- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: Stele w 14 Grudnia 2019, 13:22:31
-
https://eu07.pl/userfiles/23180/wycieraczki.7z
Z plikami testowymi dla elfa. Shader pod obecne exe tmj.
Nie mam pomysłu jak rozwiązać buforowanie wody między cyklami pracy pióra, to wrzucam to co jest. Może ktoś mądrzejszy coś wymyśli.
Shader przyjmuje kafelkowaną maskę wody na szybie (w przyszłości można rozbudować o spadające cząsteczki i rozbryzgi na bokach, czy animować to zależnie od pędu. Nakłada ją na podstawie maski śladu wycieraczek RGBA. Planowana jest ona pod osiem wycieraczek na pojazd.
niewycierany rgba=0 0
wycieraczka1 r=6-125 0.02-0.49
wycieraczka5 r=130-249 0.51-0.98
wycieraczka2 g=6-125 0.02-0.49
wycieraczka6 g=130-249 0.51-0.98
wycieraczka3 b=6-125 0.02-0.49
wycieraczka7 b=130-249 0.51-0.98
wycieraczka4 a=6-125 0.02-0.49
wycieraczka8 a=130-249 0.51-0.98
kryty rgba=255 1
Gdzie 1-4 i 5-8 mogą się nakładać. Ślad danego pióra to maska gradientowa od położenia spoczynkowego do max wychylenia.
Stan danego pióra przekazywany jest jako wartość -1:1 gdzie 0 to stan spoczynkowy, 1 to max wychylenie a znak określa kierunek ruchu.
Wycieranie odbywa się poprzez pogowanie wartości maski wartością wychylenia danego pióra.
Materiał inspiracyjny: https://docs.studio-397.com/developers-guide/cars/car-art/rain-effects-and-windscreen-shaders-for-cars
-
Czy mogę tylko zapytać?
W jaki sposób mogę otworzyć taki efekt w Elfie? Aktualne pliki repo?
Wrzucić to do folderu z symulatorem i co dalej.
Exe najnowsze z warsztatu oczywiście jest.
Pozdrawiam
-
Exe z warsztatu, wgrywasz wszystko i tyle.
-
A na jakich przykładowych sceneriach to widać? Odpaliłem Bałtyk SKM i nie ma efektu :(
-
Daj log. Efekt jest podpięty pod szybę w kabinie elfa. Nie ma nic wspólnego z mapą czy warunkami pogodowymi.
-
Proszę, załączony log.
-
Exek dobry, błędów shadera nie wyrzuca, ale go nie wczytuje. Nie zrobiłem jakiejś literówki w folderach? Materiał i maska trafia do folderu elfa?
-
Normalnie trafia do folderu w Dynamic Elf_v1. Sam nie wiem co jest przyczyną bo przejrzałem log i nie znalazłem jakiegoś dużego błędu.
-
Sprawdziłem na wszystkich trzech modelach - działa bez zarzutu.
-
Sprawdzę za chwilę jeszcze raz ale wrzucę ręcznie po jednym pliku.
-
Tak więc wrzuciłem ręcznie po jednym i dalej coś nie chce działać.
-
Joachimowicz też zgłasza, że mu działa. Nie mam pojęcia co psujesz, ale nie ładuje ci materiału szyb. By logowało wczytanie maski albo wysyp shadera.
-
Nie wiem sam już, robię normalnie jak się powinno wrzucać pliki. No i nie działa. Pozostawiam ten problem, nie ma co dalej próbować naprawić.
-
Również mi nie działało. Zreinstalowałem maszynę, pobrałem wszystko z repo co mogłem i nagle działa. Również nie wiem czemu gdyż wcześniej zawartość gry była identyczna.
-
Da się to sterować jakoś? Trochę głupio to wygląda, że szyba się sama wyciera bez udziału wycieraczki :P
Działa na PC19.08 DDS po pobraniu w/w linku oraz exe x64 bezpośrednio do paczki. Nic z repo nie brałem.
-
@Wacek12321 odpalasz odpowiednie exe?
-
Da się to sterować jakoś? Trochę głupio to wygląda, że szyba się sama wyciera bez udziału wycieraczki :P
Nie. To demo technologiczne. Pooglądać i rozbudować albo wywalić. Nie nadpisuje żadnych plików, to tylko usunąć zawartość paczki.
-
Mi działa.Za szybko szyba się zakrapla i nic nie widać, ale nie ma co oczekiwać bo to tekstura się pojawia i powoli znika. W elfie za wysoko to się robi i nic nie widać i nie da się jechać. I zewnątrz też by mogło się tak robić ale to pewne by było fps-o żerne
-
I jeszcze jedno pada też na kamerę
-
@Wacek12321 odpalasz odpowiednie exe?
Tak odpalam poprawne
-
Może ma ustawiony tryb renderowania na legacy.
-
Starting MaSzyna rail vehicle simulator (release: 19.1212.64.0)
Loga nie załącza się tylko dla ozdoby.
-
A'propo loga. Nie jestem exemajstrem ale mam wrażenie, że log, który został załączony, może świadczyć o odpalaniu maszyny w trybie legacy, w której nie działają shadery.
-
No i chyba tak jest.Tak z innej beczki jak włączyć ten tryb legacy?
-
W eu07.ini
gfxrenderer: legacy
-
Dobra, działa dzięki
-
Zrobiłem tak jak zalecono powyżej, zmieniłem na legacy i dziura. Nie działa dalej.
-
Bo na legacy nie będzie działać, ma być na full.
-
No właśnie co ciekawe na full pojawia się że program przestał działać :(
-
Bo masz nieaktualne shadery.
-
A wgrywasz z exe folder shader ? pewnie nie
-
Wydaje mi się że wgrałem razem z nowym exe no ale wrzucę jeszcze raz.
Edit: Tak jak mówiłem. Wgrałem wczoraj najnowsze exe a błąd dalej wyskakuje.
-
Dla mnie ten log załączony wygląda jak by było ustawione na tryb legacy. Zobaczy czy jak jest w pliku konfiguracyjny. Jak to nie da rady to reinstal. ale nie wiem czy to warte świeczki.
-
Najlepiej pobierz plik eu07.in z repo i powinno działać.
-
Gfx Renderer: AMD Radeon R5 M230
(...)
framebuffer status error: 0x8CDB
shadow framebuffer setup failed
AMD ogolnie mowiac ssie, a ich karty graficzne lubia bulwersowac sie rzeczami nad ktorymi karty Nvidii przechodza do porzadku dziennego. W nastepnym uaktualnieniu exe bedzie latka ktora potencjalnie naprawi ta konkretna sytuacje (a moze i nie, bo nie mam karty AMD by moc to sprawdzic, wiec latka jest czysto teoretyczna)
-
Ja tam się nie wtrącam kto komu ssie itd. Stwierdzam tylko fakt że nie działa i tyle
-
Nie dziala rowniez na wersji ktora wyszla dzisiaj (19.1217) czy na wczesniejszych? Jesli rowniez na dzisiejszej to daj nowy log/errors.
-
Po zmianie trybu pracy karty graficznej z Intela na AMD występuje wysyp. Na intelu 20 fps na oko a na AMD ten sam błąd, czyli wyrzucanie do pulpitu.
Exe najnowsze.
-
Aktualne sterowniki?
-
Tak.
-
depth pointer framebuffer setup failed
OK, jest jakis postep. Zobacz jak mu pojdzie na exe z zalacznika. Jesli sie wywali to log, errors itd.
-
Symulator się odpala i normalnie funkcjonuje jednak deszczu nie widać na szybie.
-
bad material: : invalid shader: failed to compile mat_rain_windscreen.frag: Fragment shader failed to compile with the following errors:
ERROR: 0:367: error(#162) Wrong operand types: no operation "==" exists that takes a left-hand operand of type "highp 4-component vector of vec4" and a right operand of type "const int" (or there is no acceptable conversion)
ERROR: error(#273) 1 compilation errors. No code generated
Kod szadera nie podoba sie kompilatorowi w karcie graficznej, to juz stele bedzie musial obejrzec.
-
Dzięki. Za dużo pythona. Zobacz teraz.
-
Powiem tak. Zaczęło działać, efekt jest świetny. Krople deszczu bardzo ładnie zrobione i samo ścieranie szyby. Teraz tylko wycieraczki i wszystko gotowe :P
Dzięki wielkie za każdą pomoc. Przepraszam za problem ;)
-
Uhm, że co? :D Umyj szybę i spójrz ponownie. Toż to absolutnie nie wygląda jak powinno.
-
Nie ma się co czepiać. Tragedii nie ma. A mam pytanie, bo w pierwszym poście były chyba kordynaty odnośnie wycieraczek. To było do wycieraczek czy do efektu ścierania.
-
Na razie do efektu ścierania. Ani exe nie obsługuje animacji wycieraczek, ani nawet modele nie są pokrojone pod nie :)
-
A dobra kumam.
Dzięki za pomoc.
-
Oprócz tego, że jest taki widoczny przeskok w ,,zakraplaniu" tej szyby gdy dojdzie do końca, to zostałoby dorzucić tylko wczytywanie shaderu gdy niby pada deszcz na scenerii. Wtedy by byla sztywna tekstura albo coś w tym stylu i odczytywanie stanu jakiegoś hebla na pulpicie od tego czy shader razem z wycieraczką mają się animować.
-
A jakie pliki usunąc dla tego efektu ?
-
żadne - musisz pobrać i wypakować do głównego folderu maszyny oraz odpalić maszynę za pomocą najnowszego exe z warsztatu
-
Źle zadane pytanie. Jakie usunąć żeby efekt zniknął
-
Zobacz co pobrałeś i usuń z folderu elfa.