Autor Wątek:  Zaczątek shadera wycieraczek  (Przeczytany 13095 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Zaczątek shadera wycieraczek
« dnia: 14 Grudnia 2019, 13:22:31 »
https://eu07.pl/userfiles/23180/wycieraczki.7z
Z plikami testowymi dla elfa. Shader pod obecne exe tmj.

Nie mam pomysłu jak rozwiązać buforowanie wody między cyklami pracy pióra, to wrzucam to co jest. Może ktoś mądrzejszy coś wymyśli.

Shader przyjmuje kafelkowaną maskę wody na szybie (w przyszłości można rozbudować o spadające cząsteczki i rozbryzgi na bokach, czy animować to zależnie od pędu. Nakłada ją na podstawie maski śladu wycieraczek RGBA. Planowana jest ona pod osiem wycieraczek na pojazd.
niewycierany rgba=0 0
wycieraczka1 r=6-125 0.02-0.49
wycieraczka5 r=130-249 0.51-0.98
wycieraczka2 g=6-125 0.02-0.49
wycieraczka6 g=130-249 0.51-0.98
wycieraczka3 b=6-125 0.02-0.49
wycieraczka7 b=130-249 0.51-0.98
wycieraczka4 a=6-125 0.02-0.49
wycieraczka8 a=130-249 0.51-0.98
kryty rgba=255 1
Gdzie 1-4 i 5-8 mogą się nakładać. Ślad danego pióra to maska gradientowa od położenia spoczynkowego do max wychylenia.
Stan danego pióra przekazywany jest jako wartość -1:1 gdzie 0 to stan spoczynkowy, 1 to max wychylenie a znak określa kierunek ruchu.
Wycieranie odbywa się poprzez pogowanie wartości maski wartością wychylenia danego pióra.

Materiał inspiracyjny: https://docs.studio-397.com/developers-guide/cars/car-art/rain-effects-and-windscreen-shaders-for-cars

Offline wacek12321

  • Wiadomości: 269
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 220
Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Grudnia 2019, 22:43:28 »
Czy mogę tylko zapytać?
W jaki sposób mogę otworzyć taki efekt w Elfie? Aktualne pliki repo?
Wrzucić to do folderu z symulatorem i co dalej.
Exe najnowsze z warsztatu oczywiście jest.
Pozdrawiam
Z symulatorem od 2008 roku :D

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Grudnia 2019, 22:44:41 »
Exe z warsztatu, wgrywasz wszystko i tyle.
Mój kanał youtube

Offline wacek12321

  • Wiadomości: 269
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 220
Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Grudnia 2019, 22:48:01 »
A na jakich przykładowych sceneriach to widać? Odpaliłem Bałtyk SKM i nie ma efektu :(
Z symulatorem od 2008 roku :D

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Grudnia 2019, 22:48:47 »
Daj log. Efekt jest podpięty pod szybę w kabinie elfa. Nie ma nic wspólnego z mapą czy warunkami pogodowymi.
Mój kanał youtube

Offline wacek12321

  • Wiadomości: 269
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 220
Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Grudnia 2019, 22:59:24 »
Proszę, załączony log.
Z symulatorem od 2008 roku :D

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Grudnia 2019, 23:02:30 »
Exek dobry, błędów shadera nie wyrzuca, ale go nie wczytuje. Nie zrobiłem jakiejś literówki w folderach? Materiał i maska trafia do folderu elfa?
Mój kanał youtube

Offline wacek12321

  • Wiadomości: 269
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 220
Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Grudnia 2019, 23:07:25 »
Normalnie trafia do folderu w Dynamic Elf_v1. Sam nie wiem co jest przyczyną bo przejrzałem log i nie znalazłem jakiegoś dużego błędu.
Z symulatorem od 2008 roku :D

Offline Marconi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 410
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 62
Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Grudnia 2019, 23:17:59 »
Sprawdziłem na wszystkich trzech modelach - działa bez zarzutu.
Pozdrawiam.

Offline wacek12321

  • Wiadomości: 269
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 220
Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Grudnia 2019, 23:18:43 »
Sprawdzę za chwilę jeszcze raz ale wrzucę ręcznie po jednym pliku.
Z symulatorem od 2008 roku :D

Offline wacek12321

  • Wiadomości: 269
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 220
Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Grudnia 2019, 23:31:59 »
Tak więc wrzuciłem ręcznie po jednym i dalej coś nie chce działać.
Z symulatorem od 2008 roku :D

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
« Odpowiedź #11 dnia: 14 Grudnia 2019, 23:41:19 »
Joachimowicz też zgłasza, że mu działa. Nie mam pojęcia co psujesz, ale nie ładuje ci materiału szyb. By logowało wczytanie maski albo wysyp shadera.
Mój kanał youtube

Offline wacek12321

  • Wiadomości: 269
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 220
Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
« Odpowiedź #12 dnia: 14 Grudnia 2019, 23:43:51 »
Nie wiem sam już, robię normalnie jak się powinno wrzucać pliki. No i nie działa. Pozostawiam ten problem, nie ma co dalej próbować naprawić.
Z symulatorem od 2008 roku :D

Offline HeroPie312

  • Wiadomości: 163
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 160
Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
« Odpowiedź #13 dnia: 15 Grudnia 2019, 07:42:48 »
Również mi nie działało. Zreinstalowałem maszynę, pobrałem wszystko z repo co mogłem i nagle działa. Również nie wiem czemu gdyż wcześniej zawartość gry była identyczna.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2958
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 318
Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
« Odpowiedź #14 dnia: 15 Grudnia 2019, 10:58:32 »
Da się to sterować jakoś? Trochę głupio to wygląda, że szyba się sama wyciera bez udziału wycieraczki :P
Działa na PC19.08 DDS po pobraniu w/w linku oraz exe x64 bezpośrednio do paczki. Nic z repo nie brałem.
« Ostatnia zmiana: 15 Grudnia 2019, 11:12:30 wysłana przez ST44-003 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6082
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2061
Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
« Odpowiedź #15 dnia: 15 Grudnia 2019, 11:03:33 »
@Wacek12321 odpalasz odpowiednie exe?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
« Odpowiedź #16 dnia: 15 Grudnia 2019, 11:35:37 »
Da się to sterować jakoś? Trochę głupio to wygląda, że szyba się sama wyciera bez udziału wycieraczki :P
Nie. To demo technologiczne. Pooglądać i rozbudować albo wywalić. Nie nadpisuje żadnych plików, to tylko usunąć zawartość paczki.
Mój kanał youtube

Offline MrObwarzanek

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
« Odpowiedź #17 dnia: 15 Grudnia 2019, 13:03:00 »
Mi działa.Za szybko szyba się zakrapla i nic nie widać, ale nie ma co oczekiwać bo to tekstura się pojawia i powoli znika. W elfie za wysoko to się robi i nic nie widać i nie da się jechać. I zewnątrz też by mogło się tak robić ale to pewne by było fps-o żerne

Offline MrObwarzanek

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
« Odpowiedź #18 dnia: 15 Grudnia 2019, 13:11:02 »
I jeszcze jedno pada też na kamerę

Offline wacek12321

  • Wiadomości: 269
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 220
Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
« Odpowiedź #19 dnia: 15 Grudnia 2019, 13:21:23 »
@Wacek12321 odpalasz odpowiednie exe?
Tak odpalam poprawne
Z symulatorem od 2008 roku :D

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
« Odpowiedź #20 dnia: 15 Grudnia 2019, 13:49:16 »
Może ma ustawiony tryb renderowania na legacy.
« Ostatnia zmiana: 15 Grudnia 2019, 16:33:28 wysłana przez matek123 »
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
« Odpowiedź #21 dnia: 15 Grudnia 2019, 13:52:39 »
Starting MaSzyna rail vehicle simulator (release: 19.1212.64.0)
Loga nie załącza się tylko dla ozdoby.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
« Odpowiedź #22 dnia: 15 Grudnia 2019, 14:02:58 »
A'propo loga. Nie jestem exemajstrem ale mam wrażenie, że log, który został załączony, może świadczyć o odpalaniu maszyny w trybie legacy, w której nie działają shadery.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline MrObwarzanek

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
« Odpowiedź #23 dnia: 15 Grudnia 2019, 14:14:44 »
No i chyba tak jest.Tak z innej beczki jak włączyć ten tryb legacy?

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
« Odpowiedź #24 dnia: 15 Grudnia 2019, 14:26:42 »
W eu07.ini
gfxrenderer: legacy
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline MrObwarzanek

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
« Odpowiedź #25 dnia: 15 Grudnia 2019, 14:47:57 »
Dobra, działa dzięki

Offline wacek12321

  • Wiadomości: 269
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 220
Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
« Odpowiedź #26 dnia: 15 Grudnia 2019, 21:31:17 »
Zrobiłem tak jak zalecono powyżej, zmieniłem na legacy i dziura. Nie działa dalej.
Z symulatorem od 2008 roku :D

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
« Odpowiedź #27 dnia: 15 Grudnia 2019, 21:47:12 »
Bo na legacy nie będzie działać, ma być na full.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline wacek12321

  • Wiadomości: 269
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 220
Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
« Odpowiedź #28 dnia: 15 Grudnia 2019, 22:12:35 »
No właśnie co ciekawe na full pojawia się że program przestał działać :(
Z symulatorem od 2008 roku :D

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
« Odpowiedź #29 dnia: 15 Grudnia 2019, 22:36:27 »
Bo masz nieaktualne shadery.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |