Autor Wątek:  Lokomotywa S-200/T669/770/771  (Przeczytany 16430 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bm16

  • Wiadomości: 29
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Lokomotywa S-200/T669/770/771
« dnia: 18 Listopada 2019, 16:08:40 »
Witam wszystkich!
Rozpoczynam ten wątek aby się dopytać was drodzy forumowicze/administratorzy czy jest w planach lokomotywa S-200/T669/770/771? Rozumiem, że lokomotywy S-200 są tylko w firmach prywatnych, ale fajnie by było ją widzieć i móc wybrać w scenariuszach. Próbowałem samemu stworzyć model 3D tej lokomotywy, ale nie wyszło zbyt dobrze ponieważ dysk mi padł, a w tamten model włożyłem 3 miesiące pracy (nie jestem profesjonalistą i modele 3D są dla mnie dość odległym tematem, jestem organistą) i dlatego zwracam się do was koledzy z prośbą o zrobienie tego modelu.
PS. Z bratem również mamy kolejkę Piko w skali H0 w tym wagony klasy 1, 2, połówkowy "igreki", bohuny, bonanza, 2x Eaos, "kuszetka", "Wars" i lokomotywy: "Ludmiła" w malowaniu PCC Rail Szczakowa, SU45-100 (Białostocka, jesteśmy z Białegostoku) i S-230 w starym malowaniu huty im. W.I. Lenina w Krakowie (zielona z żółtym przodem w czarne skośne paski).
Pozdrawiam!

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Listopada 2019, 16:12:47 »
To siadaj i rób od nowa. Też mamy modelarza-organistę i daje radę.
Jak ktokolwiek ma ci to robić, to daj komplet rysunków konstrukcyjnych. Charakterystyki silników trakcyjnych, diesla i prądnicy. Dokumentację zdjęciowa. Wtedy MOŻE za dekadę ktoś to tknie.
Mój kanał youtube

Offline Bm16

  • Wiadomości: 29
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Listopada 2019, 17:21:29 »
Co do modelu to zobaczymy co dam radę zrobić, a co do danych technicznych podaje link do pdf (link bezpieczny z mojej chmury) z mnóstwem informacji. Układ hamulcowy ten sam co w Tem2.
Link: https://cloud.mastiff.pl/index.php/s/4ns6ZxXmBJp6LsV

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Listopada 2019, 17:42:42 »
Przepraszam, że tak naskoczyłem. DTRka to już coś. Niestety nie widzę w niej charakterystyk. W DSU, o ile ruscy się w coś takiego bawili, powinny być rysunki wózków i ostoi.
Mój kanał youtube

Offline Bm16

  • Wiadomości: 29
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Listopada 2019, 17:50:41 »
Nic nie szkodzi. ;) Jeszcze poszukam więcej informacji o tej lokomotywie, ale po wstępnych oględzinach wygląda na to, że wózki ma zapożyczone z Tem2 ale z innymi silnikami trakcyjnymi i po drobnej modyfikacji zawieszenia. Na razie tylko tyle mam, ale przekładnia z silników trakcyjnych do kół jest ta sama co w Tem2, to również tłumaczy identyczny dźwięk przekładni.
Układ hamulcowy (z tego co udało mi się zrozumieć z czeskich forów/filmików) to jest kropka w kropkę co w Tem2.
Prądnica i silniki z tego co pamiętam powinny być opisane w tym PDF.
Silnik spalinowy to K6S310DR o pojemności 163.2 litra, sześciocylindrowy rzędowy z turbiną bez intercoolera o mocy 993kW (około 1350kM), waży 13.5 tony bez oleju i prądnicy, 4 zawory na cylinder, zakres obrotów to 200RPM-750RPM z tego co pamiętam.
« Ostatnia zmiana: 18 Listopada 2019, 18:06:16 wysłana przez Bm16 »

Offline Bm16

  • Wiadomości: 29
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Listopada 2019, 17:54:30 »
Tutaj załączam obrazek z rozpiską poszczególnych elementów w lokomotywie.

Offline Bm16

  • Wiadomości: 29
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Listopada 2019, 18:00:36 »
Maksymalna siła pociągowa to 280-310kN
Vmax: 90km/h
Masa: 116t
Długość ze zderzakami: 17 240mm
Średnica kół: 1050mm
Sterowanie wielokrotne: brak
Wózki: Co' Co'
System ogrzewania: brak
Prądnica: TD 802B
Silniki trakcyjne: 6x TE 006
Napięcie z akumulatorów: 90V
Napięcie ładowania akumulatorów: 110V
Moc ciągła: 880kW
« Ostatnia zmiana: 18 Listopada 2019, 18:27:36 wysłana przez Bm16 »

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3741
Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Listopada 2019, 18:09:00 »
ruscy
Pepiki by od razu zaciukały za coś takiego https://eu07.pl/userfiles/24710/s200.jpg

Czeskie i słowackie 770 oraz 771 mają dako, tak samo jak dużo polskich S200 (tym bardziej jak są po naprawach na Słowacji). Trafiają się też z O-GP np. z Taboru Dębica. A z matrosowem to pewnie ich dużo już nie zostało.

Offline Bm16

  • Wiadomości: 29
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Listopada 2019, 18:36:56 »
Znalazłem jeszcze PDF z przebiegiem obciążeń zespołu prądotwórczego.
Link: https://www.czasopismologistyka.pl/artykuly-naukowe/send/318-artykuly-na-plycie-cd-3/6495-artykul

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Listopada 2019, 18:40:09 »
Coś o S200
http://zdsim.com/library/119/teplovozy-chmje3-chmje3t-chmje3je
http://zdsim.com/library/119/teplovozy-chmje3-chmje3t
S200 i TEM2 łączy tylko to, że obie mają 6 osi. Przecież to całkiem inne maszyny.
W Polsce możemy spotkać dwa rodzaje "ES". Wersję ruską z jednym pulpitem lub wersję czeską z 1,5 pulpitu podobnie jak w t448p.
Wersje Czeskie widziałem tylko z Dako, zaś ruskie z Dako, Matrosowem i Oerlikonem.
Do tego są różnice w budach i kabinach.
S200 ma sterowanie wielokrotne (jeżeli się zachowały gniazda).
Silnik ma chłodnicę powietrza, czy jak to teraz się mówi intercooler.
Odpowiednika czeskiej 771 w Polsce jeszcze nie widziałem.
« Ostatnia zmiana: 18 Listopada 2019, 18:58:52 wysłana przez MichałŁ »

Offline Bm16

  • Wiadomości: 29
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« Odpowiedź #10 dnia: 18 Listopada 2019, 19:07:53 »
Pierwsze wersje S200 nie miały chłodzenia powietrzem, ale ta wersja była tylko w Czechach.
Mowa jest o wersji rosyjskiej ponieważ tych (z tego co udało mi się znaleźć) jest więcej.
Link to modelu na Sketchfab jakby ktoś potrzebował do modelowania: https://sketchfab.com/3d-models/chme3-sketch-4d78433b35154cfaa70c9cc5ced45161

Offline Bm16

  • Wiadomości: 29
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« Odpowiedź #11 dnia: 18 Listopada 2019, 19:12:40 »
S200 nie miała sterowania wielokrotnego, dopiero zmodernizowana wersja miała.
Przekonwertowane pliki djvu wysłane przez MichałŁ: https://cloud.mastiff.pl/index.php/s/NXoa0SZm9nFKaAi i https://cloud.mastiff.pl/index.php/s/CGdWZnRTF7UrsKh
« Ostatnia zmiana: 18 Listopada 2019, 19:19:54 wysłana przez Bm16 »

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« Odpowiedź #12 dnia: 18 Listopada 2019, 19:27:47 »
Zawsze możecie  skonwertować model z zaprzyjaźnionego Trainza  czy MSTSa.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« Odpowiedź #13 dnia: 18 Listopada 2019, 19:35:23 »
A co rozumiesz pod pojęciem zmodernizowana? Jakiś rok produkcji, czy numer?
Sterowanie wielokrotne mam zaznaczone na schematach maszyn wychodzących już w latach 60-tych.
Co do chłodzenia powietrza to S200 ma po to trzeci rząd żaluzji a za nimi sekcje chłodnic i drugi elektryczny wentylator do chłodzenia oleju i powietrza. Drugiego obiegu nie ma Hektor czyli T458 Ale on nie ma w ogóle doładowania a silnik ma tylko 750KM
Znalazłem foto egzemplarza 0001 ( czyli chyba ten pierwszy) I ma chłodnice od obiegu pomocniczego i gniazdo wielokrotnego.
Czy tak wyszedł z fabryki czy to późniejsza zmiana?

Offline Bm16

  • Wiadomości: 29
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« Odpowiedź #14 dnia: 18 Listopada 2019, 20:00:45 »
Czy ten egzemplarz miał oznaczenie T669 czy 770?
Wszystkie S-200 miały trzy rzędy żaluzji.
Edit. Ok, zwracam honor. To ja się pomyliłem. Faktycznie miała chłodzenie powietrza dolotowego (intercooler), ale co do sterowania wielokrotnego to nie wiem ponieważ przykładowo w Atlasie lokomotyw Pawła Terczyńskiego z 2007 jest napisane, że S-200 nie ma sterowania wielokrotnego.

Tniemy cytaty
« Ostatnia zmiana: 19 Listopada 2019, 10:00:47 wysłana przez matek123 »

Offline Bm16

  • Wiadomości: 29
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« Odpowiedź #15 dnia: 19 Listopada 2019, 16:35:40 »
Podaję link do modelu S200 z configami do Trainz.
Link: https://cloud.mastiff.pl/index.php/s/NT7hppD5qjC1Vsr

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« Odpowiedź #16 dnia: 19 Listopada 2019, 17:02:33 »
Trainz nie ma takich formatów, to już prędzej do MSTS'a.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« Odpowiedź #17 dnia: 19 Listopada 2019, 18:48:43 »
Cytuj
Czy ten egzemplarz miał oznaczenie T669 czy 770?
T669.0001
Cytuj
Edit. Ok, zwracam honor. To ja się pomyliłem. Faktycznie miała chłodzenie powietrza dolotowego (intercooler), ale co do sterowania wielokrotnego to nie wiem ponieważ przykładowo w Atlasie lokomotyw Pawła Terczyńskiego z 2007 jest napisane, że S-200 nie ma sterowania wielokrotnego.
Na wiedzy idzie zarobić na honorze nie bardzo. Bardziej interesowało by mnie skąd autor miał takie informacje. Może rzeczywiście były takie maszyny.Ja zawsze widziałem duże Skody z wielkorotnym. Czasami nie było już gniazd, ale zawsze był przełącznik sterowania na szafie.

Offline Bm16

  • Wiadomości: 29
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« Odpowiedź #18 dnia: 19 Listopada 2019, 21:09:47 »
Trainz nie ma takich formatów, to już prędzej do MSTS'a.
Pobrałem to ze strony Trainz więc nie wiem.

Offline Bm16

  • Wiadomości: 29
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« Odpowiedź #19 dnia: 19 Listopada 2019, 22:38:36 »
Podsyłam kolejny model S-200 z Trainz.
Link: https://cloud.mastiff.pl/index.php/s/7XvpURcQnuHwvBA
(Mam nadzieję, że ktoś pomoże i zrobi tą lokomotywę bo ja nie mam zielonego pojęcia jak)

Offline Miłosz Dorsz

  • Moderator
  • Wiadomości: 1355
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3471
Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« Odpowiedź #20 dnia: 19 Listopada 2019, 22:39:26 »
Zasadnicze pytanie. Czy zgoda autora na konwersję jest?
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 420
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 207
Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« Odpowiedź #21 dnia: 19 Listopada 2019, 23:42:27 »
Autorow (Kylo0/MarekSt) nie ma w spisie osob udzielajacych zgode. Ponadto autor pisze:
Cytat: config.txt
Zakaz rozmieszczania moich dodatkow na innych stronach i rozpowszechnianie bez mojej zgody. Chcesz cos zrobic, skonaktuj sie ze mna na e-maila.

P.S. Co stalo sie ostatnio z egzekwowaniem pktu 12. obowiazkow w regulaminie?
Odpuszczany z litości dla naszego terabajtowego dysku. @Stele
« Ostatnia zmiana: 20 Listopada 2019, 17:47:24 wysłana przez Stele »

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 480
Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« Odpowiedź #22 dnia: 20 Listopada 2019, 15:21:06 »
Trochę o S200:

"Seria S-200 (669.0, później 770) Lokomotywy sześcioosiowe w ruchu manewrowym to swoisty ewenement. Tego typu pojazdy stosowane były wyłącznie w bardzo ciężkich pracach manewrowych do przestawiania składów o masie 3000–4000 t brutto i w niewielu krajach je produkowano. Jedynymi takimi lokomotywami były szwajcarskie maszyny serii Am6/6 i Bm6/6, polskie SM31, radzieckie TEM2 i czechosłowackie T669.0. W 1963 r. w ČKD Praha, wzorując się na amerykańskich lokomotywach firmy Alco dostarczonych do ZSRR pod koniec II wojny światowej, zbudowano trzy prototypy – jeden na tor 1435 mm dla kolei ČSD, oznaczony T669.0001 oraz dwa na tor 1524 mm z oznaczeniami ЧЭM3-001 i 002 dla kolei radzieckich SŻD. Ich projektantem był Bohumir Jankovsky, który przy jej konstruowaniu wykorzystał doświadczenia z pracy lokomotyw ЧЭM2 (T458.1). Powstał pojazd o układzie osi Co’Co’ z sześciocylindrowym silnikiem spalinowym typu K6S310DR. Tu również silnik napędzał prądnicę prądu stałego (TD 802), która przekazywała prąd do silników trakcyjnych (TE 006). Przełożenie przekładni głównej wynosiło 73:18. Bardzo ciekawie skonstruowano wózki, w których osie zawieszone były na wahaczach i było to również rozwinięcie konstrukcji wózka dwuosiowego z lokomotywy ЧЭM2 (T458.1). W 1966 r. koleje ČSD zakupiły prototyp T669.0001 i złożyły zamówienie na następne egzemplarze. Również i koleje radzieckie SŻD złożyły duże zamówienie na ten typ pojazdu. Produkcja eksportowa kontynuowana była w zakładach ČKD Praha, a produkcję dla odbiorców krajowych – wobec braku możliwości technicznych – przeniesiono do Slovenských Metalurgických Zavodu (SMZ) w Dubnicy n. V. W trakcie produkcji wprowadzano zmiany konstrukcyjne, między innymi dodatkowe resorowanie za pomocą poduszek powietrznych i wyrównanie nacisków osi. Takie pojazdy oznaczone T669.1 produkowano od 1969 r. Dla ZSRR produkowano ich odmiany w wersjach: ЧЭM3T wyposażoną w hamulec elektrodynamiczny, ЧЭM3E z elektronicznym regulatorem jazdy. Dla kolei ČSD zbudowano 325 pojazdów i 77 dla kolei przemysłowych. Najwięcej jednak, bo aż 7455 pojazdów zbudowano dla ZSRR. Lokomotywy budowano również dla Indii (seria DEC 120, 12 szt. w latach 1973–1975 na tor 1676 mm), Albanii (seria T669.1, 62 szt.), Polski (seria S-200, 145 szt. w latach 1966–1990), Iraku (seria DES 3100, 100 szt. w latach 1979–1982) i do Syrii (seria LDE 1500, 25 szt. w 1983 r.). Ogólnie na eksport oraz na potrzeby kolei i przemysłu czechosłowackiego w różnych odmianach wyprodukowano w latach 1963–1995, na tory szerokości 1435 mm, 1524 mm oraz 1676 mm, łącznie 8200 lokomotyw. Do Polski pierwsze egzemplarze, oznaczone jako S-200, trafiły w 1966 r., a ich odbiorcą była ówczesna Huta im. Lenina w Krakowie, w której docelowo pracowało aż 60 lokomotyw tej serii, co stanowiło największe skupisko tych pojazdów w Polsce. Kolejne dostawy realizowano w kilku partiach w latach 1967–1990. Lokomotywy zamówiono głównie do obsługi bocznic kopalnianych i wiązało to się z wycofywaniem trakcji parowej. Jednymi z największych odbiorców były ówczesne ZKTiGK Boguszowice (później PTKiGK PW Rybnik, a obecnie PTKiGK S.A. Rybnik), kopalnie węgla kamiennego wchodzące później w skład NZGTK Spółka z o.o. Bieruń (obecnie NZTK Spółka z o.o. Wola), a także PTKiGK Spółka. z o.o. Zabrze. Lokomotywy serii S-200 dzięki swojej dużej mocy często oprócz pracy manewrowej zatrudniane są do prowadzenia pociągów z węglem. W 1996 r. lokomotywa S-269, należąca do PTKiGK S.A. Rybnik, została poddana modernizacji. Zabudowano silnik firmy MTU typu 12V396TC14 o mocy 1050 kW i prądnicę prądu przemiennego typu LSG-1200-90 produkcji wrocławskiej firmy Dolmel z elektronicznymi regulatorami pracy zespołu, a w układzie chłodzenia wstępny podgrzewacz wody. Zmodernizowano także kabinę maszynisty, część elektryczną (stosując dodatkowe obwody zasilane napięciem 24 V). Na innych lokomotywach S-200 wprowadzono wiele udoskonaleń i modyfikacji, jak np. montaż nagrzewnicy kabinowej, wycieraczek elektrycznych, nowych foteli maszynisty, układu GPS do nadzoru pracy pojazdu, SHP, radiotelefonu Pyrylandia z układem radio-stop oraz reflektorów halogenowych. Produkcja eksportowa lokomotyw ЧЭM3 do ZSRR okazała się po przemianach polityczno-gospodarczych w Europie Wschodniej dla ČKD Praha przysłowiowym gwoździem do trumny. Lokomotywy, których aż 85% produkcji kierowano właśnie tam, sprzedawano po bardzo zaniżonych cenach, a na dodatek za wiele z nich do dziś nie zapłacono. Zakłady ČKD Praha to pionierski zakład w dziedzinie konstrukcji lokomotyw. To właśnie tu powstało wiele udanych, niezawodnych i cenionych przez nabywców lokomotyw. Podejmowano kolejne projekty, jak np. w 1974 r. między innymi konstrukcja „Cyklopa”, czyli lokomotyw serii T499.0 z prądnicą prądu przemiennego, wózkami z zawieszeniem typu Flexicol, hamulcem elektrodynamicznym, automatyczną regulacją prędkości, czy elektronicznego sterowania układami elektronicznymi będącego protoplastą późniejszych układów w technice GTO. W 2000 r. majątek zakładu przekazano do sprzedaży i nawet późniejsze jego próby ratowania przez Siemensa nie przyniosły rezultatów".

Źródło: "TTS 4/2008", gdzie w bibliografii wykorzystano m.in. "[4]  Chiżyński J.: Lokomotywy spalinowe produkcji ČKD Praha eksploatowane przez prywatnych przewoźników. Świat Kolei 3/2007" mojego autorstwa.
« Ostatnia zmiana: 20 Listopada 2019, 15:36:24 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Bm16

  • Wiadomości: 29
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« Odpowiedź #23 dnia: 20 Listopada 2019, 19:33:10 »
Zasadnicze pytanie. Czy zgoda autora na konwersję jest?
Pytanie o zgodę zostało już wysłane wczoraj i czekam na odpowiedź (wysłana została około godziny 22).

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« Odpowiedź #24 dnia: 20 Listopada 2019, 20:59:30 »
Na 740/T448p oraz S200 zgodę  Krzysiu (kylo) dał. Więc  można  działać. Elementy z alphy zastąpić  3d i wsio.
« Ostatnia zmiana: 20 Listopada 2019, 21:00:51 wysłana przez hanys »

Offline Bm16

  • Wiadomości: 29
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« Odpowiedź #25 dnia: 20 Listopada 2019, 21:44:23 »
Super! Teraz trzeba go przekonwertować, zrobić tekstury (mile widziane dawne malowanie huty im. Lenina w Krakowie [zielona, żółty przód w skośne czarne paski]), configi i dźwięki. Akurat dźwiękami mogę się zająć (np. start/stop, idle, sygnał dźwiękowy), ale od razu informuję, że będą one tylko z nagrań w internecie ponieważ nie mam czym nagrać dźwięków plus na dodatek do najbliższej miejscowości gdzie znajdują się S-200 dzieli mnie kilkaset kilometrów.
« Ostatnia zmiana: 20 Listopada 2019, 21:47:15 wysłana przez matek123 »

Offline Traktor175

  • Wiadomości: 32
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« Odpowiedź #26 dnia: 21 Listopada 2019, 11:46:03 »
Ze względu na zainteresowanie lokomotywa 771.182-3 została wyposażona w hamulec elektrodynamiczny, maszyna służyła wyłącznie do przemieszczania garbu stoku DKV České Budějovice.

Różnica między lokomotywami 770 i 771 polegała na zamocowaniu wózków do szafy, z wyjątkiem kilku drobnych szczegółów identycznych jest seria 770 identyczna z serią 771, 771 pozwoliłi sterowania wielokrotnego, kontrolować tylko dwie sprzężone lokomotywy...

Offline Czarodziej

  • Wiadomości: 350
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 93
Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« Odpowiedź #27 dnia: 21 Listopada 2019, 11:58:48 »
"Garb stoku" to górka rozrządowa? :D

Offline Bm16

  • Wiadomości: 29
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« Odpowiedź #28 dnia: 23 Listopada 2019, 21:08:36 »
Dobra, słuchajcie koledzy, dzięki naszemu koledze matek123 mam model i tekstury przekonwertowane z Trainz i pytanie brzmi, czy znajdzie się ktoś kto przygotuje ten model i tekstury (i dobrze by było configi) tak aby dało się ją wybrać i testować w Maszynie? Ja nie mam zielonego pojęcia jak to zrobić i dlatego zwracam się do was.
Link do S200: https://cloud.mastiff.pl/index.php/s/8PrvLLSgo264ox4
Link do wózka: https://cloud.mastiff.pl/index.php/s/Wtfeg5XRZRs3NO0

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« Odpowiedź #29 dnia: 24 Listopada 2019, 00:12:23 »
Piszesz, że coś w 3d liznąłeś, to powinieneś dać radę przynajmniej na surowo wrzucić go do maszyny. Jakiego programu używasz? Zacznij od ogarnięcia eksportu do t3d w nim. Wyeksportuj gołe pudło, sklonuj fiz i mmd jakieś tamary, podepnij pod niego to pudło. Nie przejmuj się teksturami i animacjami póki co. Krok po kroku. Zrobić nie zrobię, ale chętnie poprowadzę za rączkę. Zwłaszcza że kompleksowej instrukcji jak skonfigurować model lokomotywy, chyba nie mamy.