Autor Wątek:  Maszyna 19.04 - problemy  (Przeczytany 54274 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline olokolejarz123

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« Odpowiedź #90 dnia: 13 Kwietnia 2019, 21:34:07 »
Zmieniłem ale nie pomogło nadal to samo jest.

Trzeba to wpisać na dole. U mnie działa po zmianie.

Nie pisz postu pod postem, dopuszczalny rozmiar załączników graficznych to 250kB. Ostrzeżenie.
adsim.
« Ostatnia zmiana: 04 Maja 2019, 22:20:46 wysłana przez adsim »

Offline PodlasiakMK

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« Odpowiedź #91 dnia: 13 Kwietnia 2019, 22:01:35 »
Oj to chyba w złym folderze zmieniłem. W jakim folderze się ten plik znajduje?

Offline chyzy17

  • Wiadomości: 250
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« Odpowiedź #92 dnia: 14 Kwietnia 2019, 11:55:59 »
Witam

Wiem, że problem był już omawiany w kilku wątkach i, że jest z tym problem, no ale jakoś nie znaleziono rozwiązania. Chodzi o słynne już klatkowanie podczas symulacji od kilku wydań, nie jest to jakieś uniemożliwiające grę no ale jednak denerwujące. Występuje to na każdej scenerii, nawet na TD, na każdym rodzaju taboru. Miałem różne sterowniki do karty graficznej, testowane na obu exe z paczki 19.04, na exe tmj 19041, na starszych również i to samo było. Tym bardziej dziwne, że FPS jest na poziome 60, a i tak występuje to klatkowanie. Podzespoły to: procek intel core i5 3.20 GHz w turbo 3.6 GHz, 8 gb ram, karta GTX 750 Ti 2gb. Nie jest to komp z Nasa no ale jednak też chyba nie tak źle. Podzespoły czyszczone 3 dni temu więc raczej nic się nie grzeje. Ktoś sobie poradził z tym problemem?

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« Odpowiedź #93 dnia: 14 Kwietnia 2019, 12:23:18 »
Czy masz włączoną synchronizację pionową?
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline chyzy17

  • Wiadomości: 250
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« Odpowiedź #94 dnia: 14 Kwietnia 2019, 12:48:15 »
Próbowałem i na włączonej i wyłączonej, na wyłączonej jakby mniejsze było to klatkwoanie, ale przetestuje to jeszcze dokładniej później żeby mieć pewność.

Offline centarail

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 72
Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« Odpowiedź #95 dnia: 14 Kwietnia 2019, 13:57:56 »
Czemu w SM42 6D czuwak załącza się przy prędkości V=0km/h (na postoju)?

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« Odpowiedź #96 dnia: 14 Kwietnia 2019, 14:01:30 »
Bo tak to działa w rzeczywistości. Jak przestawisz kierunek na 0 to przestanie się włączać na postoju.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline Blox35

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« Odpowiedź #97 dnia: 14 Kwietnia 2019, 14:15:56 »
Pobrałem najnowszą wersję maszyny 19.04 do czystego folderu. Po załadowaniu elfa np. na td nie ma wyświetlaczy. Sprawdzałem grafiki są
Podobnie w en57 akł  Proszę o pomoc

Usunięty załącznik niezgodny z regulaminem - przekroczony dopuszczalny rozmiar 250kB.
adsim
« Ostatnia zmiana: 04 Maja 2019, 22:25:57 wysłana przez adsim »

Offline mk12

  • Wiadomości: 45
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« Odpowiedź #98 dnia: 14 Kwietnia 2019, 17:05:27 »
procek intel core i5 3.20 GHz w turbo 3.6 GHz, 8 gb ram, karta GTX 750 Ti 2gb

Mam dokładnie taki sam sprzęt. Używam exe GL33. Moje ustawienia w Rainsted to: Rozdzielczość 1440x900, multisampling 8x, tekstury domyślne DDS, oraz tryb okienkowy. W .ini ustawienia następujące:

// Parametry wydajnościowe - zmiana może poprawić FPS:
vsync yes                // (no) ogranicznik klatek go 60 lub 30 fps zaleznie od wydajności
maxtexturesize 8192 // (16384) skalowanie zbyt dużych tekstur do podanego rozmiaru
multisampling 3 // (2) wygładzanie krawędzi (poprawia obraz, ale obniża FPS): 0 - wyłaczone, 1 - dwukrotne, 2 - czterokrotne, 3 - ośmiokrotne
usevbo yes // (yes) Tryb renderowania VBO lub DisplayList
defaultext dds // (dds) domyślne rozszerzenie tekstur
convertmodels 0 // (135) tworzenie plików modeli binarnych E3D z T3D: 0 - wyłączone, +1 - nowe Opacity, +2 - z optymalizacją, +4 - z bananami, +128 - rozszerzony pod exe C++, niekompatybilny ze starymi
anisotropicfiltering 8  // (8) 1-16 jakość filtrowania anizotropowego tekstur
dynamiclights 7         // (7) 1-7 ilość świateł OpenGL przydzielanych pojazdom w scenie; przy starych kartach graficznych zmiejszyć do 3
pyscreenrendererpriority lower // (normal, lower, lowest, idle) priorytet wątku pythonowego renderera. Odciąża procesor zmniejszając odświeżanie ekranów w lokomotywach.
shadows yes // (yes) renderowanie cieni
shadowtune 2048 250 250 300 // parametry shadowmapy (rozdzielczość, nieużywany, promień projekcji, nieużywany)
splinefidelity 1 // (1) 1-4 dodatkowy podział trajektorii na łukach, zwiększający krągłość
gfxrenderer full // (full/simple) pełny lub uproszczony tryb renderowania, może poprawić wydajność
fullphysics yes // obliczanie fizyki ze zwiększoną dokładnością. wyłączenie może spowodować dziwne zachowania
gfx.resource.sweep yes // usuwanie nieużywanych tekstur z opengl, zalecane wyłączenie gdy pamięć karty graficznej jest wystarczająca
gfx.resource.move no // tryb konserwacji pamięci przy usuwaniu nieużywanych tekstur, może powodować problemy na niektórych kartach

W takiej konfiguracji działa bez zarzutu, jedyne bardzo krótkie dropy występują podczas dojeżdżania do większej stacji, bo wtedy doładowują się tekstury.
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2019, 17:06:43 wysłana przez mk12 »

Offline Worlther

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« Odpowiedź #99 dnia: 14 Kwietnia 2019, 20:07:42 »
W scenariuszu Bałtyk_skm2 przy ROJ55331 (EN-96). Nie dostałem sygnału do odjazdu w Alakowicach, a po 5 minutach od rozkładowego czasu odjazdu symulator się zawiesił. Log w załączeniu.


Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« Odpowiedź #100 dnia: 14 Kwietnia 2019, 20:56:27 »
Może po prostu nie było cię w kabinie albo nie słyszałeś...
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline PU29 MASZYNOWIEC

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« Odpowiedź #101 dnia: 14 Kwietnia 2019, 20:57:58 »
We wszystkich ezt nie mogę przejść z kabiny do kabiny.
Pomoże ktoś?
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2019, 21:01:37 wysłana przez Stele »

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« Odpowiedź #102 dnia: 14 Kwietnia 2019, 21:03:53 »
A masz zaznaczone w sprzęgach przejście?
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Worlther

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« Odpowiedź #103 dnia: 14 Kwietnia 2019, 22:10:11 »
Może po prostu nie było cię w kabinie albo nie słyszałeś...

https://eu07.pl/userfiles/20480/2.png

Odpaliłem jeszcze raz i semafor wskazuje "stój", bo na następnej stacji stoi wygaszony taki kolega:

https://eu07.pl/userfiles/20480/1.png




Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« Odpowiedź #104 dnia: 14 Kwietnia 2019, 22:10:33 »
W misji na baltyku en96 mamy predkosc 160 czyli powinna byc podwojna obsada w kabinie.

Offline Kermit

  • Wiadomości: 579
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 984
Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« Odpowiedź #105 dnia: 14 Kwietnia 2019, 22:11:42 »
Posadz przy monitorze brata albo ojca i bedziesz mogl smigac.

Offline Paweł Andrzej Nowinowski

  • Deweloper
  • Wiadomości: 478
  • Wiedziałeś? Nie wiedziałeś, teraz już wiesz!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 300
Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« Odpowiedź #106 dnia: 14 Kwietnia 2019, 23:38:34 »
Dzisiaj postanowiłem sobie odpalić exe shaderowe, na początku wszystko było dobrze, jak wyjechałem poza Sandomierz to zaczęły się problemy z teksturami obiektów i pojazdów. Mianowicie co jakiś  kawałek stawały się po prostu czarne, i tak na przemian, raz się wyświetlało dobrze, raz źle. W załączeniu skriny z jazdy. Z góry przepraszam za brak loga ale gdy nie testuje nic to mam wyłączoną opcje jego generowania.
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2019, 23:45:01 wysłana przez Paweł Andrzej Nowinowski »
Mam w planach bardzo fajny podpis...
ale zrobię go jak będę miał czas ;p

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1651
  • stonko majster
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1053
Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« Odpowiedź #107 dnia: 15 Kwietnia 2019, 09:08:54 »
Czuwak na EP08 gdy miga jest prawie przezroczysty, widać dosłownie listwe pod szybą.

Offline chyzy17

  • Wiadomości: 250
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« Odpowiedź #108 dnia: 15 Kwietnia 2019, 09:29:19 »
Wyłączenie synchronizacji jakiś tam lekki wpływ chyba ma na to klatkowania, ale nie ustąpiły całkowicie.

procek intel core i5 3.20 GHz w turbo 3.6 GHz, 8 gb ram, karta GTX 750 Ti 2gb

Mam dokładnie taki sam sprzęt. Używam exe GL33. Moje ustawienia w Rainsted to: Rozdzielczość 1440x900, multisampling 8x, tekstury domyślne DDS, oraz tryb okienkowy. W .ini ustawienia następujące:

// Parametry wydajnościowe - zmiana może poprawić FPS:
vsync yes                // (no) ogranicznik klatek go 60 lub 30 fps zaleznie od wydajności
maxtexturesize 8192 // (16384) skalowanie zbyt dużych tekstur do podanego rozmiaru
multisampling 3 // (2) wygładzanie krawędzi (poprawia obraz, ale obniża FPS): 0 - wyłaczone, 1 - dwukrotne, 2 - czterokrotne, 3 - ośmiokrotne
usevbo yes // (yes) Tryb renderowania VBO lub DisplayList
defaultext dds // (dds) domyślne rozszerzenie tekstur
convertmodels 0 // (135) tworzenie plików modeli binarnych E3D z T3D: 0 - wyłączone, +1 - nowe Opacity, +2 - z optymalizacją, +4 - z bananami, +128 - rozszerzony pod exe C++, niekompatybilny ze starymi
anisotropicfiltering 8  // (8) 1-16 jakość filtrowania anizotropowego tekstur
dynamiclights 7         // (7) 1-7 ilość świateł OpenGL przydzielanych pojazdom w scenie; przy starych kartach graficznych zmiejszyć do 3
pyscreenrendererpriority lower // (normal, lower, lowest, idle) priorytet wątku pythonowego renderera. Odciąża procesor zmniejszając odświeżanie ekranów w lokomotywach.
shadows yes // (yes) renderowanie cieni
shadowtune 2048 250 250 300 // parametry shadowmapy (rozdzielczość, nieużywany, promień projekcji, nieużywany)
splinefidelity 1 // (1) 1-4 dodatkowy podział trajektorii na łukach, zwiększający krągłość
gfxrenderer full // (full/simple) pełny lub uproszczony tryb renderowania, może poprawić wydajność
fullphysics yes // obliczanie fizyki ze zwiększoną dokładnością. wyłączenie może spowodować dziwne zachowania
gfx.resource.sweep yes // usuwanie nieużywanych tekstur z opengl, zalecane wyłączenie gdy pamięć karty graficznej jest wystarczająca
gfx.resource.move no // tryb konserwacji pamięci przy usuwaniu nieużywanych tekstur, może powodować problemy na niektórych kartach

W takiej konfiguracji działa bez zarzutu, jedyne bardzo krótkie dropy występują podczas dojeżdżania do większej stacji, bo wtedy doładowują się tekstury.

Miałem praktycznie wszystko ustawione tak samo jak Ty, oprócz rozdzielczości i trybu okienkowego. Zmieniłem rozdzielczość, oraz parametr pyscreenrendererpriority na lower i jest troche lepiej, ale jeszcze nie tak do końca. Wychodzi na to, że trzeba kombinować dalej z ustawieniami i dobrać odpowiednie.

Offline blakk

  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« Odpowiedź #109 dnia: 15 Kwietnia 2019, 13:49:23 »
Wyłącz cienie i zmniejsz rozdzielczość.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« Odpowiedź #110 dnia: 15 Kwietnia 2019, 14:08:18 »
Na takim sprzęcie wyłączyć cienie i zmniejszyć rozdzielczość... Mam prawie taką samą konfigurację sprzętową ( ten sam CPU , GPU GTX 760 i reszta ta sama ) i mam stałe 90fps na rozdzielczości Full HD, cieniach, multisampling na 8 i filtrowanie anizotropowe na 8, i nie zacina się nic, ja myślę, że przyczyną jest włączona synchronizacja pionowa, polecam dać limit FPS w programie RivaTuner.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« Odpowiedź #111 dnia: 15 Kwietnia 2019, 14:20:46 »
Możesz spróbować obciąć rozmiar tekstur: maxtexturesize 8192   zamienić na 2048.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline mk12

  • Wiadomości: 45
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« Odpowiedź #112 dnia: 15 Kwietnia 2019, 14:29:50 »
Najpierw niech kolega spróbuje w trybie okienkowym, mi dało to dodatkowe 20 fps.

Offline blakk

  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« Odpowiedź #113 dnia: 15 Kwietnia 2019, 16:23:35 »
Możesz też szukać w innej części komputera rozwiązania problemu. Jakiś proces działający w tle, bądź walnięty dysk.

Offline xentis

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« Odpowiedź #114 dnia: 15 Kwietnia 2019, 18:05:37 »
W ST45 po załączeniu podświetlenia pulpitu na haslerze pojawia się zdjęcie podświetlonego haslera i prędkościomierz cyfrowy wskazuje 0 km/h oraz ekran haslera nie wskazuje aktualnej daty i godziny.
Sprawdź czy masz w folderze "scripts" podfolder "kilometry". U mnie utworzenie tego folderu naprawiło problem.
« Ostatnia zmiana: 20 Lipca 2019, 11:38:40 wysłana przez xentis »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« Odpowiedź #115 dnia: 15 Kwietnia 2019, 18:10:43 »
Czyli powrócił problem tego, że svn nie eksportuje pustych folderów. I wszystko jasne.
Mój kanał youtube

Offline vonGajdke

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« Odpowiedź #116 dnia: 15 Kwietnia 2019, 23:21:04 »
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31524.msg507721.html#msg507721
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31524.msg507755.html#msg507755

Wgrać do folderu głównego maszyny. Wszystko będzie działać.


Nic nie pomogło. Na dodatek nie działa też w innych lokomotywach z haslerem i kolibrem.
Może masz jeszcze jakieś pomysły co z tym zrobić?

Offline Matson

  • Wiadomości: 193
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 64
Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« Odpowiedź #117 dnia: 16 Kwietnia 2019, 22:44:40 »
Coś jest skopane z jednym z dźwięków przetwornicy siódemki (występującej choćby na serii 15xx). Chwilę po załączeniu zaczyna świszczeć jakby stała na Rysach podczas halnego.

Offline Hirek

  • Wiadomości: 296
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« Odpowiedź #118 dnia: 16 Kwietnia 2019, 23:01:20 »
We wszystkich ezt nie mogę przejść z kabiny do kabiny.
Pomoże ktoś?

Znaznacz sprzeg na przejście i problem rozwiązany
Z maszyną od PC 08.13
Tak, to ten furas co wydał MaSzynę xD

Offline Miłosz Dorsz

  • Moderator
  • Wiadomości: 1354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3467
Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« Odpowiedź #119 dnia: 17 Kwietnia 2019, 14:26:12 »
Problem z ekranem ładowania. Raczej błahostka, ale jednak w oczy gryzie:
1.Ściskanie ekranu ładowania (zamiast kadrowania) na gl3.3 przy proporcjach ekranu innych niż 16:9
2.Ekran ładowania "logo49" (ten z EU06-17) wygląda bardzo nienaturalnie, tekstura lamp jest biała jak śnieg.
« Ostatnia zmiana: 17 Kwietnia 2019, 14:48:56 wysłana przez Miłosz Dorsz »
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK