Autor Wątek:  Balaclava 3D Studio  (Przeczytany 9278 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Balaclava 3D Studio
« dnia: 19 Czerwca 2019, 21:27:48 »
W tym wątku będę prezentował modele, nad którymi pracuję. Wątek ma też służyć do szkolenia przyszłych pokoleń modelarzy, w związku z czym będę starał się sporadycznie pisać jakieś mini-felietony na temat teksturowania, optymalizacji oraz innych zagadnień z zakresu modelowania. Proszę także śmiało zadawać pytania w tym wątku.

Po dłuższej przerwie okołomaturalnej powoli staram się przyzwyczajać do nowego Blendera 2.80. Na początek dwa modele.

1. Posterunek nr 57 (Kotulin, linia 132). Piętrowy, murowany budynek poniemiecki z piękną, drewnianą klatką schodową.
Autor zdjęć: @krzysiuup

2. Wieża wodna z Jaworzyny Śląskiej. Dość uniwersalny model, zważając na pospolitość tej konstrukcji na polskich stacjach.
Autor zdjęć: @fuji8
« Ostatnia zmiana: 15 Września 2019, 22:35:13 wysłana przez Balaclava »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Modele od Krzysia - wątek prezentacyjno-edukacyjny
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Czerwca 2019, 20:30:41 »
Naszła mnie ochota na odrestaurowywanie starych modeli. Na pierwszy ogień idzie ponad 16-letni model budynku dworca z Bruchniewa.

Ponieważ nie miałem współczesnych zdjęć obiektu, byłem zmuszony namalować teksturę na własną rękę.

Na początku wyciąłem ze starego układu tekstury każdą ścianę do osobnego pliku i przeskalowałem do wyższej rozdzielczości.
Następnie na taki obraz nakładałem kolejne warstwy. Na początku czystą teksturę betonu, a na nią nanosiłem zabrudzenia, zacieki i dziury po odpadniętym tynku, sugerując się wyglądem pierwotnej tekstury oraz zdjęciami poglądowymi.

W efekcie powstała całkiem fotorealistyczna tekstura w dość dużym stopniu wierna oryginałowi.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Modele od Krzysia - wątek prezentacyjno-edukacyjny
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Lipca 2019, 14:16:18 »
Odnawianie modeli c.d.
Po raz kolejny wziąłem się za stary model sprzed co najmniej 16 lat. Tym razem jest to dworzec ze Skoczowa.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Modele od Krzysia - wątek prezentacyjno-edukacyjny
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Września 2019, 21:53:23 »
Kolejne modele do projektu "Linia 62".

1. Budynek dworca ze stacji Tunel.
2. Budynek dworca ze stacji Kozłów.

W obu przypadkach tekstury zostały namalowane ręcznie, bo nie posiadałem dobrych materiałów na fototekstury.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Balaclava 3D Studio
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Września 2019, 22:36:23 »
Nowy ficzer w blenderowym edytorze terenu: podkład ortofotomapy. Na screenie widoczna siatka terenu w okolicy KWK Staszic na scenerii "Linia 62". Siatka została wygenerowana z zakupionych danych NMT o gęstości 1m przez specjalnie przygotowany do tego celu program (napisał go @Żabek). Teraz w blenderze muszę ją uprościć i oteksturować, zszyć dziury, dodać ściany lasu, wykopać rzeki, poprawić przyczółki mostów i wiaduktów itp...
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline KonstancjaGrab

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
    • https://dobramine.com/
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Balaclava 3D Studio
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Października 2019, 06:33:57 »
Bardzo ciekawe Jesteś w tym dobry. jako profesjonalista mówię ci.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Balaclava 3D Studio
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Października 2019, 09:43:36 »
Dziękuję. Dawno się nie odzywałem, a w tym czasie popracowaliśmy razem z @Rootkiem nad nowymi modelami sieci trakcyjnej. Ponieważ uzyskaliśmy dostęp do katalogów jesteśmy w stanie dokładnie odtworzyć każdą śrubkę :) Oczywiście nie ma się co obawiać o wydajność. Każdy model ma LOD który odchudza geometrię do postaci, w której ma ona mniej niż 100 trójkątów, a wyświetlana jest już w odległości 50-100m od słupa. Do minimum ograniczona jest również ilość submodeli. W załącznikach jest kilka screenów obrazujących mały kawałek tego, co udało się ostatnimi czasy zrobić.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Balaclava 3D Studio
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Października 2019, 16:38:47 »
Widzę wreszcie trakcja będzie wyglądać porządnie, aż cieszy oko. Gratulacje i powodzenia w dalszych pracach.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Balaclava 3D Studio
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Października 2019, 21:26:58 »
Czy planujecie jakiś sposób zapewniający elastyczność dostosowania modelu do zastanej sytuacji? Chodzi mi o to, żeby możliwe było regulowanie położenia niektórych elementów względem siebie z poziomu inca np. możliwość przesunięcia odciągów po ramieniu wysięgnika, żeby dopasować się do geometrii sieci czy dodanie dodatkowego odciągu, jeżeli przy słupie są dwa odcinki sieci (nad rozjazdami np.).

Offline Kermit

  • Wiadomości: 599
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1107
Odp: Balaclava 3D Studio
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Października 2019, 21:27:41 »
Jak zostalo rozwiazane oznaczanie lokat?

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1246
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Balaclava 3D Studio
« Odpowiedź #10 dnia: 30 Października 2019, 22:22:34 »
Cytuj
Czy planujecie jakiś sposób zapewniający elastyczność dostosowania modelu do zastanej sytuacji? Chodzi mi o to, żeby możliwe było regulowanie położenia niektórych elementów względem siebie z poziomu inca np. możliwość przesunięcia odciągów po ramieniu wysięgnika, żeby dopasować się do geometrii sieci czy dodanie dodatkowego odciągu, jeżeli przy słupie są dwa odcinki sieci (nad rozjazdami np.).

Pliki *.inc są w wersji mocno roboczej. Żeby całość współpracowała z obecną wersją Rainsteda to zmuszeni byliśmy zrobić sztywne konfiguracje plików. W przyszłości można to bardziej "uelastycznić". W przypadku wysięgników rozjazdowych to obecnie również jest to zrobione po szamańsku. Jedna sieć ma normalny, kompletny wysięgnik a druga samo ramię odciągowe i uchwyt liny nośnej, pasujący do tamtego wysięgnika. Takie niezależne pozycjonowanie ramion odciągowych na wysięgu byłoby bardzo dobrym rozwiązaniem, do którego dążymy ale obecnie Rainsted nie wspiera czegoś takiego.

Jak ktoś ma dobry pomysł na *.inc i współpracę z Rainsted to chętnie przyjmiemy różne wskazówki.
« Ostatnia zmiana: 30 Października 2019, 22:25:26 wysłana przez RooteK »

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Balaclava 3D Studio
« Odpowiedź #11 dnia: 31 Października 2019, 11:22:13 »
Jak zostalo rozwiazane oznaczanie lokat?
Jeśli chodzi Ci o tabliczkę z numerkami na słupie, to nie zostało rozwiązane i numerek jest taki sam na każdym słupie.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Balaclava 3D Studio
« Odpowiedź #12 dnia: 11 Listopada 2019, 21:32:41 »
Nowa sieć trakcyjna, ciąg dalszy.
Przygotowałem bogaty zestaw izolatorów trakcyjnych. Przyznam że trochę popuściłem wodze fantazji i mają dość ciężką geometrię, ale w przygotowaniu jest już odchudzony LOD.
1. LT40x, ceramiczne, 2 klosze - najczęściej spotykany na polskich torach.
2. LT60x, ceramiczne, 10 kloszy - póki co spotykane jedynie na CMK, przeznaczone do sieci o napięciu 25kV.
3. LT40x-K, kompozytowe
4. LT40x-K-70, kompozytowe, spotykane m.in na odcinku Sosnowiec Dańdówka - Sosnowiec Kazimierz oraz na odcinkach LK26 z pilotażowo wdrożonym aluminiowym systemem podwieszenia.
5. Izolatory z żywicy organicznej
6. Izolatory skatalogowane w katalogach Kolprojektu (ESN-2005, ESN-2052, ESN-2207, ESN-2135, LK-280)