 do 020 ma "zwykłe - suwane" a 72 021 i 73 mają odskoczno przesuwne)

Offline HeroPie312

  • Wiadomości: 146
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 128
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #21 dnia: 03 Lutego 2021, 19:53:31 »
Chciałbym się przyjrzeć wózkom tocznym i napędnym en96 polregio(elf II) względem elfa I. Czy są jakieś znaczące różnice?

Będę w weekend na dworcu w Brzydgoszczy i Toruniu, więc jak spotkam to porobię Ci foty dokładne, chyba że chcesz tylko informacje z papierków. No chyba, że trafię na lawinę kibli w każdym kierunku, wtedy będzie ciężko.

Offline wacek12321

  • Wiadomości: 207
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 138
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #22 dnia: 04 Lutego 2021, 11:42:16 »
Nie wiem czy to na temat wątku ale chciałbym zapytać jaka jest różnica pomiędzy EU07 a EU07E. Jak mi się obiło o uszy to jest jakieś obejście przepisów. Ale nie wiem czy to prawda. Ktoś wie coś na ten temat?
Z symulatorem od 2008 roku :D

Offline Hubertnator23

  • Betatester
  • Wiadomości: 642
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 392
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #23 dnia: 04 Lutego 2021, 11:56:06 »
EU07E używają na 4E, żeby odróżnić od 303E, które mają większy nacisk osi od 4E.
« Ostatnia zmiana: 04 Lutego 2021, 11:57:34 wysłana przez Hubertnator23 »

Offline Patryk94

  • Wiadomości: 9
  • "Jakiś cytat, z którego i tak nic nie wynika."
    • Zobacz profil
    • Moje dodatki do Trainz.
  • Otrzymane polubienia: 20
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #24 dnia: 04 Lutego 2021, 13:45:39 »
Chciałbym się przyjrzeć wózkom tocznym i napędnym en96 polregio(elf II) względem elfa I. Czy są jakieś znaczące różnice?

Generalnie to w moich materiałach na tekstury są zdjęcia wózka EN96A PolRegio. Może da się wyciągnąć z nich jakieś wnioski.
pkp94.ubf.pl

Offline FORDAN

  • Wiadomości: 37
  • Kible złomować, Flirty budować.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 45
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #25 dnia: 15 Marca 2021, 12:14:42 »
Pytanie w ramach tematu:
Czym się różni ED72 od EN57-19xx (Nie uwzględniając liczby członów i stopni)?

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1171
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 629
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #26 dnia: 15 Marca 2021, 12:24:35 »
ED72 mają jeden pantograf na człon silnikowy. Oba człony silnikowe są połączone przewodami WN.

Offline kamil2002

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #27 dnia: 24 Marca 2021, 21:26:57 »
ED72, tak samo jak EN71 i część małopolskich EN57 posiada "boki po szeregu".
Przy ustawieniu nastawnika kierunkowego na pozycję N1 nie zamykają się styczniki jazdy równoległej. Po przestawieniu nastawnika jazdy z pozycji S na pozycję BI wał kułakowy przechodzi przez kolejne pozycje - na pulpicie zapala się lampka jazdy na oporach, lecz realizowana jest jazda szeregowa bezoporowa. Po dojściu wału na pozycję 16 realizowany jest pierwszy stopień osłabiania wzbudzenia. Analogicznie na pozycjach BII i BIII - 17 i 18 pozycja wału. Bocznikowanie pierwszego układu pozwala lepiej utrzymywać niskie prędkości (50-70 km/h) bez szarpania jednostką przy częstym załączaniu i wyłączaniu jazdy z układu równoległego.


Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6132
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 814
Odp:  Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #28 dnia: 24 Marca 2021, 22:20:05 »
No właśnie tutaj moje pytanie - na pewno jest realizowana jazda bezoporowa, czy może w obwód są wtrącane wszystkie opory zgodnie z programem rozruchu na drugim układzie?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline kamil2002

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT - temat zbiorczy
« Odpowiedź #29 dnia: 24 Marca 2021, 22:48:01 »
W piątek zerknę dla pewności do schematu i dam odpowiedź ;)