- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: Stele w 14 Grudnia 2019, 13:22:31

Tytuł: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Stele w 14 Grudnia 2019, 13:22:31
https://eu07.pl/userfiles/23180/wycieraczki.7z
Z plikami testowymi dla elfa. Shader pod obecne exe tmj.

Nie mam pomysłu jak rozwiązać buforowanie wody między cyklami pracy pióra, to wrzucam to co jest. Może ktoś mądrzejszy coś wymyśli.

Shader przyjmuje kafelkowaną maskę wody na szybie (w przyszłości można rozbudować o spadające cząsteczki i rozbryzgi na bokach, czy animować to zależnie od pędu. Nakłada ją na podstawie maski śladu wycieraczek RGBA. Planowana jest ona pod osiem wycieraczek na pojazd.
niewycierany rgba=0 0
wycieraczka1 r=6-125 0.02-0.49
wycieraczka5 r=130-249 0.51-0.98
wycieraczka2 g=6-125 0.02-0.49
wycieraczka6 g=130-249 0.51-0.98
wycieraczka3 b=6-125 0.02-0.49
wycieraczka7 b=130-249 0.51-0.98
wycieraczka4 a=6-125 0.02-0.49
wycieraczka8 a=130-249 0.51-0.98
kryty rgba=255 1
Gdzie 1-4 i 5-8 mogą się nakładać. Ślad danego pióra to maska gradientowa od położenia spoczynkowego do max wychylenia.
Stan danego pióra przekazywany jest jako wartość -1:1 gdzie 0 to stan spoczynkowy, 1 to max wychylenie a znak określa kierunek ruchu.
Wycieranie odbywa się poprzez pogowanie wartości maski wartością wychylenia danego pióra.

Materiał inspiracyjny: https://docs.studio-397.com/developers-guide/cars/car-art/rain-effects-and-windscreen-shaders-for-cars
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: wacek12321 w 14 Grudnia 2019, 22:43:28
Czy mogę tylko zapytać?
W jaki sposób mogę otworzyć taki efekt w Elfie? Aktualne pliki repo?
Wrzucić to do folderu z symulatorem i co dalej.
Exe najnowsze z warsztatu oczywiście jest.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Stele w 14 Grudnia 2019, 22:44:41
Exe z warsztatu, wgrywasz wszystko i tyle.
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: wacek12321 w 14 Grudnia 2019, 22:48:01
A na jakich przykładowych sceneriach to widać? Odpaliłem Bałtyk SKM i nie ma efektu :(
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Stele w 14 Grudnia 2019, 22:48:47
Daj log. Efekt jest podpięty pod szybę w kabinie elfa. Nie ma nic wspólnego z mapą czy warunkami pogodowymi.
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: wacek12321 w 14 Grudnia 2019, 22:59:24
Proszę, załączony log.
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Stele w 14 Grudnia 2019, 23:02:30
Exek dobry, błędów shadera nie wyrzuca, ale go nie wczytuje. Nie zrobiłem jakiejś literówki w folderach? Materiał i maska trafia do folderu elfa?
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: wacek12321 w 14 Grudnia 2019, 23:07:25
Normalnie trafia do folderu w Dynamic Elf_v1. Sam nie wiem co jest przyczyną bo przejrzałem log i nie znalazłem jakiegoś dużego błędu.
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Marconi w 14 Grudnia 2019, 23:17:59
Sprawdziłem na wszystkich trzech modelach - działa bez zarzutu.
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: wacek12321 w 14 Grudnia 2019, 23:18:43
Sprawdzę za chwilę jeszcze raz ale wrzucę ręcznie po jednym pliku.
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: wacek12321 w 14 Grudnia 2019, 23:31:59
Tak więc wrzuciłem ręcznie po jednym i dalej coś nie chce działać.
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Stele w 14 Grudnia 2019, 23:41:19
Joachimowicz też zgłasza, że mu działa. Nie mam pojęcia co psujesz, ale nie ładuje ci materiału szyb. By logowało wczytanie maski albo wysyp shadera.
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: wacek12321 w 14 Grudnia 2019, 23:43:51
Nie wiem sam już, robię normalnie jak się powinno wrzucać pliki. No i nie działa. Pozostawiam ten problem, nie ma co dalej próbować naprawić.
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: HeroPie312 w 15 Grudnia 2019, 07:42:48
Również mi nie działało. Zreinstalowałem maszynę, pobrałem wszystko z repo co mogłem i nagle działa. Również nie wiem czemu gdyż wcześniej zawartość gry była identyczna.
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 15 Grudnia 2019, 10:58:32
Da się to sterować jakoś? Trochę głupio to wygląda, że szyba się sama wyciera bez udziału wycieraczki :P
Działa na PC19.08 DDS po pobraniu w/w linku oraz exe x64 bezpośrednio do paczki. Nic z repo nie brałem.
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 15 Grudnia 2019, 11:03:33
@Wacek12321 odpalasz odpowiednie exe?
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Stele w 15 Grudnia 2019, 11:35:37
Da się to sterować jakoś? Trochę głupio to wygląda, że szyba się sama wyciera bez udziału wycieraczki :P
Nie. To demo technologiczne. Pooglądać i rozbudować albo wywalić. Nie nadpisuje żadnych plików, to tylko usunąć zawartość paczki.
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: MrObwarzanek w 15 Grudnia 2019, 13:03:00
Mi działa.Za szybko szyba się zakrapla i nic nie widać, ale nie ma co oczekiwać bo to tekstura się pojawia i powoli znika. W elfie za wysoko to się robi i nic nie widać i nie da się jechać. I zewnątrz też by mogło się tak robić ale to pewne by było fps-o żerne
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: MrObwarzanek w 15 Grudnia 2019, 13:11:02
I jeszcze jedno pada też na kamerę
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: wacek12321 w 15 Grudnia 2019, 13:21:23
@Wacek12321 odpalasz odpowiednie exe?
Tak odpalam poprawne
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Turbokibel w 15 Grudnia 2019, 13:49:16
Może ma ustawiony tryb renderowania na legacy.
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Joachimowicz w 15 Grudnia 2019, 13:52:39
Starting MaSzyna rail vehicle simulator (release: 19.1212.64.0)
Loga nie załącza się tylko dla ozdoby.
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Joachimowicz w 15 Grudnia 2019, 14:02:58
A'propo loga. Nie jestem exemajstrem ale mam wrażenie, że log, który został załączony, może świadczyć o odpalaniu maszyny w trybie legacy, w której nie działają shadery.
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: MrObwarzanek w 15 Grudnia 2019, 14:14:44
No i chyba tak jest.Tak z innej beczki jak włączyć ten tryb legacy?
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Turbokibel w 15 Grudnia 2019, 14:26:42
W eu07.ini
gfxrenderer: legacy
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: MrObwarzanek w 15 Grudnia 2019, 14:47:57
Dobra, działa dzięki
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: wacek12321 w 15 Grudnia 2019, 21:31:17
Zrobiłem tak jak zalecono powyżej, zmieniłem na legacy i dziura. Nie działa dalej.
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Turbokibel w 15 Grudnia 2019, 21:47:12
Bo na legacy nie będzie działać, ma być na full.
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: wacek12321 w 15 Grudnia 2019, 22:12:35
No właśnie co ciekawe na full pojawia się że program przestał działać :(
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Joachimowicz w 15 Grudnia 2019, 22:36:27
Bo masz nieaktualne shadery.
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: MrObwarzanek w 16 Grudnia 2019, 17:05:26
A wgrywasz  z exe folder shader ? pewnie nie
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: wacek12321 w 16 Grudnia 2019, 18:03:39
Wydaje mi się że wgrałem razem z nowym exe no ale wrzucę jeszcze raz.

Edit: Tak jak mówiłem. Wgrałem wczoraj najnowsze exe a błąd dalej wyskakuje.
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: MrObwarzanek w 16 Grudnia 2019, 21:20:31
Dla mnie ten log załączony wygląda jak by było ustawione na tryb legacy. Zobaczy czy jak jest w pliku konfiguracyjny. Jak to nie da rady to reinstal. ale nie wiem czy to warte świeczki.
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: MrObwarzanek w 16 Grudnia 2019, 21:30:43
Najlepiej pobierz plik eu07.in z repo i powinno działać.
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: tmj w 17 Grudnia 2019, 02:20:41
Gfx Renderer: AMD Radeon R5 M230
(...)
framebuffer status error: 0x8CDB
shadow framebuffer setup failed
AMD ogolnie mowiac ssie, a ich karty graficzne lubia bulwersowac sie rzeczami nad ktorymi karty Nvidii przechodza do porzadku dziennego. W nastepnym uaktualnieniu exe bedzie latka ktora potencjalnie naprawi ta konkretna sytuacje (a moze i nie, bo nie mam karty AMD by moc to sprawdzic, wiec latka jest czysto teoretyczna)
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: wacek12321 w 17 Grudnia 2019, 20:09:33
Ja tam się nie wtrącam kto komu ssie itd. Stwierdzam tylko fakt że nie działa i tyle
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: tmj w 17 Grudnia 2019, 20:12:16
Nie dziala rowniez na wersji ktora wyszla dzisiaj (19.1217) czy na wczesniejszych? Jesli rowniez na dzisiejszej to daj nowy log/errors.
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: wacek12321 w 17 Grudnia 2019, 20:31:33
Po zmianie trybu pracy karty graficznej z Intela na AMD występuje wysyp. Na intelu 20 fps na oko a na AMD ten sam błąd, czyli wyrzucanie do pulpitu.
Exe najnowsze.
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Turbokibel w 17 Grudnia 2019, 20:32:32
Aktualne sterowniki?
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: wacek12321 w 17 Grudnia 2019, 21:08:52
Tak.
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: tmj w 17 Grudnia 2019, 21:19:00
depth pointer framebuffer setup failed
OK, jest jakis postep. Zobacz jak mu pojdzie na exe z zalacznika. Jesli sie wywali to log, errors itd.
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: wacek12321 w 17 Grudnia 2019, 21:27:43
Symulator się odpala i normalnie funkcjonuje jednak deszczu nie widać na szybie.
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: tmj w 17 Grudnia 2019, 21:34:24
bad material: : invalid shader: failed to compile mat_rain_windscreen.frag: Fragment shader failed to compile with the following errors:
ERROR: 0:367: error(#162) Wrong operand types: no operation "==" exists that takes a left-hand operand of type "highp 4-component vector of vec4" and a right operand of type "const int" (or there is no acceptable conversion)
ERROR: error(#273) 1 compilation errors.  No code generated
Kod szadera nie podoba sie kompilatorowi w karcie graficznej, to juz stele bedzie musial obejrzec.
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Stele w 17 Grudnia 2019, 21:43:16
Dzięki. Za dużo pythona. Zobacz teraz.
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: wacek12321 w 17 Grudnia 2019, 22:01:28
Powiem tak. Zaczęło działać, efekt jest świetny. Krople deszczu bardzo ładnie zrobione i samo ścieranie szyby. Teraz tylko wycieraczki i wszystko gotowe :P
Dzięki wielkie za każdą pomoc. Przepraszam za problem ;)
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Stele w 17 Grudnia 2019, 22:02:53
Uhm, że co? :D Umyj szybę i spójrz ponownie. Toż to absolutnie nie wygląda jak powinno.
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: wacek12321 w 17 Grudnia 2019, 22:05:27
Nie ma się co czepiać. Tragedii nie ma. A mam pytanie, bo w pierwszym poście były chyba kordynaty odnośnie wycieraczek. To było do wycieraczek czy do efektu ścierania.
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 17 Grudnia 2019, 22:10:29
Na razie do efektu ścierania. Ani exe nie obsługuje animacji wycieraczek, ani nawet modele nie są pokrojone pod nie :)
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: wacek12321 w 17 Grudnia 2019, 22:13:10
A dobra kumam.
Dzięki za pomoc.
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Hirek w 18 Grudnia 2019, 12:23:47
Oprócz tego, że jest taki widoczny przeskok w ,,zakraplaniu" tej szyby gdy dojdzie do końca, to zostałoby dorzucić tylko wczytywanie shaderu gdy niby pada deszcz na scenerii. Wtedy by byla sztywna tekstura albo coś w tym stylu i odczytywanie stanu jakiegoś hebla na pulpicie od tego czy shader razem z wycieraczką mają się animować.
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: MrObwarzanek w 18 Grudnia 2019, 14:50:58
A jakie pliki usunąc dla tego efektu ?
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Hirek w 18 Grudnia 2019, 14:52:01
żadne - musisz pobrać i wypakować do głównego folderu maszyny oraz odpalić maszynę za pomocą najnowszego exe z warsztatu
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: MrObwarzanek w 18 Grudnia 2019, 19:55:44
Źle zadane pytanie. Jakie usunąć żeby efekt zniknął
Tytuł: Odp: Zaczątek shadera wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Joachimowicz w 18 Grudnia 2019, 20:16:11
Zobacz co pobrałeś i usuń z folderu elfa.