Autor Wątek:  Prędkościowa zagwozdka  (Przeczytany 3824 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Lipek

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Prędkościowa zagwozdka
« dnia: 08 Kwietnia 2019, 23:26:56 »
Witam, mam pytanie odnośnie zwiększania prędkości dla pociągu osobowego, mianowicie gdy po odpaleniu scenerii l053 Poranek ze składem pojedynczego EN96 relacji Dębica - Psie Pole na wyjazd dostajemy sygnał S10, problem wynika jednak z tego, że po przejechaniu niewielkiego dystansu Pomocnik podpowiada nam, że limit nie wynosi już 40, a 60, a następnie wskaźnik W27a mówi nam o podwyższeniu prędkości szlakowej do 120km/h co również jest pokazane w Pomocniku, moje wątpliwości wzbudziło to, że podczas jazdy opisanej w wątku nie został minięty żaden semafor pokazujący jakikolwiek sygnał w moją stronę dla mojego toru, dlatego więc chciałem się zapytać, z czego wynika ta zmiana prędkości i czy są jakieś wskaźniki bądź przepisy, które pozwalają na taki zabieg, pozdrawiam :)
« Ostatnia zmiana: 08 Kwietnia 2019, 23:28:08 wysłana przez Lipek »

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Prędkościowa zagwozdka
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Kwietnia 2019, 23:37:31 »
Zmiana prędkości wynika z tego, że na obszarze Dębicy obowiązuję prędkość szlakowa 60km/h. Wyjechałeś za okręg zwrotnicowy osłaniany semaforem, który wskazuje S10, więc mogłeś jechać z maksymalną prędkością wynikającą ze wskazania W27a. Następny W27a wskazuje 120, więc możesz jechać z tą prędkością.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline Lipek

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Prędkościowa zagwozdka
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Kwietnia 2019, 23:43:41 »
Rozumiem, a po czym mogę rozpoznać wyjechanie za okręg zwrotnicowy osłonięty przez poprzedni semafor? Wskazuje na to jakiś wskaźnik czy muszę sam zauważyć minięcie zwrotnic, dodam, że w tym rejonie jest wskaźnik wskazujący kanał radiowy.

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Prędkościowa zagwozdka
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Kwietnia 2019, 23:46:29 »
Jak ostatnia oś zjedzie z rozjazdu to dajesz rurę do odcięcia. Wskaźnika nie można nijak ustawić, bo różne składy mają różną długość. Po to masz RJ, w którym jest napisana długość składu i po to są słupki hektometryczne, żebyś mógł określić czy jesteś już za, czy dalej na rozjazdach.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline Lipek

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Prędkościowa zagwozdka
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Kwietnia 2019, 23:49:23 »
Rozumiem, dziękuje.

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 477
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 141
Odp: Prędkościowa zagwozdka
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Kwietnia 2019, 14:47:20 »
A wynika to z tego, że musisz wiedzieć gdzie się ten okręg kończy. Czyli w skrócie jest to ostatnia zwrotnica, która wpływa na obraz semafora który miałeś przy wyjeździe.
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline centarail

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 72
Odp: Prędkościowa zagwozdka
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Kwietnia 2019, 21:44:41 »
Od kiedy to ostatnia zwrotnica ma wpływ na obraz semafora?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Prędkościowa zagwozdka
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Kwietnia 2019, 21:45:42 »
Odkąd sygnały na semaforach zostały uzależnione z położeniem rozjazdów na drodze przebiegu.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.