- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: Bm16 w 18 Listopada 2019, 16:08:40

Tytuł: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Bm16 w 18 Listopada 2019, 16:08:40
Witam wszystkich!
Rozpoczynam ten wątek aby się dopytać was drodzy forumowicze/administratorzy czy jest w planach lokomotywa S-200/T669/770/771? Rozumiem, że lokomotywy S-200 są tylko w firmach prywatnych, ale fajnie by było ją widzieć i móc wybrać w scenariuszach. Próbowałem samemu stworzyć model 3D tej lokomotywy, ale nie wyszło zbyt dobrze ponieważ dysk mi padł, a w tamten model włożyłem 3 miesiące pracy (nie jestem profesjonalistą i modele 3D są dla mnie dość odległym tematem, jestem organistą) i dlatego zwracam się do was koledzy z prośbą o zrobienie tego modelu.
PS. Z bratem również mamy kolejkę Piko w skali H0 w tym wagony klasy 1, 2, połówkowy "igreki", bohuny, bonanza, 2x Eaos, "kuszetka", "Wars" i lokomotywy: "Ludmiła" w malowaniu PCC Rail Szczakowa, SU45-100 (Białostocka, jesteśmy z Białegostoku) i S-230 w starym malowaniu huty im. W.I. Lenina w Krakowie (zielona z żółtym przodem w czarne skośne paski).
Pozdrawiam!
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Stele w 18 Listopada 2019, 16:12:47
To siadaj i rób od nowa. Też mamy modelarza-organistę i daje radę.
Jak ktokolwiek ma ci to robić, to daj komplet rysunków konstrukcyjnych. Charakterystyki silników trakcyjnych, diesla i prądnicy. Dokumentację zdjęciowa. Wtedy MOŻE za dekadę ktoś to tknie.
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Bm16 w 18 Listopada 2019, 17:21:29
Co do modelu to zobaczymy co dam radę zrobić, a co do danych technicznych podaje link do pdf (link bezpieczny z mojej chmury) z mnóstwem informacji. Układ hamulcowy ten sam co w Tem2.
Link: https://cloud.mastiff.pl/index.php/s/4ns6ZxXmBJp6LsV
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Stele w 18 Listopada 2019, 17:42:42
Przepraszam, że tak naskoczyłem. DTRka to już coś. Niestety nie widzę w niej charakterystyk. W DSU, o ile ruscy się w coś takiego bawili, powinny być rysunki wózków i ostoi.
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Bm16 w 18 Listopada 2019, 17:50:41
Nic nie szkodzi. ;) Jeszcze poszukam więcej informacji o tej lokomotywie, ale po wstępnych oględzinach wygląda na to, że wózki ma zapożyczone z Tem2 ale z innymi silnikami trakcyjnymi i po drobnej modyfikacji zawieszenia. Na razie tylko tyle mam, ale przekładnia z silników trakcyjnych do kół jest ta sama co w Tem2, to również tłumaczy identyczny dźwięk przekładni.
Układ hamulcowy (z tego co udało mi się zrozumieć z czeskich forów/filmików) to jest kropka w kropkę co w Tem2.
Prądnica i silniki z tego co pamiętam powinny być opisane w tym PDF.
Silnik spalinowy to K6S310DR o pojemności 163.2 litra, sześciocylindrowy rzędowy z turbiną bez intercoolera o mocy 993kW (około 1350kM), waży 13.5 tony bez oleju i prądnicy, 4 zawory na cylinder, zakres obrotów to 200RPM-750RPM z tego co pamiętam.
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Bm16 w 18 Listopada 2019, 17:54:30
Tutaj załączam obrazek z rozpiską poszczególnych elementów w lokomotywie.
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Bm16 w 18 Listopada 2019, 18:00:36
Maksymalna siła pociągowa to 280-310kN
Vmax: 90km/h
Masa: 116t
Długość ze zderzakami: 17 240mm
Średnica kół: 1050mm
Sterowanie wielokrotne: brak
Wózki: Co' Co'
System ogrzewania: brak
Prądnica: TD 802B
Silniki trakcyjne: 6x TE 006
Napięcie z akumulatorów: 90V
Napięcie ładowania akumulatorów: 110V
Moc ciągła: 880kW
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: DieselPower w 18 Listopada 2019, 18:09:00
ruscy
Pepiki by od razu zaciukały za coś takiego https://eu07.pl/userfiles/24710/s200.jpg

Czeskie i słowackie 770 oraz 771 mają dako, tak samo jak dużo polskich S200 (tym bardziej jak są po naprawach na Słowacji). Trafiają się też z O-GP np. z Taboru Dębica. A z matrosowem to pewnie ich dużo już nie zostało.
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Bm16 w 18 Listopada 2019, 18:36:56
Znalazłem jeszcze PDF z przebiegiem obciążeń zespołu prądotwórczego.
Link: https://www.czasopismologistyka.pl/artykuly-naukowe/send/318-artykuly-na-plycie-cd-3/6495-artykul
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 18 Listopada 2019, 18:40:09
Coś o S200
http://zdsim.com/library/119/teplovozy-chmje3-chmje3t-chmje3je
http://zdsim.com/library/119/teplovozy-chmje3-chmje3t
S200 i TEM2 łączy tylko to, że obie mają 6 osi. Przecież to całkiem inne maszyny.
W Polsce możemy spotkać dwa rodzaje "ES". Wersję ruską z jednym pulpitem lub wersję czeską z 1,5 pulpitu podobnie jak w t448p.
Wersje Czeskie widziałem tylko z Dako, zaś ruskie z Dako, Matrosowem i Oerlikonem.
Do tego są różnice w budach i kabinach.
S200 ma sterowanie wielokrotne (jeżeli się zachowały gniazda).
Silnik ma chłodnicę powietrza, czy jak to teraz się mówi intercooler.
Odpowiednika czeskiej 771 w Polsce jeszcze nie widziałem.
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Bm16 w 18 Listopada 2019, 19:07:53
Pierwsze wersje S200 nie miały chłodzenia powietrzem, ale ta wersja była tylko w Czechach.
Mowa jest o wersji rosyjskiej ponieważ tych (z tego co udało mi się znaleźć) jest więcej.
Link to modelu na Sketchfab jakby ktoś potrzebował do modelowania: https://sketchfab.com/3d-models/chme3-sketch-4d78433b35154cfaa70c9cc5ced45161
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Bm16 w 18 Listopada 2019, 19:12:40
S200 nie miała sterowania wielokrotnego, dopiero zmodernizowana wersja miała.
Przekonwertowane pliki djvu wysłane przez MichałŁ: https://cloud.mastiff.pl/index.php/s/NXoa0SZm9nFKaAi i https://cloud.mastiff.pl/index.php/s/CGdWZnRTF7UrsKh
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: hanys w 18 Listopada 2019, 19:27:47
Zawsze możecie  skonwertować model z zaprzyjaźnionego Trainza  czy MSTSa.
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 18 Listopada 2019, 19:35:23
A co rozumiesz pod pojęciem zmodernizowana? Jakiś rok produkcji, czy numer?
Sterowanie wielokrotne mam zaznaczone na schematach maszyn wychodzących już w latach 60-tych.
Co do chłodzenia powietrza to S200 ma po to trzeci rząd żaluzji a za nimi sekcje chłodnic i drugi elektryczny wentylator do chłodzenia oleju i powietrza. Drugiego obiegu nie ma Hektor czyli T458 Ale on nie ma w ogóle doładowania a silnik ma tylko 750KM
Znalazłem foto egzemplarza 0001 ( czyli chyba ten pierwszy) I ma chłodnice od obiegu pomocniczego i gniazdo wielokrotnego.
Czy tak wyszedł z fabryki czy to późniejsza zmiana?
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Bm16 w 18 Listopada 2019, 20:00:45
Czy ten egzemplarz miał oznaczenie T669 czy 770?
Wszystkie S-200 miały trzy rzędy żaluzji.
Edit. Ok, zwracam honor. To ja się pomyliłem. Faktycznie miała chłodzenie powietrza dolotowego (intercooler), ale co do sterowania wielokrotnego to nie wiem ponieważ przykładowo w Atlasie lokomotyw Pawła Terczyńskiego z 2007 jest napisane, że S-200 nie ma sterowania wielokrotnego.

Tniemy cytaty
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Bm16 w 19 Listopada 2019, 16:35:40
Podaję link do modelu S200 z configami do Trainz.
Link: https://cloud.mastiff.pl/index.php/s/NT7hppD5qjC1Vsr
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 19 Listopada 2019, 17:02:33
Trainz nie ma takich formatów, to już prędzej do MSTS'a.
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 19 Listopada 2019, 18:48:43
Cytuj
Czy ten egzemplarz miał oznaczenie T669 czy 770?
T669.0001
Cytuj
Edit. Ok, zwracam honor. To ja się pomyliłem. Faktycznie miała chłodzenie powietrza dolotowego (intercooler), ale co do sterowania wielokrotnego to nie wiem ponieważ przykładowo w Atlasie lokomotyw Pawła Terczyńskiego z 2007 jest napisane, że S-200 nie ma sterowania wielokrotnego.
Na wiedzy idzie zarobić na honorze nie bardzo. Bardziej interesowało by mnie skąd autor miał takie informacje. Może rzeczywiście były takie maszyny.Ja zawsze widziałem duże Skody z wielkorotnym. Czasami nie było już gniazd, ale zawsze był przełącznik sterowania na szafie.
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Bm16 w 19 Listopada 2019, 21:09:47
Trainz nie ma takich formatów, to już prędzej do MSTS'a.
Pobrałem to ze strony Trainz więc nie wiem.
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Bm16 w 19 Listopada 2019, 22:38:36
Podsyłam kolejny model S-200 z Trainz.
Link: https://cloud.mastiff.pl/index.php/s/7XvpURcQnuHwvBA
(Mam nadzieję, że ktoś pomoże i zrobi tą lokomotywę bo ja nie mam zielonego pojęcia jak)
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Miłosz Dorsz w 19 Listopada 2019, 22:39:26
Zasadnicze pytanie. Czy zgoda autora na konwersję jest?
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: joey w 19 Listopada 2019, 23:42:27
Autorow (Kylo0/MarekSt) nie ma w spisie osob udzielajacych zgode (https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29357.0.html). Ponadto autor pisze:
Cytat: config.txt
Zakaz rozmieszczania moich dodatkow na innych stronach i rozpowszechnianie bez mojej zgody. Chcesz cos zrobic, skonaktuj sie ze mna na e-maila.

P.S. Co stalo sie ostatnio z egzekwowaniem pktu 12. obowiazkow w regulaminie?
Odpuszczany z litości dla naszego terabajtowego dysku. @Stele
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 20 Listopada 2019, 15:21:06
Trochę o S200:

"Seria S-200 (669.0, później 770) Lokomotywy sześcioosiowe w ruchu manewrowym to swoisty ewenement. Tego typu pojazdy stosowane były wyłącznie w bardzo ciężkich pracach manewrowych do przestawiania składów o masie 3000–4000 t brutto i w niewielu krajach je produkowano. Jedynymi takimi lokomotywami były szwajcarskie maszyny serii Am6/6 i Bm6/6, polskie SM31, radzieckie TEM2 i czechosłowackie T669.0. W 1963 r. w ČKD Praha, wzorując się na amerykańskich lokomotywach firmy Alco dostarczonych do ZSRR pod koniec II wojny światowej, zbudowano trzy prototypy – jeden na tor 1435 mm dla kolei ČSD, oznaczony T669.0001 oraz dwa na tor 1524 mm z oznaczeniami ЧЭM3-001 i 002 dla kolei radzieckich SŻD. Ich projektantem był Bohumir Jankovsky, który przy jej konstruowaniu wykorzystał doświadczenia z pracy lokomotyw ЧЭM2 (T458.1). Powstał pojazd o układzie osi Co’Co’ z sześciocylindrowym silnikiem spalinowym typu K6S310DR. Tu również silnik napędzał prądnicę prądu stałego (TD 802), która przekazywała prąd do silników trakcyjnych (TE 006). Przełożenie przekładni głównej wynosiło 73:18. Bardzo ciekawie skonstruowano wózki, w których osie zawieszone były na wahaczach i było to również rozwinięcie konstrukcji wózka dwuosiowego z lokomotywy ЧЭM2 (T458.1). W 1966 r. koleje ČSD zakupiły prototyp T669.0001 i złożyły zamówienie na następne egzemplarze. Również i koleje radzieckie SŻD złożyły duże zamówienie na ten typ pojazdu. Produkcja eksportowa kontynuowana była w zakładach ČKD Praha, a produkcję dla odbiorców krajowych – wobec braku możliwości technicznych – przeniesiono do Slovenských Metalurgických Zavodu (SMZ) w Dubnicy n. V. W trakcie produkcji wprowadzano zmiany konstrukcyjne, między innymi dodatkowe resorowanie za pomocą poduszek powietrznych i wyrównanie nacisków osi. Takie pojazdy oznaczone T669.1 produkowano od 1969 r. Dla ZSRR produkowano ich odmiany w wersjach: ЧЭM3T wyposażoną w hamulec elektrodynamiczny, ЧЭM3E z elektronicznym regulatorem jazdy. Dla kolei ČSD zbudowano 325 pojazdów i 77 dla kolei przemysłowych. Najwięcej jednak, bo aż 7455 pojazdów zbudowano dla ZSRR. Lokomotywy budowano również dla Indii (seria DEC 120, 12 szt. w latach 1973–1975 na tor 1676 mm), Albanii (seria T669.1, 62 szt.), Polski (seria S-200, 145 szt. w latach 1966–1990), Iraku (seria DES 3100, 100 szt. w latach 1979–1982) i do Syrii (seria LDE 1500, 25 szt. w 1983 r.). Ogólnie na eksport oraz na potrzeby kolei i przemysłu czechosłowackiego w różnych odmianach wyprodukowano w latach 1963–1995, na tory szerokości 1435 mm, 1524 mm oraz 1676 mm, łącznie 8200 lokomotyw. Do Polski pierwsze egzemplarze, oznaczone jako S-200, trafiły w 1966 r., a ich odbiorcą była ówczesna Huta im. Lenina w Krakowie, w której docelowo pracowało aż 60 lokomotyw tej serii, co stanowiło największe skupisko tych pojazdów w Polsce. Kolejne dostawy realizowano w kilku partiach w latach 1967–1990. Lokomotywy zamówiono głównie do obsługi bocznic kopalnianych i wiązało to się z wycofywaniem trakcji parowej. Jednymi z największych odbiorców były ówczesne ZKTiGK Boguszowice (później PTKiGK PW Rybnik, a obecnie PTKiGK S.A. Rybnik), kopalnie węgla kamiennego wchodzące później w skład NZGTK Spółka z o.o. Bieruń (obecnie NZTK Spółka z o.o. Wola), a także PTKiGK Spółka. z o.o. Zabrze. Lokomotywy serii S-200 dzięki swojej dużej mocy często oprócz pracy manewrowej zatrudniane są do prowadzenia pociągów z węglem. W 1996 r. lokomotywa S-269, należąca do PTKiGK S.A. Rybnik, została poddana modernizacji. Zabudowano silnik firmy MTU typu 12V396TC14 o mocy 1050 kW i prądnicę prądu przemiennego typu LSG-1200-90 produkcji wrocławskiej firmy Dolmel z elektronicznymi regulatorami pracy zespołu, a w układzie chłodzenia wstępny podgrzewacz wody. Zmodernizowano także kabinę maszynisty, część elektryczną (stosując dodatkowe obwody zasilane napięciem 24 V). Na innych lokomotywach S-200 wprowadzono wiele udoskonaleń i modyfikacji, jak np. montaż nagrzewnicy kabinowej, wycieraczek elektrycznych, nowych foteli maszynisty, układu GPS do nadzoru pracy pojazdu, SHP, radiotelefonu Pyrylandia z układem radio-stop oraz reflektorów halogenowych. Produkcja eksportowa lokomotyw ЧЭM3 do ZSRR okazała się po przemianach polityczno-gospodarczych w Europie Wschodniej dla ČKD Praha przysłowiowym gwoździem do trumny. Lokomotywy, których aż 85% produkcji kierowano właśnie tam, sprzedawano po bardzo zaniżonych cenach, a na dodatek za wiele z nich do dziś nie zapłacono. Zakłady ČKD Praha to pionierski zakład w dziedzinie konstrukcji lokomotyw. To właśnie tu powstało wiele udanych, niezawodnych i cenionych przez nabywców lokomotyw. Podejmowano kolejne projekty, jak np. w 1974 r. między innymi konstrukcja „Cyklopa”, czyli lokomotyw serii T499.0 z prądnicą prądu przemiennego, wózkami z zawieszeniem typu Flexicol, hamulcem elektrodynamicznym, automatyczną regulacją prędkości, czy elektronicznego sterowania układami elektronicznymi będącego protoplastą późniejszych układów w technice GTO. W 2000 r. majątek zakładu przekazano do sprzedaży i nawet późniejsze jego próby ratowania przez Siemensa nie przyniosły rezultatów".

Źródło: "TTS 4/2008", gdzie w bibliografii wykorzystano m.in. "[4]  Chiżyński J.: Lokomotywy spalinowe produkcji ČKD Praha eksploatowane przez prywatnych przewoźników. Świat Kolei 3/2007" mojego autorstwa.
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Bm16 w 20 Listopada 2019, 19:33:10
Zasadnicze pytanie. Czy zgoda autora na konwersję jest?
Pytanie o zgodę zostało już wysłane wczoraj i czekam na odpowiedź (wysłana została około godziny 22).
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: hanys w 20 Listopada 2019, 20:59:30
Na 740/T448p oraz S200 zgodę  Krzysiu (kylo) dał. Więc  można  działać. Elementy z alphy zastąpić  3d i wsio.
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Bm16 w 20 Listopada 2019, 21:44:23
Super! Teraz trzeba go przekonwertować, zrobić tekstury (mile widziane dawne malowanie huty im. Lenina w Krakowie [zielona, żółty przód w skośne czarne paski]), configi i dźwięki. Akurat dźwiękami mogę się zająć (np. start/stop, idle, sygnał dźwiękowy), ale od razu informuję, że będą one tylko z nagrań w internecie ponieważ nie mam czym nagrać dźwięków plus na dodatek do najbliższej miejscowości gdzie znajdują się S-200 dzieli mnie kilkaset kilometrów.
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Traktor175 w 21 Listopada 2019, 11:46:03
Ze względu na zainteresowanie lokomotywa 771.182-3 została wyposażona w hamulec elektrodynamiczny, maszyna służyła wyłącznie do przemieszczania garbu stoku DKV České Budějovice.

Różnica między lokomotywami 770 i 771 polegała na zamocowaniu wózków do szafy, z wyjątkiem kilku drobnych szczegółów identycznych jest seria 770 identyczna z serią 771, 771 pozwoliłi sterowania wielokrotnego, kontrolować tylko dwie sprzężone lokomotywy...
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Czarodziej w 21 Listopada 2019, 11:58:48
"Garb stoku" to górka rozrządowa? :D
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Bm16 w 23 Listopada 2019, 21:08:36
Dobra, słuchajcie koledzy, dzięki naszemu koledze matek123 mam model i tekstury przekonwertowane z Trainz i pytanie brzmi, czy znajdzie się ktoś kto przygotuje ten model i tekstury (i dobrze by było configi) tak aby dało się ją wybrać i testować w Maszynie? Ja nie mam zielonego pojęcia jak to zrobić i dlatego zwracam się do was.
Link do S200: https://cloud.mastiff.pl/index.php/s/8PrvLLSgo264ox4
Link do wózka: https://cloud.mastiff.pl/index.php/s/Wtfeg5XRZRs3NO0
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Stele w 24 Listopada 2019, 00:12:23
Piszesz, że coś w 3d liznąłeś, to powinieneś dać radę przynajmniej na surowo wrzucić go do maszyny. Jakiego programu używasz? Zacznij od ogarnięcia eksportu do t3d w nim. Wyeksportuj gołe pudło, sklonuj fiz i mmd jakieś tamary, podepnij pod niego to pudło. Nie przejmuj się teksturami i animacjami póki co. Krok po kroku. Zrobić nie zrobię, ale chętnie poprowadzę za rączkę. Zwłaszcza że kompleksowej instrukcji jak skonfigurować model lokomotywy, chyba nie mamy.
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Bm16 w 24 Listopada 2019, 01:15:56
Dzięki! W ten sposób może i lepiej wyjdzie bo sam się czegoś nauczę. :) Tylko pytanie, czy do tego .t3d jest potrzebna jakaś specjalna wtyczka czy "pierwsza lepsza" z internetu przejdzie? Program to Blender.
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: koszowy w 24 Listopada 2019, 01:31:28
Wtyczkę na import plików t3d i e3d (eksperymentalnie) i innych + eksport t3d znajdziesz tu: https://eu07.pl/forum/index.php?topic=31907.0
Jest ona na wersję 2.8. Myślę, że o to chodzi.
Chcę też życzyć powodzenia, obstawiam, że na pewno szybko ogarniesz to.  ;)
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Bm16 w 24 Listopada 2019, 01:37:56
Dzięki wielkie! :) Zobaczymy jak pójdzie.
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Bm16 w 24 Listopada 2019, 02:04:47
Mam problem, mianowicie mam wersję 2.81 (nie mogę nigdzie dostać 2.8) i pliki, które eksportuje są puste.
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: hanys w 24 Listopada 2019, 02:48:56
Sekunda szukania:
https://www.blender.org/download/releases/2-80/

Zaznacz eksportowane  pliki i zobacz.  Myślę,  że  raczej nowsza wersja blendera  nie ma wpływu  na to. Dodatkowo w 3DS Max trzeba obiekty dać  do Editable Mesch, inaczej  też  są  problemy  z ekspertem.
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 24 Listopada 2019, 09:07:06
Pewnie masz obiekty w jakiejś kolekcji, ale nie w głównej kolekcji. W wątku że skryptami jest o tym wspomniane
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Bm16 w 24 Listopada 2019, 13:27:42
Sekunda szukania:
https://www.blender.org/download/releases/2-80/
Widziałem ten link i on nie działa
Tak zaznaczałem elementy, które chcę eksportować i nic.
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Bm16 w 24 Listopada 2019, 13:29:56
Pewnie masz obiekty w jakiejś kolekcji, ale nie w głównej kolekcji. W wątku że skryptami jest o tym wspomniane
Próbowałem i nic. Mało tego, eksportować w na np. fbx, dae idzie bez problemu, a t3d eksportuje pusty plik.
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 24 Listopada 2019, 15:10:58
Jeszcze dwa słowa o oznaczeniu S200: jest to oznaczenie ówczesnej Huty im. Lenina w Krakowie, gdzie dla rozjaśnienia dodam, że pracowały tam oprócz parowozów m.in. serii TKp Śląsk, maszyny SM41 oznaczone jako S100, a potem także SM42 jako S400. Do HiL trafiły maszyny z nr 201 - 232 i 236 - 262, przy czym nr 249 - 262 trafiły już wcześniej do PTKiGK Rybnik. Jasno z tego wynika, że numery były zdublowane. Niczemu to nie przeszkadzało, bo obie firmy działały na swoich często zamkniętych terenach. Ogólnie oznaczenie S200 wprowadzone przez HiL było stosowane także przez inne zakłady, jako wersja przeznaczona do PL.
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 24 Listopada 2019, 15:18:17
@Bm16 czy możesz wysłać screena okna blendera z widocznym widokiem 3D i outlinerem?
Być może problemem są tekstury leżące w innych folderach niż pod głównym katalogiem maszyny. Wtedy skrypt rzuca błąd i nie zapisuje nic. Kiedyś to naprawię.
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Bm16 w 24 Listopada 2019, 16:13:37
Problem polega na tym, że nawet model np. Tem2 jak zechcę eksportować to blender eksportuje, ale pusty plik w rozszerzeniu .t3d
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: DieselPower w 24 Listopada 2019, 16:37:39
Odnośnie posta Jaco dla przykładu:

S-249 sprzedana z HTS do Nymburka: https://www.k-report.net/discus/obrazky/08/85/790885.jpg https://www.k-report.net/discus/obrazky/92/74/959274.jpg
S200-249 aktualnie SKPL ex. DBSRP: https://s16.flog.pl/media/foto/10480342_s200249.jpg https://s26.flog.pl/media/foto/12750886_s200249.jpg
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 24 Listopada 2019, 16:55:38
Problem polega na tym, że nawet model np. Tem2 jak zechcę eksportować to blender eksportuje, ale pusty plik w rozszerzeniu .t3d
Potwierdzam. Ostatnio otrzymałem plik z nowej wersjii po poprawkach i i w 3dsie na scenie nie było nic. Co ciekawe po otwarciu go notepadem ++ okazało się, że ma sporo zbędnych pustych linii. Tak jakby sypło się formatowanie. Poniżej przykład.
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 24 Listopada 2019, 17:16:45
Problem polega na tym, że nawet model np. Tem2 jak zechcę eksportować to blender eksportuje, ale pusty plik w rozszerzeniu .t3d
No to wyślij prosze screena jak to wygląda w blenderze, bo wiesz, "u mnie działa". :/
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Bm16 w 24 Listopada 2019, 18:13:35
Tak to wygląda w Blenderze.
EDIT. Dobra, nie ważne.....były w innej kolekcji. Dzięki za pomoc!

Reg. obowiązki 2.
Proszę zmniejszyć wagę załącznika w tej i kolejnej wiadomości.
Benek
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Bm16 w 24 Listopada 2019, 18:28:23
Udało się!!! Jest w maszynie! Teraz dopracować model (jakby kogoś to interesowało to mój brat cioteczny zajmuje się modelowaniem 3d i teksturowaniem i jest chętny pomóc w np. robieniu modeli lokomotyw/wagonów itp. ).
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Stele w 24 Listopada 2019, 23:29:52
W dalszej kolejności musisz zaznajomić się z aspektami:
1. Przypisanie materiału i tekstury.
2. Ustawianie wygładzania.
3. Projektowanie układu uv i przepał tekstur między kanałami (model ponoć tego wymaga).
4. Proste krojenie pod animacje on/off (światła).
5. Ustawianie orientacji pivotów obiektów pod animacje translacyjne/rotacyjne.
Ja robię w 3dsie, więc w blenderze nie pokażę co i jak dokładnie, bo po prostu nie wiem. Co do filozofii punktu drugiego, to mam sporo materiałów u siebie na jutubie, a punkt czwarty wypada w końcu opracować kompleksowo na przykładzie elektryka. Z rozpiską każdej hardkodowanej animacji na wiki, bo teraz chyba każdy robi to przez import podobnego modelu i ustawianie przez analogię, a w dalszym ciągu pojawiają się w teście zderzaki uciekające w bok itp.
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 25 Listopada 2019, 05:45:59
Na razie na wiki jest rozpiska nazw lamp i sygnałów końca pociągu.  Do wieczora podrzucę pokrojony sprzeg to wersje off podwiesisz,  żeby nie zwisał.
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Traktor175 w 25 Listopada 2019, 16:36:51
"Garb stoku" to górka rozrządowa? :D

Tak to górka rozrządowa, nie wiedziałem jak to przetłumaczyć :D
Kiedyś naprawiałem te lokomotywy. Zobaczę, czy mam dla nich jakieś materiały, jeśli je znajdę, opublikuję je...
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Bm16 w 25 Listopada 2019, 18:13:01
Super! Z góry dziękuję! :)
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: hanys w 25 Listopada 2019, 20:23:37
A co do dźwięków,  postaram się  coś  nagrać  z S200, zdjęcia  do kabiny i wymiary  również.
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Bm16 w 26 Listopada 2019, 12:13:37
Dzięki! :)
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Bm16 w 12 Lipca 2020, 20:36:06
Cześć wszystkim! Mam prośbę, chciałbym przyjechać gdzieś gdzie są S200 i zrobić trochę zdjęć i nagrać dźwięki. Pomógłby ktoś z was w tym?
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: RoboBatman w 12 Lipca 2020, 20:36:56
Proponuję udać się na Śląsk lub do Rosji  (YM33) - tam tego jeżdzi od groma.
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Bm16 w 12 Lipca 2020, 20:42:59
Jechałbym gdzieś w Polsce, a to, że na śląsku są to wiem, ale np Bogdanka czy Ptkigk itp. może ktoś z was tam pracuje lub ma kontakty.
Tytuł: Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 13 Lipca 2020, 11:16:37
Na Śląsku już praktycznie nie ma S200! DB CARGO PL sprzedaje ostatnie z nich, gdyż wypierane są przez "Holendry" DE6400. Nawet część TEM2 sprzedali zastępując je innymi TEM2 z tą różnicą, że te drugie są wynajmowane z zewnątrz. Póki co, spokojnie można spotkać T448P. Tak jak kiedyś przeminęła era parowozów przemysłowych, tak teraz na wykończeniu są mocne diesle...