Autor Wątek:  [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe  (Przeczytany 58513 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #30 dnia: 06 Kwietnia 2020, 19:17:33 »
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2958
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 319
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #31 dnia: 06 Kwietnia 2020, 19:29:39 »
Masz u mnie browar ;)  Wreszcie działa ;)

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #32 dnia: 06 Kwietnia 2020, 19:53:02 »
To teraz zmerguj shadery by działały na materiałach 20.01 i się podziel. ;)
Mój kanał youtube

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 518
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #33 dnia: 07 Kwietnia 2020, 10:39:24 »
647 działa, a co się zmieniło w 650 i 651, że przy uruchamianiu krzyczy o plik libzmq-v141-mt-4_3_2.dll i ewentualnie skąd go wziąć?
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline Hirek

  • Wiadomości: 296
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 213
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #34 dnia: 07 Kwietnia 2020, 10:40:50 »
Pliki dll można łatwo znaleźć na google. Strony jak dll-files czy dllme. Tam masz praktycznie wszystko.
Z maszyną od PC 08.13
Tak, to ten furas co wydał MaSzynę xD

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 518
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #35 dnia: 07 Kwietnia 2020, 10:45:34 »
OK, nie sądziłem, że to jakieś ogólnodostępne pliki są. Przepraszam, że nie przeczytałem wcześniejszych wpisów w tym wątku. Pobrałem sugerowany wcześniej .zip i tam znalazłem szukany plik i jeszcze libsodium.dll, którego też brakowało, i teraz się uruchamia.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline Mati14335

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #36 dnia: 22 Kwietnia 2020, 20:13:02 »
Witam serdecznie postanowiłem zalesić trochę odcinek za Dębicą. Zrobiłem wszystko jak w poradniku ,problem w tym że symulator nie dodaje zmian. Załączam plik Scm Dębicy południe ,oraz sam plik z includami które dodałem, a także Log. Jeśli jest błąd moglibyście go wskazać? Dodam jeszcze ,że plik Sbt usuwałem.

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #37 dnia: 22 Kwietnia 2020, 21:12:18 »
A masz w includowanym pliku rozszerzenie .scm?

Offline Mati14335

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #38 dnia: 22 Kwietnia 2020, 21:26:15 »
Tak roszerzenie scm ,w includowanym pliku.

« Ostatnia zmiana: 22 Kwietnia 2020, 21:27:44 wysłana przez Mati14335 »

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #39 dnia: 22 Kwietnia 2020, 21:30:16 »
Zmień nazwę tree_small na treesmall. A jakieś drzewka, krzaczki się pojawiły?
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #40 dnia: 22 Kwietnia 2020, 21:33:15 »
Masz przecinek jako symbol dziesiętny w wymiarach drzew. Coś ze współrzędnymi też namieszałeś. Jednej brakuje.
Mój kanał youtube

Offline Mati14335

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #41 dnia: 22 Kwietnia 2020, 21:36:33 »
Właśnie współrzędnych w ogóle nie ruszałem nic. Skopiowałem z pliku dirty i wrzuciłem do excela.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #42 dnia: 22 Kwietnia 2020, 21:42:16 »
Ale zamieniałeś z node model na inca. Musiałeś gdzieś zjeść kolumnę bo jest za mało parametrów. Patrząc po ich wartościach, to któraś przesunięcia poleciała.
Jak w excelu zmienić symbol dziesiętny na kropkę, jest w instrukcjach do tooli Mariusza. Zgodnie z nimi zrobiłem to lata temu i zapomniałem. :P
Mój kanał youtube

Offline Mati14335

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #43 dnia: 22 Kwietnia 2020, 21:50:23 »
Spróbuję jeszcze raz ,jeszcze dwa pytanka mam. Czy postępowanie z budynkami albo innymi obiektami niż flory jest takie samo ? i czy ilość traw wpływa znacząco na optymalizacje?

Offline k. wojak

  • Wiadomości: 154
  • Wojak
    • Zobacz profil
    • Kanał Youtube
  • Otrzymane polubienia: 74
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #44 dnia: 22 Kwietnia 2020, 21:59:03 »
Budynkom nie musisz ustawiać rozpiętości i wysokości jak to się robi z drzewami czy krzakami. Zasadniczo zbyt duża ilość traw wielkopowierzchniowych może wpłynąć na optymalizacje. Kiedyś ustawiłem je tak, że jedna wchodziła w drugą to spadek FPSów podobno był odczuwalny.
POLREGIO S.A. Zakład Zachodniopomorski

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6091
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2068
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #45 dnia: 22 Kwietnia 2020, 22:02:57 »
Ogólnie z drzewkami jest taka zasada, żeby nie przedobrzyć z różnorodnością tekstur, bo mocno leci wydajność.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #46 dnia: 22 Kwietnia 2020, 22:04:12 »
Tak. Wszystkie obiekty wstawia się tak samo. Parametry zgodnie z opisem w danym incu. Czasami trzeba tam jakąś teksturę w parametrze podać.
Trawy są łączone w jedną siatkę gatunkiem w ramach małego chunka terenu. Ale tak, wpływa. Robiliśmy test z Mariuszem i las używający jednej tekstury na ~2mln tri zabił mojego GTX1060, choć taka sama ilość geometrii w postaci kilku siódemek go nie wzrusza. Musi być jakiś limit geometrii w jednym drawcallu. Ale ogólne zasady, to siej tam gdzie to robi robotę wizualnie. Używaj ograniczonej liczby tekstur na danym obszarze, by oszczędzać pamięć teksturową i pozwalać na łączenie w większe grupy. Jak masz większy prosty kawał, wsadzaj te prostokątne trawy obszarowe i indywidualnymi kępkami tylko poszarp im brzegi oraz złam jednorodność na środku.
Mój kanał youtube

Offline Mati14335

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #47 dnia: 22 Kwietnia 2020, 22:36:35 »
Czyli nie za dużo traw wielkopowierzchniowych i nie za dużo tekstur drzew i krzaków, aby optymalizacja nie upadła.

Offline k. wojak

  • Wiadomości: 154
  • Wojak
    • Zobacz profil
    • Kanał Youtube
  • Otrzymane polubienia: 74
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #48 dnia: 22 Kwietnia 2020, 22:40:11 »
Tak. Ja osobiście wybrałem sobie tylko kilka gatunków drzew i krzaków, które sadzę i nimi operuję. Unikaj też dawania kilku takich samych drzew koło siebie.
POLREGIO S.A. Zakład Zachodniopomorski

Offline Mati14335

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #49 dnia: 22 Kwietnia 2020, 23:00:57 »
W woli wyjaśnienia ,ktoś dodaje teraz otoczenie do L053? Jeśli nie to ja zacznę robić,jeśli tak jestem jak najbardziej chętny do współpracy :)

Offline k. wojak

  • Wiadomości: 154
  • Wojak
    • Zobacz profil
    • Kanał Youtube
  • Otrzymane polubienia: 74
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #50 dnia: 22 Kwietnia 2020, 23:04:06 »
Ja robię, ale zalesiam obecnie wyjazd z Rudawy. :)
POLREGIO S.A. Zakład Zachodniopomorski

Offline Miłosz Dorsz

  • Administrator
  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3492
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #51 dnia: 22 Kwietnia 2020, 23:10:46 »
Z tego co wiem, to Paweł Andrzej Nowinowski robił otoczenie na l053, ale niech sam się wypowie.
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline Paweł Andrzej Nowinowski

  • Deweloper
  • Wiadomości: 478
  • Wiedziałeś? Nie wiedziałeś, teraz już wiesz!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 300
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #52 dnia: 22 Kwietnia 2020, 23:21:21 »
Tak potwierdzam, robię więc proszę się wstrzymać.
Mam w planach bardzo fajny podpis...
ale zrobię go jak będę miał czas ;p

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #53 dnia: 22 Kwietnia 2020, 23:35:42 »
Mapa długa. Podzielcie się odcinkami. Najlepiej jak ktoś coś robi, to niech napisze deklarację i tyle.
Mój kanał youtube

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 490
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 268
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #54 dnia: 29 Czerwca 2020, 23:10:57 »
U mnie przy próbie odpalenia mam takie coś. Log w załączniku.
Łukasz Jachimek

Offline Miłosz Dorsz

  • Administrator
  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3492
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #55 dnia: 29 Czerwca 2020, 23:13:52 »
Na odpalisz bez zgodności shaderów (czyli nie na 20.04).
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #56 dnia: 29 Czerwca 2020, 23:14:05 »
invalid shader: failed to compile vertex.vert: 0(77) : error C1503: undefined variable "MAX_CASCADES"
0(77) : error C1307: non constant expression for array size
0(92) : error C1503: undefined variable "MAX_CASCADES"
W katalogu shaders/ masz szadery paczkowe albo z mojego exe roboczego, a milkowe jest troche w plecy tak ze musi miec tam swoja wlasna wersje. Wypakuj shaders.zip z linka ktory Turbokibel dal na poczatku tej strony (tylko zrob sobie najpierw kopie obecnych, jak bedziesz chcial paczkowe/robocze pozniej odpalic)

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #57 dnia: 09 Lipca 2020, 22:32:47 »
W związku ze zmergowaniem wstawiarki node model do brancha tmj, dzięki czemu można jej używać bez problemów na aktualnej paczce, mam ogromną prośbę o ogarnięcie nodebanku. Trzeba go przeczyścić z nieużytecznych wpisów. Dodać obiekty z ostatniego roku. Posortować do końca tematycznie. Po ogarnięciu wrzucić na svn do paczki. Dopisze się do wytycznych, by wydając statyka, dopisywać go do nodebanku.
Mój kanał youtube

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #58 dnia: 09 Lipca 2020, 22:43:21 »
Poprzez nieużyteczne wpisy są rozumiane wpisy starych modelów, czy takie które nie działają? Czy nodebank z pierwszego posta można traktować jako plik na którym można rozpocząć pracę?
« Ostatnia zmiana: 09 Lipca 2020, 22:44:57 wysłana przez gg »

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 508
  • siobhan
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 386
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #59 dnia: 09 Lipca 2020, 22:50:21 »
Czy nodebank z pierwszego posta można traktować jako plik na którym można rozpocząć pracę?
Myślę, że tymczasowo tak.
Poświęcam swój cenny czas na tworzenie czegoś, co cieszy moje oko, przy okazji dobrowolnie pokazując to tutaj. Zastrzegam sobie więc prawo do tworzenia takich treści, jakie sobie wybiorę. Z drugiej strony kto powiedział, że one muszą iść do Maszyny? ;)